abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:43:51 #26
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_163187417
Even een paar dingen:

1) Zorg ervoor dat je vacuum slangen niet langer zijn dan 1 meter. dit in verband met drukval

2) Boost meter en BOV kan je best wel samen op 1 aansluiting doen middels een T-stukje. Komt natuurlijk vanaf je inlaatspruitstuk. (maar die slangen zijn veeeeel te lang. dichter bij de inlaat plaatsen!!!)

3) Je FPR zal een 1:1 rise zijn. die kan je het best op je inlaatspruitstuk aansluiten zonder verdere aftakkingen van vacuüm.

4) Je rembekrachtiging kan je met een 1-weg klep aansluiten zoals hierboven reeds aangegeven

5) PCV (carter ventilatie) kan je best aansluiten door 1 aansluiting vanaf een klepdeksel naar de inlaat vóór de turbo te laten lopen, en 1 aansluiting vanaf een klepdeksel naar je gasklephuis laten lopen. Zoals je het nu hebt (met een catch can) kan ook, maar zorg dat je een goede hebt met baffles anders loopt al je olie er zo uit. Ik kan op de tekening en je foto niet zien waar de slang van je catch can uit komt. Bij voorkeur gaat deze naar een plek vóór je turbo.

6) je BOV moet zo dicht mogelijk bij de gasklep zitten om goed te functioneren en de aansluiting van de vacuüm slang naar inlaatspruitstuk moet zo kort mogelijk zijn. dit is echt best wel lang zoals je het nu hebt.

Overigens, een vems (voorheen ViPeC toch?) en stickers van DP engineering...Als ik jou was zou ik even bij DP vragen ipv hier op Fok! waar de meeste mensen tuners zijn maar nog nooit een gebooste motor hebben gebouwd...
  dinsdag 21 juni 2016 @ 16:23:56 #27
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_163189681
Hier nog een foto met inlaatbuis, is even wat duidelijker.

Laat je creatieve geest de vrije loop en laat maar zien hoe het volgens jullie aangesloten moet worden ;)



De inlaatbuis zelf wordt een andere buis, dus de blowoff komt inderdaad dichter bij de gasklep.

De pcv blijft waarschijnlijk wel zoals het is. Tenzij de door Tjabbo beschreven manier aanzienlijk beter is? Dit is ook hoe het op originele auto's zit en ik lees er verschillende verhalen over.
  woensdag 22 juni 2016 @ 12:08:07 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_163211558
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:23 schreef Compoantje het volgende:
Hier nog een foto met inlaatbuis, is even wat duidelijker.

Laat je creatieve geest de vrije loop en laat maar zien hoe het volgens jullie aangesloten moet worden ;)

[ afbeelding ]

De inlaatbuis zelf wordt een andere buis, dus de blowoff komt inderdaad dichter bij de gasklep.

De pcv blijft waarschijnlijk wel zoals het is. Tenzij de door Tjabbo beschreven manier aanzienlijk beter is? Dit is ook hoe het op originele auto's zit en ik lees er verschillende verhalen over.
'Mijn' manier is hoe het stock op turboblokken zit.
Een andere goede manier is met een one-way valve net achter je turbo op je downpipe. Het venturi effect zorgt er dan voor dat de druk + olie wordt afgezogen. vet mooi en handig ^O^

De VEMS blijft die zo los liggen en kan dat zo? wat geeft de fabrikant aan? Ik zou er een aparte bak omheen (plaatsen) lassen om de grote hoeveelheid hitte en straatvuil/vocht tegen te gaan.

Je BOV zit al best dicht bij de gasklep, die zou ik denk ik zo laten tenzij hij in de weg zit. Als je er een vertakking aan hebt zitten die naar een boost metertje gaat dan zou ik die vertakking dichter bij de aansluiting op het spruitstuk maken omdat dat het traject verkort.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:48:09 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_163429203
is 't al 'lukt mien jong?
  maandag 25 juli 2016 @ 12:49:17 #30
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_163996497
Nee ben er nog niet weer mee bezig geweest, het was druk op m'n werk.

Maar is er misschien ook iemand die gewoon even simpel een schemaatje kan maken? :')
Ik stel dit allemaal zeer op prijs hoor en ik zal binnenkort ook even proberen uit te vogelen aan de hand van dit topic hoe het moet maar een schemaatje op basis van mijn eerder geposte foto is denk ik wel het handigst.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:24:48 #31
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_164012777


Dit is dan de juiste manier?
pi_164015803
Rembooster heeft vacuum nodig, geen overdruk. Dit kan tot apk afkeur leiden
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:33:14 #33
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_164389721
Origineel zit m'n rembooster ook zo, daar is opzichzelf niets aan veranderd.
  zondag 18 september 2016 @ 15:21:45 #34
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_165404712
Is opgelost. Is iemand bij geweest die alles goed aangesloten heeft.
pi_165410825
Hoe dan?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')