Gezien ze gewoonweg iedereen een stempel van goedkeuring geven..quote:Op maandag 13 juni 2016 19:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je wajong terecht is, waar maak je je druk om?
Krijg je eenmaal de brief, in bezwaar gaan.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:04 schreef Hansklokjes het volgende:
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.
Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen
Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:04 schreef Hansklokjes het volgende:
Terecht is een breed begrip. Ze proberen iedereen aan het werk te krijgen zelfs "terechte" mensen. Het is gewoon walgelijk deze slavenwet.
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Mensen die de WAJONG terecht hebben mogen deze houden. Heb dat al in verschillende gevallen gezien. Ben blij dat ze gaan herkeuren om zo misschien wat fraudeurs aan te pakken.
Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong.
Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.
Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren.
Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.
Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?quote:Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat klinkt echt vaag, het was toch al terecht? Je kwam niet zomaar in de wajong.
Nou krijgen we vast weer van die verhalen van "ja maar ik ken iemand die..", er gaan altijd psychische en lichamelijke keuringen van te voren aan vast, voordat je een wajong toegewezen kreeg.
Zijn er echt fraudeurs tussen? Ja okay zullen er misschien een bepaald % aan fraudeurs tussen zitten, maar om te doen alsof dat 99% is.. kom op zeg.
Als je een wajong kreeg dan was het terecht.. en anders hadden ze maar vaker herkeuringen moeten doen als het echt allemaal zo onbetrouwbaar was/is.
Je kunt dus gewoon aan het werk of iig gedeeltelijk??quote:Op maandag 13 juni 2016 20:04 schreef Hansklokjes het volgende:
Hmm maar dat haal ik niet uit de folder, daarin zeggen ze dat ze genoeg informatie hebben omdat ik al in 2010 gekeurd ben? zoals je hierboven kunt lezen
Mijn handicap is inderdaad, minder lichamelijk of zichtbaar van aard maar pyschisch/geestelijk sinds van kind af aan al. En daarbij heb ik ook fysieke klachten gekregen maargoed.
Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringenquote:Op maandag 13 juni 2016 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".quote:Op maandag 13 juni 2016 20:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Voor veel gemeenten loonde het in die tijd simpelweg om mensen in de Wajong te flikkeren.
Dat kan, maar komt minder vaak voor dan je denkt.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:33 schreef agter het volgende:
[..]
Maar iemands kunnen/belastbaarheid (zeker als het psychisch is), kan toch veranderen door de jaren heen?
En op welke wijze zijn ze fraudeurs?quote:Op maandag 13 juni 2016 20:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ken een tweetal fraudeurs ja en die krijgen nu niks meer.Ik ben 100% voor de herkeuringen![]()
Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufiquote:Op maandag 13 juni 2016 20:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En op welke wijze zijn ze fraudeurs?
Ze kregen het ooit terecht toch? (ik neem aan van na 2010) Nu ziet het UWV het voor die 2 mensen anders.
Dit klopt gewoon niet.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat ze niets voor die mensen konden betekenen, dat jij denkt dat zulke mensen op magische wijze geschikt zijn voor werk in sommige gevallen nu meer dan 10 jaar later.. dream on "bonethugss".
[..]
Dat bestaat niet, onterecht.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, ze krijgen nu alleen nog maar stufize hebben het nooit terecht gekregen, beiden niet.
Het bestaat wel, onterecht.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, onterecht.
Dan moeten ze maar de uwv arts die het goedkeurde aanpakken.
Betwijfel ernstig dat het zo ging.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dit klopt gewoon niet.
Het loonde 'toen' voor de overheid omdat de gemeente de AOW en aanvullende uitkeringen overmaakt.
De overheid betaalde toendertijd de wahjong. Dat scheelde dus weer voor de gemeenten.
Dat bestaat dus wel.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, onterecht.
Dan moeten ze maar de uwv arts die het goedkeurde aanpakken.
Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat bestaat dus wel.
Waarom zit je hier allemaal onzin te verkondigen?
dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappigquote:Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.
Anders heeft iemand een steek laten vallen bij de keuring.
Het is niet alsof je automatisch een wajong kan krijgen.
In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
Dat men later daar op terug komt, doet daar niets aan af.
Er zijn hele klassen geweest in 2009-2009 die wahjong hebben aangevraagd.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is hoogstens dat ze kunnen vinden dat je klachten dusdanig verminderd zijn dat je kan (of gedeeltelijk kan) werken.
Anders heeft iemand een steek laten vallen bij de keuring.
Het is niet alsof je automatisch een wajong kan krijgen.
In eerste instantie kan het dan niet onterecht zijn geweest, anders hadden ze het niet gekregen.
Dat men later daar op terug komt, doet daar niets aan af.
Ik zou niet weten hoe je dan voorbij de psychologen komt.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
dus als je met liegen, bedriegen en faken een wajong krijgt is dat terecht? geniaal grappig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |