quote:
Verkoper heeft bericht gestuurd dat hij dit model niet meer levert. Handig dan als je de listing dan wel laat staan.
Verder kijken naar andere sellers of die dat type nog wél verkopen...
quote:
Op zondag 21 augustus 2016 08:28 schreef theprofessional81 het volgende:Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Dat is ook een idee om de camera op SD kaart te laten opnemen, hangt toch aan de dakkapel dus de SD kaart zit daar veilig.
Bedenk wel dat je de camera natuurlijk niet te ver weg wilt ophangen en ook niet met een grote hoek naar beneden gericht (je ziet dan immers geen gezichten e.d.).
Bovendien moet de camera zo hebben hangen/richten dat je geen vlakken/objecten hebt waar IR door gereflecteerd wordt. Voorbeeld is dit:
![security-camera-video-shot.jpg]()
IR gaat hier reflecteren op de garagedeur en de betimmering bovenaan. Dit zorgt voor slecht beeld.
Bij mij hangt de camera inderdaad ook op zo'n plek dat men er eigenlijk niet bij kan komen. Dan is een ingebouwde geheugenkaart wel een optie.
(Kan men makkelijk bij de camera dan is dat een minder goed idee)
quote:
Laat je je camera dan bij beweging detectie opnemen naar de SD-card en bekijk je die later terug via het netwerk?
Ja. Ik heb line detection; volgt er beweging over een bepaalde lijn (bij mij de scheidingslijn tussen oprit en openbare weg) dan gaat de camera opnemen.
Maar met bijv. Hikvision heb je tig verschillende manieren om opnames te triggeren.
Zoek maar eens een manual op van Hikvision en lees dat eens door wat ze daar allemaal hebben staan voor bewegingsdetectie e.d.
quote:
Helaas is de keuze wel in HikVision en Dahua een stuk beperkter...
Als je een Hikvision zoekt op Aliexpress geeft zoeken op "Hikvision" inderdaad minder resultaten dan vroeger. Dit komt omdat Hikvision hier tegen heeft opgetreden omdat zij niet willen dat wij hier hun producten uit China importeren. Dit omdat Hikvision ze hier ook verkoopt voor hogere prijzen.
Het beste is om te zoeken op specifieke typenummers.
Of kijk eens rond bij
deze verkoper.