abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7049326
wat vind jij nederlands beste nummer ? ik ben zelf enorme acda & de munnik fan maar denk toch dat ik over de muur van harry jekkers als nederlands beste plaat zou betitlelen.

En ik ben opzoek naar oude nederlandse bekende nummers, veel heb ik er al zoals Pappa, Annabel, Stiekum gedanst, Hilversum3, belgie, Samen zijn, Het dorp, Een kopje koffie, etc. Als jullie er nog meer weten hoor ik graag de titel kan ik die ook opzoeken en er een kadootje van maken voor mijn moeder die bijna jarig is. Thnx ...

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  donderdag 28 november 2002 @ 22:03:00 #2
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7049428
Vandale - Geitenwollensokkenrockers of zoiets, hahah, erg oud, maar wel leuk.
If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
pi_7049451
nummers van Doe Maar, The Scene,...............Extince dan?
pi_7049723
Kronenburg Park, van Frank Boeijen
pi_7051393
Boudewijn de Groot, Hans de Booij, Doe Maar, Het Goede Doel, Frank Boeien Groep, Toontje Lager
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_7051874
Daryll-Ann
pi_7052138
7 jaar geleden zou ik '2 Unlimited' genoemd hebben...
Nu Candy Dulfer, of Within Temptation. Weet het eigenlijk niet zo goed. Heb ook maar erg weinig Nederlandse muziek.

Of bedoel je Nederlandstalig? Hmmm, dan wordt het alleen maar moeilijker. Maar dan zou ik gaan voor Osdorp Posse, hou zelf maar van een paar nummers, maar ik weet wel dat ze goed zijn. Oja, Acda en de Munnik kan ik ook goed waarderen, maar dat is meer met vlagen. Paar maanden niet en dan weer wel.

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_7052181
Daryll-Ann, Spinvis, Bettie Serveert, Urban Dance Squad o.a.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 29 november 2002 @ 00:57:59 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_7053358
Nederlands talig?

Scene - Blauw
Noodweer - In de disco
Andre van Duijn - Ta ta ta
Soviet sex - Maar niet met jou
Frank Boeyen - Linda

vrijdag 29 november 2002 @ 01:31:45 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7053707
quote:
Op donderdag 28 november 2002 23:57 schreef MadScientist het volgende:
Daryll-Ann, Spinvis, Bettie Serveert, Urban Dance Squad o.a.
Goed lijstje inderdaad. Als we het hebben over Nederlandstalig dan neem ik aan dat onze zuiderburen ook mee mogen doen...? In dat geval vind ik Gorki en Noordkaap ook wel okay, als ook sommige nummers van De Mens.
pi_7055790
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 01:31 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Goed lijstje inderdaad. Als we het hebben over Nederlandstalig dan neem ik aan dat onze zuiderburen ook mee mogen doen...? In dat geval vind ik Gorki en Noordkaap ook wel okay, als ook sommige nummers van De Mens.

Ik vind de zang van die belgische bands vaak zo zeurderig.
En dat zegt iemand die een grote fan is van Acda en de Munnik. Dus kan je nagaan. Ik ben toch wel wat gewend.

Maar goed, als we het hebben over beste Nederlandstalige muziek dan kom ik toch iig op het standaardrijtje Klein Orkest, Boudewijn de Groot, en Doe Maar. Maar daar wil ik dan nog graag uit de jaren 90 Spinvis, Acda en de Munnik en Krang/Andre Manuel aan toevoegen.

Krang - Kraaien vind ik in ieder geval een van de beste Nederlandstalige nummers ooit (het beste nummer misschien wel).

Edit: vergeet ik gewoon Frank Boeijen te noemen! En dan het liefst zijn solowerk. Dat vind ik vooral tekstueel vaak van een hogere kwaliteit (en het bevat niet die vervelende jaren 80 productie).

Hmmzz....
pi_7055866
Mijn alltime favo Nederlandse band is Cuby & The Blizzards, maar dat is niet Nederlandstalig.

Wat Nederlandstalig betreft staat veel jaren '80 muziek bovenaan mijn lijstje, Doe Maar, De Dijk en het Klein Orkest enzo, met als ultieme top Bloedend hart van De Dijk.

vrijdag 29 november 2002 @ 10:35:38 #13
40878 BOT
Casual Outside - Hardcore insi
pi_7055875
Het goede Doel
Vof de Kunst - Suzanne
Rene Froger- Alles kan een mens gelukkig maken
  vrijdag 29 november 2002 @ 10:38:47 #14
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7055924
Alles van the Amazing Stroopwafels
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  vrijdag 29 november 2002 @ 11:26:29 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7056630
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 10:29 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik vind de zang van die belgische bands vaak zo zeurderig.
En dat zegt iemand die een grote fan is van Acda en de Munnik. Dus kan je nagaan. Ik ben toch wel wat gewend.

Kwestie van smaak... Een heel album vol Gorki trek ik ook niet hoor, maar af en toe nummers als XTC, Punk is Dood of De Olifant is Grijs kunnen moeiteloos het werk van Spinvis overtreffen. Zonder dat ik Spinvis echt slecht vind, want het is wel het beste Nederlandstalige Nederlandse product in een lange tijd.
quote:
Krang - Kraaien vind ik in ieder geval een van de beste Nederlandstalige nummers ooit (het beste nummer misschien wel).
Oops - die had ik misschien ook moeten noemen, ja. Ik ga nochtans over 2 weken naar een concert van Krang en Stuurbaard Bakkebaard in de Effenaar, stom dat ik die over het hoofd zie. En De Kift was volgens mij ook nog niet genoemd...? Bij deze dan.
pi_7062944
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 11:26 schreef Grobbel het volgende:

Oops - die had ik misschien ook moeten noemen, ja. Ik ga nochtans over 2 weken naar een concert van Krang en Stuurbaard Bakkebaard in de Effenaar, stom dat ik die over het hoofd zie. En De Kift was volgens mij ook nog niet genoemd...? Bij deze dan.

Stuurbaard Bakkebaard vind ik echt niets. Live is het aardig, maar na 1x ken je het trucje wel. Die cd bevat vrijwel geen pakkende of goede songs, alleen een hoop geklooi en interessant doenerij. Ze willen volgens mij op Tom Waits lijken, ze willen op Krang lijken, ze willen op Beefheart lijken en ook nog een beetje dEUS. Maar nergens pakt het echt goed uit.
Nee, ben geen fan van die band.

De Kift is wel een erg leuke band.Live komt de muziek het beste tot zijn recht.

Hmmzz....
  vrijdag 29 november 2002 @ 17:13:54 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_7063057
Tröckener kecks - Nu of nooit

en qua nederlandstalig uit Belgie:

Petra & Co - He jij daar

vrijdag 29 november 2002 @ 17:20:12 #18
22259 Fogerty
slapende account
pi_7063161
Nederlandstalig: Krang, de Kift
Klein Orkest vind ik ook wel goed maar dat is puur de teksten, muzikaal gezien is dat niet echt wat

Niet-Nederlandstalig: Hallo Venray, Celestial Season. 35007

Oh, het gaat over nummers
Dan ga ik voor De Kraaien (Krang) als beste Nederlandstalige nummer en I won't get you (Hallo Venray) (dat ik overigens nog steeds op mp3 zoek ) als beste niet-Nederlandstalige.

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 29-11-2002 17:21]

Hieperdepiep hoera!
pi_7063174
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:13 schreef ranja het volgende:
Tröckener kecks - Nu of nooit

en qua nederlandstalig uit Belgie:

Petra & Co - He jij daar

haha die heb ik net draaien!!
kicken nummertje
pi_7066386
en onze zuiderburen niet vergeten: MONZA
  maandag 2 december 2002 @ 16:59:35 #21
24606 edsuit
kind of blue
pi_7105122
Nederlandstalig: een nummer van Skik in iedergeval.. dat is een van de weinige Nederlandstalige bands die ik goed vind..
en dan het nummer Ik Ga Als Een Speer

niet Nederlandstalig: Agnes van the spirit that guides us

maandag 2 december 2002 @ 17:02:56 #22
37294 Ketjing
Stretch Arm Strong
pi_7105225
Nederlandstalig: Band Zonder Banaan
Niet (helemaal) Nederlandstalig: Heideroosjes
Use Soap
  maandag 2 december 2002 @ 17:06:09 #23
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7105300
* Yrrwe Zsuzyrrwe
* The Peoples Republic of Europe
* Malochia
* Clan of Xymox
* Angels & Agony
* Volksweerbaarheid

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 2 december 2002 @ 17:27:02 #24
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_7105732
Als je NL muziek wilt hebben, moet je gewoon de 3 cd's van de Nederlandstalige top 100 AT kopen. Elke CD bevat 100 nummers.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_7105934
Bertus Staigerpaip natuurlijk.
pi_7106059
Vals Licht met het album dieseljunks hier staan een paar juweeltjes op.
don't come on the fluffergirls please.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')