abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162812154
Ik heb soms 'last' van een vrij trage hartslag. Onder de 50 heb ik gelukkig nog nooit gezeten, maar soms keldert hij wel naar 52-54 bpm.

Dit gebeurt eigenlijk alleen in de avond als ik achter de pc zit te chillen, of wanneer ik op bed ga liggen. Nog niet 'echt' in rust dus. Ook valt me op dat ik dit alleen in de zomermaanden heb eigenlijk.

Een paar jaar geleden merkte ik dit voor het eerst en heb al ooit aan de dokter gevraagd wat die er van vond. Die vond het niet gek klinken en vroeg eigenlijk alleen of ik andere symptomen had en of mijn hartslag wel omhoog gaat als ik b.v. de trap oploop. Toen ik zei dat ik, behalve me wat traag voel op zo'n momenten verder niks voel en mijn hartslag gewoon normaal is op het moment dat ik opsta om wat te doen, werd me verteld dat er waarschijnlijk niks aan de hand is en verder onderzoek niet nodig is.

En op zich geloof ik dat ook wel, maar ik zou graag willen weten waarom hij nou de ene periode wel onder de 60 duikelt en de andere niet.
Ik sport verder de laatste tijd nauwelijks, dus van een 'sporthart' kunnen we hier niet spreken. Verder ben ik wel vrij gezond, normaal gewicht, 30 jaar jong, etc.

Het enige wat ik niet leuk vind is dat ik het wel 'merk' dat hij traag is. Voel me dan gewoon wat 'slomer' zeg maar.Zodra ik opsta en rondloop gaat hij al weer snel boven de 60.

De vraag is dus, weet iemand waarom dit dan gebeurt? En hebben meer mensen dit?
pi_162812192
Je gaat dood.
pi_162812224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:28 schreef loni55 het volgende:
Je gaat dood.
Ah een originele reply op Fok!. Maar idd, TS gaat waarschijnlijk dood. Zeker binnen nu en 80 jaar.
pi_162812459
Ik heb ook wel regelmatig zo rond de 53-55 als ik even stil zit of lig. In echte rust heb ik ook nog nooit gemeten. Ik heb er verder geen last van.
pi_162812602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ah een originele reply op Fok!. Maar idd, TS gaat waarschijnlijk dood. Zeker binnen nu en 80 jaar.
Je bent niet eens een maand op FOK dus moet je niet zeuren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 7 juni 2016 @ 13:45:44 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_162814228
50-55 is niet heel erg laag hoor.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_162814858
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
50-55 is niet heel erg laag hoor.
Dit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162815014
Ik Quote:

quote:
De hartslag van de mens in rust is tussen ruwweg 60 en 80 slagen per minuut (30-40 voor sporters in topconditie; 70 is een gemiddelde waarde)
No Guts, No Glory
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:35:43 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162815632
Hoe meet je dit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162815655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe meet je dit?
Ik kan het met mijn telefoon meten als je een vinger op de sensor houdt. Ik geloof alleen niet dat dit heel nauwkeurig is.
pi_162815882
Gewoon good old meten met je duim op de pols
pi_162816552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:36 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik kan het met mijn telefoon meten als je een vinger op de sensor houdt. Ik geloof alleen niet dat dit heel nauwkeurig is.
Heb ik ook. Werkt gewoon prima hoor.

En een lage hartslag is pas zorgwekkend als er ook andere klachten bij komen. Dan kan je ermee naar een huisarts gaan. Zo niet is er niks aan de hand en heb je gewoon een wat lagere hartslag.
Ik zit zelf regelmatig tussen de 45/50.
pi_162816563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:45 schreef Toto69 het volgende:
Niet met je duim dus.
pi_162819934
Oke dus niemand is hier onder de indruk van deze lage cijfers :)

Dan heb ik nog 2 vragen voor de ervaingsdeskundigen:

- Voelen jullie je dan ook een beetje 'traag', als de hartslag rond de 50 zit?
- Wanneer hebben jullie een hartslag van rond de 50? Elke dag / nacht in rust?
Bij mij is het namelijk vooral in de warme maanden zo en dan in de avond. Of bijvoorbeeld nadat ik een stuk heb gewandeld of gefietst. Eerst gaat hij netjes omhoog en dan zakt hij tot 52-54 als ik weer ben gaan zitten.

Maar bijvoorbeeld op een 'normale' dag, zit ik rond de middag gewoon op 62-70 als ik zit. Wat is dan het verschil? Waarom zakt hij lager op bepaalde avonden?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:30:10 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_162820142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:45 schreef Toto69 het volgende:
Je wijsvinger en middelvinger werken net iets beter. ;)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_162820229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:30 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Fair enough. :P
pi_162820274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:30 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dat verschilt per persoon.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_162820275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:20 schreef defrikandel het volgende:
Oke dus niemand is hier onder de indruk van deze lage cijfers :)

Dan heb ik nog 2 vragen voor de ervaingsdeskundigen:

- Voelen jullie je dan ook een beetje 'traag', als de hartslag rond de 50 zit?
- Wanneer hebben jullie een hartslag van rond de 50? Elke dag / nacht in rust?
Bij mij is het namelijk vooral in de warme maanden zo en dan in de avond. Of bijvoorbeeld nadat ik een stuk heb gewandeld of gefietst. Eerst gaat hij netjes omhoog en dan zakt hij tot 52-54 als ik weer ben gaan zitten.

Maar bijvoorbeeld op een 'normale' dag, zit ik rond de middag gewoon op 62-70 als ik zit. Wat is dan het verschil? Waarom zakt hij lager op bepaalde avonden?
Vermoeidheid kan een rol spelen. Vaak is het als je erg vermoeid bent dat je hartslag dan minder hoog komt dan dat je fit bent. Tenminste dat is zo met sporten.
pi_162820361
Klinkt normaal. Beter dan een te snelle hartslag, dat kan nogal irritant zijn in rust.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:09:36 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162820939
Ik lig nu in bed en heb geef mijn vriendin 52 inwendige stokslagen per minuut. Vrij normaal volgens mij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_162827608
Ik lig ook net in bed en heb het even getest:

Voel me prima. Je hoeft je geen zorgen te maken. 'S ochtends zal die waarschijnlijk nog wel lager zijn denk ik.
pi_162829270
Ik sta te kijken van al die lage hartslagen hier :)

Goed om te zien dat ik niet de enige ben in ieder geval. Meestal zeggen ze toch dat 60-80 een normale hartslag is. 50 wordt wel ooit meegenomen in de 'normale' getallen, maar dat is dan toch in rust, dus als je net wakker bent. Vandaar dat ik het laag vond.

Maar kan iemand het verklaren waarom je het soms wel hebt en soms niet? Warm weer zou je hartslag toch alleen maar moeten verhogen?

En nog meer mensen die hun rusthartslag willen vermelden?
pi_162830776
Hartslag is ook afhankelijk van hoeveel inspanning het lichaam moet verrichten. Moeheid en stress kunnen bijvoorbeeld voor een hogere hartslag zorgen.

Hartslag van 50 kan prima, maar het is vooral belangrijk dat jij er zelf geen last van hebt. Zolang er geen sprake is van duizelingen en flauwvallen dan is het normaal gesproken niet zorgwekkend.
pi_162832910
Nogmaals gemeten. na een tijdje geslapen te hebben. Ik kwam nu uit op een hartslag van 45.

Het is inderdaad zo dat vermoeidheid een rol kan spelen bij hoe hoog/laag je je hartslag kan krijgen. Het weer zal ongetwijfeld ook invloed hebben. Ik denk dat als je het warm hebt dat je lichaam minder energie kwijt is aan het warm houden van je lichaam en daarom dus minder bloed rondpompt wat zorgt voor een lagere hartslag.
pi_162842155
Je telefoon gebruiken om je hartslag te meten :') wtf

gewoon 10 seconden echt meten en dan x 6 doen
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')