quote:De Nederlandse Laura (22) die vastzit in Qatar krijgt een voorwaardelijke gevangenisstraf van een jaar en wordt het land uitgezet. Dat meldt RTL-journalist Olaf Koens vanuit de rechtbank in Qatar.
Laura krijgt ook een boete van omgerekend zo'n 750 euro. Ze was zelf niet in de rechtbank aanwezig, meldt Koens.
De vrouw wordt opgevangen door de ambassadeur en personeel van de ambassade, laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten.
De man die Laura zou hebben verkracht is ook schuldig bevonden. Hij is veroordeeld tot honderd zweepslagen wegens 'geslachtsgemeenschap' en veertig voor alcoholconsumptie.
Flarden
Afgelopen weekend werd bekend dat de vrouw al drie maanden in de gevangenis zit in het streng-islamitische land. Verkrachting wordt daar opgevat als seks buiten het huwelijk en dat is strafbaar.
De precieze omstandigheden zijn niet duidelijk.
Volgens haar advocaat Brian Lokollo werd Laura opgepakt toen ze aangifte deed van verkrachting. De vrouw zegt dat ze op een feestje is gedrogeerd en daarna is meegenomen en verkracht. Ze kan zich weinig herinneren van wat er is gebeurd.
"Er is een flard dat ze met een man het hotel uitloopt en in een taxi stapt. Het volgende is dat ze wakker wordt in het voor haar onbekend appartement en tot ontdekking komt dat ze is verkracht", zei de advocaat zaterdag.
De moeder van Laura is dolblij met de uitspraak. "Ik heb Laura nog niet zelf gesproken. Ik hoorde het van journalisten die belden. De telefoon staat roodgloeiend. Ik heb nog niet gesproken met een advocaat of iemand van Buitenlandse Zaken."
"Ik weet nog niet wanneer ze thuiskomt. Maar dat is niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat ze weer naar huis komt. Dit is het nieuws waar ik al dagen op zit te wachten. Ik heb er nachten niet van geslapen. Maar nu ben ik dolgelukkig."
http://nos.nl/artikel/211(...)ra-het-land-uit.html
Ik snap niet wat je schrijft. En ik denk dat je nogmaals aandachtig het vorige topic moet doorlezen, want je pleurt allerlei zaken op een hoop.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:43 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik lees in het vorige topic seks met dieren?? Deed die ene meid die surinamer uit Nederland die in Qatar in de gevangenis moest? 2 maanden cel voor prostitutie is toch niet heel lang? Ik denk dat je in Amerika langer krijgt dus snap die ophef niet
Er zijn vragen die alleen zij kan beantwoorden en eigenlijk zijn op die vragen geen goede antwoorden te bedenken. Tenzij zij denkt dat we allemaal uit een ei komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:59 schreef Jaroon het volgende:
Even terug naar het verhaal en het eerste interview. Ze weet goed wat te zeggen. Maar het verhaal blijft raar.
Dat laatste lijkt mij ook het raarste. Daar klopt iets niet. Naast dat het geen land is waar je zo even naartoe gaat.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:03 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Er zijn vragen die alleen zij kan beantwoorden en eigenlijk zijn op die vragen geen goede antwoorden te bedenken. Tenzij zij denkt dat we allemaal uit een ei komen.
De simpelste vraag is: Waarom lieg je tegen je omgeving waar je naar toe gaat? Up to no good in mijn boekje, maar zij moet het maar vertellen.
Zij zullen haar wel willen interviewen. Of ze nou hoer is of niet, ik hoop voor haar dat iemand haar goed coacht en voorbereidt, want als ze zo'n interview ingaat met van: "ik ben slachtoffer en ik was dit varkentje wel ff" vrees ik het ergste.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook het raarste. Daar klopt iets niet. Naast dat het geen land is waar je zo even naartoe gaat.
Precies. Er is eigenlijk maar 1 reden om naar die landen te gaan en dat is geld. Aziaten meestal door het werk te doen wat arabieren niet willen doen en westerlingen om werk te doen wat arabieren niet kunnen doen. Verder willen ze daar wel meer toeristen trekken, maar dan vooral in het luxere segment. 2 meiden is dan al raar, waarvan 1 al toegaf dat ze er heen ging voor haar werk als prostitue en de ander liegt tegen iedereen over haar reisdoelquote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij ook het raarste. Daar klopt iets niet. Naast dat het geen land is waar je zo even naartoe gaat.
Als ze dit zo volhoudt voorzie ik geen probleem.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:14 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Zij zullen haar wel willen interviewen. Of ze nou hoer is of niet, ik hoop voor haar dat iemand haar goed coacht en voorbereidt, want als ze zo'n interview ingaat met van: "ik ben slachtoffer en ik was dit varkentje wel ff" vrees ik het ergste.
Denk sowieso niet als ze bij lachebek Humberto terecht komt dat hij haar zal exposen, want zo'n soort journalist is hij niet. Peter R. zou haar nog meer klemzetten dan die gappies van internetpesten.
Je zal je verbazen, maar er zijn ook budgetreizen naar Dubai. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn genoeg idioten die willen pochen dat ze in Dubai op vakantie zijn, maar het kan ook relatief goedkoop.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies. Er is eigenlijk maar 1 reden om naar die landen te gaan en dat is geld. Aziaten meestal door het werk te doen wat arabieren niet willen doen en westerlingen om werk te doen wat arabieren niet kunnen doen. Verder willen ze daar wel meer toeristen trekken, maar dan vooral in het luxere segment. 2 meiden is dan al raar, waarvan 1 al toegaf dat ze er heen ging voor haar werk als prostitue en de ander liegt tegen iedereen over haar reisdoel
Mijn broer was er pas en die vond het vreselijk. Er is niets leuks te doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:18 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Je zal je verbazen, maar er zijn ook budgetreizen naar Dubai. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn genoeg idioten die willen pochen dat ze in Dubai op vakantie zijn, maar het kan ook relatief goedkoop.
Ik ken iemand die woont en werkt in Dubai. Qua toerisme heb je het zo gezien, maar als je popie jopie wil spelen, zijn er genoeg clubs.
Je snapt toch wel dat zij vrij is dankzij diplomatische druk vanuit NL? Anders was het heel anders afgelopen voor haar. Verkrachte vrouwen krijgen in dat bizarre land lange gevangenisstraf en zweepslagen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:43 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik lees in het vorige topic seks met dieren?? Deed die ene meid die surinamer uit Nederland die in Qatar in de gevangenis moest? 2 maanden cel voor prostitutie is toch niet heel lang? Ik denk dat je in Amerika langer krijgt dus snap die ophef niet
Zeker geen geld...... soz (nofi) maar het is een fenomenaal (en bizarre) omgeving waarbij je natuurlijk de definitie van "leuk" kunt bediscussieëren.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Mijn broer was er pas en die vond het vreselijk. Er is niets leuks te doen.
En die man krijgt nu zweepslagen. Dat weet ze ook heel goed.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zeker geen geld...... soz (nofi) maar het is een fenomenaal (en bizarre) omgeving waarbij je natuurlijk de definitie van "leuk" kunt bediscussieëren.
Ontopic, krijg ik het vermoeden dat de dame in kwestie zich op advies van een vriendin had uitverhuurd wat zij zelf moet weten. Vervolgens werd gespeerd door AliBaba en waar ze (dacht) slim te doen om die persoon klem te (willen) zetten in een hersenvernauwend land.
Buiten de waard rekende ze hoe daar het niet zo eerlijke rechtssysteem werkt, zeker niet voor gastarbeiders.
Vervolgens werd/wordt de media ingeschakeld die graag lieve onschuldige liefkijkende meisjes helpt, het is zomer dus je moet wat......... en (ik vermoed) onderussen er achter aan het komen zijn dat het allemaal net een tikje anders is dan geschetst....
Als het haar daarom te doen was dan heeft ze nogal een gok genomen, ze liep immers zelf ook een forse kans tot zweepslagen te worden veroordeeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En die man krijgt nu zweepslagen. Dat weet ze ook heel goed.
Klopt helemaal. En het echte verhaal zal wel nooit helemaal duidelijk worden. Maar liegen over de vakantie bestemming en vervolgens je familie en vrienden niet bellen als je "onterecht" vast komt te zitten maakt je verhaal een beetje ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het haar daarom te doen was dan heeft ze nogal een gok genomen, ze liep immers zelf ook een forse kans tot zweepslagen te worden veroordeeld.
Mensen die denken dat ze (onterecht) aangifte heeft gedaan zodat hij wel even gepakt zou worden zijn imho net zo naïef als zij, toen ze dacht dat ze daar wel even ongestraft aangifte van kon gaan doen.
Het heeft haar sowieso al 3 maanden gevangenis opgeleverd, en pure mazzel dat ze nu niet onvoorwaardelijk veroordeeld is, en niet veroordeeld is voor prostitutie.
Die week Quatar kwam toch ongepland na die 2 weken Frankrijk? En haar werkgever wist toch wel dat dat ze naar Quatar was?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt helemaal. En het echte verhaal zal wel nooit helemaal duidelijk worden. Maar liegen over de vakantie bestemming en vervolgens je familie en vrienden niet bellen als je "onterecht" vast komt te zitten maakt je verhaal een beetje ongeloofwaardig.
Het is mij vanaf de start niet helemaal duidelijk hoelang ze in frankrijk zijn geweest en of ze er eigenlijk wel geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die week Quatar kwam toch ongepland na die 2 weken Frankrijk? En haar werkgever wist toch wel dat dat ze naar Quatar was?
Ik heb meer het idee dat moeder het niet wist omdat de band met moeder sub-zero is, en dat ze die dus zeker niet met hangende pootjes wilde bellen toen ze daar in de bak zat.
Niemand stelt haar ook kritische vragen (voorlopig)quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is mij vanaf de start niet helemaal duidelijk hoelang ze in frankrijk zijn geweest en of ze er eigenlijk wel geweest zijn.
Volgens mij had ze vrienden ook niet gebeld de eerste maand. En ik snap niet dat je achtergelaten wordt door je "vriendin" die schijnbaar vervolgens niet de famillie inlicht. het klinkt allemaal te bizar in mijn oren.
Nee, die Lisa is ook zo achterbaks als de neten, als die gewoon niemand geïnformeerd heeft.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is mij vanaf de start niet helemaal duidelijk hoelang ze in frankrijk zijn geweest en of ze er eigenlijk wel geweest zijn.
Volgens mij had ze vrienden ook niet gebeld de eerste maand. En ik snap niet dat je achtergelaten wordt door je "vriendin" die schijnbaar vervolgens niet de famillie inlicht. het klinkt allemaal te bizar in mijn oren.
Met d'r goedlopende mediabedrijf.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die Lisa is ook zo achterbaks als de neten, als die gewoon niemand geïnformeerd heeft.
Laura is volgens mij eigenwijs en naïef, en dat kan een fatale combinatie zijn als je ook nog domme dingen doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |