abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162974373
Voor de meeste vrouwen is de geboorte van een baby een onvergetelijke gebeurtenis die hen gelukkig maakt. Maar wat als je niet in staat bent om zelf je kind te verzorgen en op te voeden? Wat als je zonder hulp moet bevallen? Wat als je radeloos bent?

In Nederland is het te vondeling leggen van een baby bij de wet verboden. Het is verboden om anoniem een kind af te staan, want het moet het recht hebben om te weten wie zijn of haar moeder is. De maximale straf die de moeder kan worden opgelegd is een celstraf van ruim 4 jaar en een geldboete van ongeveer 20.000 euro. Afgelopen maand is voor het eerst een baby door een moeder afgestaan aan vrijwilligers van Stichting Beschermde Wieg. Echter, de moeder heeft een brief achter gelaten met haar gegevens. Zij heeft het afstaan van haar baby dus niet anoniem gedaan. Hierdoor is een heftige discussie ontstaan over het wel of niet strafbaar stellen van de moeder evenals Stichting Beschermde Wieg.

In de afgelopen jaren zijn er verschillende gevallen bekend waar moeders hun kind op een onveilige plek te vondeling leggen. Denk aan de baby die in 2014 in een vuilcontainer werd gelegd. Of de baby die werd gevonden in een sporttas in Breda. Een kind dat op deze manier hulpeloos wordt achtergelaten kan ernstige schade oplopen. Ongewenste zwangerschappen zijn niet te voorkomen en daarom moet er een veilige plek zijn om het kind af te staan. Een woonwijk, sporttas of een vuilcontainer zijn dat niet! Twaalf landen binnen de EU hebben het vondelingenluik inmiddels al toegestaan.

Een ongeboren baby vermoorden is niet strafbaar, maar een geboren baby veilig afstaan via een vondelingenluik is dat wel. Waar gaat het heen met de wereld?
pi_162974601
Ik snap mensen die anti abortus zijn nooit. Sperma leeft ook
pi_162974704
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:45 schreef tailfox het volgende:
Scheve Halve vergelijking.

Letterlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2016 13:49:07 ]
pi_162974748
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:48 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Halve vergelijking.

Letterlijk.
nou als je er toch niet voor kan zorgen beter weg halen. Wereld is al vol genoeg
pi_162974788
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:50 schreef tailfox het volgende:

[..]

nou als je er toch niet voor kan zorgen beter weg halen. Wereld is al vol genoeg
Ik ben het gedeeltelijk eens met je standpunt, maar met je vergelijking daarentegen niet.
pi_162974947
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:45 schreef tailfox het volgende:
Ik heb het anders nog nooit horen gillen als ik het wegspoel door de gootsteen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162975216
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het anders nog nooit horen gillen als ik het wegspoel door de gootsteen.
hoevaak hoor je een ongeboren baby gillen?
pi_162975507
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef tailfox het volgende:

[..]

Is dit een meerkeuzevraag?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162975516
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:11 schreef tailfox het volgende:

[..]

Cynisme.
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 14:23:31 #10
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')