quote:Zaterdagavond neemt het Nederlands elftal het op tegen Oostenrijk. De ploeg van bondscoach Danny Blind arriveerde gistermiddag in Wenen voor de laatste oefeninterland van dit seizoen.
De oefenmeester was zeer tevreden over de optredens van Steven Berghuis en Kenny Tete in het duel tegen Ierland en zij worden dus ook verwacht in de basisopstelling.
“Berghuis heeft zijn rol prima ingevuld, was goed tussen de linies aanspeelbaar, vond vaak de diepte, gaf een mooie assist bij het doelpunt van Vincent Janssen en hij en Tete vonden elkaar goed. Zoals op links ook Quincy Promes en Jetro Willems elkaar voetballend aardig konden vinden”, aldus de bondscoach.
Een basisplaats voor zowel Berghuis als Promes zou betekenen dat Memphis Depay opnieuw op de bank moet plaatsnemen. “Het is duidelijk dat we met Berghuis op de flank een alternatief erbij hebben en daar ben ik blij om.”
De bondscoach hoopt dat zijn team de stijgende lijn kan voortzetten tegen Oostenrijk. “Ik ga niet veel wisselen, want ik ben niet zo’n man van de tombola”, aldus Blind. Waarschijnlijk zal Kevin Strootman weer in de basis beginnen, ten koste van Marco van Ginkel.
De vermoedelijke opstelling: Cillessen, Tete, Bruma, Van Dijk, Willems, Strootman, Bazoer, Wijnaldum, Berghuis, Janssen, Promesquote:Statistieken:
- Nederland won acht van de achttien voorgaande interlands tegen Oostenrijk (G4, V6), waaronder de laatste vijf ontmoetingen.
- Oranje hield in de achttien interlands met Oostenrijk slechts twee keer de nul (zie ook onderstaande tabel).
- De laatste vier vriendschappelijke duels tussen Nederland en Oostenrijk leverden 21 treffers op, een gemiddelde van 5,3 goals per wedstrijd.
- Van de huidige selectie zijn Luuk de Jong en Kevin Strootman de enige spelers die in de laatste interland tegen Oostenrijk (9 februari 2011) in actie kwamen; het was voor beide spelers hun interlanddebuut.
- Nederland hield in de tien interlands sinds het WK van 2014 buiten de eigen landsgrenzen maar één keer de nul (tegen Letland in 2015).
- Nederland pakte in de vier interlands dit jaar slechts twee gele kaarten, tegenover elf in de laatste vier duels van 2015.
- In de vorige interland, tegen Polen, had het Nederlands elftal voor de derde keer sinds het WK in 2014 minder balbezit dan de tegenstander (44 procent), net als eerder tegen Spanje en Engeland werd er gewonnen.
- Nederland (W2, G1) kan voor het eerst sinds het WK 2014 vier duels op rij ongeslagen blijven.
- Vincent Janssen was goed voor twee doelpunten en één assist in zijn eerste 246 minuten voor Oranje.
Wat engquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:31 schreef ZaZoe het volgende:
Ben blij dat je niet bij het EK bent, wordt een grote terreurbende
Misschien kunnen we dan over vier jaar de beste van Europa wordenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:31 schreef ZaZoe het volgende:
Ben blij dat je niet bij het EK bent, wordt een grote terreurbende
Welke elftallen hoop je te zien sterven dit EK?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dan over vier jaar de beste van Europa worden
Geen eenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:33 schreef Joezi het volgende:
[..]
Welke elftallen hoop je te zien sterven dit EK?
Jij wil mij uitlokken tot een walgelijke uitspraak om zodoende een TR te kunnen zetten en mij een permban aan te smerenquote:
De 11 van IS. Zullen als staat toch langzamerhand ook wel een voetbalploeg hebben.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:33 schreef Joezi het volgende:
[..]
Welke elftallen hoop je te zien sterven dit EK?
Welnee gekkie, tis maar een spelletjequote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Jij wil mij uitlokken tot een walgelijke uitspraak om zodoende een TR te kunnen zetten en mij een permban aan te smeren
Voetbal is niet kosjer geloof ik, ooit iemand met een keppeltje zien ballen?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
De 11 van IS. Zullen als staat toch langzamerhand ook wel een voetbalploeg hebben.
Ja, Peter Cechquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:38 schreef Joezi het volgende:
[..]
Voetbal is niet kosjer geloof ik, ooit iemand met een keppeltje zien ballen?
Hmm nee laat m eerst een jaartje rijpen bij Vitesquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:57 schreef Digi_Djeff het volgende:
Als Koeman naar Everton gaat moet hij lekker Janssen halen.
Toen liepen we nog tactisch te klooien en waren sommige posities qua vorm minder bezet dan nu.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:33 schreef hhh38 het volgende:
Waarom konden we dit niet tegen IJsland en Tsjechië?
Is er een EK dit jaar?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 23:01 schreef Joezi het volgende:
Poll: Oranje had met dit team niet misstaan op het EK 2016
• Eensch
• Oneensch
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Je vergeet Veltman, vd Hoorn, Klaassen en El Ghazi.quote:Op zondag 5 juni 2016 02:00 schreef FritzWepper het volgende:
Cillessen, Tete, Vlaar, Blind, Willems; Bazoer, Strootman, Sneijder; Robben, Janssen en Depay.
Wereldkampioen
Haha, nee. Zeker Daley Blind hoeft er echt nooit meer in.quote:Op zondag 5 juni 2016 02:00 schreef FritzWepper het volgende:
Cillessen, Tete, Vlaar, Blind, Willems; Bazoer, Strootman, Sneijder; Robben, Janssen en Depay.
Wereldkampioen
Er is momenteel niet veel beters. Promes gaat over 3 jaar voor het eerst scoren voor Nederland denk ik. Berghuis deed het even leuk, maar ook niet meer dan dat. Een Depay in vorm hoort absoluut in de basis.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:16 schreef Slobeend het volgende:
Het gemak waarmee mensen Depay blijven opstellen.
Een Depay in vorm. Dat is lang geleden hè.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:22 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Er is momenteel niet veel beters. Promes gaat over 3 jaar voor het eerst scoren voor Nederland denk ik. Berghuis deed het even leuk, maar ook niet meer dan dat. Een Depay in vorm hoort absoluut in de basis.
Maar ook als hij niet in vorm is zijn de andere opties niet beter.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Een Depay in vorm. Dat is lang geleden hè.
Sjongejongjonge zeg. Hoe kan je dit nu zeggen? Die Depay is een structureel drama in Oranje. Zelfs Berghuis deed het beter. Dat balverlies alleen al van die getatoeëerde snotaap maakt me horendol.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:26 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Maar ook als hij niet in vorm is zijn de andere opties niet beter.
Jij hebt een hekel aan iedere PSV'er of ex-PSV'er, dus dit soort teksten neem ik niet serieus.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sjongejongjonge zeg. Hoe kan je dit nu zeggen? Die Depay is een structureel drama in Oranje. Zelfs Berghuis deed het beter. Dat balverlies alleen al van die getatoeëerde snotaap maakt me horendol.
Ik keek te laat naar je usernamequote:Op zondag 5 juni 2016 10:13 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Haha, nee. Zeker Daley Blind hoeft er echt nooit meer in.
Zoet, Tete, Bruma, De Vrij, Willems, Strootman, Propper, Wijnaldum, Robben, Janssen en Depay.
Als je Bruma niet in de basis zet, terwijl hij een geweldig seizoen heeft gedraaid en ook in de interlands een hoog niveau haalt dan is dat toch wel erg lachwekkend.quote:
Vergeet Ierland niet en nog een zooi andere B en C-landen.quote:Op zondag 5 juni 2016 12:46 schreef hafcfan het volgende:
Hoe kan Oostenrijk nou naar het Ek gaan![]()
![]()
![]()
Net als Polen
![]()
Wat een aids elftallen zijn dat joh. Hebben beide maar een topper en de rest is bijna allemaal van het niveau De Graafschap.
Hele EK is bijna geen reet meer aan. Pas vanaf de kwartfinales wordt het een keer leukquote:Op zondag 5 juni 2016 12:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vergeet Ierland niet en nog een zooi andere B en C-landen.
Depay is mijns inziens de toekomst van Oranje maar voorlopig effe niet meer oproepen. Niks met mijn mening over PSV te maken.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:31 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan iedere PSV'er of ex-PSV'er, dus dit soort teksten neem ik niet serieus.
Bruma, Propper, de Vrijquote:Op zondag 5 juni 2016 11:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ondanks Depay is de opstelling van tompsv een stuk beter en realistischer dan die van jou.
Alleen met Depay ben ik het niet eens inderdaad. Dan zet ik liever de linksbuiten neer als een 10.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ondanks Depay is de opstelling van tompsv een stuk beter en realistischer dan die van jou.
Tsjechië onderuit tegen Zuid-Koreaquote:Op zondag 5 juni 2016 12:46 schreef hafcfan het volgende:
Hoe kan Oostenrijk nou naar het Ek gaan![]()
![]()
![]()
Net als Polen
![]()
Wat een aids elftallen zijn dat joh. Hebben beide maar een topper en de rest is bijna allemaal van het niveau De Graafschap.
Schrij toch uit met je bruma die kan er geen ene kut van.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:33 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Als je Bruma niet in de basis zet, terwijl hij een geweldig seizoen heeft gedraaid en ook in de interlands een hoog niveau haalt dan is dat toch wel erg lachwekkend.
Of Belgie dat in eigen huis net een minuut voor tijd weet te voorkomen dat het verliest van Finlandquote:
België als team wordt dan ook erg overschat. Een besef dat in eigen land langzaam ook wel begint door te dringen merk ik. Elf grote namen maken nog geen kampioensploeg, zeker niet met zo'n kneus als trainer.quote:Op maandag 6 juni 2016 04:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Of Belgie dat in eigen huis net een minuut voor tijd weet te voorkomen dat het verliest van Finland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |