01 Nirvana Smells Like Teen Spirit
02 Guns 'N Roses November Rain
03 U2 One
04 Pearl Jam Alive
05 Red Hot Chili Peppers Under The Bridge
06 Live Lightning Crashes
07 Metallica Nothing Else Matters
08 Cranberries Zombie
09 R.E.M. Losing My Religion
10 Rage Against The Machine Killing In The Name Of
11 Radiohead Creep
12 Van Dik Hout Stil In Mij
13 Pearl Jam Black
14 K's Choice Not An Addict
15 Faithless Insomnia
16 Live I Alone
17 Underworld Born Slippy
18 Anouk Nobody's Wife
19 Oasis Wonderwall
20 Radiohead Street Spirit
21 Alanis Morissette Ironic
22 Blur Song 2
23 Beastie Boys Sabotage
24 Nirvana Lithium
25 No Doubt Don't Speak
26 Air All I Need
27 Massive Attack Unfinished Sympathy
28 Radiohead Paranoid Android
29 Nirvana Come As You Are
30 Ac/Dc Thunderstruck
31 Depeche Mode Enjoy The Silence
32 Queen Show Must Go On
33 Verve Bitter Sweet Symphony
34 Metallica Enter Sandman
35 Pearl Jam Jeremy
36 Counting Crows Mr. Jones
37 Offspring Self Esteem
38 Manic Street Preachers Motorcycle Emptiness
39 Bush Glycerine
40 Prodigy No Good
41 Snap Rhythm Is A Dancer
42 Soundgarden Black Hole Sun
43 R.E.M. Everybody Hurts
44 Bon Jovi Bed Of Roses
45 Robbie Williams Angels
46 Coolio Gangsta's Paradise
47 Queen Innuendo
48 Guns 'N Roses Knocking On Heavens Door
49 Faithless God Is A DJ
50 Bruce Springsteen Streets Of Philadelphia
51 Live Dolphin's Cry
52 Charly Lownoise & Mental Theo Wonderfull Days
53 Manic Street Preachers If You Tolerate This Your Children Will B
54 Adamski Killer
55 Beck Loser
56 Sinead O'connor Nothing Compares 2u
57 Moby Go
58 Bon Jovi Always
59 Metallica Unforgiven
60 Smashing Pumpkins Disarm
61 Alanis Morissette You Oughta Know
62 Therapy? Diane
63 Black Crowes Remedy
64 Blof Liefs Uit Londen
65 Radiohead Karma Police
66 Faith No More Epic
67 Acda & De Munnik Het Regent Zonnestralen
68 Alice In Chains Would?
69 Counting Crows Long December
70 Prodigy Out Of Space
71 Rammstein Engel
72 Felix Don't You Want Me
73 Greenday Basket Case
74 2 Unlimited No Limit
75 Blof Harder Dan Ik Hebben Kan
76 Robbie Williams Let Me Entertain You
77 Red Hot Chili Peppers Scar Tissue
78 4 Non Blondes What's Up
79 Kane Damn Those Eyes
80 Dijk Als Ze Er Niet Is
81 Goo Goo Dolls Iris
82 Prodigy Firestarter
83 Guano Apes Open Your Eyes
84 KLF Last Train To Trancentral
85 Lenny Kravitz Are You Gonna Go My Way
86 Acda & De Munnik Niet Of Nooit Geweest
87 Jewel Foolish Games
88 Eric Clapton Tears In Heaven
89 Meatloaf I'll Do Anything For Love
90 Red Hot Chili Peppers Give It Away
Mooie lijst. Hoop mensen klagen dat al die top 100 lijstjes altijd de klassiekers als Bohemian Rhapsody en Angie enzo bevatten. Over 10 jaar zal men klagen dat Lightning crashes, One en Street Spirit enzo er altijd maar weer instaan
Wel wat verrassende nummers (Robbie Williams?) en toch ook wel weer bewijs dat 3FM luisteraars toch wat meer rock georienteerd zijn dan Yorin of 538...
Goeie zaak natuurlijk.
quote:Nu
Op vrijdag 29 november 2002 09:49 schreef Reintje het volgende:
Hoe laat wordt ie uitgezonden???
quote:Helaas...
Op vrijdag 29 november 2002 09:50 schreef Iggy het volgende:
Inderdaad Rock georienteerd.
Geen enkele uit mijn top 10 heeft de lijst gehaald (hoewel, ik twijfel even of ik Jewel er in had staan).
Nee, heel erg mainstream, veilig, zonder verrassingen
Luisteren?
Edit: Nee, Jewel had ik er niet instaan.
Cranberries echter wel, dat is dan de enige die het gehaald heeft... geen Björk en Breeders? Weird
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 29-11-2002 09:59]
quote:* Zet radio aan *
Op vrijdag 29 november 2002 09:50 schreef LoekB het volgende:[..]
Nu
* Krijgt ruzie met buren *
quote:dat is ook niet de bedoeling geweest als je luisteraars hun favoriete nummers laat kiezen
Op vrijdag 29 november 2002 10:03 schreef BOT het volgende:
Op zich klopt die lijst natuurlijk van geen kant he. Volgens zijn dit toch niet de populairste nummers van de jaren '90.(gekeken naar verkoopcijfers)
iets wat supergoed verkocht heeft, hoeft m.i. niet in deze lijst terecht te komen
quote:Het zijn de populairste nummers uit de 90's van nu, onder het radio 3 of in dit geval Pinkpop publiek.
Op vrijdag 29 november 2002 10:03 schreef BOT het volgende:
Op zich klopt die lijst natuurlijk van geen kant he. Volgens zijn dit toch niet de populairste nummers van de jaren '90.(gekeken naar verkoopcijfers)
quote:Pinkpop publiek
Op vrijdag 29 november 2002 10:05 schreef ranja het volgende:[..]
Het zijn de populairste nummers uit de 90's van nu, onder het radio 3 of in dit geval Pinkpop publiek.
De lijst is natuurlijk gemaakt door lijstje invullen, niet door naar hitparades van toen te kijken...
Jammer trouwens dat onverwachte nummers als White Town - Your woman er niet instaan.
Erg blij dat Puff Daddy - I'll be missing you er niet instaat.
quote:Ja, dat zeiden we in topic 1 over deze jaren 90 week op radio 3 al. De lijst kon op deze manier alleen maar richting mainstreamrock gaan.
Op vrijdag 29 november 2002 10:06 schreef BOT het volgende:
Dan klopte die lijst waar ze uit konden kiezen ook niet. Die had al veel uitgebreider moeten zijn. Ik noem bijvoorbeeld de happy hardcore tijd. Was toen toch ERG populair maar die vind je bijna niet terug in de 3fm keuzelijst.
quote:Niet dan? Hoeveel bands uit de top100 tel je die op Pinkpop hebben gestaan? Ik gok zo tussen de 60 en 70.
Op vrijdag 29 november 2002 10:06 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Pinkpop publiek
quote:Precies!
Op vrijdag 29 november 2002 10:12 schreef ranja het volgende:[..]
Niet dan? Hoeveel bands uit de top100 tel je die op Pinkpop hebben gestaan? Ik gok zo tussen de 60 en 70.
Maar wat ik er mee bedoel is de semi-alto beweging, het veilig-alternatief zoals ik die muziek meestal noem, zonder daarmee de muziek zelf onderuit te willen halen overigens, ik heb zelf ook 3 Live cd'sGewoon de hitparade variant van de gitaarmuziek.
quote:Laten we zeggen de doelgroep van 3fm.. rockgeorienteerd, niet te commercieel en niet te ontoegankelijk.
Op vrijdag 29 november 2002 10:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Pinkpop publiek
quote:Volgens mij was bij het stemmen ook de mogelijkheid om zelf 1 of 2 nummers op te geven die niet in de lijst stonden.
Op vrijdag 29 november 2002 10:06 schreef BOT het volgende:
Dan klopte die lijst waar ze uit konden kiezen ook niet. Die had al veel uitgebreider moeten zijn. Ik noem bijvoorbeeld de happy hardcore tijd. Was toen toch ERG populair maar die vind je bijna niet terug in de 3fm keuzelijst.
Op t eerste ook mis ik toch echter Eels, en Underworld staat er ook niet bij (staat er wel bij, muts) Maar er staat wel een nummer van Faith No More tussen! Jammergenoeg niet diegene die ik heb gekozen.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 29-11-2002 10:27]
quote:Underworld staat toch op 17 met Born slippy??
Op vrijdag 29 november 2002 10:23 schreef Vork het volgende:
De helft van mijn lijst staat erin als ik het kan zien..Op t eerste ook mis ik toch echter Eels, en Underworld staat er ook niet bij
quote:Pardon, je hebt helemaal gelijk, maar ik heb er kennerlijk overheen gekomen. Tis nog vroeg
Op vrijdag 29 november 2002 10:25 schreef BOT het volgende:
Underworld staat toch op 17 met Born slippy??
quote:Veeeeeeeeel te vroeg!!!!!!
Op vrijdag 29 november 2002 10:27 schreef Vork het volgende:[..]
Pardon, je hebt helemaal gelijk, maar ik heb er kennerlijk overheen gekomen. Tis nog vroeg
aleen helemaal geen Foo Fighters
verder 7 van mijn 10 nummers in deze top 90
dit wordt een gezellig dagje op mijn werk
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 29-11-2002 10:41]
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 10:38 schreef FooFighters het volgende:
3 x Nirvana![]()
verder 8 van mijn 10 nummers in deze top 90
dit wordt een gezellig dagje op mijn werk
valt op dat u2 en Queen die normaal een keer of 6, 7 in een lijst staan, er nu maar 1 keer instaan .. maarja, die horen vooral in de top 80 van de jaren 80 thuis
gelukkig wel One van U2 erin
quote:Queen was vooral jaren 80 en U2 was niet echt sterk in de jaren 90
Op vrijdag 29 november 2002 10:39 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
valt op dat u2 en Queen die normaal een keer of 6, 7 in een lijst staan, er nu maar 1 keer instaan
.. maarja, die horen vooral in de top 80 van de jaren 80 thuis
gelukkig wel One van U2 erin
![]()
maar dit zijn wel 2 toppers
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 10:43 schreef FooFighters het volgende:[..]
Queen was vooral jaren 80 en U2 was niet echt sterk in de jaren 90
maar dit zijn wel 2 toppers
van queen zie ik innuendo en the show must go on ...
van u2 alleen One ...
alledrie geweldige nummers en niet meer dan terecht dat ze erin staan
quote:yup
Op vrijdag 29 november 2002 11:22 schreef Grobbel het volgende:
Maar 1 keer Smashing Pumpkins, en dan pas op nummer 60? Vreemd... Zou toch zeggen dat ze bij het radio 3 publiek zouden horen. Had ze toch eigenlijk wel in de top 10 verwacht, als ik eerlijk moet zijn.
de lage notering van goo goo dolls - iris verbaast me ook enigszins ... terwijl dat nummer voor velen toch een favoriet is ...
Waar zijn de grote hits als:
- 2 Brothers On The 4th Floor - Dreams (nr1 hit)
- 2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone (wekenlang in de top 10)
- 2 Unlimited - The Real Thing (nr1)
- Haddaway - What Is Love (weken nr 1)
- 2 Unlimited - Twilight Zone (nr1)
- T99 - Anastasia (vernieuwend voor z'n tijd)
- LA Style - James Brown Is Dead (vernieuwend voor z'n tijd)
- Technotronic - Pump Up The Jam
- Technotronic - Get Up
- Whitney Houston - I Will Always Love You (weken nummer 1)
- Celine Dion - My Heart Will Go On (weken nummer 1)
- Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog (weken nummer 1)
- Cappella - Move On Baby (nr 1)
- DJ Paul Elstak - Rainbow In The Sky
- Dune - Hardcore Vibes (vernieuwend voor z'n tijd)
- T-Spoon - Sex On The Beach
- Los Del Rio - Macarena
- Whigfield - Saterday Night
- Dr Alban - It's My Life
- Leila K - Open Sesame
- etc etc
Ik mis gewoon alle eurodance muziek, en dat terwijl de eurodance scene de jaren 93-97 toch heel sterk beheerste. Misschien moet 538 ook maar eens zo'n week houden.
quote:Idd, helemaal mee eens. D'r staat best wat leuke muziek in, maar er moet echt wel wat meer Eurodance in!
Op vrijdag 29 november 2002 11:28 schreef CJ het volgende:
Rotlijst.Waar zijn de grote hits als:
- 2 Brothers On The 4th Floor - Dreams (nr1 hit)
- 2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone (wekenlang in de top 10)
- 2 Unlimited - The Real Thing (nr1)
- Haddaway - What Is Love (weken nr 1)
- 2 Unlimited - Twilight Zone (nr1)
- T99 - Anastasia (vernieuwend voor z'n tijd)
- LA Style - James Brown Is Dead (vernieuwend voor z'n tijd)
- Technotronic - Pump Up The Jam
- Technotronic - Get Up
- Whitney Houston - I Will Always Love You (weken nummer 1)
- Celine Dion - My Heart Will Go On (weken nummer 1)
- Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog (weken nummer 1)
- Cappella - Move On Baby (nr 1)
- DJ Paul Elstak - Rainbow In The Sky
- Dune - Hardcore Vibes (vernieuwend voor z'n tijd)
- T-Spoon - Sex On The Beach
- Los Del Rio - Macarena
- Whigfield - Saterday Night
- Dr Alban - It's My Life
- Leila K - Open Sesame
- etc etcIk mis gewoon alle eurodance muziek, en dat terwijl de eurodance scene de jaren 93-97 toch heel sterk beheerste. Misschien moet 538 ook maar eens zo'n week houden.
quote:Idd...
Op vrijdag 29 november 2002 11:37 schreef BOT het volgende:
Maar ook nummers als I Will Ailways love You(W Houston) en Haddaway met What is Love staan er niet in. die hebben inderdaad eindeloos in de top 40 gestaan
quote:yup ...
Op vrijdag 29 november 2002 11:30 schreef LoekB het volgende:[..]
Idd, helemaal mee eens. D'r staat best wat leuke muziek in, maar er moet echt wel wat meer Eurodance in!
quote:Dr Alban...
Op vrijdag 29 november 2002 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
yup ...
ze hebben dr. Alban zelfs nog aan de foon gehad deze week ... wat toch wel aangaf dat ie een hit gehad heeft
quote:Het gaat er niet om of ze 'eindeloos' in de top 40 zijn blijven hangen, het gaat erom of ze zijn blijven hangen in de hoofden van de luisteraars! In de top 100 aller tijden staan ook nauwelijks echte hits, maar wel echte klassiekers.
Op vrijdag 29 november 2002 11:37 schreef BOT het volgende:
Maar ook nummers als I Will Ailways love You(W Houston) en Haddaway met What is Love staan er niet in. die hebben inderdaad eindeloos in de top 40 gestaan
quote:Ik ken alle nummers wel die in de lijst staan, maar om nou te zeggen dat ze in mijn hoofd zijn blijven hangen...
Op vrijdag 29 november 2002 11:51 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het gaat er niet om of ze 'eindeloos' in de top 40 zijn blijven hangen, het gaat erom of ze zijn blijven hangen in de hoofden van de luisteraars! In de top 100 aller tijden staan ook nauwelijks echte hits, maar wel echte klassiekers.
Voor mij zijn dat dus tracks als "What Is Love" van Haddaway, of een "Show Me Love" van Robin S, of een "Open Your Mind" van Usura, of een "Don't You Want Me" van Felix (die er wonderwel in staat maar op nummertje 70). Dat "No Limit" er in staat verbaast me zelfs nog.
quote:Wat is het verschil tussen een hit en een klassieker?? een klassieker is toch meestal ook wel een hit geweest of in ieder geval vaak gedraaid
Op vrijdag 29 november 2002 11:51 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het gaat er niet om of ze 'eindeloos' in de top 40 zijn blijven hangen, het gaat erom of ze zijn blijven hangen in de hoofden van de luisteraars! In de top 100 aller tijden staan ook nauwelijks echte hits, maar wel echte klassiekers.
quote:Voor jouw muziek moet je dus bij radio 538 zijn. Daar staan tenminste echte klassiekers als Puff Daddy - I'll be missin you and Backstreet boys- Everybody in hun top 100 AT.
Op vrijdag 29 november 2002 11:57 schreef CJ het volgende:[..]
Ik ken alle nummers wel die in de lijst staan, maar om nou te zeggen dat ze in mijn hoofd zijn blijven hangen...
En klassiekers vind ik ze al helemaal niet...
Voor mij zijn dat dus tracks als "What Is Love" van Haddaway, of een "Show Me Love" van Robin S, of een "Open Your Mind" van Usura, of een "Don't You Want Me" van Felix (die er wonderwel in staat maar op nummertje 70). Dat "No Limit" er in staat verbaast me zelfs nog.
Of je wacht 10 jaar; dan is jouw muziek wellicht de 'klassiekers' Helaas vind jij What is love van Haddaway over 10 jaar geen klassieker meer. Dat weet je nu nog niet, maar dat is wel zo...
Er zijn heel veel 80s die ik supergoed vond indertijd en 5 jaar later nog steeds. 20 jaar later vind ik het leuke nummers, maar geen klassiekers meer om in de top 100 lijst thuis te horen.
-edit-
oops, jij hoorde toch bij T-Spoon? Tja, dan zat je er middenin... dan zal je het over 10 jaar nog steeds een klassieker vinden
[Dit bericht is gewijzigd door Vamos op 29-11-2002 12:06]
Toch 7 van de 10 die ik heb gestemd in de lijst... Jammer dat de Drugs don't work het niet gehaald heeft
quote:Gokje: Queen-fan toevallig ?
Op vrijdag 29 november 2002 17:06 schreef Knaller het volgende:
Had liever nummer 32 of 47 op 1 gehad eigenlijk maar je kan niet alles willen helaas!!
quote:Beetje maar
Op vrijdag 29 november 2002 17:07 schreef PPL het volgende:[..]
Gokje: Queen-fan toevallig ?
quote:Haddaway?
Laatst stonden ze nog eens hun act te doen (playback dus) bij een of ander duits programma. Het klonk wel zó ongelooflijk slecht. Als je vroeger dat soort tracks opnam (wat ik ook weleens deed) moet je het voor de lol eens downloaden. Je krijgt er spontaan kromme tenen van en je bent daarna gegarandeerd afgekicked.
Wat ik van de lijst op het eerste gezicht niet snap:
-de nummer 89, Meatloaf, das toch 1 van de groootste hits geweest in de jaren negentig, net als Sinead O' Conner...
-Niet of nooit geweest staat lager genoteerd als Het Regent Zonnestralen... Vreemde zaak denk ik zo...
-Bij Nirvana is dat dan weer wel goed, de grootste hit staat het hoogst, terwijl Nirvana veel betere muziek heeft gemaakt
Kortom, ik wordt gek
quote:Nee niet gek, je hebt alleen niet dezelfde smaak als de 3fm luisteraars, ik zou idd ook graag willen dat ze deze lijst als leidraad nemen voor de toekomstige programmering, als ik Missy Elliot (
Op vrijdag 29 november 2002 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach jah... Heb me in het andere topic er al genoeg over uitgelaten, maar laat ik het daar effe niet over hebben...Wat ik van de lijst op het eerste gezicht niet snap:
-de nummer 89, Meatloaf, das toch 1 van de groootste hits geweest in de jaren negentig, net als Sinead O' Conner...
-Niet of nooit geweest staat lager genoteerd als Het Regent Zonnestralen... Vreemde zaak denk ik zo...
-Bij Nirvana is dat dan weer wel goed, de grootste hit staat het hoogst, terwijl Nirvana veel betere muziek heeft gemaaktKortom, ik wordt gek
Tis toch mooi te verdelen
3fm Muziek
538 Bagger
sky slaap
Sim-pel
quote:3fm Muziek
Tis toch mooi te verdelen3fm Muziek
538 Bagger
sky slaapSim-pel
Sim-pel
quote:dat nooit
Op vrijdag 29 november 2002 19:21 schreef Ker_Plunk het volgende:
Luister 1.5 jaar naar Sky en je gaat het waarderen
*helaas ervaring heeft*
Maar ik heb vandaag ook naar de top90 geluisterd, wat een nostalgie.
quote:Toch nog vier nummers in de lijst die ik zelf had ingezonden. Valt mee.
Op vrijdag 29 november 2002 09:45 schreef Vamos het volgende:
26 Air All I Need
27 Massive Attack Unfinished Sympathy
57 Moby Go
70 Prodigy Out Of Space
Verder had er inderdaad veel meer dance in gemogen. Niet àlle (bekend geworden) dance is plat en simpel.
Ik heb héél veel leuks gemist in die lijst, en jammer van sommige saaie nummers als die van Acda en de Munnik. Naast leuke gitaarmuziek als de nummers van Guano Apes, Nirvana en Rage against the machine, dat dan weer wel.
Dè plaat die ik gemist heb: My favorite game van de Cardigans. Had ik echt wel verwacht en zou er dan ook volkomen terecht ingestaan hebben, vind ik. Overigens kon ik niet kiezen tussen dit en een andere van hun, Erase & rewind, en heb ik de laatste uiteindelijk ingezonden omdat die iets minder voor de hand lag.
Wat Jamiroquai-muziek had ook niet misstaan in die lijst.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 29-11-2002 21:15]
quote:Ach de gitaarmuziek is dan ook weer niet heel erg slecht, maar bepaalde dingen klopten imho niet... Neemt niet weg dat het een best leuke week was hoor!!
Op vrijdag 29 november 2002 18:54 schreef HeatWave het volgende:[..]
Nee niet gek, je hebt alleen niet dezelfde smaak als de 3fm luisteraars, ik zou idd ook graag willen dat ze deze lijst als leidraad nemen voor de toekomstige programmering, als ik Missy Elliot (
) wil horen (en dat wil ik NIET) stem ik wel af op 538.
Tis toch mooi te verdelen
3fm Muziek
538 Bagger
sky slaapSim-pel
quote:Ik heb me ook wel vermaakt inderdaad, ook met de nummers die ik niet goed, maar wel leuk, vind.
Op vrijdag 29 november 2002 21:13 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ach de gitaarmuziek is dan ook weer niet heel erg slecht, maar bepaalde dingen klopten imho niet... Neemt niet weg dat het een best leuke week was hoor!!
Ik ben ook jong geweest
ZO maar weer even lekker de kroeg in, lekker naar gitaren luisteren....
quote:Hehehe have fun
Op vrijdag 29 november 2002 21:15 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ik heb me ook wel vermaakt inderdaad, ook met de nummers die ik niet goed, maar wel leuk, vind.
Ik ben ook jong geweest
ZO maar weer even lekker de kroeg in, lekker naar gitaren luisteren....
* Da_Sandman zet The First Rebirth op
quote:Helemaal mee eens. Vanmorgen baalde ik behoorlijk dat ik de top90 zou missen, achteraf blijkt dat ik eigenlijk helemaal niets heb gemist. Vanavond op de terugweg vanuit Zwolle heb ik nog net de top5 mee kunnen pakken. Onderwijl werd ook nog even de gehele top20 weer opnieuw opgelezen... m'n mond viel open van verbazing... een totaal niet representatieve lijst als je het mij vraagt. House en eurodance hebben in de jaren 90 zo'n belangrijke rol gespeeld dat je zou verwachten dat er wel wat meer in zou staan. Welgeteld staan er 14 platen in die min of meer in het genre 'dance' vallen (ook de twijfelaartjes meegeteld).
Op vrijdag 29 november 2002 11:28 schreef CJ het volgende:
Rotlijst.Waar zijn de grote hits als:
[lijst]
Ik mis gewoon alle eurodance muziek, en dat terwijl de eurodance scene de jaren 93-97 toch heel sterk beheerste. Misschien moet 538 ook maar eens zo'n week houden.
quote:Sinead O'conner was volgens mij een hit in '89, die het nog een paar weken heeft vol gehouden in '90. Net zoals Enjoy The Silence van Depeche Mode trouwens. En zo zijn er nog een paar.
Op vrijdag 29 november 2002 18:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel gaaf dat er een paar goeie rock/metal platen in staan. Thunderstruck van AC/DC bijvoorbeeld, of Epic van Faith No More. Terwijl More Than Words een veel grotere hit is geweest.
Ach, het is gewoon weer een aftreksel van een top-zoveel-allertijden lijst geworden, wat wel te verwachten was, ook vanwege de platen waar je uit kon kiezen. Maar aan de andere kant: de jaren 90 heeft dus naast alle eurodance en gabberhouse toch nog aardig wat goeie muziek opgeleverd ook.
quote:Verschil is dat voor veel mensen dat soort muziek na een tijdje niet meer leuk is (net als veel hedendaagse top 40 muziek), en die rock klassiekers BLIJVEN goed... Die worden tegenwoordig ook nog steeds vaak aangevraagd en gedraaid en cd's van verkocht. Happy Hardcore shit bijna niet.
Op vrijdag 29 november 2002 10:09 schreef ranja het volgende:[..]
Ja, dat zeiden we in topic 1 over deze jaren 90 week op radio 3 al. De lijst kon op deze manier alleen maar richting mainstreamrock gaan.
quote:Sja dat is dan volledig persoonsgebonden. Om nou te zeggen dat ik Wonderfull Days nu niet meer goed vind, nee. Om nou te zeggen dat ik Smells Like Teen Spirit nu nog goed vind, nee. Ik persoonlijk denk dat alles wat house was uit die tijd nu meteen door de meute wordt afgeschildert als bagger. Misschien heeft de alternatieve stroming wel de meeste meelopers gehad als je het zo bekijkt...
Op zaterdag 30 november 2002 00:53 schreef -username- het volgende:[..]
Verschil is dat voor veel mensen dat soort muziek na een tijdje niet meer leuk is (net als veel hedendaagse top 40 muziek), en die rock klassiekers BLIJVEN goed... Die worden tegenwoordig ook nog steeds vaak aangevraagd en gedraaid en cd's van verkocht. Happy Hardcore shit bijna niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |