Botulisme?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dan was het dus zo'n gevreesde kreeftvergiftiging.
Dat lijkt inderdaad een mogelijkheid, als de kreeft bedorven was. Verklaart tevens waarom andere gasten er geen last van hadden. Verlamming van de ademhalingsspieren kan binnen een paar uur optreden.quote:
Hij is kok, en eet dan kreeft zonder ze levend te hebben gezien?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad een mogelijkheid, als de kreeft bedorven was. Verklaart tevens waarom andere gasten er geen last van hadden. Verlamming van de ademhalingsspieren kan binnen een paar uur optreden.
Ik denk dat ze de kreeft met voorbedachte rade hebben verwisseld.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij is kok, en eet dan kreeft zonder ze levend te hebben gezien?
We weten het niet, voorlopig is het niet meer dan een hypothese.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien hebben ze een levende kreeft gezien, en kregen ze daarna een andere kreeft geserveerd. Je weet het nietquote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ik die website probeer te openen, begint mijn anti-virus beschermer te steigeren. Wat staat er in?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 07:32 schreef Nostalgist het volgende:
Uit het Voorburgs dagblad:
http://voorburgsdagblad.nl/ingezonden-vergiftigd-in-dominicaanse-republiek/
In een ander artikel op die site meldt de locale krant van de Dominicaanse Republiek dat ze vlak na het eten ziek zouden zijn geworden..
Dat klinkt idd als voedselvergiftiging
Heel triest dit..
Een wazige ingezonden brief van iemand die chips at en toen 'bijna dood was geweest als ik niet snel bij de ziekenhuis kwam.'quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als ik die website probeer te openen, begint mijn anti-virus beschermer te steigeren. Wat staat er in?
Ik denk dat één bedorven dode kreeft in het aquarium misschien wel voldoende is om ook de levende kreeften in de bak oneetbaar te maken.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook als de kreeft nog wel "leeft", dan kun je er nog doodziek van worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het zou logisch zijn de maaltijden van de andere gasten ook in het onderzoek te betrekken. Maar men zal het allemaal wel onder de pet willen houden om het toerisme niet te schaden. Ik neem aan dat van hogerhand wel druk wordt uitgeoefend op de patholoog om een "geschikte" doodsoorzaak vast te stellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik denk dat één bedorven dode kreeft in het aquarium misschien wel voldoende is om ook de levende kreeften in de bak oneetbaar te maken.
Met als kern dat de tuinman van het hotel pesticide op de stoelen van het hotel spuit dat je dan weer via je handen in je mond krijgt. Saillant detailquote:Op dinsdag 14 juni 2016 08:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een wazige ingezonden brief van iemand die chips at en toen 'bijna dood was geweest als ik niet snel bij de ziekenhuis kwam.'
Ik denk als jij.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:00 schreef flibber het volgende:
Maar als het voedselvergiftiging is....
dan kun je er aan dood gaan. Maar duurt dat niet even en zijn dat niet vooral jonge kinderen/zieken en bejaarden?
Dit stel zag er gezond en krachtig uit. En dan door een voedselvergiftiging zonder haast ziektebed zo snel overlijden....
Of mis ik iets?
Aan botulisme kun je binnen een paar uur overlijden. Het aantrekkelijke van de kreeftenhypothese is dat deze verklaart dat andere gasten geen last hebben; die hebben immers niet van dezelfde kreeft gegeten.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:00 schreef flibber het volgende:
Maar als het voedselvergiftiging is....
dan kun je er aan dood gaan. Maar duurt dat niet even en zijn dat niet vooral jonge kinderen/zieken en bejaarden?
Dit stel zag er gezond en krachtig uit. En dan door een voedselvergiftiging zonder haast ziektebed zo snel overlijden....
Of mis ik iets?
Yup. Ligt veel meer voor de hand, lijkt me.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Aan botulisme kun je binnen een paar uur overlijden. Het aantrekkelijke van de kreeftenhypothese is dat deze verklaart dat andere gasten geen last hebben; die hebben immers niet van dezelfde kreeft gegeten.
Het alternatief van opzettelijke vergiftiging vind ik veel onwaarschijnlijker, omdat het hier ging om een normaal jong stel: een kok en een kleuterjuffrouw.
http://mens-en-gezondheid(...)-en-behandeling.htmlquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Aan botulisme kun je binnen een paar uur overlijden. Het aantrekkelijke van de kreeftenhypothese is dat deze verklaart dat andere gasten geen last hebben; die hebben immers niet van dezelfde kreeft gegeten.
Het alternatief van opzettelijke vergiftiging vind ik veel onwaarschijnlijker, omdat het hier ging om een normaal jong stel: een kok en een kleuterjuffrouw.
https://www.google.nl/sea(...)AfRxLnoDA&gws_rd=sslquote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Is er wel wat tegen te doen dan?
Als ze al die kreeftenvergiftiging kunnen traceren in het ziekenhuis, of is het dan gewoon einde oefening?
Ben gek op verse kreeft, had hier nog nooit van gehoord, dat je er zo snel van kunt overlijden.
dank je.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)AfRxLnoDA&gws_rd=ssl
Ik denk dat de eerste hit al genoeg antwoorden op jouw vragen heeft, zoals dat het niet perse kreeft hoeft te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |