abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173262074
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eigenlijk buigt het de 'edge' netjes recht. Dus braampjes ook. Volgens mij slijpt zon staat minimaal, maar altijd wel een beetje. Een diamant of slijpstaaf die slijpt wel echt met fijne grit. Dus om snel de scherpte er weer op te zetten.
Nee, een aanzetstaal slijpt niet. Een aanzetstaal zet de braampjes netjes recht, zoals je zegt.
Een scherp mes heeft de vorm van een V, die bramen maken het meer zoals een zaag. Een aanzetstaal maakt dat de bramen weer recht zijn, zodat je weer kunt snijden. Een bot mes heeft niet de vorm van een V, maar van een U. Dan moet je het slijpen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173313676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:45 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Nee, een aanzetstaal slijpt niet. Een aanzetstaal zet de braampjes netjes recht, zoals je zegt.
Een scherp mes heeft de vorm van een V, die bramen maken het meer zoals een zaag. Een aanzetstaal maakt dat de bramen weer recht zijn, zodat je weer kunt snijden. Een bot mes heeft niet de vorm van een V, maar van een U. Dan moet je het slijpen.
Uieindelijk haal je altijd wat staal weg, al waren het wat braampjes. Slijpen kun je het inderdaad niet noemen. Maar het is fysiek onmogelijk om helemaal geen staal weg te 'slijpen' bij een aanzetstaal. Dat bedoel ik met minimaal.
Whatever...
pi_173326045
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uieindelijk haal je altijd wat staal weg, al waren het wat braampjes. Slijpen kun je het inderdaad niet noemen. Maar het is fysiek onmogelijk om helemaal geen staal weg te 'slijpen' bij een aanzetstaal. Dat bedoel ik met minimaal.
Op die manier ja!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')