En ik ben opzoek naar oude nederlandse bekende nummers, veel heb ik er al zoals Pappa, Annabel, Stiekum gedanst, Hilversum3, belgie, Samen zijn, Het dorp, Een kopje koffie, etc. Als jullie er nog meer weten hoor ik graag de titel kan ik die ook opzoeken en er een kadootje van maken voor mijn moeder die bijna jarig is. Thnx ...
Of bedoel je Nederlandstalig? Hmmm, dan wordt het alleen maar moeilijker. Maar dan zou ik gaan voor Osdorp Posse, hou zelf maar van een paar nummers, maar ik weet wel dat ze goed zijn. Oja, Acda en de Munnik kan ik ook goed waarderen, maar dat is meer met vlagen. Paar maanden niet en dan weer wel.
Scene - Blauw
Noodweer - In de disco
Andre van Duijn - Ta ta ta
Soviet sex - Maar niet met jou
Frank Boeyen - Linda
quote:Goed lijstje inderdaad. Als we het hebben over Nederlandstalig dan neem ik aan dat onze zuiderburen ook mee mogen doen...?
Op donderdag 28 november 2002 23:57 schreef MadScientist het volgende:
Daryll-Ann, Spinvis, Bettie Serveert, Urban Dance Squad o.a.
quote:Ik vind de zang van die belgische bands vaak zo zeurderig.
Op vrijdag 29 november 2002 01:31 schreef Grobbel het volgende:[..]
Goed lijstje inderdaad. Als we het hebben over Nederlandstalig dan neem ik aan dat onze zuiderburen ook mee mogen doen...?
In dat geval vind ik Gorki en Noordkaap ook wel okay, als ook sommige nummers van De Mens.
Maar goed, als we het hebben over beste Nederlandstalige muziek dan kom ik toch iig op het standaardrijtje Klein Orkest, Boudewijn de Groot, en Doe Maar. Maar daar wil ik dan nog graag uit de jaren 90 Spinvis, Acda en de Munnik en Krang/Andre Manuel aan toevoegen.
Krang - Kraaien vind ik in ieder geval een van de beste Nederlandstalige nummers ooit (het beste nummer misschien wel).
Edit: vergeet ik gewoon Frank Boeijen te noemen! En dan het liefst zijn solowerk. Dat vind ik vooral tekstueel vaak van een hogere kwaliteit (en het bevat niet die vervelende jaren 80 productie).
Wat Nederlandstalig betreft staat veel jaren '80 muziek bovenaan mijn lijstje, Doe Maar, De Dijk en het Klein Orkest enzo, met als ultieme top Bloedend hart van De Dijk.
quote:Kwestie van smaak... Een heel album vol Gorki trek ik ook niet hoor, maar af en toe nummers als XTC, Punk is Dood of De Olifant is Grijs kunnen moeiteloos het werk van Spinvis overtreffen. Zonder dat ik Spinvis echt slecht vind, want het is wel het beste Nederlandstalige Nederlandse product in een lange tijd.
Op vrijdag 29 november 2002 10:29 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ik vind de zang van die belgische bands vaak zo zeurderig.
En dat zegt iemand die een grote fan is van Acda en de Munnik. Dus kan je nagaan. Ik ben toch wel wat gewend.
quote:Oops - die had ik misschien ook moeten noemen, ja. Ik ga nochtans over 2 weken naar een concert van Krang en Stuurbaard Bakkebaard in de Effenaar, stom dat ik die over het hoofd zie.
Krang - Kraaien vind ik in ieder geval een van de beste Nederlandstalige nummers ooit (het beste nummer misschien wel).
quote:Stuurbaard Bakkebaard vind ik echt niets. Live is het aardig, maar na 1x ken je het trucje wel. Die cd bevat vrijwel geen pakkende of goede songs, alleen een hoop geklooi en interessant doenerij. Ze willen volgens mij op Tom Waits lijken, ze willen op Krang lijken, ze willen op Beefheart lijken en ook nog een beetje dEUS. Maar nergens pakt het echt goed uit.
Op vrijdag 29 november 2002 11:26 schreef Grobbel het volgende:Oops - die had ik misschien ook moeten noemen, ja. Ik ga nochtans over 2 weken naar een concert van Krang en Stuurbaard Bakkebaard in de Effenaar, stom dat ik die over het hoofd zie.
En De Kift was volgens mij ook nog niet genoemd...? Bij deze dan.
De Kift is wel een erg leuke band.Live komt de muziek het beste tot zijn recht.
Niet-Nederlandstalig: Hallo Venray, Celestial Season. 35007
Oh, het gaat over nummers
Dan ga ik voor De Kraaien (Krang) als beste Nederlandstalige nummer en I won't get you (Hallo Venray) (dat ik overigens nog steeds op mp3 zoek ) als beste niet-Nederlandstalige.
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 29-11-2002 17:21]
quote:haha die heb ik net draaien!!
Op vrijdag 29 november 2002 17:13 schreef ranja het volgende:
Tröckener kecks - Nu of nooiten qua nederlandstalig uit Belgie:
Petra & Co - He jij daar
niet Nederlandstalig: Agnes van the spirit that guides us
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |