abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2016 @ 06:51:24 #76
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_162909220
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je hebt de hypotheek en huis en die bank vindt het best als er gedokt wordt
Yep behalve dat je een deel op valse voorwaarden hebt gekregen en dat gaan ze waarschijnlijk opeisen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 11 juni 2016 @ 06:53:15 #77
152789 karr-1
pi_162909224
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hij bereikt er natuurlijk niets mee, maar de bank kan er ook weinig tegen doen. Ze gaan echt je huis niet veilen en tienduizenden euros verlies lijden om een principepunt.

Zou wel moeten natuurlijk. Maarja.
Maar ze kunnen wel een deel van de hypotheek gaan opeisen
pi_162909227
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep behalve dat je een deel op valse voorwaarden hebt gekregen en dat gaan ze waarschijnlijk opeisen.
Een zwaar leven heb jij, wat gaan ze opeisen wanneer aan alle financiële verplichtingen voldaan word?
pi_162909228
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Maar ze kunnen wel een deel van de hypotheek gaan opeisen
En als Piet "nee" zegt en braaf zijn maandelijkse lasten blijft betalen ? Wat denk je dat de bank dan doet ?
Precies. Een aantekening in het dossier maken. En dat was het.
pi_162909240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En als Piet "nee" zegt en braaf zijn maandelijkse lasten blijft betalen ? Wat denk je dat de bank dan doet ?
Precies. Een aantekening in het dossier maken. En dat was het.
Banken willen rendement en maken zich pas druk wanneer er niet gedokt wordt.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 07:25:59 #81
152789 karr-1
pi_162909270
En de eerstvolgende keer dat je gaat onderhandelen over je nieuwe renteperiode heb je een probleem. Maar goed, we gaan het vanzelf zien als mensen tegen dit probleem gaan oplopen in de toekomst.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 07:26:33 #82
152789 karr-1
pi_162909272
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een zwaar leven heb jij, wat gaan ze opeisen wanneer aan alle financiële verplichtingen voldaan word?
Met mijn leven is niets mis en wat ze gaan opeisen is het deel dat je oorspronkelijk niet gehad zou hebben als je alles eerlijk had vermeld.
pi_162909278
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 07:25 schreef karr-1 het volgende:
En de eerstvolgende keer dat je gaat onderhandelen over je nieuwe renteperiode heb je een probleem. Maar goed, we gaan het vanzelf zien als mensen tegen dit probleem gaan oplopen in de toekomst.
Wie nu hypotheek afsluit met deze rente doet dat voor langere tijd uiteraard, wanneer het nodig is om die te verlengen is studieschuld allang betaald.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 07:30:27 #84
152789 karr-1
pi_162909281
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 07:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wie nu hypotheek afsluit met deze rente doet dat voor langere tijd uiteraard, wanneer het nodig is om die te verlengen is studieschuld allang betaald.
Yep maar die was er wel ten tijde van de oorspronkelijke aanvraag. En jij denkt dan dat ze er niets mee gaan doen? Ik help het je hopen....
pi_162909291
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 07:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Met mijn leven is niets mis en wat ze gaan opeisen is het deel dat je oorspronkelijk niet gehad zou hebben als je alles eerlijk had vermeld.
Wie gaat wat opeisen wanneer de rekening betaald word?
pi_162909402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 07:25 schreef karr-1 het volgende:
En de eerstvolgende keer dat je gaat onderhandelen over je nieuwe renteperiode heb je een probleem.
Hoezo ? Onderhandelen is door de AFM verboden. De bank mag geen onderscheid maken tussen klanten - tarifering mag alleen verschillen op basis van loan-to-value e.d. Dus in je rentetarief merk je het niet.

En nogmaals: de bank wil absoluut je huis niet veilen. Dat kost hen een vermogen plus dat ze dan weer slecht in de media komen "want ze zetten mensen uit".Ze zijn wel principiëler dan 10 jaar geleden, maar zo principieel nu ook weer niet.
pi_162909738
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik overweeg ook mijn studieschuld te verzwijgen, het staat nog niet op mijn bkr, laatst nog even voor de zekerheid bkr gegevens opgevraagd.

Ik vind de reacties in dit soort topics altijd nogal hypocriet, als je jaren lang makkelijk 750 euro huur kunt betalen, betekent dit naar mijn idee in veel gevallen ook dat je een hypotheek kunt betalen. Echter schreeuwt menigeen dan moord en brand over financiële problemen en fraude. Soms moet je bepaalde zaken wat pragmatisch aanpakken.
Het kan, maar het is wel een beslissing die je 30 jaar achtervolgen. Denk daar heel goed over na....

Je kan zo maar de bank eens nodig hebben in die 30 jaar, als ze dan ondertussen weten dat je aan het begin niet eerlijk was, en dus nu niet meer mee werken. Dan kan deze keuze je dus dan ineens achtervolgen.
Maar het kan ook allemaal goed gaan. Dat is een nadeel van de toekomst..... Je weet het niet.
pi_162910003
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 00:49 schreef 44pje het volgende:

[..]

Dat is niet meer zo. Omdat hypotheekadviseurs jarenlang slecht advies hebben gegeven, hebben ze nu helemaal geen vrijheid meer. Dat betekent dus dat je geen passend advies krijgt, maar advies dat voor iedereen van toepassing is. Zodat ook henkie niet in de problemen komt. Henkie heeft een opleiding vrijetijdskunde gedaan, rijdt in een te dure leaseauto, rookt 2 pakjes per dag, gaat 3x per week uit eten en doet iedere maand een stedentrip met zijn vrienden.

Het advies voor henkie is voor mij aan de conservatieve kant.
Mijn advies viel juist nogal uit de toon, maar past juist wel goed bij mijn situatie vanwege redenen waarvan ik zelf heb aangegeven dat ik dat belangrijk vind, dus mijn ervaringen zijn niet dezelfde als de jouwe. Maar dat is dus mijn punt. Ik communiceer wel en verzwijg niets.

Sowieso is je argument niet zo sterk. Het doet namelijk niets af aan mijn stelling dat een verkeerde communicatie tot een niet-passend advies zal leiden. Want dat het conservatieve advies niet voor iedereen passend zal zijn ben ik zelfs met je eens zoals ik al eerder heb gezegd. Maar wat heeft dat dan te maken met een open communicatie ten behoeve van betrouwbaarheid van je advies?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:13:33 #89
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_162910354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Mijn advies viel juist nogal uit de toon, maar past juist wel goed bij mijn situatie vanwege redenen waarvan ik zelf heb aangegeven dat ik dat belangrijk vind, dus mijn ervaringen zijn niet dezelfde als de jouwe. Maar dat is dus mijn punt. Ik communiceer wel en verzwijg niets.

Sowieso is je argument niet zo sterk. Het doet namelijk niets af aan mijn stelling dat een verkeerde communicatie tot een niet-passend advies zal leiden. Want dat het conservatieve advies niet voor iedereen passend zal zijn ben ik zelfs met je eens zoals ik al eerder heb gezegd. Maar wat heeft dat dan te maken met een open communicatie ten behoeve van betrouwbaarheid van je advies?
Toen ik eerlijk was over mijn studieschuld werd ik de deur gewezen met het advies om het te verzwijgen bij de volgende bank, dus wat dat betreft heb je wel gelijk.
If you can't beat them, join them.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 11:08:48 #90
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162911030
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat wordt er niet, want een deel van de hypotheek is extra risico en daar moeten ze een rente voor vragen. En dat deel heb je niet betaald. Ze kunnen eisen dat jij bijvoorbeeld 20k aflost per direct.
Dat doen ze dan niet door je huis te veilen maar door je auto te verkopen en loonbeslag.

Mocht je willen weten hoe de RABO-bank omgaat met klanten: Lees deze pdf maar eens (de verpanding van Paulien Derwort).
Dit gaat dan wel niet over hypotheken, maar wel wat de gevolgen zijn als ze niet meer in je geloven. Dan stop je wel met de bank uitlachen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:03 schreef Kassamiep het volgende:
En nogmaals: de bank wil absoluut je huis niet veilen. Dat kost hen een vermogen plus dat ze dan weer slecht in de media komen "want ze zetten mensen uit".Ze zijn wel principiëler dan 10 jaar geleden, maar zo principieel nu ook weer niet.
Nee, maar ze verkopen wel je auto en leggen loonbeslag om dat deel van de hypotheek snel terug te krijgen. En wat de loan-to-value betreft, daat heb je gelijk in. Maar een stukje fraude is een goede rede voor de bank om de lloan-to-value verhouding wat netter naar 60% te krijgen. Ook de bank heet liever 60 dan 100.

[ Bericht 12% gewijzigd door Speekselklier op 11-06-2016 11:20:02 ]
Tot nooit .......
  zondag 12 juni 2016 @ 09:38:11 #91
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162936734
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 06:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De bank uitlachen.
Dan moet wel reeds de overdracht hebben plaatsgevonden. Wellicht was ik een uitzondering maar ik kreeg een krappe maand voor de overdracht nog diverse vragen van de bank. Als de bank zich terugtrekt voor de overdracht dan heb je weinig te lachen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162937127
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:08 schreef Speekselklier het volgende:

Mocht je willen weten hoe de RABO-bank omgaat met klanten: Lees deze pdf maar eens (de verpanding van Paulien Derwort).
Dit gaat dan wel niet over hypotheken, maar wel wat de gevolgen zijn als ze niet meer in je geloven. Dan stop je wel met de bank uitlachen.
Allemachtig wat een vreselijke verhalen zeg! Ben ik blij dat ik 3x eruit gezet ben bij die RAbo-rukkers. Heb ik niets meer bij ze.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162937309
Gewoon verzwijgen, de bank interesseert het toch geen reet meer vanaf het moment dat de hypotheek is afgesloten en zal je achfervolgend tot de poorten van de hel als je in de problemen komt.

Maak zelf een rekensom en een realistisch toekomstscenario en maak de beste keuze. Zeker als je het over een hypotheekje hebt van 120k.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_162937351
Overigens is het niet vrij standaard om tegenwoordig bankoverzicht van de afgelopen x jaar te vragen door de hypotheekverstrekker? Dan val je wel door de mand als daar DUO betalingen bij zitten.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 12 juni 2016 @ 11:33:19 #95
152789 karr-1
pi_162938794
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:20 schreef danos het volgende:
Overigens is het niet vrij standaard om tegenwoordig bankoverzicht van de afgelopen x jaar te vragen door de hypotheekverstrekker? Dan val je wel door de mand als daar DUO betalingen bij zitten.
Dat gebeurde bij ons in ieder geval wel en ik kreeg pas een week of 2 geleden te horen dat de hypotheek erdoor was.
pi_162968863
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:20 schreef danos het volgende:
Vorig jaar kon ik afsluiten met een overzicht van de laatste 3 maanden. Tijdelijk Duo betalingen stopzetten en je komt er op dit punt dus door.

Niet dat het mij treft, ik had mijn Duo lening al versneld afgelost voor ik op zoek ging naar een koopwoning.
  maandag 13 juni 2016 @ 09:50:21 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162968936
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:45 schreef Ivo1985 het volgende:
Tijdelijk Duo betalingen stopzetten en je komt er op dit punt dus door.
Als de vraag van TS nog zou kunnen worden gezien als een vergissing komen we dan nu op het punt dat fraude toch echt bewezen kan worden. Als je geen hypotheek kan krijgen kan je er ook nog voor kiezen om een bank te beroven.
Tot nooit .......
pi_162969152
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 09:50 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als de vraag van TS nog zou kunnen worden gezien als een vergissing komen we dan nu op het punt dat fraude toch echt bewezen kan worden. Als je geen hypotheek kan krijgen kan je er ook nog voor kiezen om een bank te beroven.
Meh. Een huis kopen/verhuizen wordt door DUO zelfs genoemd als reden om tijdelijk te stoppen, daar is niks geks aan.

Het bestaan van dit topic is natuurlijk weer een heel ander verhaal, maar daar zijn nicknames voor ws.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 13 juni 2016 @ 11:03:27 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162970585
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef LintuxCx het volgende:
Meh. Een huis kopen/verhuizen wordt door DUO zelfs genoemd als reden om tijdelijk te stoppen, daar is niks geks aan.
Ja, de DUO weet dat je een lage hypotheek kan krijgen met een DUO-schuld. En heeft speciaal een regeling bedacht om de bank om de tuin te kunnen leiden. Er zijn ook Credicard maatschappijen die tijdelijk de BKR-registratie van een schuld weghalen als je een hypotheek aanvraag doet. En het BKR haalt op verzoek negatieve coderingen tijdelijk weg.
Tot nooit .......
pi_162971345
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja, de DUO weet dat je een lage hypotheek kan krijgen met een DUO-schuld. En heeft speciaal een regeling bedacht om de bank om de tuin te kunnen leiden. Er zijn ook Credicard maatschappijen die tijdelijk de BKR-registratie van een schuld weghalen als je een hypotheek aanvraag doet. En het BKR haalt op verzoek negatieve coderingen tijdelijk weg.
Lijkt me stug als dat de reden is dat DUO zoiets aanbiedt. Verhuizen kost geld, of er nou een hypotheek bij komt kijken of niet, dus dan is een pauze niet onredelijk.

(Lijkt mij nog steeds beter als TS zijn ouders garant laat staan ofzo, maar die optie is al voorbij gekomen geloof ik.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')