abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2016 @ 23:09:11 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_163327953
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:01 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Geloof me, ik heb er niks aan. Ben al jaren het stadium voorbij met al dat gedoe met "zelfontwikkeling" en dat soort onzin. Ja, ik vind het onzin. Misschien niet fijn om te horen voor de mensen hier.
Zelfontwikkeling is ook leren hoe jij je leven zo kunt inrichten zodat je gelukkig kunt zijn. Het gaat niet perse om zweverig gedoe (ben ik ook allergisch voor), maar kan ook concreet zijn en zich focussen op zoeken naar coopingsyrategien die voor jou werken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_163328382
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zelfontwikkeling is ook leren hoe jij je leven zo kunt inrichten zodat je gelukkig kunt zijn. Het gaat niet perse om zweverig gedoe (ben ik ook allergisch voor), maar kan ook concreet zijn en zich focussen op zoeken naar coopingsyrategien die voor jou werken.
Kan het ook een beetje zien als "zelfbegrip". Dat je weet/leert wat jou drived (engels ww).
Maar er zijn ook andere en meerdere manieren om het te zien.

Punt is dat je de diepte in gaat ipv alleen maar de oppervlakte bekijkt.
pi_163328685
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan het ook een beetje zien als "zelfbegrip". Dat je weet/leert wat jou drived (engels ww).
Maar er zijn ook andere en meerdere manieren om het te zien.

Punt is dat je de diepte in gaat ipv alleen maar de oppervlakte bekijkt.
Volgens mij gaat ze niet de diepte in, maar zegt ze precies waar je met hele kleine veranderingen al veranderingen kan maken.

Bv. Je huis schoonmaken en de gordijnen open doen.
Je verhaal op Fok zetten ipv opkroppen.
Hell To The Liars
pi_163329804
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgens mij gaat ze niet de diepte in, maar zegt ze precies waar je met hele kleine veranderingen al veranderingen kan maken.

Bv. Je huis schoonmaken en de gordijnen open doen.
Je verhaal op Fok zetten ipv opkroppen.
Die kleine veranderingen hebben op zicht niet echt direct te maken met persoonlijke ontwikkeling. Tis meer dan je leert welke veranderingen voor jou werken, dat je je van dingen over jezelf bewust wordt waar je je daarvoor niet bewust van was.
pi_163330224
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die kleine veranderingen hebben op zicht niet echt direct te maken met persoonlijke ontwikkeling. Tis meer dan je leert welke veranderingen voor jou werken, dat je je van dingen over jezelf bewust wordt waar je je daarvoor niet bewust van was.
Juist wel. Het zijn juist die ogenschijnlijk kleine handelingen en gedragingen die een ontzettend grote invloed hebben op iemands leven. Juist die ogenschijnlijk kleine handelingen en gedragingen doen mensen 'op de automatische piloot', dat maakt het des te moeilijker om je bewust te worden van die handelingen en gedragingen en al helemaal om ze te veranderen.
pi_163330382
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je leert discipline door iedere dag je wekker te zetten en bijvoorbeeld je bed op te maken.
En dat is ook persoonlijke ontwikkeling, toch?

In een kliniek leer je als eerste structuur aan te brengen in je leven, dus dat is opstaan om 07.15, ontbijten (!) om 08.00 etc etc.

Dat is het begin van het normaliseren van je leven en bijna iedereen is gebaat in het leven door structuur, volgens mij dan.
Zolang de structuur maar geen sleur wordt
Hell To The Liars
pi_163330659
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je leert discipline door iedere dag je wekker te zetten en bijvoorbeeld je bed op te maken.
En dat is ook persoonlijke ontwikkeling, toch?
Nee. Persoonlijke ontwikkeling heeft meer te maken met jezelf ontplooien. Of als het ware als persoon, als karakter, als individu, groeien en jezelf leren kennen, je mogelijkheden ontplooien.

Persoonlijke groei is eigenlijk dat je jezelf leert kennen en zodoende beter met jezelf om kunt gaan, jezelf beter snapt, weet dat je leuk vindt en wat niet (en waarom etc).

Elke dag je wekker zetten is geen persoonlijke ontwikkeling, maar eerder discipline.
quote:
In een kliniek leer je als eerste structuur aan te brengen in je leven, dus dat is opstaan om 07.15, ontbijten (!) om 08.00 etc etc.

Dat is het begin van het normaliseren van je leven en bijna iedereen is gebaat in het leven door structuur, volgens mij dan.
Zolang de structuur maar geen sleur wordt
Dat je jezelf structuur aanleert (dus op tijd naar bed, stabiel dag/nachtritme, etc), is eigenlijk iets anders dan persoonlijke ontwikkeling.

Volgens mij heb jij het de hele tijd over wat anders, vandaar dat ik steeds je posts niet goed kan plaatsen denk ik.
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Juist wel. Het zijn juist die ogenschijnlijk kleine handelingen en gedragingen die een ontzettend grote invloed hebben op iemands leven. Juist die ogenschijnlijk kleine handelingen en gedragingen doen mensen 'op de automatische piloot', dat maakt het des te moeilijker om je bewust te worden van die handelingen en gedragingen en al helemaal om ze te veranderen.
Ik refereerde met die kleine veranderingen naar de voorbeelden van Droopie.

Droopie ziet persoonlijke ontwikkeling als je huis keurig op orde houden, zoals je dat van huis uit hebt meegekregen.

Persoonlijke ontwikkeling is meer dat je je huis zo inricht, zoals het het beste bij je past en niet zoals je dat van een ander geleerd heeft (die ander doet dingen eerder op de ander z'n manier en niet op de jouwe).

Persoonlijke ontwikkeling speelt zich af in het hoofd, niet in het elke dag op tijd uitruimen van de vaatwasser.
pi_163330703
Als je slaapt kan er in je hoofd geen persoonlijke ontwikkeling plaats vinden, dus die wekker zetten is zo gek nog niet ;)
Hell To The Liars
pi_163330772
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:08 schreef Droopie het volgende:
Als je slaapt kan er in je hoofd geen persoonlijke ontwikkeling plaats vinden, dus die wekker zetten is zo gek nog niet ;)
Snap je serieus niet wat mijn punt is ofzo? Of zit je gewoon dom te doen/te trollen?

En je kunt trouwens jezelf -wel- persoonlijk ontwikkelen in je slaap (maar niet bewust).
pi_163330843
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee. Persoonlijke ontwikkeling heeft meer te maken met jezelf ontplooien. Of als het ware als persoon, als karakter, als individu, groeien en jezelf leren kennen, je mogelijkheden ontplooien.

Persoonlijke groei is eigenlijk dat je jezelf leert kennen en zodoende beter met jezelf om kunt gaan, jezelf beter snapt, weet dat je leuk vindt en wat niet (en waarom etc).

Elke dag je wekker zetten is geen persoonlijke ontwikkeling, maar eerder discipline.

[..]

Dat je jezelf structuur aanleert (dus op tijd naar bed, stabiel dag/nachtritme, etc), is eigenlijk iets anders dan persoonlijke ontwikkeling.

Volgens mij heb jij het de hele tijd over wat anders, vandaar dat ik steeds je posts niet goed kan plaatsen denk ik.

[..]

Ik refereerde met die kleine veranderingen naar de voorbeelden van Droopie.

Droopie ziet persoonlijke ontwikkeling als je huis keurig op orde houden, zoals je dat van huis uit hebt meegekregen.

Persoonlijke ontwikkeling is meer dat je je huis zo inricht, zoals het het beste bij je past en niet zoals je dat van een ander geleerd heeft (die ander doet dingen eerder op de ander z'n manier en niet op de jouwe).

Persoonlijke ontwikkeling speelt zich af in het hoofd, niet in het elke dag op tijd uitruimen van de vaatwasser.
Je bewust worden van die handelingen en het effect dat het op je heeft is juist zelfontwikkeling. Zoals ik al zei: die ogenschijnlijk kleine handelingen hebben een enorm effect op je leven en zijn, omdat je ze op de automatische piloot doet, ontzettend moeilijk om je bewust van te worden. Je leert jezelf het beste kennen wanneer je je bewust bent van jezelf in de meest alledaagse bezigheden.
pi_163330874
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Snap je serieus niet wat mijn punt is ofzo? Of zit je gewoon dom te doen/te trollen?

En je kunt trouwens jezelf -wel- persoonlijk ontwikkelen in je slaap (maar niet bewust).
Het is maar net wat je als begin punt neemt.
Je kan vanaf het nulpunt beginnen en denken oh ik wil japans leren en een gezin met 4 kinderen.
Maar dat is onrealistisch.

Je moet eerst op staan, ontbijt maken en naar je werk. Er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen.

Heb je werk kan je een huis kopen of kan je op vakantie.
Persoonlijke ontwikkeling heeft zoveel verschillende stappen en fases
Hell To The Liars
pi_163330884
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic toch juist over bewuste zelfontwikkeling?
pi_163330904
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bewust worden van die handelingen en het effect dat het op je heeft is juist zelfontwikkeling. Zoals ik al zei: die ogenschijnlijk kleine handelingen hebben een enorm effect op je leven en zijn, omdat je ze op de automatische piloot doet, ontzettend moeilijk om je bewust van te worden. Je leert jezelf het beste kennen wanneer je je bewust bent van jezelf in de meest alledaagse bezigheden.
Ik zei niet dat die ogenschijnlijk kleine handelingen juist helemaal geen enorm effect op je leven hebben. Ik reageerde op Droopie.

Goed, ik zoek het wel even voor je (en Droopie) op snel.

quote:
persoonlijke ontwikkeling

naam voor het proces waarin de mens zijn persoonlijke mogelijkheden tot ontplooiing brengt, bijvoorbeeld op gebieden als competenties en talenten, kennis en inzicht, moraal en levenskunst, enz
bron
Zien jullie hier ergens het zetten van een wekker tussen staan?
pi_163330905
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je kan vanaf het nulpunt beginnen en denken oh ik wil japans leren en een gezin met 4 kinderen.

Je moet eerst op staan, ontbijt maken en naar je werk. Er zijn heel veel mensen die dat niet kunnen.

En ook ontzettend veel verschillende vormen, uitingen en doelen.
  maandag 27 juni 2016 @ 01:30:19 #115
433309 Impressme
Very funny
pi_163330923
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt, het kleine eren en je bewust zijn van alles wat je doet. Butterfly-effect. En soms schijt daaraan hebben, spontaan iets doen. Moeilijk soms in de huidige maatschappij waarin je gevolgd wordt op alle mogelijke manieren. En zelfs als je iets "fout" doet kan dat "goed" uitpakken. Dat is van alle tijden. Blijf jezelf, dat zeg ik altijd maar.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_163330925
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:26 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja, je moet wel iets van een basis hebben om jezelf te kunnen ontwikkelen (bijvoorbeeld voldoende voedsel e.d.), maar daar was ik allang al mee bekend.
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic toch juist over bewuste zelfontwikkeling?
Ja vraag mij niet waarom Droopie met dat stomme voorbeeld van hem kwam. Wat zit je nou moeilijk te doen? Je weet zelf toch ook wel waar ik het over heb? En dat heeft weinig met slapen te maken.
pi_163330941
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei niet dat die ogenschijnlijk kleine handelingen juist helemaal geen enorm effect op je leven hebben. Ik reageerde op Droopie.

[..]

bron
Gedragsontwikkeling zie ik staan, lijkt mij dat discipline en bv. op tijd bij een spoedtransport aanwezig zijn een basisding is.
Hell To The Liars
  maandag 27 juni 2016 @ 01:34:46 #118
433309 Impressme
Very funny
pi_163330980
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gedragsontwikkeling zie ik staan, lijkt mij dat discipline en bv. op tijd bij een spoedtransport aanwezig zijn een basisding is.
Zeker weten, anders was je een hippie :P
pi_163331002
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:34 schreef Impressme het volgende:

[..]

Zeker weten, anders was je een hippie :P
Karakter kan je niet veranderen, gedrag wel :)
Hell To The Liars
pi_163331007
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

Lees anders de wiki nog maar even na, snap niet waarom je zo moeilijk zit te doen.
  maandag 27 juni 2016 @ 01:39:45 #121
433309 Impressme
Very funny
pi_163331041
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Karakter kan je niet veranderen, gedrag wel :)
Mwah, ik zie geregeld iets heel anders :)
pi_163331055
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lees anders de wiki nog maar even na, snap niet waarom je zo moeilijk zit te doen.
Misschien heb ik een ander idee over persoonlijke ontwikkeling, kan toch?

http://www.menselijk-lich(...)onlijke-ontwikkeling

Lees deze anders eventjes.
10 fases in persoonlijke ontwikkelingen.

Iedereen heeft een andere fase en deze vind ik een stuk concreter en ligt dichter bij mijn opvattingen over dit onderwerp
Hell To The Liars
pi_163331109
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

bron
'Het proces waarin de mens zijn persoonlijke mogelijkheden tot ontplooiing brengt.'

Je wekker zetten kan absoluut onder het proces vallen.

'levenskunst'

Het kan tevens vallen onder levenskunst.
pi_163331123
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:39 schreef Impressme het volgende:

[..]

Mwah, ik zie geregeld iets heel anders :)
Wat mij betreft, gedrag pas ik aan als ik er noodzaak toe zie. Zo niet dan laat ik soms best mijn karakter zien, met zijn goede en mindere kanten ;)
Hell To The Liars
pi_163331175
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, je moet wel iets van een basis hebben om jezelf te kunnen ontwikkelen (bijvoorbeeld voldoende voedsel e.d.), maar daar was ik allang al mee bekend.

[..]

Ja vraag mij niet waarom Droopie met dat stomme voorbeeld van hem kwam. Wat zit je nou moeilijk te doen? Je weet zelf toch ook wel waar ik het over heb? En dat heeft weinig met slapen te maken.
Zijn voorbeeld was niet stom, jouw reactie op zijn voorbeeld wel.

Ik doe helemaal niet moeilijk, maar ik snap met jouw achtergrond dat je het ervaart als moeilijk doen. Ik weet idd wat je bedoelt ik ben het alleen niet met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')