Vaatwasmachinebestendig?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:58 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een Damast VG10 koksmes van Eden: http://www.knivesandtools(...)st-koksmes-20-cm.htm
Bevalt prima.
Waarom? Verhaal klopt. Chique messen horen niet in de vaatwasserquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vaatwasmachinebestendig?
Eden Classic Damast messen zijn net zo vaatwasmachinebestending als de meeste andere keukenmessen. Een keertje in de vaatwasser kan geen kwaad, maar bij frequente machinale wasbeurten kan er schade ontstaan. De inwerking van vaatwasmiddel chemicaliėn tasten gehard staal en kunststoffen aan met als mogelijke gevolgen o.a. roestvlekjes op het lemmet en doffe handvatten. Ook kunnen de handvatten los gaan zitten. Wij beweren daarom dat onze Eden messen niet vaatwasmachinebestendig zijn. Wij zijn daar gelukkig niet de enigen in. Er zijn merken die dit uit marketingoogpunt wel claimen.
man, man, je zou toch bijna de honkbal knuppel pakken![]()
![]()
een keertje in de vaatwasser? wat denk je van nooit en ten nimmer?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Verhaal klopt. Chique messen horen niet in de vaatwasser
en van wie is het origineel dan?quote:Op woensdag 1 juni 2016 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
BK produceert geen messen, dat zijn messen die ze inkopen en hun merk op laten zetten.
Hier wil ik wel even een aanvulling op geven, ik heb hetzelfde mes maar dan niet de damast uitvoering. Dit mes heeft een vrij uitdrukkelijke vorm in het lemmet, qua breedteprofiel. Dit kun je bij de damast versie mooi terugzien: De afstand tussen de lijntjes is eigenlijk een hoogteprofiel. Het lemmet is veel breder tot dicht bij de snijkant dan de meeste koksmessen. De consequentie is dat hardere groenten nogal de neiging hebben eerder te splijten dan doorgesneden te worden als je ze probeert te snijden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:58 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een Damast VG10 koksmes van Eden: http://www.knivesandtools(...)st-koksmes-20-cm.htm
Bevalt prima.
Ik heb mijn pettyknife in Japan bij de maker besteld en laten verzenden naar Nederland. No problem. Ging prima.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:43 schreef THEFXR het volgende:
Zijn hier mensen die weleens een mes uit het buitenland hebben besteld?
China, Taiwan, Japan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |