De meeste mensen willen gewoon dom en oppervlakkig blijven en zo over komen. Je kan er omheen gaan lullen maar zo is het wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 02:00 schreef Impressme het volgende:
[..]
Nee, dat is geen inkopper. Wat als we te snel gaan? Zeker voor bepaalde mensen en dat is best een grote groep. Misschien wel iedereen die niet in de ratrace mee kunnen/willen?
Die kwalificaties geeft jij. Zelfontwikkeling komt met jaren automatisch.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:51 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
De meeste mensen willen gewoon dom en oppervlakkig blijven en zo over komen. Je kan er omheen gaan lullen maar zo is het wel.
Ja dat denk jij. Ken genoeg mensen die er nog nooit van hebben gehoord en constant alleen maar één vaststaande overtuiging over zichzelf hebben en dat is; 'je kunt jezelf niet veranderen'. Zegt al genoeg over hoe weinig deze mensen van het bestaan ervan afweten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:07 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Die kwalificaties geeft jij. Zelfontwikkeling komt met jaren automatisch.
Jij bent ook niet met die kennis geboren, toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:11 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Ja dat denk jij. Ken genoeg mensen die er nog nooit van hebben gehoord en constant alleen maar één vaststaande overtuiging over zichzelf hebben en dat is; 'je kunt jezelf niet veranderen'. Zegt al genoeg over hoe weinig deze mensen van het bestaan ervan afweten.
Klopt, maar zoals ik al zei, de meeste mensen zijn er totaal niet mee bezig en vinden hun leven wel prima zo. Waar aan de ene kant ook niks mis mee is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:19 schreef Kamina het volgende:
[..]
Jij bent ook niet met die kennis geboren, toch?
In hoeverre heb jij je nu ontwikkeld?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:21 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals ik al zei, de meeste mensen zijn er totaal niet mee bezig en vinden hun leven wel prima zo. Waar aan de ene kant ook niks mis mee is.
Meer dan ik me voor had kunnen stellen. Begon er mee tot ik nog zwaar depressief was en daar deed ik het in het begin ook voor, om uit de depressie te kunnen geraken. M'n innerlijke reis stopte op een gegeven moment omdat ik mezelf geaccepteerd had wie ik was en geen onzekerheden meer had over mezelf en als je de innerlijke weg bewandelt hebt kun je je nog verder ontwikkelen in de uiterlijke vorm door middel van kennis etc maar daarna zul je snel merken dat er eigenlijk ook niet meer is dan slechts het oppervlakkige bestaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:22 schreef Kamina het volgende:
[..]
In hoeverre heb jij je nu ontwikkeld?
Dan is het tijd om je blik naar buiten te richten. Minder aan jezelf werken en meer werken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:27 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Meer dan ik me voor had kunnen stellen. Begon er mee tot ik nog zwaar depressief was en daar deed ik het in het begin ook voor, om uit de depressie te kunnen geraken. M'n innerlijke reis stopte op een gegeven moment omdat ik mezelf geaccepteerd had wie ik was en geen onzekerheden meer had over mezelf en als je de innerlijke weg bewandelt hebt kun je je nog verder ontwikkelen in de uiterlijke vorm door middel van kennis etc maar daarna zul je snel merken dat er eigenlijk ook niet meer is dan slechts het oppervlakkige bestaan.
Niet nodig hoor, heb gewoon een baan naast m'n hobby's.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:18 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan is het tijd om je blik naar buiten te richten. Minder aan jezelf werken en meer werken.
Dat is wel het beste nietwaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:51 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
De meeste mensen willen gewoon dom en oppervlakkig blijven en zo over komen. Je kan er omheen gaan lullen maar zo is het wel.
Ja dat is het groepsdenken hé, waar de meeste mensen in vastzitten en vaak ook niet meer uitkomen.quote:
Dat is het ook en dat geeft een veilig vertrouwd gevoel en daardoor zal een deel er nooit uitkomen. Maar dat hoeft toch ook niet altijd?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:45 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Ja dat is het groepsdenken hé, waar de meeste mensen in vastzitten en vaak ook niet meer uitkomen.
Dat hoeft zeker niet altijd maar dat zou je wel als één van de antwoorden kunnen zien waarom wij zo'n oppervlakkige samenleving hebben. En daar zijn we van gaan houden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Moonraker2.0 het volgende:
[..]
Dat is het ook en dat geeft een veilig vertrouwd gevoel en daardoor zal een deel er nooit uitkomen. Maar dat hoeft toch ook niet altijd?
Ik vind trouwens dat je mooie dingen zegt, Atmosphere72quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Dat hoeft zeker niet altijd maar dat zou je wel als één van de antwoorden kunnen zien waarom wij zo'n oppervlakkige samenleving hebben. En daar zijn we van gaan houden.
Bedankt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat je mooie dingen zegt, Athmosphere72.
Dat weet ik ten zeerste en houd daar zelf niet vanquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Dat hoeft zeker niet altijd maar dat zou je wel als één van de antwoorden kunnen zien waarom wij zo'n oppervlakkige samenleving hebben. En daar zijn we van gaan houden.
Heel goed.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:30 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Niet nodig hoor, heb gewoon een baan naast m'n hobby's.
Heb een tijdje wat mensen in m'n omgeving gecoacht die nogal diep in de put zaten en geen zelfvertrouwen hadden en depressief waren, maar toen het eenmaal wat beter weer met ze ging (mede ook dankzij hunzelf) ben ik daar ook weer mee gekapt. Was ook weer zo'n bezigheid van me die ik een tijdje deed en daarna er weer me kapte.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:04 schreef Kamina het volgende:
[..]
Heel goed.
Als je denkt dat andere mensen zich meer moeten ontwikkelen, waarom wijd je je daar niet aan?
Waarom niet je beroep ervan maken, op één of andere manier?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:12 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Heb een tijdje wat mensen in m'n omgeving gecoacht die nogal diep in de put zaten en geen zelfvertrouwen hadden en depressief waren, maar toen het eenmaal wat beter weer met ze ging (mede ook dankzij hunzelf) ben ik daar ook weer mee gekapt. Was ook weer zo'n bezigheid van me die ik een tijdje deed en daarna er weer me kapte.
Is ook wel ergens onder de radar wel bezig, wil uiteindelijk trainingen gaan geven over persoonlijke ontwikkeling en presentaties geven. Eerst m'n studie maar eens afronden, alles op z'n tijd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:15 schreef Kamina het volgende:
[..]
Waarom niet je beroep ervan maken, op één of andere manier?
Ik zit nu ook in zo'n fase.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:12 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Heb een tijdje wat mensen in m'n omgeving gecoacht die nogal diep in de put zaten en geen zelfvertrouwen hadden en depressief waren, maar toen het eenmaal wat beter weer met ze ging (mede ook dankzij hunzelf) ben ik daar ook weer mee gekapt. Was ook weer zo'n bezigheid van me die ik een tijdje deed en daarna er weer me kapte.
Maar je moet ook wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik zit nu ook in zo'n fase.
Maar volgens mij is het ook gewoon een tijdelijke (positieve) symptoon van vroegere ellende/ herstel.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar je moet ook wel.
Als je zo diep in de shit zit dat je er niet meer uit kunt komen, komt dat gewoonlijk omdat je simpelweg teveel belangrijke signalen hebt gemist en moet je toch kijken waar de boel steeds aan het mislopen is. Gewoonlijk is zoiets chronisch (een beetje vergelijkbaar met de fout die mensen maken die van burnout naar burnout gaan).
Mijn ervaring is dat dit gewoonlijk niet echt lijder zelf te verwijten is, daar gewoonlijk deze mensen al alles hebben gegeven wat in hun macht lag op dat moment.
Dan kom je op een punt dat je alles opnieuw moet bekijken, soms moet je jezelf als het ware opnieuw uitvinden, kijken welke dingen en welke signalen je gemist hebt, dingen die je eventueel wel opgevallen zijn, maar waar je gewoon eigenlijk niks mee kon (vaak omdat je op dat moment de link niet zag en/of omdat je simpelweg niet wist wat je ermee moest).
Op het moment dat je vast zit, dan moet je wel nadenken, want alle geijkte paden lopen dood.
ik bedoelde meer dat ik een soort zendingsdrang heb om mensen te behoeden voor fouten qua burn out of vertellen hoe ze er uit moeten komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar je moet ook wel.
Als je zo diep in de shit zit dat je er niet meer uit kunt komen, komt dat gewoonlijk omdat je simpelweg teveel belangrijke signalen hebt gemist en moet je toch kijken waar de boel steeds aan het mislopen is. Gewoonlijk is zoiets chronisch (een beetje vergelijkbaar met de fout die mensen maken die van burnout naar burnout gaan).
Mijn ervaring is dat dit gewoonlijk niet echt lijder zelf te verwijten is, daar gewoonlijk deze mensen al alles hebben gegeven wat in hun macht lag op dat moment.
Dan kom je op een punt dat je alles opnieuw moet bekijken, soms moet je jezelf als het ware opnieuw uitvinden, kijken welke dingen en welke signalen je gemist hebt, dingen die je eventueel wel opgevallen zijn, maar waar je gewoon eigenlijk niks mee kon (vaak omdat je op dat moment de link niet zag en/of omdat je simpelweg niet wist wat je ermee moest).
Op het moment dat je vast zit, dan moet je wel nadenken, want alle geijkte paden lopen dood.
Als het eenmaal zover is, dan komt het volgende stukje zelfontwikkeling: niet langer neerkijken op zij die anders zijn, maar vooruit kijken om samen verder te komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:17 schreef Atmosphere72 het volgende:
[..]
Is ook wel ergens onder de radar wel bezig, wil uiteindelijk trainingen gaan geven over persoonlijke ontwikkeling en presentaties geven. Eerst m'n studie maar eens afronden, alles op z'n tijd.
Niet alleen bij een burn out, viel me op.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat ik een soort zendingsdrang heb om mensen te behoeden voor fouten qua burn out of vertellen hoe ze er uit moeten komen.
zelf heb ik weinig tot geen chronische psychische klachten momenteel
Klopt, ik weet niet of het een positief of negatief punt van mij is.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet alleen bij een burn out, viel me op.
Wat betreft de originele OP: ik denk dat je je vergist in de behoefte aan zelfontwikkeling. Er zijn veel meer mensen die je denkt die zich bezig houden met studie en nieuwe dingen leren dan je denkt. Echter, niet iedereen heeft de behoefte dit met iedereen te delen.
Het diep nadenken over jezelf en/of je plaats in de wereld is vaak leeftijdsafhankelijk en/of gekoppeld aan depressieve fases. De behoefte wordt met de jaren minder. Heeft niets te maken met oppervlakkigheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Droopie op 26-06-2016 12:25:20 ]Hell To The Liars
Ik denk zelf dat het meer te maken heeft met de motivatie -om- diep na te denken en op jongere leeftijd en bij depressie, heb je die motivatie ook gewoon.quote:Op zondag 26 juni 2016 11:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet alleen bij een burn out, viel me op.
Wat betreft de originele OP: ik denk dat je je vergist in de behoefte aan zelfontwikkeling. Er zijn veel meer mensen die je denkt die zich bezig houden met studie en nieuwe dingen leren dan je denkt. Echter, niet iedereen heeft de behoefte dit met iedereen te delen.
Het diep nadenken over jezelf en/of je plaats in de wereld is vaak leeftijdsafhankelijk en/of gekoppeld aan depressieve fases. De behoefte wordt met de jaren minder. Heeft niets te maken met oppervlakkigheid.
Wacht even, een noodzaak kan toch ook gewoon motiveren?quote:Op zondag 26 juni 2016 13:23 schreef Droopie het volgende:
Bij een depressie is er een noodzaak om jezelf erin te verdiepen.
De motivatie die was, in mijn geval, compleet afwezig, sowieso alles in mijn lichaam en hoofd stond standje "afwezig en het zal allemaal wel".
Die kwam pas later terug.
Als je depressief bent is er geen motivatie voor wat dan ook.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wacht even, een noodzaak kan toch ook gewoon motiveren?
Ik snap niet waar je heen wilt...
Hangt van de persoon af.quote:Op zondag 26 juni 2016 13:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je depressief bent is er geen motivatie voor wat dan ook.
Je bed uitkomen is al teveel gevraagd, laat staan zelf onderzoek.
Kan kloppen, ik ga alleen af op mijn eigen verhaal en dingen die ik hoor van andere mensen op tv en/of artikels.quote:
BAM!quote:Op zondag 26 juni 2016 13:36 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je depressief bent is er geen motivatie voor wat dan ook.
Ik heb wel gemerkt dat dit voor veel mensen zo is, maar lang niet voor iedereen.quote:Je bed uitkomen is al teveel gevraagd, laat staan zelf onderzoek.
Jammer dat dit nare kutgevoel jou zo erg verlamt, maar er zijn ook mensen voor wie deze gevoelens zo ondraaglijk zijn, dat ze actief proberen dit te verhelpen.quote:Nu had ik het geluk dat ik door het stoppen met medicatie van depressief weer somber werd.
Toen ik werd helder werd in mijn hoofd was die motivatie er wel, alleen het kwam wel uit mijn tenen.
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij worden depressieve mensen meer gestabiliseerd door de GGZ zodat ze niet nog dieper terugvallen. Daarna kan je eens gaan kijken hoe je die terugval in de toekomst wilt voorkomen.
Even ter info nog: Ik ken zelf meerdere mensen die ook gemotiveerd waren van dat gevoel af te komen, kaan ik kan je garanderen dat depressie wel degelijk motiverend kan zijn om naar oplossingen te gaan zoeken om deze psychische pijn maar zoveel mogelijk te kunnen verlichten. Die gaan niet in een bedje kruipen en wegkwijnen (naja, in elk geval niet aan 1 stuk doorquote:Op zondag 26 juni 2016 14:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan kloppen, ik ga alleen af op mijn eigen verhaal en dingen die ik hoor van andere mensen op tv en/of artikels.
Dit zal vast wel, maar het heeft alleen niks te maken met wel of niet gemotiveerd zijn van de depressie af te komen.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:42 schreef Droopie het volgende:
Ik heb begrepen dat er gradaties zijn en mensen het verschil tussen somber en (zwaar) depressief zijn verwarren. Maar het zal per persoon en behandelaar verschillen..
Ik hoop het voor je. Als je eenmaal een depressie hebt gehad, is de kans vrij groot dat je nog een keer ziek wordt. Ook na therapie en met medicijnen.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:42 schreef Droopie het volgende:
Ik heb begrepen dat er gradaties zijn en mensen het verschil tussen somber en (zwaar) depressief zijn verwarren. Maar het zal per persoon en behandelaar verschillen..
Tevens bij het woordje verlamt, mag je verlamde schrijven ik ben er helemaal bovenop en de kans dat ik dat weer meemaak schat ik niet erg hoog in.
ps..waarom was het BAM! ??
enquote:Op zondag 26 juni 2016 14:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Overigens zegt de mate van "verlamdheid" niets over de zwaarte van een depressie.
Als he anderen wilt helpen, is het misschien goed je te realiseren dat he jouw waarheid nooit als de waarheid mag aannemen. De waarheid van een ander kan net zo goed waar zijn (naast de jouwe).
zijn trouwensquote:
Is dat niet de essentie van het mens zijn?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
en
[..]
zijn trouwens [ afbeelding ]
Alleen is er dan nog steeds 1 waarheid, namelijk dat verschillende mensen verschillend op identieke situaties kunnen reageren (dus ook bij depressie).
Is wat niet de essentie van het mens zijn?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is dat niet de essentie van het mens zijn?
Dat mensen verschillend zijn en verschillend reageren?quote:Op zondag 26 juni 2016 14:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is wat niet de essentie van het mens zijn?
"quote:Op zondag 26 juni 2016 14:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Als je eenmaal een depressie hebt gehad, is de kans vrij groot dat je nog een keer ziek wordt. Ook na therapie en met medicijnen.
Overigens zegt de mate van "verlamdheid" niets over de zwaarte van een depressie.
Als he anderen wilt helpen, is het misschien goed je te realiseren dat he jouw waarheid nooit als de waarheid mag aannemen. De waarheid van een ander kan net zo goed waar zijn (naast de jouwe).
Niet in essentie. Eerder een logica, daar iedereen anders is (zelfs klonen). Wel zijn er trends waar in bepaalde omstandigheden de diversiteit in reacties verminderd is.quote:Op zondag 26 juni 2016 15:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat mensen verschillend zijn en verschillend reageren?
+1quote:Op zondag 26 juni 2016 20:06 schreef Daboman het volgende:
Ik vond het geposte filmpje van Carrie Green best wel aansprekend. Dat is precies hoe het ook bij mij gegaan is. Door je manier van denken te veranderen kun je heel hoge ogen gooien. Maar dat is wel iets dat je moet trainen en dat kan zonder of met professionele hulp.
Doordat je anders gaat denken ga je erin geloven
Doordat je erin gaat geloven ga je kansen zien
Doordat je kansen ziet ga je handelen naar deze kansen
Doordat je handelt naar deze kansen kun je je wensen en dromen realiseren
Doordat je je wensen en dromen realiseert kun je gemakkelijker anders blijven denken.
In dit cirkeltje heb je niet zoveel invloed, behalve op 1 punt, namelijk het denken. Maar goed, dat moet je trainen en je kunt eigenlijk ook niet direct resultaat verwachten. Maar goed, ik heb me hierdoor al meerdere malen gezet tot dingen die ik al vrij lang wilde, maar wat om wat voor reden dan ook bleef liggen (bijv door faalangst of geen tijd of andere smoesjes).
Als er iets geen lulkoek is... Heel je leven ben je (on)bewust bezig jezelf te ontwikkelen, keuzes maken die je op een bepaalde manier beinvloeden, waarvan je leert beter in je vel te zitten.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:09 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik vind zelfontwikkeling de grootste lulkoek die er is. Net als mensen die plotseling "het licht" hebben gezien.
Het enige wat ik wil in mijn leven is me niet slecht voelen.
Geloof me, ik heb er niks aan. Ben al jaren het stadium voorbij met al dat gedoe met "zelfontwikkeling" en dat soort onzin. Ja, ik vind het onzin. Misschien niet fijn om te horen voor de mensen hier.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als er iets geen lulkoek is... Heel je leven ben je (on)bewust bezig jezelf te ontwikkelen, keuzes maken die je op een bepaalde manier beinvloeden, waarvan je leert beter in je vel te zitten.
Ik vind je post respectloos overkomen. Ik denk niet dat dat je bedoeling is, maar pas ervoor op.
Het enige dat jij wilt is je gelukkig voelen, lees dit topic eens door in plaats van het lulkoek te noemen. Misschien heb je er wat aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |