Het is inderdaad een bullshit-verhaal van de NPO. Hun excuus is dat het maken van een dagelijkse talkshow over sport (bijvoorbeeld dat Tour de France-programma) zo veel geld kost dat er geen geld meer is voor een dagelijkse talkshow over actualiteiten.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:03 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is een bullshitverhaal. Er is nu 's avonds om 23.00 geen sport op 1, 2 of 3. Toen de MH-17 neerstortte was er ook geen sport. Het is gewoon een platte bezuiniging. Herhalingen van 'Ik vertrek' zijn namelijk veel goedkoper.
Mijn klacht is niet dat er aandacht wordt besteed aan sport. Mijn klacht is dat die aandacht ten koste gaat van aandacht voor actualiteiten. En in het verlengde daarvan: onbeduidend sportnieuws, zoals de uitslag van een oefenwedstrijd, wordt gepromoveerd tot belangrijk 101-waardig nieuws.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
Die sporten dat IS de actualiteit van het moment.het zou raar zijn als ze daar geen aandacht aan zouden besteden.
Je bent gewoon aan t huilen omdat er geen talkshow op npo1 te zien is.
Die sport IS op dat moment de actualiteitquote:Op maandag 6 juni 2016 18:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn klacht is niet dat er aandacht wordt besteed aan sport. Mijn klacht is dat die aandacht ten koste gaat van aandacht voor actualiteiten. En in het verlengde daarvan: onbeduidend sportnieuws, zoals de uitslag van een oefenwedstrijd, wordt gepromoveerd tot belangrijk 101-waardig nieuws.
De wereld ligt echt niet plat en draait gewoon door.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Sked het volgende:
TS snapt niet dat de rest van de wereld plat ligt door die sportevenementen
Tevens is het gewoon (bijna) zomerreces voor de politiek ed
Gerapporteerd aan de aivd.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
Die sporten dat IS de actualiteit van het moment.het zou raar zijn als ze daar geen aandacht aan zouden besteden.
Je bent gewoon aan t huilen omdat er geen talkshow op npo1 te zien is.
Dat van de Tour klopt inderdaad, was ik vergeten.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad een bullshit-verhaal van de NPO. Hun excuus is dat het maken van een dagelijkse talkshow over sport (bijvoorbeeld dat Tour de France-programma) zo veel geld kost dat er geen geld meer is voor een dagelijkse talkshow over actualiteiten.
Op 17 juli 2014 was de Tour de France volop gaande. Er was toen dagelijks een live-talkshow over de Tour op de buis.
Toch werd dat argument wel degelijk aangevoerd; vorig jaar ook al.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat van de Tour klopt inderdaad, was ik vergeten.
Verder een onzinargument weer van de NPO. Sport komt van de NOS en de talkshows niet over sport van andere omroepen. Die hebben niet één begroting.
Bron: http://zappen.blog.nl/pub(...)-geen-haalbare-kaartquote:Talkshow Jinek ook op NPO2 geen haalbare kaart
De publieke omroep lijkt alle opties te hebben onderzocht om deze zomer toch de talkshow Jinek op de buis te brengen. Op NPO1 is geen plek vanwege de sportzomer (EK Voetbal, Tour de France, Olympische Spelen) terwijl Jinek toch de zomerse vervanger is van Pauw. Ook op NPO2, het kanaal voor de verdieping, blijkt geen plek.
NPO-directeur Frans Klein legt uit aan het AD: “We hebben overwogen om haar programma naar NPO2 te verhuizen, maar kozen uiteindelijk voor een prominentere plek voor Nieuwsuur. Dat start straks een halfuur later dan normaal, omdat het anders te veel conflicteert met de sport. Bij belangrijk nieuws is Nieuwsuur het meest geschikt om dat op te pakken. Dat is wat de kijker ook verwacht.”
Het AD vraagt door, de krant ziet namelijk een plek voor Jinek in juli op NPO1, als het Tour-programma met Herman van der Zandt om 23.00 uur is afgelopen. Kleins weerwoord: “Voor 4 weken de dagelijkse machine op gang helpen is het paard achter de wagen spannen. Daarvoor is tv te arbeids- en productieintensief.”
Opmerkelijk is wel dat in andere Olympische jaren, zoals 2008 en 2012, de talkshow van Knevel + Van den Brink wèl gewoon op televisie kwam in de zomerstop van Pauw & Witteman. Daarvoor leverde de Vara twee weken zendtijd in voor de EO. Jeroen Pauw in de krant: “Ik ben niet in de positie om te zeggen: pak maar een aantal weken van mij. Dat wordt bepaald door de netmanager. Er is met mij ook niet gesproken.”
Het is wel zo dat als er ergens 'belangrijke' sport uitgezonden wordt, alle zenders dat merken. Maar waarom dat een argument is snap ik niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch werd dat argument wel degelijk aangevoerd; vorig jaar ook al.
Ik kwam dit artikel tegen:
[..]
Bron: http://zappen.blog.nl/pub(...)-geen-haalbare-kaart
Dus zelfs Nieuwsuur moet opschuiven voor de heilige sport. Alsof uitgesteld kijken niet bestaat, alsof je geen herhalingen kunt uitzenden.
Over het algemeen moeten programma's niet wijken voor de live-sport, maar voor gepraat over sport.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat als er ergens 'belangrijke' sport uitgezonden wordt, alle zenders dat merken. Maar waarom dat een argument is snap ik niet.
Ook dat trekt vele kijkers weg.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over het algemeen moeten programma's niet wijken voor de live-sport, maar voor gepraat over sport.
In de tijd dat Knevel & Van den Brink op tv waren (in de zomer), gebeurde het trouwens regelmatig dat er aan tafel een kwartier over de Tour werd gepraat. Dat terwijl kort daarvoor de Tour-talkshow van Mart Smeets was uitgezonden.quote:
Dat programma kijken was sowieso pure masochisme, dus dan vraag je er ook wel om.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de tijd dat Knevel & Van den Brink op tv waren (in de zomer), gebeurde het trouwens regelmatig dat er aan tafel een kwartier over de Tour werd gepraat.
Nee. Ik vind het prima dat er sport op tv is. Ik vind alleen niet dat belangrijke dingen als actualiteiten daardoor op het tweede plan moeten belanden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |