Altijd wat met die Limburgers.quote:14-jarige nog niet hersteld van kopschop
MAASTRICHT - Bijna twee weken nadat de 14-jarige Justin van Wely werd mishandeld door twee Marokkaanse jongens is hij nog steeds niet de oude. Op een filmpje dat door de daders op het internet werd geplaatst is te zien hoe ze hem, op een sportveld in de Maastrichtse wijk Malberg, hard in zijn gezicht trappen. De scholier hield er een gebroken kaak aan over.
De politie heeft afgelopen maandag twee 14-jarige jongens opgepakt die verdacht worden van poging doodslag. Mehmet C. en Dogan C, beiden 14 jaar oud, worden donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. ,,Het is een hele opluchting voor ons dat ze eindelijk zijn opgepakt." zegt Jolanda Wijenberg, de moeder van Justin. Bijna twee weken na de kloppartij kan Justin zich het voorval maar vaag herinneren.
Tijdens het buitenspelen keerden een groep van zeker 10 jongens zich tegen Justin. Wat begon met wat duwen en trekken eindigde in de fatale trap tegen zijn kaak. Een van de jongens filmde de hele mishandeling met zijn telefoon. Nadat Justin's kaak gebroken was rende hij naar huis. ,,Dat was ontzettend pijnlijk." aldus Justin, door zijn gebroken kaak maar moeilijk kan praten. We spreken hem voor dit verhaal op het bewuste sportveld, waar hij weer voor het eerst komt na de mishandeling. Hij kijkt schichtig rond, wijst de plek aan waar het zich afspeelde en verteld dan met zo weinig mogelijk woorden wat hij er nog van weet. Dat is betrekkelijk weinig, maar het heftige filmpje spreekt boekdelen.
Artsen in het ziekenhuis hebben metalen platen en schroeven moeten plaatsen om de gebroken kaak te laten herstellen. Intussen moet hij zo min mogelijk praten en bewegen. ,,Naar school gaan is nu ook geen optie, Justin loopt nu veel mis en zal lang moeten herstellen." zegt zijn moeder. Omdat Justin niet kan kauwen moet zij hem met een met babyvoeding gevulde spuit voeden. Volgens de doctoren zullen de metalen platen de rest van zijn leven blijven zitten.
Justin, die nog altijd niet begrijpt waarom juist hij werd aangevallen, hoopt dat de daders zwaar gestraft zullen worden. ,,Ik blijf me verbazen dat kinderen van 14 jaar dit elkaar aan kunnen doen", verzucht de moeder van Justin tot slot.
quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:50 schreef naiipajiiau het volgende:
Nou gaat weer lekker, zag net ook weer beelden uit Weert. Waar een grote groep van die lui met elkaar aan het vechten zijn. Het is weer ramadan nog amper een week en het gaat al niet. Wat een volk.... Sterkte voor dit kereltje, verschrikkelijk. En over een tijdje zeggen ze hem dat hij een racist is omdat hij dit volk niet ziet zitten.
quote:Bijna twee weken nadat de 14-jarige Justin van Wely werd mishandeld
Als een meute lichtgetinten een blanke jongen aanvalt is het geen racisme. Voor racisme zijn vooroordelen én macht nodig en die hebben mensen met een kleurtje niet. Vraag maar aan die jongen met de plaat in zijn kaak.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:30 schreef MPC60 het volgende:
Benieuwd of hier net zoveel ophef over ontstaat als over een ander vechtpartijtje pas.
Appel of peer wat maakt het uit het is beide fruit.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:45 schreef Deadre het volgende:
Mehmet en Dogan zijn geen Marokkaanse namenmaar Turks
Televaag
Beter een plaat in je kaak dan er 1 voor je kop?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een meute lichtgetinten een blanke jongen aanvalt is het geen racisme. Voor racisme zijn vooroordelen én macht nodig en die hebben mensen met een kleurtje niet. Vraag maar aan die jongen met de plaat in zijn kaak.
Beter geen platen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:53 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Beter een plaat in je kaak dan er 1 voor je kop?
En verhalen bij de ouders...daar begint alle ellende vaak.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:07 schreef Re het volgende:
fatale trap... dat niet
verder gewoon poging tot doodslag, en ik zou ze ook flinke schadevergoeding laten betalen
zo rollen moslims nu eenmaal.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:05 schreef MisterMaster het volgende:
Deze Justin won het vechtpartijtje (dat is te zien op de langere versie op Dumpert) waarvoor de ander het maar nodig vond om bij te springen en te gaan kopschoppen. Laffe honden zijn het toch ook. Het had niet mijn kind moeten wezen. Galbakken.
dat zeker ja...quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:34 schreef aloa het volgende:
[..]
En verhalen bij de ouders...daar begint alle ellende vaak.
Zolang die kinderen niet op de juiste manier worden opgevoed dan blijft deze agressie doorgaan.
Ik ben ook een keertje "voor de lol" getrapt door 2 van die 13-14 jarige (in dat geval Maghreb) jochies. Gelukkig was er iemand die er tussen sprong.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:57 schreef Natalie het volgende:
Ben vooral geschokt door het geweld. Het is niet alleen een 'kort lontje' of 'meedoen met de rest', maar in steeds meer gevallen: voor de lol. Gewoon omdat ze zich vervelen even iemand zo mishandelen dat die er ernstig letsel aan overhoudt. Kinderen van 14... nu al verpest. Want dit wordt natuurlijk niets meer. Goede opvoeding, ouders! :\
Dat kan ik bevestigen omdat ik vele malen geobserveerd heb hoe ze te werk gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:42 schreef flibber het volgende:
zo rollen moslims nu eenmaal.
een tegen een durven/kunnen ze niet.
Maar als groep wel.
Dat zie je altijd en overal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |