met sterren, enzo?quote:
quote:
quote:
Symptoombestrijding dit datquote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:21 schreef quirina het volgende:
Schilder er een leuk kleurtje op met nagellak.
Weg kalknagel!
Kortom: dan zou ik moeten blijven stiften tot de kalknagel is uitgegroeid? Dan houd ik het klimaat ongunstig voor de schimmel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:36 schreef Jordy-B het volgende:
Kalknagel is een schimmelinfectie die de nagel er verkalkt uit doet zien. Die nagelpen helpt de schilmmel terug te dringen, maar daarmee is de nagel nog niet hersteld. Daarvoor moet je gewoon wachten totdat de nieuwe nagel is aangegroeid, en dat duurt een maand of drie.
De pen maakt de omstandigheden ongeschikt voor de schimmel, zo wordt de zuurgraad verlaagd om de schimmel terug te dringen. Als het na een paar maanden geen soelaas biedt, kan je eens kijken naar medische schimmelnagellak met amorolfine, een schimmeldodende stof. Ik vermoed dat je daarvoor wel even naar de huisarts moet.
precies.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:42 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Symptoombestrijding dit dat
[..]
Kortom: dan zou ik moeten blijven stiften tot de kalknagel is uitgegroeid? Dan houd ik het klimaat ongunstig voor de schimmel.
Als in wit of transparant?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:48 schreef Diconnected het volgende:
Een blanke nagellak er op smeren wil ook wel eens helpen. En anders toch even langs de huisarts.
Dat is alleen als smeren niet werkt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:16 schreef wootahH het volgende:
Dingen opsmeren werkt niet t komt van binnen. Naar de dokter en 3 maanden pil slikken.
Jeuh, wat heftig zeg. En je huisarts is dan ook geen meedenkende persoon lijkt wel, jammer. Gelukkig ben je er inmiddels van afquote:Op maandag 6 juni 2016 01:07 schreef Hitomi het volgende:
Zelf heb ik echt zolang ik me kan herinneren kalknagels gehad. Was echt maar 4 of 5 dat het begon.
Vloeistofjes, pennen, alles geprobeerd maar niets hielp. Op het strand groef ik mijn voeten altijd maar in het zand want ik schaamde me kapot.
Mijn eigen arts wilde inderdaad niets doen omdat het cosmetisch was. Als je bij hem niet stond dood te gaan was behandeling niet nodig.
Uiteindelijk terwijl hij op vakantie was een andere arts gesproken. Van haar een Terbinafine kuur gekregen voor 3 maanden. Moest wel bloedprikken om alle waardes bij te houden.
Vorig jaar oktober is mijn kuur gestopt en alle kalk is nu uitgegroeid. Ik herken mijn eigen voeten soms niet nu het weer lekkerder weer wordt.
Dus je kan er zeker vanaf maar de kuur kan best heftig zijn (ik had gelukkig geen bijwerkingen).
Koffie is juist heel slecht voor kalknagels.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:32 schreef Bugfixed het volgende:
Appelazijn schijnt wel goed te zijn voor kalknagels. Ik drink regelmatig appelazijn maar heb geen kalknagels om hier mijn ervaringen te delen.
Sowieso appelazijn
Appelazijn is een heel oud natuurlijk middel dat voor veel lichamelijke klachten wordt gebruikt. Ik drink het voor een goede zuivering maar las ook dat het voor meerdere dingen goed is zoals het bestrijden van kalknagels. That's all.quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:37 schreef LuNaTiC het volgende:
Waar mensen allemaal een verband in zien... koffie, appelazijn... daardoor wel of juist geen last van kalknagels
Ik zou het iig wat wetenschappelijker aanpakken. Maar goed, wat voor iedereen maar werkt of lijkt te werken natuurlijk.
Ja gewoon de teen eraf.quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:37 schreef LuNaTiC het volgende:
En op zich niets mis met een laagdrempelig middeltje beginnen, maar als je het echt wil uitroeien zijn er vaak betere manieren nodig.
Zag het niet als een aanval hoor. Maar een kalknagel is toch ook gewoon schimmel die de nagel heeft aangetast? Volgens mij zit hier geen verschil in.quote:Op woensdag 8 juni 2016 11:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Het was niet echt een aanval hoor. Het is sowieso maar de vraag of het echt een kalknagel is of een schimmelnagel, daar is ook nog verschil. Als het die laatste is heb je echt te maken met een schimmelinfectie, en die roei je nu eenmaal niet zo makkelijk uit met een stift of appelazijn (en krijg je ook niet doordat je veel koffie drinkt).
Bedankt ik at net een beschuitquote:Op woensdag 8 juni 2016 12:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Volgens wikipedia is er wel een verschil:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelnagel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalknagel
Daarom hebben veel simpele drogistmiddeltjes niet heel veel zin als je echt last van een schimmelnagel hebt. De schimmel moet dan gewoon bestreden worden.
Ik wil niet weten wat voor kalknagels jij gewend bentquote:Op woensdag 8 juni 2016 13:27 schreef LuNaTiC het volgende:
what did you expect to find... zwakke magen hebben mensen tegenwoordig
quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:58 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik had toen ik jonger was een aantal jaren een kalknagel aan mijn rechtervoet. Smeersels en pillen deden niets dus toen heb ik het zelf maar opgelost door de hele nagel te verwijderen. Met een scalpel de nagel zo veel mogelijk losgesneden en met een tang er af getrokken. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Wat een onzin. Iedereen weet toch dat vossen een hekel hebben aan het openbaar vervoer en daarom niet bij tramhaltes staan?quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:37 schreef LuNaTiC het volgende:
Waar mensen allemaal een verband in zien... koffie, appelazijn... daardoor wel of juist geen last van kalknagels
Doet me denken aan Jos op de tramhalte.
"Ik stond daar net bij de tramhalte; staat er een konijn naast me"
"een konijn?"
"ja, zo eentje met een lantaarnpaal op z'n rug!
ik zeg zo: wat doe je met die lantaarnpaal op je rug?
Zegt dat konijn: "nou da's voor de vossen weg te jagen"
Dus ik zeg, de vossen?!? er zitten hier toch helemaal geen vossen??
Zegt dat konijn: ZIE JE WEL DAT T WERKT!"
Ik zou het iig wat wetenschappelijker aanpakken. Maar goed, wat voor iedereen maar werkt of lijkt te werken natuurlijk. En op zich niets mis met een laagdrempelig middeltje beginnen, maar als je het echt wil uitroeien zijn er vaak betere manieren nodig.
Dat is precies de bedoeling. Fijn dat het werkt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:17 schreef Jinkx het volgende:
Bedankt voor het reageren. De kalknagel lijkt af te nemen door het stug door te blijven stiften: hij groeit ook uit.
Ik heb uiteindelijk wel dat medicijn genomen en ben er nog steeds erg blij mee.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]![]()
![]()
Als je er vanaf wil moet je maanden een tablet slikken die leverfunctiestoornissem kan geven. Liever niet dus, behalve als je chronische ziekten zoals diabetes hebt. Zeker vrouwen kunnen het beter bedekken met nagellak.
Mooi zo. Hoe lang ben je er nu mee bezig?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:17 schreef Jinkx het volgende:
Bedankt voor het reageren. De kalknagel lijkt af te nemen door het stug door te blijven stiften: hij groeit ook uit.
Pfoe, ik denk 2 maanden, zoiets?quote:Op donderdag 7 juli 2016 20:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mooi zo. Hoe lang ben je er nu mee bezig?
Let er op dat het wel kan terugkeren. Ik heb het zelf behandeld met daktarin (nagellak), toen was het over en ben ik gestopt, maar nu is het weer terug. Kan wel een half jaartje duren voordat je het echt kwijt bent.
stinkt wel naar kotsquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:32 schreef Bugfixed het volgende:
Appelazijn schijnt wel goed te zijn voor kalknagels. Ik drink regelmatig appelazijn maar heb geen kalknagels om hier mijn ervaringen te delen.
Sowieso appelazijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |