Dunno, het kan snel gaan. Mocht de bel in China bijvoorbeeld echt klappen dan gaan we geen gezellige tijden tegemoet denk ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:06 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, ok. Die verharding zie ik ook. Maar dan zit die crisis er voorlopig niet aan te komen. Je hebt het dan eigenlijk over interbellum-achtige praktijken?
Geen idee en het interesseert me totaal niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar daar gaat de discussie helemaal niet meer over; de discussie gaat nu over die actie van die Van Rij die deze gasten knal verkocht met zijn aktetas. Is dat toelaatbaar of niet?
Als het jou niet interesseert waarom reageer je dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geen idee en het interesseert me totaal niet.
Het gaat er dus over dat je weliswaar reageert, maar je analyse over waar de discussie overgaat rammelt. En als dat dan verduidelijkt wordt, ben je ongeïnteresseerd. Waarom reageer je dan überhaupt?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geen idee en het interesseert me totaal niet.
Ik vind het toelaatbaar. De rede daarvoor is omdat, ik vind dat iemand in zijn gezicht spugen nog erger vind dan een klap in mijn gezicht. Het is het meest ranzige wat er bestaat en dat is mijn mening daarover. En dat Van Rij opkomt voor dat meisje vind ik alleen maar goed. Een beetje respect naar iemand toe is ver te zoeken bij dat tuig.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar daar gaat de discussie helemaal niet meer over; de discussie gaat nu over die actie van die Van Rij die deze gasten knal verkocht met zijn aktetas. Is dat toelaatbaar of niet?
Ja, ik neem het hem niet kwalijk oid. Maar mijn houding zou helaas zijn, zoals die van veel mensen: niet mee bemoeien. Daarnaast zijn we door opvoeding en onderwijs geprogrammeerd om te praten en niet om min of meer actie te nemen. Ik begrijp alleen wel dat je hierdoor eigenlijk de straat overlaat aan dit soort tuig.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:18 schreef nick202 het volgende:
[..]
Ik vind het toelaatbaar. De rede daarvoor is omdat, ik vind dat iemand in zijn gezicht spugen nog erger vind dan een klap in mijn gezicht. Het is het meest ranzige wat er bestaat en dat is mijn mening daarover. En dat Van Rij opkomt voor dat meisje vind ik alleen maar goed. Een beetje respect naar iemand toe is ver te zoeken bij dat tuig.
Zwakzinnige Marokkanen zijn het stemvee van de SP.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 11:33 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Hahaha wat een mongool,het was ook een racistisch PVV statement volgen die mafklapper..
Wat zou je dan doen?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:28 schreef flibber het volgende:
jammer dat die marokkanen dat niet probeerden in geesteren....
eerder PVDA.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Zwakzinnige Marokkanen zijn het stemvee van de SP.
2008-2012 een dipquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mweh. Ik zou 2008-2012 eerder als een dip omschrijven dan een fikse recessie. We zitten nu alweer op het niveau van voor de crisis. Dat is vrij snel gegaan. Een echte recessie dreunt veel langer door. Ook is er naar mijn mening de laatste jaren nogal wat veranderd op maatschappelijk niveau. Het is harder geworden. Te snel teveel problemen achter elkaar, recessie, griekenland, vluchtelingen etc.
http://fd.nl/economie-pol(...)d-in-vierde-kwartaal
Een van die misdaadverslaggevers (niet Peter R., zo'n andere) die veel over de mocromaffia en dergelijke schrijft stelt dat dat vooral komt omdat ze verkaast zijn. Een soort massale identiteitscrisis waarin de Nederlandse maatschappij enerzijds en de familiecultuur waarin ze worden opgevoed botsen, waardoor je een generatie hebt die zowel niets met Nederland als niets met de eigen familie meer heeft. Daarom komen ze vaak op straat terecht, is er niemand om ze te corrigeren en hebben ze bovendien voor zichzelf een motivatie om misdaden te plegen, want er is het narratief van leven in een land dat een hekel aan ze heeft.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat ik nou niet begrijp, die Marokkaanse arbeiders zijn hier als sinds de jaren '60, en bijna 60 jaar later zijn gedragen 'ze' zich zo.....
PvdA term, gelanceerd door Rob Oudkerk indertijd.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:38 schreef Szikha2 het volgende:
Wat is dat toch met nederlanders en het woord 'kutmarokkanen'
Vind het een naar woord.
Ja, alleen zou je verwachten dat die fase van tussen twee culturen leven - de één repressief en de ander permissief waardoor conflicten ontstaan - op gegeven moment opgelost wordt hè. Althans 25 jaar geleden werd deze analyse al gebruikt, maar er is nog geen oplossing gekomen. En dat is in feite gek.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een van die misdaadverslaggevers (niet Peter R., zo'n andere) die veel over de mocromaffia en dergelijke schrijft stelt dat dat vooral komt omdat ze verkaast zijn. Een soort massale identiteitscrisis waarin de Nederlandse maatschappij enerzijds en de familiecultuur waarin ze worden opgevoed botsen, waardoor je een generatie hebt die zowel niets met Nederland als niets met de eigen familie meer heeft. Daarom komen ze vaak op straat terecht, is er niemand om ze te corrigeren en hebben ze bovendien voor zichzelf een motivatie om misdaden te plegen, want er is het narratief van leven in een land dat een hekel aan ze heeft.
Je ziet het in veel delen van de wereld.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:32 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat ik nou niet begrijp, die Marokkaanse arbeiders zijn hier als sinds de jaren '60, en bijna 60 jaar later gedragen 'ze' zich zo.....
Ik ben het er verder ook niet per sé mee eens, en het ging ook meer over de echte criminelen dan over de typische stoere-boy mocro, maar er mag op een gegeven moment ook wel eens iets opgelost worden inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen zou je verwachten dat die fase van tussen twee culturen leven - de één repressief en de ander permissief waardoor conflicten ontstaan - op gegeven moment opgelost wordt hè. Althans 25 jaar geleden werd deze analyse al gebruikt, maar er is nog geen oplossing gekomen. En dat is in feite gek.
De Marokkanen in Marokko zijn alles behalve naar. Sterker nog een gastvrij volkquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:39 schreef flibber het volgende:
[..]
wat is dat toch met marokkanen met geweld en crimineel gedrag.
Vind het een naar volk.
(s)linkse leugens.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
RTV-Oost geeft toch een wat andere lezing over die kutboeren daar:
[..]
Die hebben dan vaak ook geen goed woord over voor bepaalde Marokkanen hier.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:43 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
De Marokkanen in Marokko zijn alles behalve naar. Sterker nog een gastvrij volk
Om iets op te lossen, moet je eerst erkennen dat je een probleem hebt, en vervolgens moet je een gedegen root cause onderzoek doen. Beide komen er niet, ten eerste erkennen we niet dat er een priobleem is. het zijn immers allemaal incidenten en zodoende geen structureel probleem. En bij een gedegen root cause is de kans groot dat je bij religie, opvoeding of een combinatie van beide uit komst en daar willen we niet uitkomen want dan ben je een racist. Dus laten we het probleem lekker door etterenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben het er verder ook niet per sé mee eens, en het ging ook meer over de echte criminelen dan over de typische stoere-boy mocro, maar er mag op een gegeven moment ook wel eens iets opgelost worden inderdaad.
Ja, en dus mensen die al wat ouder zijn en deze analyse al een kwart eeuw kennen en er ook begrip voor hadden, vragen zich tegenwoordig af of die eigenlijk wel klopt.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik ben het er verder ook niet per sé mee eens, en het ging ook meer over de echte criminelen dan over de typische stoere-boy mocro, maar er mag op een gegeven moment ook wel eens iets opgelost worden inderdaad.
Dat laatste was een idee. Het werkt duidelijk niet. Men wil gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dus mensen die al wat ouder zijn en deze analyse al een kwart eeuw kennen en er ook begrip voor hadden, vragen zich tegenwoordig af of die eigenlijk wel klopt.
Ik bedoel een variant is de plattelandscultuur van de allochtonen botst met de stadscultuur die wij in feite in NL hebben. Theorie van Geert Mak. Maar leuk en aardig ondertussen moeten de diverse generaties allochtonen al lang gewend zijn geraakt aan onze zogenaamde stadscultuur.
Volgens mij schreef Paul Scheffer in Land van Aankomst er ook over dat de tweede generatie allochtonen, door die botsende culturen, vaak wat crimineler zijn, maar dat dat niet erg was, want daardoor probeerden ze die botsing als het ware te verwerken zodat latere generaties juist meer aanpassen. Hetzelfde geldt, klopt dat allemaal wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |