abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162984352
Ik heb sinds jan 2010 een wajong uitkering en ben volledig arbeidsongeschikt. Ik heb ook nog nooit gewerkt op een supermarkt baantje van enkele maanden na.

In de brievenbus heb ik een folder gehad. Nu weet ik niet of ik deze helemaal goed lees, en ik durf niet om verheldering te vragen, want ik weet watvoor mafia praktijken ze allemaal uitvoeren, noem me gek maar ik bel niet met mijn eigen info absoluut ik vertrouw niemand daar.

Er staat in de folder UWV bekijkt opnieuw of u kunt werken. Tussen 2015 en 2018.

Heeft u in 2010 of later een wajong uitkering aangevraagd?
Dan heeft u de nieuwe wajong.
Toen u de wajong aanvroeg of tijdens een herbeoordeling, hebben wij al beordeeld of u mogelijkheden heeft om te werken. WIj hebben dus voldoende informatie over uw situatie. U krijgt vanezelf van ons een brief waarin wj die beoordeling bevestigen.

Heeft u voor 2010 een wajong uitkering aangevraagd?
Dan heeft u de oude wajong.
Wij gaan dan bekijken of u mogelijkheden om te werken.
Dit kan op 2 manier gebeuren. Enz enz.

Als ik het goed lees dan hoor ik dus bij de eerste categorie, en zal er geen herbeoordeling plaats vinden omdat ik nu ook niet werk, maar hoe zeker kan ik hier van zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hansklokjes op 13-06-2016 20:09:43 ]
  maandag 13 juni 2016 @ 19:51:34 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_162984424
Als je wajong terecht is, waar maak je je druk om?
Dum de dum
pi_162984615
Iedereen met een wajong krijgt een herbeoordeling, zowel 'oud' als 'nieuw'.

Nadeel ligt vooral bij de mensen met een wajong van 2010 en erna.
Als ze je weer "goedkeuren", flikkeren ze je in de bijstand en de groeten van het UWV.

Voor de oude wajongers is het vooral een verkapte bezuiniging van 5% vanaf 2018.
Die banen zijn er niet, ja vooruit 5000 per jaar zogenaamd, maar hoe je daar in komt terwijl er van meet af aan een poel van 50.000 ex-wsw'ers al klaar staan voor die baantjes..
Over 10 jaar ben jij dan opeens aan de beurt en dat is dan nog optimistisch gezien de overige 150.000 die er bovenop komen.. waardeloos dus.

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 19:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je wajong terecht is, waar maak je je druk om?
Gezien ze gewoonweg iedereen een stempel van goedkeuring geven..
Waar ze nu mee bezig zijn is de definitie van gehandicapt plots veranderen.

Je moet nu kwijlend in een rolstoel zitten om nog als gehandicapt gelabeld te worden en dat is niet bepaald realistisch.

Niet iedere handicap is lichamelijk van aard, net zoals een psychische beperking niet hetzelfde is als een geestelijke handicap.

Toch gooien ze het over 1 boeg nu en kan zogenaamd iedereen weer iets, ondanks dat het UWV zelf bij verreweg de meeste nooit de moeite ervoor over hadden om diegene te helpen aan een baan, toen was je blijkbaar wel gehandicapt genoeg.
pi_162984840
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.

Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen

Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
pi_162984864
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:04 schreef Hansklokjes het volgende:
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.

Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen

Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
Krijg je eenmaal de brief, in bezwaar gaan.
Dan krijg je volgens mij een "gewone' herkeuring, waar je dus je verhaal kan doen bij het uwv zelf.
pi_162985133
quote:
Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_162985442
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong. :')

Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.

Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.

Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
pi_162985669
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong. :')

Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.

Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren.

Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.

Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162985811
quote:

[..]

Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?
Make my day!
pi_162985962
quote:

Je kunt dus gewoon aan het werk of iig gedeeltelijk?? o|O
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_162985973
quote:
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong.
Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 20:39:20 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162985984
TS, ik gun je een baan ^O^ ! Mooi toch, dat ze straks beoordelen dat je kan werken ^O^ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162986077
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren. :')
Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".

quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:33 schreef agter het volgende:

[..]

Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?
Dat kan, maar komt minder vaak voor dan je denkt.
Mensen worden of onder de pillen gepropt, wat niets geneest, of zitten in eindeloze therapieën.

Dan had je nog de wsw-trajecten, zowel begeleid als onbegeleid werk.
Dat kwam al redelijk in de buurt van dwangarbeid overigens, 32uur werken voor 900 euro.. dat is makkelijk verdienen zeg. :')

Bij begeleid werk was de doorstroom naar gewoon betaald werk/vast contract, en ik weet dit uit zowel ervaring alsmede dat ik ook mensen heb begeleid, was echt nul komma nul.
Daarbij waren de wachtlijsten letterlijk jarenlang.

Dat komt door het achterlijke systeem van de overheid waar je per 'wajonger' een subsidie potje kreeg toegewezen als werkgever, potje op? wajonger eruit en nieuwe erin.

Nee, dit hele participatie gedoe kost uiteindelijk vele malen meer dan het kan opleveren.
Als is het maar dat werkgevers gedwongen worden 5000 banen erbij te verzinnen die je beter kan vergeven aan mensen die ook al jaren in de ww/bijstand zitten.
pi_162986164
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringen :)
En op welke wijze zijn ze fraudeurs?
Ze kregen het ooit terecht toch? (ik neem aan van na 2010) Nu ziet het UWV het voor die 2 mensen anders.

Dan komen ze in de bijstand en krijgen ze hetzelfde.
Enige verschil is het sollicitatieplicht wat weinig zal inhouden gezien ze nergens zullen worden aangenomen.

maw, net als in de (thuis)zorg is dit een raar doorschuifspelletje naar de gemeente toe.
pi_162986199
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

En op welke wijze zijn ze fraudeurs?
Ze kregen het ooit terecht toch? (ik neem aan van na 2010) Nu ziet het UWV het voor die 2 mensen anders.
Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufi :') ze hebben het nooit terecht gekregen, beiden niet.
pi_162986204
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".

[..]

Dit klopt gewoon niet.

Het loonde 'toen' voor de overheid omdat de gemeente de AOW en aanvullende uitkeringen overmaakt.

De overheid betaalde toendertijd de wahjong. Dat scheelde dus weer voor de gemeenten. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_162986215
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufi :') ze hebben het nooit terecht gekregen, beiden niet.
Dat bestaat niet, onterecht.
Dan moeten ze maar de uwv arts die het goedkeurde aanpakken.
pi_162986274
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het bestaat wel, onterecht.
pi_162986277
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit klopt gewoon niet.

Het loonde 'toen' voor de overheid omdat de gemeente de AOW en aanvullende uitkeringen overmaakt.

De overheid betaalde toendertijd de wahjong. Dat scheelde dus weer voor de gemeenten. :')
Betwijfel ernstig dat het zo ging.
Ik bedoel, dan zag je grotere aantallen in de wajong en zou niemand in de bijstand terecht komen.
pi_162986286
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het bestaat wel, onterecht.
Wat jij wil.
pi_162986293
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat bestaat dus wel.

Waarom zit je hier allemaal onzin te verkondigen?
pi_162986321
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat bestaat dus wel.

Waarom zit je hier allemaal onzin te verkondigen?
Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.

Anders heeft iemand een steek laten vallen bij de keuring.
Het is niet alsof je automatisch een wajong kan krijgen.

In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
Dat men later daar op terug komt, doet daar niets aan af.
pi_162986451
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.

In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappig _O-
pi_162986476
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zijn hele klassen geweest in 2009-2009 die wahjong hebben aangevraagd. :')

Dit is gewoon betaald door de overheid. :')
pi_162986506
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappig _O-
Ik zou niet weten hoe je dan voorbij de psychologen komt.
Simpelweg allerlei "verkeerde" opties aantikken bij het uren durende "intake", nee, zo simpel ligt het niet.

Maar goed ik weet niet om welke redenen die 2 die jij zogenaamd kent toen een wajong toegekend hadden gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')