quote:
Op woensdag 8 juni 2016 17:40 schreef -Phineas- het volgende:Ik herken wel een heleboel in je verhaal...
Vind het wel leuk/ grappig dat ik niet de 'enige' ben die zich daarmee bezig houd.(Voelde mij daarom altijd wel een beetje apart/ anders dan de rest....
Hield me andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten. En wat jij zegt..
Zovelen gezegd dat ik te diep/ moeilijk doe..Of grapten weleens of ik niet oud aan het worden was) Wat bij mij een tijdje wel het geval was... Ik veranderde drastisch van de ene op de andere persoonlijkheid met als gevolg dat je niet meer weet wie je echt bent snap je?
Ik verdiepte op een gegeven moment zoveel in zoveel verschillende dingen..dat ik een beetje besluiteloos aan het worden was. En deze periode was wel heel naar (kon door de bomen het bos niet meer zien...
ook twijfelde/ twijfel ik wel of ik hiervan wel gelukkig werd. Wijzer in ieder geval wel..
Maar je begint je toch af te vragen waarom die 'oppervlakkige' mensen nu juist het gelukkigst lijken te zijn...' Weet niet of dit herkenbaar voor jou is...? Maar bij mij was dat tenminste wel zo. Maar ja... Je bent dus niet de enige die er zo over denkt

En wat jij En ondertussen dacht ik dat ik aan het 'zelfontwikkelen' was maar het leek vo
Ik ben nogal erg moe en wil ook zo m'n nest gaan opzoeken, maar wil toch even op deze vraag gereageerd hebben.
Als je wilt, quote deze reactie even, dan kan ik er morgen wat beter op reageren ook

.
Ik voelde me altijd al anders dan de anderen, dit gevoel had ik op de basisschool al, nog ver voordat ik in groep 8 zat. Misschien al sinds ik überhaupt op school zat.
Ik kreeg zo vaak het goedbedoelde advies dat ik teveel nadacht, dat ik teveel doorvroeg, dat ik niet zoveel moest nadenken en dat ik niet alles moest kapot-analyseren...maar dit hoort bij mij.
Ik ben nou eenmaal een denker en het is natuurlijk voor mij om (in tegenstelling tot het gros hier) me ook in die 3e dimensie te begeven (ook de diepte in te gaan) waar dat gros dit maar een gek idee vindt. Ik was een professortje, maar wel wat sociaal awkward. Maar gek genoeg heb ik m'n oude schoolrapporten vorig jaar ofzo teruggelezen en daarin werd ik de eerste jaren beschreven als iemand die graag contact zocht, maar deze niet vond (want ze waren anders en vonden me raar, ze waren niet zoals ik) en naarmate de jaren volgden, werd ik steeds stiller en trok ik me steeds meer terug.
Want waarom zou ik blijven proberen aansluiting te vinden met leeftijdsgenoten als zij mij sowieso niet of nauwelijks kunnen accepteren. Ik was de laatste jaren op de basisschool al depressief.
Dat van verdiepen in teveel dingen parallel, is iets wat ik me op een gegeven moment realiseerde en besefte, waarna ik besloot dat wanneer ik op een gegeven moment mijn oorspronkelijke doel voorbij aan het schieten was, ik dit beter even kon laten liggen en diezelfde passie en energie steken in iets wat zeg maar voor mijn moeite, rendabeler was.
Zo heb ik geleerd dat ik dingen wat meer kan loslaten.
Ik heb verder een ontembare drang om te weten, te begrijpen en om te leren. Maar dit moest ik zelf doen, want mijn leeftijdsgenootjes waren oppervlakkig. En waarom? Daar ben ik pas jaren later achter gekomen (want er was niemand die het me wou uitleggen, of ze bleven vaag en/of zetten me op een dwaalspoor).
Het ding is dat de meeste mensen juist zo gelukkig zijn
omdat ze oppervlakkig zijn en
omdat ze niet verder graven. Want zolang je de problemen niet hoeft te zien en gewoon met de rest mee kan blijven doen...dan is het toch goed zo?
Nou niet dus

.
Ze kiezen ervoor niet te zien. Dit is ook (deels) waar die ongeschreven regeltjes vandaan komen die onuitlegbaar zouden zijn, maar die regels zijn niet ingewikkeld, maar niemand wil het erover hebben, want dan ga je die 3e dimensie in en dat is raar en sommigen lijken dit zelfs gevaarlijk te vinden of zo.
Maar zolang niemand het over deze regeltjes heeft terwijl een deel van deze mensen met een instemmende knik naar een ander onderling meteen begrijpen waar ze beiden staan en verder niks zeggen, is er ook niks aan de hand. Wat niet weet, wat niet deert?
Ik weet het niet precies, maar ik ben niet langer van plan me aan dit soort regeltjes te gaan conformeren. Want waarom zou ik?
Ik heb hier (vooral de laatste paar jaar) erg veel over nagedacht en begrijp dingen ook steeds beter. Ik merk ook dat dit geregeld terugkomt, maar eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld.
Houd er rekening mee dat de meeste mensen gewoon oppervlakte-dieren zijn en net zoals jij blijkbaar geen oppervlaktedier kunt zijn, kunnen zij ook niet de diepte ingaan.
Je kunt het beste je tijd en energie steken in mensen waar je wel mee door kunt groeien en waarbij je niet in een levenslang schaakspel verzeild raakt en wel je eigen ding kan doen. Jezelf ontwikkelen is fantastisch...vaak

Soms is het ook even kut