Ah das wel heel leuk ja om terug te vindenquote:Op maandag 3 oktober 2016 21:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik was nogal sip vandaag.
Maar ik vond net een doos met oude schoolagenda's. En die zijn zo positief en blij, en vol foto's geplakt. Het doet wel een beetje pijn om te merken dat ik dat een beetje kwijt ben, maar het is wel een hele fijne herinnering dat het er wel is ergens.
Weet je wat er onder meer niet perfect is aan jou?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En het feit dat als mijn vriend niet had besloten om 1 tegelrij meer eruit te halen, dan eigenlijk toegestaan is, dat dit niet gebeurt zou zijn. (De schutting staat dus iets verder naar voren in vergelijking met de zijburen. Toen ik daarlangs reed ging het allemaal prima. Ik was zelfs verrukt dat het zo goed ging, het achteruit rijden. Tot onze schutting dus.)
Als je goed had gelezen had je dat al eerder kunnen lezen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
Het heeft nog lang geduurd voordat ''vriendlief'' de schuld kreeg.
Dubbel is dat he?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik was nogal sip vandaag.
Maar ik vond net een doos met oude schoolagenda's. En die zijn zo positief en blij, en vol foto's geplakt. Het doet wel een beetje pijn om te merken dat ik dat een beetje kwijt ben, maar het is wel een hele fijne herinnering dat het er wel is ergens.
Dat ik tenminste geen ongeluk heb gehad waarbij ik zelf 4 maanden in het ziekenhuis lag?quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:01 schreef Lienekien het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen? Leren relativeren.
Ja het frustreert dat het nu niet zo aanwezig is. M'n lief noemt de positieve kant altijd het BLOEMETJEES-meisje.quote:
Ja, daar ben ik steengoed in, om anderen/iets de schuld te geven. That's me.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Weet je wat er onder meer niet perfect is aan jou?
Het vroeg of laat altijd de schuld bij de ander leggen. Zeer nare eigenschap.
Of had vriendlief de tegelrij eruit gehaald om jou te pesten? Want als ik je posts mag geloven, zou dat ook niks vreemds zijn voor hem. De rotzak.
Dat jij niet kan inschatten hoe ver de schutting naar voren staat is echt je eigen schuld.
En dat je je daar dagenlang over kan opwinden is je eigen keuze. Je moet je maar ergens druk om maken zeg.
Het idee van ons mensen is dat we ons kunnen ontwikkelen he, je bent geen vaststaand persoon dat niet meer kan veranderen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik steengoed in, om anderen/iets de schuld te geven. That's me.
JL beschouwt zichzelf als de uitzondering daarop.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het idee van ons mensen is dat we ons kunnen ontwikkelen he, je bent geen vaststaand persoon dat niet meer kan veranderen.
Toch doe ik het elke keer weer. Omdat als ik het echt zelf heb gedaan (alleen ik het gedaan kan hebben) en dat ook besef, ik daar zo verdrietig van word dat ik mezelf kapot wil maken, mezelf wil moet straffen. Ik mag niets fout doen, ik mag niet dom zijn/overkomen. Dat kan ik niet handelen...quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Het idee van ons mensen is dat we ons kunnen ontwikkelen he, je bent geen vaststaand persoon dat niet meer kan veranderen.
Dat heeft dan ook een reden, lees hierboven...quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
JL beschouwt zichzelf als de uitzondering daarop.
Dat is geen reden, dat is een uitvlucht.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook een reden, lees hierboven...
Hulp is eng, dat geef ik toe. Omdat ik niet weet wat ik exact kan verwachten. Omdat er misschien iets voorgesteld wordt/nodig is wat ik niet wil. Ook dat heeft dezelfde reden. Bang om ergens toe gedwongen te worden waar ik het helemaal niet naar m'n zin heb en dat weer dingen triggert.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:42 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat is geen reden, dat is een uitvlucht.
Ook jij moet ooit de verantwoording gaan nemen voor je leven. Maar ja, je wijst alle hulp om daartoe te komen af dus kun je fijn in je kleine wereldje van zelfmedelijden en afweer blijven rondwentelen.....
O ja, want jij wil alleen maar dingen doen die je leuk vindt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hulp is eng, dat geef ik toe. Omdat ik niet weet wat ik exact kan verwachten. Omdat er misschien iets voorgesteld wordt/nodig is wat ik niet wil. Ook dat heeft dezelfde reden. Bang om ergens toe gedwongen te worden waar ik het helemaal niet naar m'n zin heb en dat weer dingen triggert.
Je weet pas wat je kan verwachten als je het hebt ervaren.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hulp is eng, dat geef ik toe. Omdat ik niet weet wat ik exact kan verwachten. Omdat er misschien iets voorgesteld wordt/nodig is wat ik niet wil. Ook dat heeft dezelfde reden. Bang om ergens toe gedwongen te worden waar ik het helemaal niet naar m'n zin heb en dat weer dingen triggert.
Ik vind het op zich wel prima nu.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
O ja, want jij wil alleen maar dingen doen die je leuk vindt.
Als je heel eerlijk bent, hoe leuk is je leven nu?
Als je kunt relativeren, dan realiseer je je dat gedane zaken geen keer nemen. Die auto is beschadigd, daar verander je niks meer aan. Het heeft geen zin om er langer mee te zitten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 21:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat ik tenminste geen ongeluk heb gehad waarbij ik zelf 4 maanden in het ziekenhuis lag?
Ik ben geen persoon die dat doet, dat vind ik zinloos. Ja, gelukkig is dat niet gebeurd, maar alsnog zit ik hiermee. Kan ik 100 situaties bedenken die gelukkig niet gebeurd zijn, dat helpt mij niet. Het blijft in mijn hoofd ronddolen.
Het had niet mogen gebeuren van mezelf.
Dat je zonder je vriend niet kunt slapen?quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel prima nu.
Ik zou het jammer vinden als je ondersneeuwt in dit topic. Ik heb alleen voor jou geen concrete adviezen, op het moment. Ik lees elders dat het nog even duurt tot je behandeling start. Sowieso veel sterkte gewenst.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:11 schreef Fripsel het volgende:
Ik denk zelf eigenlijk dat angst je hoe dan ook, uiteindelijk altijd inhaalt.
Liever niet quoten, misschien wil ik het nog weghalen. Ik hoop dat jullie dat snappen.
Gewoon een beetje tikken om het uit mijn hoofd te krijgen is soms ook al heel fijn.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden als je ondersneeuwt in dit topic. Ik heb alleen voor jou geen concrete adviezen, op het moment. Ik lees elders dat het nog even duurt tot je behandeling start. Sowieso veel sterkte gewenst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |