Tips voor dat mediteren? Ik ben eigenlijk zo'n chaoot die dat totaal niet kan. Ik ben al afgeleid van een tikkende klok.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:05 schreef Libertarisch het volgende:
Hoofd leegmaken, zitten en op de automatische piloot werken. Die negatieve gedachten zitten je in de weg, verstijven je.
Wat ik doe is ik mediteer een kwartier zodat ik tot rust kom. Dan zet ik mijn laptop aan, open ik word/powerpoint en ik ga aan het werk zonder dat stomme stemmetje in mijn hoofd die mij in de weg zit.
Deze situatie is maar heel tijdelijk, gewoon doordouwen dus.Met andere woorden, minder huilie huilie en meer actie.
Mja, true, maar het is gewoon echt schijtirritant. Lekker boeiend voor hun wanneer ik mijn opdrachten klaar heb. Boeit mij andersom ook echt geen reet.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:09 schreef fathank het volgende:
anderen schijthommels noemen terwijl je zelf de grootste klootviool bent in dit verhaal
jij gaat er wel komen
"Herkenbaar voor sommige mensen? Iemand tips hoe ik mijzelf weer kan herpakken en die bitches van een opdrachten kan afmaken?"quote:
Ik herken het welquote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:55 schreef Bananenpap het volgende:
Hela Fokkers!
Normaal ben ik de wijsneus die met (ongevraagd) advies kom, maar dit keer heeft Bananenpap zelf wat struggles. Ik ben aan het afstuderen, maar zit er echt volledig doorheen.Mijn scriptie is af en voldoende, maar ik mag hem pas verdedigen als ik al mijn studiepunten binnen heb. En daar zit mijn grote knelpunt. Het zijn van die technische dingen die mij echt totaal niet liggen, afkomstig uit mijn tweede jaar.
De opdrachten zijn inmiddels al een paar keer veranderd en het voelt als een onmogelijke taak om er aan te beginnen, het is echt AbraKadabraAlakazam voor mij.
Ik neem mij telkens voor om er eens goed voor te zitten, maar als ik 's ochtends wakker word heb ik echt al een misselijk gevoel als ik er aan moet denken, ik heb het echt gewoon te lang laten liggen. Ik weet ook echt niet waarom het zo zwaar is, de rest van mijn studie ging mij eigenlijk wel goed af, maar het lijkt wel of ik opgebrand ben ofzo.
Herkenbaar voor sommige mensen? Iemand tips hoe ik mijzelf weer kan herpakken en die bitches van een opdrachten kan afmaken? Ik word echt stront chagrijnig van mijn ouders/vrienden/kennissen die telkens weer vragen of het al af is. Schijthommels.
In tegendeel, ik kwel mijzelf er echt enorm mee.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:14 schreef Koral het volgende:
Is dat uitstellen niet een beetje kusjekroel met uzelf?
Rust houden kan op dit moment echt niet aangezien ik veel moet doen. Zo perfectionistisch ben ik trouwens niet, het liefste haal ik gewoon een 5,5.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik herken het wel
Neem een paar daagjes een rust vakantie. Luister naar je favoriet muziek en slaap veel en doe niets en probeer er alleen van te genieten. En reken jezelf het niet te veel aan. En probeer niet te veel naar het moment van afstuderen te kijken, en probeer in het nu te leven en ervan te genieten. En accepteer dat het leven geen rechte lijn van A naar B is; het leven bevat veel kronkels.
Je hebt gewoon een wat te perfectionistisch instelling. Je leeft te veel naar het afstuderen, alsof dat het beste ding van je leven gaat zijn.
O en neem na het afstuderen een lange vakantie en probeer je perfectionistisch instelling af te bouwen, want anders gaat dit je achtervolgen.
Ik vraag hier motivatietips, volgens mij is dat niet echt een vreemde zaak. Ga lekker een ander topic backfiren ofzo.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:17 schreef fathank het volgende:
dan regel je dat toch
wij kunnen het niet voor je doen
Blijkbaar is de opdracht een nog grotere kwelling?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
In tegendeel, ik kwel mijzelf er echt enorm mee.Normaal was ik ook altijd een beetje een uitsteller, maar kon ik op het laatste stressmoment wel goed presteren. Sinds mijn burn-out zit ik echt steeds meer in de problemen met mijn uitstelgedrag en het niet kunnen plannen van zaken. Ik zou echt onder observatie moeten staan om het af te maken.
Het hoeft ook niet in je aard te zitten, maar het kan wel over tijd je gedrag invloeien, waardoor de weg meer kwelling oplevert.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:20 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Rust houden kan op dit moment echt niet aangezien ik veel moet doen. Zo perfectionistisch ben ik trouwens niet, het liefste haal ik gewoon een 5,5.
Iedereen kan mediteren. Je moet je gedachtes observeren, als een entiteit die buiten de gedachten staat. Je bent niet je gedachten (eigenlijk ben je niets, de zelf is een illusie, maar dat is een ander onderwerpquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:10 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Tips voor dat mediteren? Ik ben eigenlijk zo'n chaoot die dat totaal niet kan. Ik ben al afgeleid van een tikkende klok.
Dat doen al genoeg mensen maar dat zijn schijthommelsquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Kun je iemand vragen om je regelmatig naar je vorderingen te vragen? Wat je plannen zijn, of je die dag hebt gedaan wat je je had voorgenomen? Soort van stok achter de deur.
Heeft mij wel eens over een dood punt heengeholpen.
Nee, dat bedoel ik dus niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:38 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doen al genoeg mensen maar dat zijn schijthommels
Ik waardeer je hulp, maar wat begin je nou dat ik niet op mijn afstuderen moet fixeren? Ik zeg toch dat mijn scriptie goed is en dat de openstaande opdrachten mijn knelpunten zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:24 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet in je aard te zitten, maar het kan wel over tijd je gedrag invloeien, waardoor de weg meer kwelling oplevert.
Vind jezelf niet dat je te veel op het afstuderen fixeert? Als je gewoon in het nu leeft, dan komen die opdrachten wel af en haal je je studie sowieso wel.
Ik ben zelf trouwens ook totaal niet perfectionistisch.
Mijn ouders, maar dan word ik boos (omdat ik dus niks gedaan hebquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:25 schreef Lienekien het volgende:
Kun je iemand vragen om je regelmatig naar je vorderingen te vragen? Wat je plannen zijn, of je die dag hebt gedaan wat je je had voorgenomen? Soort van stok achter de deur.
Heeft mij wel eens over een dood punt heengeholpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |