Ik denk dat als wij zouden meeten, toch gewoon Turks zouden gaan lullen, hoe brak die ook isquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, dit klopt wel. Turken integreren niet, ze blijven in hun Turkse wereld.
Het waren geen rot klussen het waren gewoon banen. Het waren wel laaggeschoolde banen iets waar we in Nederland nog heel veel van hadden in de jaren 70.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:32 schreef von_manstein het volgende:
De oorzaak ligt in de jaren 70. Toen werden (niet de slimste) gastarbeiders uit Marokko en Turkije binnen gehaald om de rot klussen te doen voor Nederland.
Nederlandse levensstandaard in een Marokkaanse omgeving.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:15 schreef pwmh82 het volgende:
Wil je dan wel integreren in Nederland of wil je vooral in de lokale Marrokaanse gemeenschap meedoen?
quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:41 schreef Sander166 het volgende:
Ik heb bij bijbaantjes vaak met Marokkanen/Turken samengewerkt en in een woord: verschrikkelijk! Zowel de jongens als de meisjes.
Het ligt grotendeels aan hun gedrag. Het is een soort apen/haantjes gedrag. Altijd maar stoer doen, schreeuwen of andere mensen lopen fokken. Werkmentaliteit is om te janken. Ze proberen zo min mogelijk werk te doen, zijn totaal niet gemotiveerd en worden boos als je ze erop aanspreekt.
Wat me ook opvalt is de hoge mate van groepsgedrag en vriendjespolitiek die je bij hun ziet. Ze gaan alleen met elkaar om en sluiten andere mensen buiten. Mocht een van hun bv. teamleider worden, dan weet je al 100% zeker dat hij z'n 'eigen soort' mensen gaat voortrekken. Dit heb ik al zovaak meegemaakt. Heb het zelfs 1x aan de stok gekregen met een Marokkaans wijf dat accountmanager/planner was en alleen maar Marokkanen ging inzetten (die allemaal bovengenoemde kenmerken hadden).
Uit mijn ervaring is er geen verschil tussen jongen/meisje en hoog- of laagopgeleid. Grotendeels een pot nat. Hun taalvaardigheid (zowel in woord als geschrift) is vaak ook om te janken.
Ja sws, maar denk dat dat normaal is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:41 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Ik denk dat als wij zouden meeten, toch gewoon Turks zouden gaan lullen, hoe brak die ook is
Op alle scholen in Nederland wordt toch onderwijs in de Nederlandse taal (en de overige vakken in het Nederlands) gedoceerd?quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:58 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het grotendeels aan de spreiding ligt.
In de steden heb je hele wijken met Marokkanen en Turken, waardoor die ook met het Marokkaans of Turks opgroeien en daardoor slecht Nederlands spreken.
En dan is het moeilijk om als, vaak, laagopgeleide daaraan te ontsnappen.
Op scholen met overwegend Nederlandse kinderen, wordt op het schoolplein en buiten schooltijd gewoon Nederlands gesproken. Of dialect.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Op alle scholen in Nederland wordt toch onderwijs in de Nederlandse taal (en de overige vakken in het Nederlands) gedoceerd?
Hoe komt het dan dat ze het Nederlands niet spreken/schrijven?
Precies, als deze mensen zo slim waren als Nederlanders zouden ze zichzelf, hun afkomst en hun dierbaren verloochenen. Mensen die dit nog niet gedaan hebben missen echt iets in hun leven, en zullen dus nooit bij deze prachtige samenleving horen waar iedereen elkaar alles gunt en wil helpen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:15 schreef pwmh82 het volgende:
Ik vraag me af willen deze groepen wel integreren? Ze zijn eerst Marrokaans en dan pas Nederlands. Het liefst verhuizen ze op een bepaald moment naar 'hun moederland ' terwijl dat in mijn ogen Nederland zou moeten zijn. Hun eerste taal is Marrokaans, de tweede misschien Nederlands, hun directe vriendenkring en sociale sfeer is Marrokaans georiënteerd, inclusief 'kerk' en vaak ook werk.
Wil je dan wel integreren in Nederland of wil je vooral in de lokale Marrokaanse gemeenschap meedoen?
Het gaat om welke taal dominant is en als er behalve op school, ook thuis en op straat veelvuldig een andere taal wordt gesproken dan leer je dat vooral aan. En vaak leren ze ook nog een gebrekkig Nederlands aan omdat de mensen in de nabije omgeving de Nederlandse taal ook niet goed beheersen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Op alle scholen in Nederland wordt toch onderwijs in de Nederlandse taal (en de overige vakken in het Nederlands) gedoceerd?
Hoe komt het dan dat ze het Nederlands niet spreken/schrijven?
Zoals een Nederlander dat ook zou doen? Hoe dan ook, het blijft oneerlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:41 schreef Sander166 het volgende:
Wat me ook opvalt is de hoge mate van groepsgedrag en vriendjespolitiek die je bij hun ziet. Ze gaan alleen met elkaar om en sluiten andere mensen buiten. Mocht een van hun bv. teamleider worden, dan weet je al 100% zeker dat hij z'n 'eigen soort' mensen gaat voortrekken. Dit heb ik al zovaak meegemaakt. Heb het zelfs 1x aan de stok gekregen met een Marokkaans wijf dat accountmanager/planner was en alleen maar Marokkanen ging inzetten (die allemaal bovengenoemde kenmerken hadden).
Cynisme druipt er vanaf... Maar als jij emigreert dan ga je toch niet in een Dutch enclave wonen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Precies, als deze mensen zo slim waren als Nederlanders zouden ze zichzelf, hun afkomst en hun dierbaren verloochenen. Mensen die dit nog niet gedaan hebben missen echt iets in hun leven, en zullen dus nooit bij deze prachtige samenleving horen waar iedereen elkaar alles gunt en wil helpen.
Lul niet man, als jochie van 14 flink je bek open trekken tegen een groepje 18/22 jarigen die duidelijk op problemen uit zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:36 schreef Gochme het volgende:
Heel erg onbeschoft en niet goed te praten gedrag, maar besef je wel wat voor slapjanusgedrag dit is? Je kan wel achteraf racistisch en boos worden, maar je had er ook wat van kunnen zeggen of iemand erbij kunnen halen die wel voor zichzelf en anderen durft op te komen in plaats van er neonazineigingen van te krijgen.
Inderdaad, ook zo`n hardnekkige fabel dat het allemaal vuile en rotbaantjes waren die de Nederlanders niet wilden doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:03 schreef xzaz het volgende:
Het waren geen rot klussen het waren gewoon banen. Het waren wel laaggeschoolde banen iets waar we in Nederland nog heel veel van hadden in de jaren 70.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |