abonnement Unibet Coolblue
pi_163029965
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:50 schreef flibber het volgende:

[..]

:')

was er laatst geen bericht dat het aantal boetes uitgeschreven door de politie extreem afgenomen was en ze weer "meer" moesten schrijven?

denk dat de gemiddelde agent ook wel denkt "fuck maar overheid, ik word uitgekleed en nu ook nog de agressie van de burger over mij heen met belachelijke dure boetes"
Ik ken een paar agenten en die denken allemaal precies zo.
De absurd hoge boetes voor kleine vergrijpen werken averechts. Dat wist iedere burger al vooraf,behalve dat gespuis uit de tweede kamer.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:36:39 #52
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163030005
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 07:45 schreef loni55 het volgende:
Ik zou zeggen verander de regels en gooi de boetes omhoog.
ja want boetes zijn nog niet hoog genoeg ofzo :'). Te hoge boetes kan leiden tot een averechts effect.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:40:17 #53
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_163030105
quote:
4s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:17 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Budget kan met gemak met 2 miljard per jaar verhoogd worden.

Gewoon de grenzen dicht en de geldzoekers eruit zetten en er blijft geld over!
maar dan heb je niemand meer die de politie kan aanpakken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_163030331
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:26 schreef Prutzenberg het volgende:
Als ze cannabis legaliseren is het tekort vrijwel direct weggewerkt. :7
Met de VVD als totale nep liberalen komt dat de komende tijd er niet van.

http://www.nu.nl/politiek(...)cannabisgebruik.html
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:53:59 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163030458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Daarom ook "onbeperkt" en niet onbeperkt.

De dienst dient gewoon geld te krijgen voor de uit te voeren taken, nu is dat niet het geval. Dat er daarnaast veel geld word verbrand is ook een probleem, kijk alleen al naar de constante reorganisaties, stadspolitie slokte kleine naburige korpsen op, hierna moest de stadspolitie weer meer deelbureau's neerzetten, die wegens geldgebrek weer niet bezet werden buiten kantooruren om, de stads en rijksdiensten moesten samengaan, vervolgens moesten verschillende afdelingen hiervan samengaan en nu ziteen we met de regiokorpsen. Meldkamers werden hoewel pas een paar jaar geleden opgericht/verbouwd, weer afgebouwd en in een paar landelijke centra ondergebracht, pas gebouwde politiekantoren werden weer afgestoten, bestaande gebouwen moesten uitgebreid worden. Men zou de politie ook een keer rust moeten gunnen. Voordat een bezuiniging geld kan opleveren dient de volgende investering in een nieuwe verandering zich alweer aan.
Eens, het is een bende en de huidige politiek heeft geen andere visie dan 'minder, minder, minder'.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:15:03 #56
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163032310
Boetes zouden sowieso altijd als een extraatje gezien moeten worden en niet als basis budget.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163032769
Ongeveer de helft van het geld naar de politie gaat naar drugsbestrijding en de bijbehorende criminaliteit. Kun je nagaan hoeveel fietsen daarvan teruggevonden hadden kunnen worden als mensen niet zo bang zouden zijn dat anderen een joint opsteken en plezier hebben.
pi_163032940
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:03 schreef Zienswijze het volgende:
Het kabinet Rutte II heeft structureel 250 miljoen euro per jaar op de politie bezuinigd.

Dit is wel een van de zaken die je het kabinet kwalijk kan nemen.
Mark Rutte de man die iedere verkeizing zegt dat alleen hij Nederland veilig kan houden. Met zijn kabinetten heeft hij defensie uitgekleed en het het volgende kabinet een gigantische investeringsklus gegeven. Er is niet genoeg geld voor die geplande 37 JSF's en de halve vloot gaat de komende 5 jaar over de levensduur heen zonder vervagingsplan.

Naast de veiligheid van enge buitenlanders heeft hij ook nog eens de politie totaal kapot gemaakt. Niet alleen zijn de ICT problemen na 20 jaar nog steeds niet over, maar de hele organisatie is ook nog eens omvergegooid en volgens mij nog steeds niet helemaal werkend. Allemaal voor een minieme bezuiniging die de politie nog verder van de mensen afbrengt. Ik ken de politie alleen maar van de irritante verkeerscontroles bij scholen om effe makkelijk te cashen, een onbeschofte grote bek bij een demonstratie en voetbalwedstrijden en niet willen zoeken naar mijn fiets.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:46:01 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_163032945
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:17 schreef loni55 het volgende:

[..]

Daarom dus de regels wijzigen. Geef boas meer bevoegdheden en klaar.
Liever niet. Het enige waar BOA's goed voor zijn is om helemaal niets in een halve veldslag te laten escaleren. :')
pi_163032996
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 08:17 schreef loni55 het volgende:

[..]

Daarom dus de regels wijzigen. Geef boas meer bevoegdheden en klaar.
Al die snode boosaardige mensen die in hun vrije tijd straatafval weggooien in de prullenbak of het stadsgroen gratis onderhouden verdienen het inderdaad om harder aangepakt te worden door die autisten brigade.
pi_163040538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mark Rutte de man die iedere verkeizing zegt dat alleen hij Nederland veilig kan houden. Met zijn kabinetten heeft hij defensie uitgekleed en het het volgende kabinet een gigantische investeringsklus gegeven. Er is niet genoeg geld voor die geplande 37 JSF's en de halve vloot gaat de komende 5 jaar over de levensduur heen zonder vervagingsplan.

Naast de veiligheid van enge buitenlanders heeft hij ook nog eens de politie totaal kapot gemaakt. Niet alleen zijn de ICT problemen na 20 jaar nog steeds niet over, maar de hele organisatie is ook nog eens omvergegooid en volgens mij nog steeds niet helemaal werkend. Allemaal voor een minieme bezuiniging die de politie nog verder van de mensen afbrengt. Ik ken de politie alleen maar van de irritante verkeerscontroles bij scholen om effe makkelijk te cashen, een onbeschofte grote bek bij een demonstratie en voetbalwedstrijden en niet willen zoeken naar mijn fiets.
En toch zijn er op dit forum tig lieden die maar al te lovend over Rutte II zijn.
pi_163040617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:15 schreef nixxx het volgende:
Boetes zouden sowieso altijd als een extraatje gezien moeten worden en niet als basis budget.
Als boetes structureel minimaal een x bedrag opleveren, begrijp ik wel waarom men daarop rekent.

Het punt is overigens niet de boetes. Het punt is dat Rutte II op de politiemacht heeft bezuinigd. Maar goed, ik denk niet 80% van het stemvolk dat weet. Volgend jaar gewoon weer VVD en PvdA stemmuhhh!!
  woensdag 15 juni 2016 @ 23:47:19 #63
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163050747
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2016 19:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En toch zijn er op dit forum tig lieden die maar al te lovend over Rutte II zijn.
Die stemmen met hun portemonaie en waaien met de wind mee, Wat hen net het beste uitkomt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163050948
Wordt nog wat als ik dus zometeen de opleiding in ga :')
Waz met jou!
pi_163051110
Ik snap echt niet hoe je hierop kan bezuinigen, er moet juist eerder meer geld naartoe. We zijn toch allemaal gebaat bij minder bestrijding van de criminaliteit... Zijn vast weer het lachertje van Europa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')