abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:25:22 #1
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162710416
Ik heb een kalknagel op mijn grote teen. Ik gebruik nu een week of drie deze kalknagelpen, maar het neemt niet af. Heeft iemand een goede tip?
pi_162710512
Dit wil ik ook weten mijn vriend heeft er ook last van. En de huisarts zegt t kan geen kwaad kan en het is kosmisch. Maar hij wil er toch graag vanaf
pi_162710539
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:30 schreef iman1510 het volgende:
het is kosmisch
met sterren, enzo?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162710578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

met sterren, enzo?
:') :Y :s)

Als je er vanaf wil moet je maanden een tablet slikken die leverfunctiestoornissem kan geven. Liever niet dus, behalve als je chronische ziekten zoals diabetes hebt. Zeker vrouwen kunnen het beter bedekken met nagellak.
pi_162710614
Kalknagel is een schimmelinfectie die de nagel er verkalkt uit doet zien. Die nagelpen helpt de schilmmel terug te dringen, maar daarmee is de nagel nog niet hersteld. Daarvoor moet je gewoon wachten totdat de nieuwe nagel is aangegroeid, en dat duurt een maand of drie.

De pen maakt de omstandigheden ongeschikt voor de schimmel, zo wordt de zuurgraad verlaagd om de schimmel terug te dringen. Als het na een paar maanden geen soelaas biedt, kan je eens kijken naar medische schimmelnagellak met amorolfine, een schimmeldodende stof. Ik vermoed dat je daarvoor wel even naar de huisarts moet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162710704
Kosmetisch zei de huisarts.
pi_162710714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:43 schreef iman1510 het volgende:
cosmetisch zei de huisarts.
pi_162711322
Schilder er een leuk kleurtje op met nagellak.
Weg kalknagel!
^O^
  vrijdag 3 juni 2016 @ 11:42:25 #9
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162711683
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:21 schreef quirina het volgende:
Schilder er een leuk kleurtje op met nagellak.
Weg kalknagel!
^O^
Symptoombestrijding dit dat :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:36 schreef Jordy-B het volgende:
Kalknagel is een schimmelinfectie die de nagel er verkalkt uit doet zien. Die nagelpen helpt de schilmmel terug te dringen, maar daarmee is de nagel nog niet hersteld. Daarvoor moet je gewoon wachten totdat de nieuwe nagel is aangegroeid, en dat duurt een maand of drie.

De pen maakt de omstandigheden ongeschikt voor de schimmel, zo wordt de zuurgraad verlaagd om de schimmel terug te dringen. Als het na een paar maanden geen soelaas biedt, kan je eens kijken naar medische schimmelnagellak met amorolfine, een schimmeldodende stof. Ik vermoed dat je daarvoor wel even naar de huisarts moet.

Kortom: dan zou ik moeten blijven stiften tot de kalknagel is uitgegroeid? Dan houd ik het klimaat ongunstig voor de schimmel.
pi_162711770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:42 schreef Jinkx het volgende:

[..]

Symptoombestrijding dit dat :D

[..]

Kortom: dan zou ik moeten blijven stiften tot de kalknagel is uitgegroeid? Dan houd ik het klimaat ongunstig voor de schimmel.
precies.

Er zit een gebruiksaanwijzing bij en waarschijnlijk staat daarin dat je eerst een aantal weken de pen twee maal daags dient te gebruiken, vervolgens dagelijks totdat de nieuwe nagel is aangegroeid.
pi_162711819
google maar eens op kalknagel en sterilon. Dat schijnt erg goed te werken (ook volgens mijn podoloog)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:48:59 #12
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_162712969
Een blanke nagellak er op smeren wil ook wel eens helpen. En anders toch even langs de huisarts.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:34:02 #13
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162714304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:48 schreef Diconnected het volgende:
Een blanke nagellak er op smeren wil ook wel eens helpen. En anders toch even langs de huisarts.
Als in wit of transparant?
pi_162718343
Insmeren met tea tree of vicks vaporub schijnt ook te helpen.
Maar goed..
Nagellak noem je wel symptoombestrijding maar als je het savonds gewoon erafhaalt met aceton en je spulletje-tegen-schimmel smeert is er niks aan de hand.
pi_162721836
Ik heb het ook (niet heel erg) en kreeg van mijn huisarts Daktarin. Dat is speciale nagellak wat je er met een kwastje op smeert. Wel eerst goed schoonmaken met aceton anders trekt het niet in.

Bij mij was de kalknagel na een half jaar ongeveer weg. Helaas is het nu weer terug (ben toen het weg was gestopt), maar het hielp dus wel. Je moet alleen wel geduld hebben.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:12:27 #16
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_162722045
Ik had er ook nogal last van, al vele jaren. Werd steeds erger en knippen was geen feestje. Kuurtje gehad via huisarts, maar dat hielp maar voor een klein deel. Aantal smeersels geprobeerd, onder ander Nailer en Naloc. De laatste werkt (bij mij). Is wel prijzig, al doe je er lang mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_162722133
Dingen opsmeren werkt niet t komt van binnen. Naar de dokter en 3 maanden pil slikken.
:]
pi_162722811
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:16 schreef wootahH het volgende:
Dingen opsmeren werkt niet t komt van binnen. Naar de dokter en 3 maanden pil slikken.
Dat is alleen als smeren niet werkt.
pi_162722908
Je kan het ook laten laseren, voel je amper en met 2 a 3 behandelingen zou het weg moeten zijn.
pi_162779354
Zelf heb ik echt zolang ik me kan herinneren kalknagels gehad. Was echt maar 4 of 5 dat het begon.

Vloeistofjes, pennen, alles geprobeerd maar niets hielp. Op het strand groef ik mijn voeten altijd maar in het zand want ik schaamde me kapot.

Mijn eigen arts wilde inderdaad niets doen omdat het cosmetisch was. Als je bij hem niet stond dood te gaan was behandeling niet nodig.

Uiteindelijk terwijl hij op vakantie was een andere arts gesproken. Van haar een Terbinafine kuur gekregen voor 3 maanden. Moest wel bloedprikken om alle waardes bij te houden.

Vorig jaar oktober is mijn kuur gestopt en alle kalk is nu uitgegroeid. Ik herken mijn eigen voeten soms niet nu het weer lekkerder weer wordt.

Dus je kan er zeker vanaf maar de kuur kan best heftig zijn (ik had gelukkig geen bijwerkingen).
  maandag 6 juni 2016 @ 10:06:19 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162782293
https://www.thuisarts.nl/schimmelnagels/ik-heb-schimmelnagels

Je kunt er weinig aan doen, maar wel ervoor zorgen dat anderen het niet krijgen.
Draag slippers.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 6 juni 2016 @ 10:09:58 #22
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_162782350
Ik zou lekker wegblijven van al die smeerseltjes en homeopathische middeltjes die je zonder recept bij de drogist kan halen.

Ik ben helaas de naam van het spul kwijt, maar als je het echt bij de wortel wil aanpakken (zeker bij een hardnekkige), moet je gewoon even langs je huisarts gaan voor pilletjes. Die je moet je dan 3 maanden slikken (soms langer als het echt hardnekkig is) en dan is het verdwenen.

Niet alle huisartsen zijn er even happig op want het is niet super voor je lever heb ik begrepen, je moet dan ook een keer je bloedwaarden laten testen tijdens/na de kuur. Maar dan ben je er wel meteen goed van af.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:32:49 #23
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162826788
Appelazijn schijnt wel goed te zijn voor kalknagels. Ik drink regelmatig appelazijn maar heb geen kalknagels om hier mijn ervaringen te delen.
Sowieso appelazijn _O_
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:51:42 #24
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162827404
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga stug door met stiften en ik probeer het eerst te laten uitgroeien. Mocht er over een maand of wat nog geen verandering zijn opgetreden, ga ik het meer radicaal aanpakken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 01:07 schreef Hitomi het volgende:
Zelf heb ik echt zolang ik me kan herinneren kalknagels gehad. Was echt maar 4 of 5 dat het begon.

Vloeistofjes, pennen, alles geprobeerd maar niets hielp. Op het strand groef ik mijn voeten altijd maar in het zand want ik schaamde me kapot.

Mijn eigen arts wilde inderdaad niets doen omdat het cosmetisch was. Als je bij hem niet stond dood te gaan was behandeling niet nodig.

Uiteindelijk terwijl hij op vakantie was een andere arts gesproken. Van haar een Terbinafine kuur gekregen voor 3 maanden. Moest wel bloedprikken om alle waardes bij te houden.

Vorig jaar oktober is mijn kuur gestopt en alle kalk is nu uitgegroeid. Ik herken mijn eigen voeten soms niet nu het weer lekkerder weer wordt.

Dus je kan er zeker vanaf maar de kuur kan best heftig zijn (ik had gelukkig geen bijwerkingen).
Jeuh, wat heftig zeg. En je huisarts is dan ook geen meedenkende persoon lijkt wel, jammer. Gelukkig ben je er inmiddels van af ^O^
  woensdag 8 juni 2016 @ 03:32:15 #25
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_162833627
Ik heb er ooit een voor een lange tijd op mijn 2e teen gehad. Geen idee hoe maar het is vanzelf weggegaan na een tijdje zonder er iets op te smeren of pillen te hoeven slikken. Niet dat je hier veel aan zult hebben, maar zo'n kalknagel kan dus blijkbaar vanzelf weggaan.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:06:46 #26
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162834624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:32 schreef Bugfixed het volgende:
Appelazijn schijnt wel goed te zijn voor kalknagels. Ik drink regelmatig appelazijn maar heb geen kalknagels om hier mijn ervaringen te delen.
Sowieso appelazijn _O_
Koffie is juist heel slecht voor kalknagels.
Ik drink erg veel koffie, maar heb sinds een week of 3 ook last van een kalknagel.
Ik zie het verband wel.
Op naar de appelazijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:37:17 #27
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_162835100
Waar mensen allemaal een verband in zien... koffie, appelazijn... daardoor wel of juist geen last van kalknagels

Doet me denken aan Jos op de tramhalte.

"Ik stond daar net bij de tramhalte; staat er een konijn naast me"
"een konijn?"
"ja, zo eentje met een lantaarnpaal op z'n rug!
ik zeg zo: wat doe je met die lantaarnpaal op je rug?
Zegt dat konijn: "nou da's voor de vossen weg te jagen"
Dus ik zeg, de vossen?!? er zitten hier toch helemaal geen vossen??
Zegt dat konijn: ZIE JE WEL DAT T WERKT!"

Ik zou het iig wat wetenschappelijker aanpakken. Maar goed, wat voor iedereen maar werkt of lijkt te werken natuurlijk. En op zich niets mis met een laagdrempelig middeltje beginnen, maar als je het echt wil uitroeien zijn er vaak betere manieren nodig.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:27:57 #28
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162837218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:37 schreef LuNaTiC het volgende:
Waar mensen allemaal een verband in zien... koffie, appelazijn... daardoor wel of juist geen last van kalknagels

Ik zou het iig wat wetenschappelijker aanpakken. Maar goed, wat voor iedereen maar werkt of lijkt te werken natuurlijk.
Appelazijn is een heel oud natuurlijk middel dat voor veel lichamelijke klachten wordt gebruikt. Ik drink het voor een goede zuivering maar las ook dat het voor meerdere dingen goed is zoals het bestrijden van kalknagels. That's all.

quote:

En op zich niets mis met een laagdrempelig middeltje beginnen, maar als je het echt wil uitroeien zijn er vaak betere manieren nodig.
Ja gewoon de teen eraf.
  woensdag 8 juni 2016 @ 11:52:10 #29
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_162837724
Het was niet echt een aanval hoor. Het is sowieso maar de vraag of het echt een kalknagel is of een schimmelnagel, daar is ook nog verschil. Als het die laatste is heb je echt te maken met een schimmelinfectie, en die roei je nu eenmaal niet zo makkelijk uit met een stift of appelazijn (en krijg je ook niet doordat je veel koffie drinkt).
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:08:24 #30
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162838075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Het was niet echt een aanval hoor. Het is sowieso maar de vraag of het echt een kalknagel is of een schimmelnagel, daar is ook nog verschil. Als het die laatste is heb je echt te maken met een schimmelinfectie, en die roei je nu eenmaal niet zo makkelijk uit met een stift of appelazijn (en krijg je ook niet doordat je veel koffie drinkt).
Zag het niet als een aanval hoor. Maar een kalknagel is toch ook gewoon schimmel die de nagel heeft aangetast? Volgens mij zit hier geen verschil in.
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:14:44 #31
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_162838207
Volgens wikipedia is er wel een verschil:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelnagel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalknagel

Daarom hebben veel simpele drogistmiddeltjes niet heel veel zin als je echt last van een schimmelnagel hebt. De schimmel moet dan gewoon bestreden worden.
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:33:56 #32
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162838609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Volgens wikipedia is er wel een verschil:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelnagel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalknagel

Daarom hebben veel simpele drogistmiddeltjes niet heel veel zin als je echt last van een schimmelnagel hebt. De schimmel moet dan gewoon bestreden worden.
Bedankt ik at net een beschuit :r
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:27:01 #33
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_162839761
what did you expect to find... zwakke magen hebben mensen tegenwoordig ;)
pi_162842350
Leuk dat er voor Wikipedia weldegelijk een verschil bestaat, maar als men spreekt over kalknagels, bedoelt men 90% van de tijd een schimmelnagel. De antikalknagelproducten zijn dus antischimmelnagelproducten.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:49:45 #35
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162842690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:27 schreef LuNaTiC het volgende:
what did you expect to find... zwakke magen hebben mensen tegenwoordig ;)
Ik wil niet weten wat voor kalknagels jij gewend bent :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:58:38 #36
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_162853033
Ik had toen ik jonger was een aantal jaren een kalknagel aan mijn rechtervoet. Smeersels en pillen deden niets dus toen heb ik het zelf maar opgelost door de hele nagel te verwijderen. Met een scalpel de nagel zo veel mogelijk losgesneden en met een tang er af getrokken. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:03:24 #37
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_162853219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:58 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik had toen ik jonger was een aantal jaren een kalknagel aan mijn rechtervoet. Smeersels en pillen deden niets dus toen heb ik het zelf maar opgelost door de hele nagel te verwijderen. Met een scalpel de nagel zo veel mogelijk losgesneden en met een tang er af getrokken. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
:o
Een echte vent trekt natuurlijk gewoon die hele nagel eraf _O-
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:09:40 #38
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_162858549
quote:

Doet me denken aan Jos op de tramhalte.

"Ik stond daar net bij de tramhalte; staat er een konijn naast me"
"een konijn?"
"ja, zo eentje met een lantaarnpaal op z'n rug!
ik zeg zo: wat doe je met die lantaarnpaal op je rug?
Zegt dat konijn: "nou da's voor de vossen weg te jagen"
Dus ik zeg, de vossen?!? er zitten hier toch helemaal geen vossen??
Zegt dat konijn: ZIE JE WEL DAT T WERKT!"

Ik zou het iig wat wetenschappelijker aanpakken. Maar goed, wat voor iedereen maar werkt of lijkt te werken natuurlijk. En op zich niets mis met een laagdrempelig middeltje beginnen, maar als je het echt wil uitroeien zijn er vaak betere manieren nodig.
Wat een onzin. Iedereen weet toch dat vossen een hekel hebben aan het openbaar vervoer en daarom niet bij tramhaltes staan?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:17:31 #39
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163529846
Bedankt voor het reageren. De kalknagel lijkt af te nemen door het stug door te blijven stiften: hij groeit ook uit.
pi_163533260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:17 schreef Jinkx het volgende:
Bedankt voor het reageren. De kalknagel lijkt af te nemen door het stug door te blijven stiften: hij groeit ook uit.
Dat is precies de bedoeling. Fijn dat het werkt.
pi_163536005
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:') :Y :s)

Als je er vanaf wil moet je maanden een tablet slikken die leverfunctiestoornissem kan geven. Liever niet dus, behalve als je chronische ziekten zoals diabetes hebt. Zeker vrouwen kunnen het beter bedekken met nagellak.
Ik heb uiteindelijk wel dat medicijn genomen en ben er nog steeds erg blij mee. :)
Mijn grote teennagel was na een ruime 8 jaar erg vervormd geraakt waardoor hij vaak ingroeide, en doordat hij zo verdikt en vervormd was, was het zelfs met nagellak op niet echt om aan te zien. Na een paar maanden die pillen waarbij ze je goed in de gaten hielden dmv bloedtesten ben ik overal vanaf.
pi_163587981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:17 schreef Jinkx het volgende:
Mooi zo. Hoe lang ben je er nu mee bezig?
Let er op dat het wel kan terugkeren. Ik heb het zelf behandeld met daktarin (nagellak), toen was het over en ben ik gestopt, maar nu is het weer terug. Kan wel een half jaartje duren voordat je het echt kwijt bent.
  Moderator donderdag 7 juli 2016 @ 21:19:48 #43
184769 crew  Deisyy
pi_163588605
In plaats van zo'n dure pen kan je ook azijn gebruiken, 2 x per dag met een watje insmeren.

http://www.kalknagels-info.nl/kalknagels-en-azijn/

Daarnaast moet je natuurlijk ook al je schoenen behandelen, want ook daarin zitten de bacterie die de kalknagel veroorzaakt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 7 juli 2016 @ 22:29:01 #44
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163590632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi zo. Hoe lang ben je er nu mee bezig?
Let er op dat het wel kan terugkeren. Ik heb het zelf behandeld met daktarin (nagellak), toen was het over en ben ik gestopt, maar nu is het weer terug. Kan wel een half jaartje duren voordat je het echt kwijt bent.
Pfoe, ik denk 2 maanden, zoiets?
Schoenen zijn behandeld, sokken was ik op een hoge temperatuur.
pi_163868120
Ik heb het zelf jaren gehad, volgens mijn huisarts helpen al die stiften en smeerseltjes allemaal niet omdat deze vrijwel niet in de nagel kunnen doordringen wat wel nodig is om het effectief te bestrijden.
Dat had ik zelf inderdaad ook ondervonden, van alles geprobeerd zonder recept en niets werkte.
Dus aan die pillen gegaan en het risico genomen ondanks de vele mogelijke bijwerkingen.
Zelf gelukkig geen bijwerkingen gehad en binnen een maand al zichtbaar minder, ben er mee doorgegaan tot alles helemaal weg was.

Nu inmiddels een jaar of 6-7 verder en het is ineens weer flink terug aan het komen...
pi_164020954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 21:32 schreef Bugfixed het volgende:
Sowieso appelazijn _O_
stinkt wel naar kots :@ Heb ook last van kalknagels. En wil liever ook niet aan medicijnen. Heb al wel eens appelazijn gebruikt maar moet het even volhouden :') :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')