abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:36:30 #126
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162906384
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:31 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Ja, en? Dat was mijn punt helemaal niet, het midden oosten tijdens de middeleeuwen was veel meer geciviliseerder dan middeleeuws europa.
Dat viel reuze mee. Hoogstens was het verschil iets kleiner. Kijk alleen maar naar het lot van de grote bibliotheek van Alexandrië: in brand gestoken door moslims met als briljante argumentatie dat wanneer boeken de Koran onderschrijven ze niet nodig zijn, en wanneer boeken de Koran tegenspreken, nou dan kunnen ze al helemaal verdwijnen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162906401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:29 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Ja, dat mag de VS op zijn conto schrijven. Juk, Salafistische golfstaten steunen tegen vooruitstrevende landen zoals Egypte ten tijde van de koude oorlog.
Lekker makkelijk scoren. De Arabieren kunnen gewoon weinig tot niks van. Dat heeft niks te maken met intelligentie maar een ultraconservatieve islamitische geest kan nooit vooruitstrevend worden zonder een enorme transformatie en revolutie in die zandbaklanden. Er is een reden dat landen als Singapore, Japan en Zuid-Korea wel de transitie hebben kunnen maken naar moderne landen met een diverse economie en het MO en andere moslimlanden ver achterlopen op de moderne wereld.
pi_162906407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:15 schreef mcthom het volgende:
Typisch dat iedereen hier wist dat buitenechtelijke seks in Qatar strafbaar is, én dat het slachtoffer zijn van verkrachting hier geen uitzondering op vormt. Ik wist dit niet, dus ik kan me het wel van haar voorstellen dat zij dit evenmin wist.

Of is de redenering hier dat "wat te doen igv verkrachting" opzoeken een standaard maatregel is alvorens je ergens vakantie gaat vieren? Dat doen jullie vast ook allemaal.

Na de verkrachting was ze ongetwijfeld te getraumatiseerd om het eventuele bestaan van compleet krankzinnige wetten te onderzoeken, dus het vooraf rekening houden met een verkrachtingssituatie was haar beste kans om dit te voorkomen.

Hoe dubbel rot dit voor haar ook is... ergens vind ik het een fijnere gedachte dat ze er niet vooraf vanuit ging dat ze verkracht zou worden, noch dat ze als slachtoffer de zelf bak in zou draaien. Het tegenovergestelde zou me nog veel meer deprimeren.
Hoef je ook niet te weten zolang daar niet heen gaat. Ik ben diverse keren in vae, qatar en Bahrein geweest en ik weet dat dus wel. Voordat ik naar een vreemd land ga, zeker met een andere cultuur, verdiep ik me in de does en dont's van dat land. Bij Arabische landen staat dit soort dingen bovenaan de lijst. Qatar is geen land waar je als 2 jonge vrouwen zijnde naar toe gaat op vakantie. Hoe verzinnen ze het, er is geen ruk te beleven. Dubai kan ik nog in komen, maar daar moet je ook oppassen. Die arabieren geilen er op en doen er alles aan om deze dames het bed in te krijgen met alle gevolgen van dien.
pi_162906483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:31 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Ja, en? Dat was mijn punt helemaal niet, het midden oosten tijdens de middeleeuwen was veel meer geciviliseerder dan middeleeuws europa.
worst erg overschat
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:41:06 #131
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_162906504
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat viel reuze mee. Hoogstens was het verschil iets kleiner. Kijk alleen maar naar het lot van de grote bibliotheek van Alexandrië: in brand gestoken door moslims met als briljante argumentatie dat wanneer boeken de Koran onderschrijven ze niet nodig zijn, en wanneer boeken de Koran tegenspreken, nou dan kunnen ze al helemaal verdwijnen.
Vergeet dan ook niet te vermelden dat Ummayaden kaliefen bibliotheken hadden van naar het schijnt 600,000 boeken. Dit terwijl Baghdad honderduizenden inwoners had terwijl de grootste steden in W. Europa hoeveel inwoners hadden, 2000? Kijk het is allemaal niet zo simpel en zeker niet zwart wit maar que Cultuur stond het Midden Oosten verder dan het toenmalig europa hoor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_162906556
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:37 schreef hvan het volgende:

[..]

Hoef je ook niet te weten zolang daar niet heen gaat. Ik ben diverse keren in vae, qatar en Bahrein geweest en ik weet dat dus wel. Voordat ik naar een vreemd land ga, zeker met een andere cultuur, verdiep ik me in de does en dont's van dat land. Bij Arabische landen staat dit soort dingen bovenaan de lijst. Qatar is geen land waar je als 2 jonge vrouwen zijnde naar toe gaat op vakantie. Hoe verzinnen ze het, er is geen ruk te beleven. Dubai kan ik nog in komen, maar daar moet je ook oppassen. Die arabieren geilen er op en doen er alles aan om deze dames het bed in te krijgen met alle gevolgen van dien.
Dat lijkt me ook echt het minste om te doen voordat je op reis gaat.

https://www.rijksoverheid(...)dviezen/inhoud/qatar

quote:
Tips van de ambassade

In Qatar zijn er andere normen en gewoonten dan in de Westerse wereld. Verdiep u daarin en houd daar rekening mee.
pi_162906616
Man, man, man, wat een idioten lopen er rond op twitter, en dat bedoel ik Gutmenschen hoor. Ik zal jullie de details besparen.
I´m back.
pi_162906618
door dit soort achterlijke toestanden zul je mij nooit naar een moslim land krijgen onder geen enkele voorwaarde.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_162906670
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 20:18 schreef MadameMossel het volgende:
Een Nederlandse vrouw uit Utrecht zit vast in Qatar nadat ze stelde te zijn verkracht. De politie houdt haar sinds maart in voorarrest omdat ze hiermee seks buiten het huwelijk zou hebben gehad. Dit meldt Quotenet.

Laura de B. was met een vriendin op vakantie in Qatar. Ze vermoedt dat er tijdens een avondje uit drugs in haar drankje zijn gestopt. Pas later kwam ze weer bij bewustzijn in een appartement en merkte te zijn verkracht.

De volgende ochtend deed zij aangifte bij de politie in Doha maar werd tot haar grote verbazing zelf gearresteerd. Zij zou namelijk seks buiten het huwelijk hebben gehad.

Haar vermeende verkrachter zit eveneens vast in afwachting van zijn straf. De jonge vrouw wordt in de gevangenis onder druk gezet door familieleden van de vermoedelijke dader om met hem te trouwen. Volgens de autoriteiten is dit de enige manier om haar en de mogelijke dader snel vrij te krijgen.

Volgens Buitenlandse Zaken is er veel contact met Laura, zo liet een woordvoerder desgevraagd weten. De ambassade heeft de vrouw een lijstje met goede advocaten voorgelegd, maar zij wilde de eerste maanden geen advocaat.

De vermeende verkrachter ontkent alles en beweert dat de seks met Laura vrijwillig was. Hij zegt zelfs dat hij ervoor moest betalen, zo laat Buitenlandse Zaken weten.

De vrouw hangt een gevangenisstraf van een tot drie jaar boven het hoofd.

http://www.ad.nl/utrecht/(...)n-huwelijk~a864d9df/

Het zal je gebeuren zeg...
Wat zoek zoek je in zo'n totaal k land? Mijn broer deed het pas ook met zijn kinderen. Wat verwacht je daar aan leuks?
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:46:44 #136
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162906675
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:41 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Vergeet dan ook niet te vermelden dat Ummayaden kaliefen bibliotheken hadden van naar het schijnt 600,000 boeken. Dit terwijl Baghdad honderduizenden inwoners had terwijl de grootste steden in W. Europa hoeveel inwoners hadden, 2000? Kijk het is allemaal niet zo simpel en zeker niet zwart wit maar que Cultuur stond het Midden Oosten verder dan het toenmalig europa hoor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age
Waarom konden ze hun relatieve voorsprong niet vasthouden dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162906676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:44 schreef GewoneMan het volgende:
door dit soort achterlijke toestanden zul je mij nooit naar een moslim land krijgen onder geen enkele voorwaarde.
Lullige is dat ik als man en als grote man wrs niets te vrezen heb en ook mijn talen kennende, mijn vrouw daardoor ook niet. Het is vrij primitief daar hoor. Ben je langer dan 1m85, heb je niets te vrezen.
I´m back.
pi_162906697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:44 schreef GewoneMan het volgende:
Er is wel prachtige geschiedenis te vinden, de eerste steden ( ur), petra in jordanie, de pyramides, mesopotanische en babyloniache overblijfselen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:47:36 #139
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_162906700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:37 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Lekker makkelijk scoren. De Arabieren kunnen gewoon weinig tot niks van. Dat heeft niks te maken met intelligentie maar een ultraconservatieve islamitische geest kan nooit vooruitstrevend worden zonder een enorme transformatie en revolutie in die zandbaklanden. Er is een reden dat landen als Singapore, Japan en Zuid-Korea wel de transitie hebben kunnen maken naar moderne landen met een diverse economie en het MO en andere moslimlanden ver achterlopen op de moderne wereld.
En nu laat je juist zien dat je er geen bal van snapt. Hadden de Nationalistische Arabistische landen zoals Egypte onder Nasser of Syrie onder Hafez een ultraconservatieve islamistische geest, nee, totaal niet, die landen waren veel progressiever dan het nu is mede dankzij het feit dat de Amerikanen vieze golfstaten hebben gesteunt tegen juist die landen die wel progressief waren, als zij geen steun hadden van het westen waren zij al lang gevallen en hadden we nu niet die achterbakse golfstaten die de 'Arabische koude' oorlog zouden hebben verloren ten voordele van de progressieve landen zoals Syrie en Egypte.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:49:55 #140
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_162906774
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Waarom konden ze hun relatieve voorsprong niet vasthouden dan?
Verschillende redenen, inval van de mongolen had een grote invloed op het verval.
pi_162906776
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er is wel prachtige geschiedenis te vinden, de eerste steden ( ur), petra in jordanie, de pyramides, mesopotanische en babyloniache overblijfselen.
Dat helpt weinig als je voor verkrachting vast zit.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:50:28 #142
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162906787
Boycot die apenlanden gewoon.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:51:40 #143
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_162906831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:58 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik snap even niet waar je met die eerste zin op doelt, maar hopelijk is de kracht van de media in deze doorslaggevend en gebeurd er snel wat om haar te helpen. Ambassades zijn meestal liever lui dan moe inderdaad.
Ik begrijp dat gebash op BuZa / ambassades niet zo goed. Alsof een compleet ministerie + betreffende buitenlandse post meteen al het andere werk stil gaat leggen omdat er een volwassen persoon zich in de nesten heeft gewerkt?

Ze krijgt gewoon netjes juridische bijstand etc, de ambassadeur zal zich wel de blaren op de tong lullen en de minister zal er onderhand ook wel een telefoontje gedaan hebben. Wat meer verwacht je? Dat we die halfbakken krijgsmacht van ons meteen inzetten om een bevriende natie binnen te vallen en mevrouw te redden? Ze is toch in de eerste plaats verantwoordelijk voor zichzelf.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_162906866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik begrijp dat gebash op BuZa / ambassades niet zo goed. Alsof een compleet ministerie + betreffende buitenlandse post meteen al het andere werk stil gaat leggen omdat er een volwassen persoon zich in de nesten heeft gewerkt?

Ze krijgt gewoon netjes juridische bijstand etc, de ambassadeur zal zich wel de blaren op de tong lullen en de minister zal er onderhand ook wel een telefoontje gedaan hebben. Wat meer verwacht je? Dat we die halfbakken krijgsmacht van ons meteen inzetten om een bevriende natie binnen te vallen en mevrouw te redden? Ze is toch in de eerste plaats verantwoordelijk voor zichzelf.
Over het algemeen doet men vrij weinig. Mijn ervaring.
pi_162906895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:49 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Verschillende redenen, inval van de mongolen had een grote invloed op het verval.
Bedoel je dan de val van het kalifaat van abisaden ( spel ik dat goed?).
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:54:13 #146
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_162906903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Over het algemeen doet men vrij weinig. Mijn ervaring.
Interveniëren in de rechtsgang van een ander land ligt diplomatiek nogal lastig. Dus wat is weinig?

pi_162906921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Interveniëren in de rechtsgang van een ander land ligt diplomatiek nogal lastig. Dus wat is weinig?
Een ontvoering van een Nederlands kind? Het helpen bij zaken doen? Een ziek iemand helpen?
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:55:48 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_162906948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Een ontvoering van een Nederlands kind? Het helpen bij zaken doen?
Dat doen ze voor zover dat kan? Nederlandse politie heeft bijvoorbeeld geen enkele bevoegdheid in andere landen, mogen daar in principe niet opereren, etc.

pi_162906966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat doen ze voor zover dat kan? Nederlandse politie heeft bijvoorbeeld geen enkele bevoegdheid in andere landen, mogen daar in principe niet opereren, etc.
Ik heb meegemaakt dat men zegt "daar branden we onze handen niet aan".
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:58:14 #150
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_162907001
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb meegemaakt dat men zegt "daar branden we onze handen niet aan".
Ja, kan. Het is niet een soort gemeentehuis in den vreemde, zo'n ambassade. In de eerste plaats politiek/ambtelijke voorpost om ditto relaties in stand te houden. Een onderzoek naar ontvoering zal in de eerste plaats door de lokale zwaardmacht gedaan worden. Dat is toch niet vreemd?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')