Dit inderdaad⤴quote:Op zondag 12 juni 2016 12:24 schreef GS-Raw het volgende:
Ontslag op staande voet lijkt mij niet gegrond, zeker aangezien de apparatuur niet functioneerde.
Ja, dat kan. Ontslag op staande voet moet zo snel mogelijk gebeuren maar dat neemt niet weg dat er overlegt kan worden.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:32 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ja maar, als er nog over gesproken gaat worden, is het dan nog steeds op staande voet?
Het was een stichting, welke weet ik op dit moment niet. Straks even navragen.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:55 schreef Tuttel het volgende:
Lijkt me niet voldoende voor op staande voet (brengt ook een hoop gedoe mee voor de werkgever om dit hard te maken), maar als ze een tijdelijke contract heeft staat het de werkgever vrij om het contract gewoon niet te verlengen na afloop.
Het wel of niet werken van de apparatuur maakt geen donder uit. Ik werk voor een instantie die controles uitvoert op tabaksverkoop en de verkoper is ten alle tijde verantwoordelijk, ongeacht het gebruik van dergelijke hulpmiddelen. Nu kon ze het apparaat niet eens gebruiken, dus is het al helemaal geen issue.
Ben wel benieuwd welke stichting overigens die controle heeft uitgevoerd. Alleen gemeente hebben wetmatig de bevoegdheid om er consequenties aan te binden, lees boete, maar die controle mag niet plaats vinden aan de hand van lok jongeren. Een particuliere stichting kan zoiets wel doen, maar die kan enkel hun bevindingen terugkoppelen naar de winkelketen. Ze zijn zelf niet bij machte om er consequenties aan te verbinden, dat kan vervolgens alleen de winkelketen zelf doen.
Ik ben niet de ''Kennis'', de '' '' kunnen dan dus ook weg. Verder heb je gelijk. Je staat achter die kassa en je moet gewoon die maanden weten. Ze is verder niet op non-actief gesteld en moet maandag dan ook gewoon weer aan de slag.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:34 schreef vaduz het volgende:
Lijkt me best wel een terechte grond. Vind het hier schokkend te zien dat sommige hier het op controleapparatuur proberen af te schuiven: dit is namelijk een hulpmiddel en geen vervanging van de mens. Als TS zijn 'kennis' niet weet hoeveel/welke maanden er in een jaar zitten, had hij dit vooraf bij de werkgever kenbaar moeten maken, daar de kennis een functie heeft waar er o.a. alcholische drank verkocht wordt. Als eventuele controleapparatuur een foutieve indicatie hadden gegeven had je wel een punt.
Ik weet niet of TS zijn 'kennis' op non-actief is gesteld. Als de werkgever hem verder heeft laten werken -nadat hun met het feit bekend waren- staan ze natuurlijk een stuk zwakker.
Hoedanook: Het is waarschijnlijk voor zo een functie makkelijker om een andere supermarkt te zoeken in geval van problemen.
Alle controle middelen? De betreffende kennis heeft toch ogen en hersenen? Lijkt me voldoende.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:22 schreef karr-1 het volgende:
Ontslag lijkt me wat aan de zware kant, zeker als alle controle mogelijkheden niet goed werken. Aan de andere kant kan een bedrijf wel zeggen dat ze maatregelen hebben genomen om dit in de toekomst te voorkomen.
Yep maar ook dat kan mis gaan als er iemand aan je kassa staat te stressen. Uiteraard moet je goed opletten maar een foutje is zo gemaakt.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Alle controle middelen? De betreffende kennis heeft toch ogen en hersenen? Lijkt me voldoende.
Dus als jij een fout maakt op je werk word je direct ontslagen?quote:Op zondag 12 juni 2016 13:34 schreef vaduz het volgende:
Lijkt me best wel een terechte grond. Vind het hier schokkend te zien dat sommige hier het op controleapparatuur proberen af te schuiven: dit is namelijk een hulpmiddel en geen vervanging van de mens. Als TS zijn 'kennis' niet weet hoeveel/welke maanden er in een jaar zitten, had hij dit vooraf bij de werkgever kenbaar moeten maken, daar de kennis een functie heeft waar er o.a. alcholische drank verkocht wordt. Als eventuele controleapparatuur een foutieve indicatie hadden gegeven had je wel een punt.
Ik weet niet of TS zijn 'kennis' op non-actief is gesteld. Als de werkgever hem verder heeft laten werken -nadat hun met het feit bekend waren- staan ze natuurlijk een stuk zwakker.
Hoedanook: Het is waarschijnlijk voor zo een functie makkelijker om een andere supermarkt te zoeken in geval van problemen.
Wel als je de wet overtreed.quote:Op zondag 12 juni 2016 16:49 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dus als jij een fout maakt op je werk word je direct ontslagen?
Een APK keurder die een auto goedkeurt terwijl hij wat over het hoofd heeft gezien overtreed feitelijk ook de wet.quote:
Grapjas.quote:
Ligt er maar net aan wat voor een fout je maakt, wat er toelaatbaar geacht wordt in jouw vakgebied, hoe jouw werkgever in soortgelijke situaties optreed. Het verkopen van alcoholische dranken vormt een integraal onderdeel van de werkzaamheden van TS zijn kennis. Gezien de hierbij behorende maatschappelijke en wettelijke verantwoordelijkheden is het van belang dat de werknemer niet beinvloedbaar is door leeftijdsgenoten en in staat is zelfstandig nauwkeurig de leeftijd van een klant te vast te stellen, danwel bij twijfel hulp in te roepen van een leidinggevende. Gezien de gemaakte fout kun je de vraag gaan stellen of de werknemer wel geschikt is deze functie uit te voeren.quote:Op zondag 12 juni 2016 16:49 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dus als jij een fout maakt op je werk word je direct ontslagen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |