ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam C. rijden minder Sprinters door het onverwacht ontbreken van personeel. Houdt u rekening met extra overstappen en een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Die reden kende ik nog niet
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op vrijdag 3 juni 2016 18:02 schreef b2py het volgende: Rik van de Westelaken net bij het nieuws. "Het is nu droog, maar hoe lang nog?" Ik moest wel aan dit topic denken
Hoera, NS heeft dit jaar weer een nieuwe slinkse prijsverhoging bedacht. Met korting verder reizen na inchecken in de spits zit er blijkbaar niet meer in vanaf september.
En de zogenaamde "oplossing" waarmee men aan komt zetten:
quote:
Wat kunnen abonnementhouders doen die een deel van hun reis in de ochtendspits afleggen en na 9 uur verder willen reizen tegen daltarief? Voor het deel van de reis dat deze reizigers afleggen in de ochtendspits kunnen ze: 1. een e-ticket kopen (zonder korting) 2. een eenmalige chipkaart ( + ¤ 1,- toeslag) kopen bij de NS-kaartautomaat 3. inchecken met een OV-chipkaart zonder abonnement erop Wanneer de trein stopt na 9 uur, kunnen ze uit de trein stappen om in te checken met hun OVchipkaart waarmee ze tegen daltarief verder kunnen reizen naar hun eindbestemming (en voor het geval ze gebruik maken van optie 3 moeten ze uitchecken met hun OV-chipkaart waarmee ze voor 9 uur zijn ingecheckt).
Typerend dat NS wederom volledig voorbij is gegaan aan de mensen met Traject Vrij...
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Best veel mensen reizen ook wel eens een stukje verder. Met een traject vrij Zwolle-Amersfoort en soms voor een afspraak door naar Utrecht bijvoorbeeld.
Op vrijdag 3 juni 2016 19:24 schreef Salatrel het volgende: Met traject vrij maakt het toch geen zak uit of je in de spits zit of niet? Tenzij je structureel buiten je traject gaat reizen
Voor het afgekochte traject maakt het inderdaad niet uit, als je wel eens een stukje verder wil reizen en daarvoor niet de hoofdprijs wil betalen maakt het natuurlijk wel degelijk uit. NS heeft eerst tijdenlang willens en wetens een groep reizigers te heeft laten betalen om maar zo snel mogelijk de poortjes op Hilversum te kunnen sluiten en nu komt men eindelijk met een "oplossing" die eruit bestaat dat een andere groep reizigers voortaan te veel mag gaan betalen.
Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden
Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef Kansenjongere het volgende: Ik weet niet of dit een doelbewuste keuze is om de reizigers op te lichten of dat het gewoon een gevolg is van het ontbreken van iedere vorm van competentie bij de beleidsmakers bij de NS, maar ik weet eigenlijk niet welk van beide opties ik kwalijker zou vinden