Een telepathische alien doet je geloven dat je *vul hier iets naar wens in* ervaart. Kan je voor bijna alles wel gebruikenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
kan ook zijn dat kabouters het met een gum uitwissen....
kan het niet hard maken, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is
Zo kun je alles weg redeneren.
gelukkig trapt de rest van de wereld daar niet in.
daar voldoet het allemaal aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een waterdicht bewijs. Alles omvattend. Geen alternatieve mogelijkheden. Geen onzekerheden.
Heb je daar een voorbeeld van, want ik heb hier een beetje moeite mee.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Een waterdicht bewijs. Alles omvattend. Geen alternatieve mogelijkheden. Geen onzekerheden.
Klopt, daarom moet je het kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja zo kun je ook alles wegredeneren en daarom moet je niet zo in het absolute overtuigd zijn van je eigen intellect.
Ja hoor met je experiment. Een experiment dat toevallig experiment werd genoemd omdat de uitslag zo uitviel dat het een experiment had kunnen zijn. Waarom zou je in godsnaam willen aantonen dat iedereen disrespectvol kan zijn hier nu? Wie zegt dat mensen dat niet zijn?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:33 schreef starla het volgende:
[..]
Nee nee meneer. Zo makkelijk kom je er niet vanaf.
Jij begint de discussie met: respect tonen.
Ok, die kans grijp ik aan om te laten zien hoe makkelijk een mens in staat is om disrespectvol over te komen. Welkom tot het grote 'starla toont aan dat iedereen disrespectvol kan zijn, vooral de mensen die het hardst schreeuwen dat er met respect omgegaan moet worden-social experiment'.
En wat is live aangetoond hier?
Juist, meneer kan zelf niet boven anderen staan en met respect reageren. Waarom? Omdat ik niet met respect reageerde. Simple as that.
Ik snap dat het niet leuk is om te horen dat je net onvrijwillig hebt deelgenomen aan een sociaal experiment, maar leerzaam is het wel.
Ik hoop vooral dat het jou aan het denken zet om je eigen gedrag van de laatste posts te reflecteren. Wie maakt zich belachelijk? De strijder voor respect die zelf geen respect kan opbrengen of degene die hem een spiegel voorhoudt?
De keuze is aan jou
Jup, die verklaring werkt niet. Sterker nog, als je op dubbel de afstand dan op de grond gaat liggen en recht omhoog kijkt, zou je het schip recht van boven moeten zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:37 schreef Wantie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 14 juni 2016 22:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wie zegt dat de aarde kromt en niet het licht?]quote]
is al uitgelegd, bij kromming van het licht krijg je een ander effect.
Ga even naar google en zoek het eerste de beste wiskundige bewijs op. Daar vind je wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je daar een voorbeeld van, want ik heb hier een beetje moeite mee.
Als ik de oplossing had gehad, dan had ik de Nobel prijs. We moeten gewoon niet net doen alsof we alles zo zeker weten. Dat is gewoon niet zo. Stel je dan ook niet zo op.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jup, die verklaring werkt niet. Sterker nog, als je op dubbel de afstand dan op de grond gaat liggen en recht omhoog kijkt, zou je het schip recht van boven moeten zien.
Dus buiten de wiskunde is niets bewezen?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ga even naar google en zoek het eerste de beste wiskundige bewijs op. Daar vind je wat ik bedoel.
Dat kun je gewoon meten. Licht verplaatst zich in een homogeen medium in rechte lijnen, daar waar de dichtheid van het medium verandert treedt breking op. Leuk idee, maar onjuist. Bovendien roept het meer problemen met waarnemingen op dan het oplost, zoals al uitvoerig is besproken in dit topic trouwens.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wie zegt dat de aarde kromt en niet het licht?
Jawel, dat wil het wel. Zeker in de afwezigheid van andere verklaringsmodellen. "De theorie zou wel eens onjuist kunnen zijn" is niet voldoende als het gaat over logisch consistente verklaringsmodellen die waarnemingen in groot detail en met grote nauwkeurigheid beschrijven.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:34 schreef BarryOSeven het volgende:
Kijk dat er iets gebeurt waardoor dat schip half in de vloer gezonken lijkt is duidelijk. Het wil niet zeggen dat de aarde dan direct rond is.
de kromming is gewoon met wiskundige formules aangetoond. Je kunt met behulp van die formulies precies nagaan op welk punt objecten onder de horizon verdwijnenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ga even naar google en zoek het eerste de beste wiskundige bewijs op. Daar vind je wat ik bedoel.
Ik vind het gevaarlijk om daar direct op te antwoorden maar daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus buiten de wiskunde is niets bewezen?
Dat dus ja. Plus dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat dat licht kromt. Zeker niet in die mate.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:37 schreef Wantie het volgende:
is al uitgelegd, bij kromming van het licht krijg je een ander effect.
Haha, nee man, serieus.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja hoor met je experiment. Een experiment dat toevallig experiment werd genoemd omdat de uitslag zo uitviel dat het een experiment had kunnen zijn. Waarom zou je in godsnaam willen aantonen dat iedereen disrespectvol kan zijn hier nu? Wie zegt dat mensen dat niet zijn?
Waar stel ik trouwens dat ik een moreel verhevene godheid ben die de eerste steen naar je werpt? Mag ik daarom niet een ander aanspreken op zijn/haar gedrag?
Hou gewoon op en stop met die verzinsels.
Dat is een vrij... extreem standpunt. Toevallig filosofie gestudeerd?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik vind het gevaarlijk om daar direct op te antwoorden maar daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben.
Dat zit je gewoon te liegen want ik heb namelijk in deze reeks al eerder een aanvaring met je gehad waarop je door sloeg.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Haha, nee man, serieus.
Vind je het niet toevallig dat ik nog NOOIT zo dwaas en hysterisch heb gereageerd in deze hele reeks en nét als jij begint over 'respect' bij mij opeens alle stoppen doorslaan?
Niet leuk, maar sorry, ik heb echt de hele tijd lopen trollen. Ik dacht eerlijk gezegd dat dat wel hartstikke duidelijk was, maar je bleef zo mooi reageren dat ik daar wel iets mee móest doen.
Ik wilde dat aantonen omdat jij dit topic een hele andere kant opstuurde en in elke post het woord 'respect' voorbijkwam. Excusez moi, maar dan word je een prooi van je eigen huichelarij.
En uit het al veel geposte plaatje van tuinhek kun je ook redelijk goed afleiden hoe je dat moet berekenen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
de kromming is gewoon met wiskundige formules aangetoond. Je kunt met behulp van die formulies precies nagaan op welk punt objecten onder de horizon verdwijnen
Quote graagquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:47 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zit je gewoon te liegen want ik heb namelijk in deze reeks al eerder een aanvaring met je gehad waarop je door sloeg.
Maar prima joh je hebt zitten trollen. Als dat een verklaring is voor je gedrag ga ik daar mee akkoord en is voor mij de kous af. Fijne avond.
Nee dat niet maar ik kan me zo indenken dat op het moment dat je de zuivere logica van de wiskunde verlaat je al snel tegen chaos theorie achtige zooi gaat aanlopen waarop je eigenlijk niets meer met zekerheid kunt zeggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is een vrij... extreem standpunt. Toevallig filosofie gestudeerd?
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus buiten de wiskunde is niets bewezen?
grap is dat een bekende flat earther op youtube gebruik maakt van die formule om de afstand tot horizon te berekenen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
En uit het al veel geposte plaatje van tuinhek kun je ook redelijk goed afleiden hoe je dat moet berekenen.
Best leuk, ook al vaker hier op papier uitgeschetst om 1 en ander te berekenen.
Daar moest ik ook al aan denken jaquote:
Juist... stap jij maar snel mijn bedje in. Welterustenquote:Op dinsdag 14 juni 2016 22:50 schreef starla het volgende:
[..]
Quote graag
Geconfronteerd worden met je eigen huichelarij is vervelend hè? Snel je bedje in!
Kusjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |