abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162648677
Hoi!

Zoals mijn naam al doet vermoeden wacht ik op 'iets': of ik dit studiejaar nog afstudeer! Na enkele studiejaren vertraging en uitstellen heb ik besloten om dit studiejaar er écht voor te gaan: de laatste openstaande opdrachten zijn ingeleverd en mijn scriptie ook! Als alles (scriptie + opdrachten) is goedgekeurd mag ik 'm verdedigen, een babbeltje houden en als een blij mens de zomer vieren! Maar... ik weet niets.

Ik snap dat vele duizenden mensen waarschijnlijk in het zelfde bootje zitten nu, maar ondanks dat ik de vorige maanden ook niet bijster veel gedaan heb aan school, voelt het nu alsof iedere dag zinloos is, ik wil verder maar mijn leven staat stil en is afhankelijk van een lullig cijfer. Ik kan niks anders dan checken of de cijfers in het systeem staan en kan geen afleiding zoeken.

En het ergste: ik kreeg vandaag een mail dat de nakijktermijn doodleuk met 14 werkdagen (dus zo'n 3 weken) is verlengd, wat helaas is toegestaan volgens de reglementen. Als het alleen mijn scriptie was had ik er niet zo'n moeite mee om te wachten, maar ik ben ook nog afhankelijk van die opdrachten en daar hoor ik liever zo snel mogelijk de uitslag van want dan weet ik meteen of ik dit studiejaar nog kan afstuderen of het over de zomer getild gaat worden! Opdrachten niet halen gaat het sowieso niet door, maar zolang ik niks weet is de hoop nog niet opgegeven.

Ik wil eigenlijk al gaan solliciteren, maar het is gewoon nog niet zeker of ik mijn diploma deze zomer krijg, dus ik wil mezelf en bedrijven niet blij maken met een dooie mus..

Hoe kom je deze 'wachtende' periode door? Afleiding zoeken werkt niet.
pi_162648995
Om maar ff constructief te blijven: mogelijke tijdsbestedingen kunnen zijn om 1) PRIO PRIO de huisarts te bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog, rijlessen te nemen, een hobby te zoeken (FOK! telt niet), de deur uit te gaan en mensen te ontmoeten (wel eerst even een sova cursus nemen), dates hosselen, kortom: een leven krijgen.
pi_162649201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef DoubleDip het volgende:
Om maar ff constructief te blijven: mogelijke tijdsbestedingen kunnen zijn om 1) PRIO PRIO de huisarts te bellen voor doorverwijzing naar de psycholoog, rijlessen te nemen, een hobby te zoeken (FOK! telt niet), de deur uit te gaan en mensen te ontmoeten (wel eerst even een sova cursus nemen), dates hosselen, kortom: een leven krijgen.
Ik vraag hier puur hoe ik mijn tijd beter kan invullen, want van wachten is nog nooit iemand verder gekomen in 't leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door sneakydesert op 31-05-2016 18:38:36 ]
pi_162649298
Ga eens naar buiten, maak sociale contacten op, ga aan jezelf werken.

[ Bericht 49% gewijzigd door sneakydesert op 31-05-2016 18:42:26 ]
pi_162649315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef WaitingWaiting het volgende:

[..]

Ik vraag hier puur hoe ik mijn tijd beter kan invullen, want van wachten is nog nooit iemand verder gekomen in 't leven.
Leer een taal, lees een boek, doe een cursus, neem rijlessen, bel de psych, enz enz, er is genoeg te doen. Voor een taal leren is er bijvoorbeeld Duolingo, via Coursera.org kan je allerlei nieuwe dingen leren in ieder denkbaar vakgebied: er is echt genoeg te bedenken.

[ Bericht 2% gewijzigd door sneakydesert op 31-05-2016 18:39:27 ]
pi_162649893
Je hebt nu de luxe dat je veel tijd vrij hebt, dus ga iets doen wat je op je cv kunt zetten, zoals een cursus. Of anders een citytrip met wat vrienden/klasgenoten. Of zoek een leuke hobby die je kunt doen in de tijd.

Genoeg mogelijkheden toch :)
pi_162650498
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:45 schreef sneakydesert het volgende:
Je hebt nu de luxe dat je veel tijd vrij hebt, dus ga iets doen wat je op je cv kunt zetten, zoals een cursus. Of anders een citytrip met wat vrienden/klasgenoten. Of zoek een leuke hobby die je kunt doen in de tijd.

Genoeg mogelijkheden toch :)
Ik heb nu genoeg vrije tijd, maar echt 'genieten' kan ik niet. Als ik morgen hoor dat ik het niet haal boek ik direct een vlucht en zie ik na de zomer wel hoe verder, maar als ik het wel haal moet ik binnenkort verdedigen, dus kan nog niet volledig vogelvrij leven. Ik heb een bijbaan, maar daar kan ik alleen in de weekenden aan de slag dus daar vul ik de wachtende schooldagen niet mee helaas.En vrienden hebben doordeweeks ook weinig tijd, want die werken of moeten ook nog opdrachten maken (weekends moet ik dus werken...). Dat van een hobby/cursus ga ik even uitzoeken, al ben ik wel klaar met studeren dus een taalcursus gaat het niet worden :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:29:57 #8
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_162651004
quote:
al ben ik wel klaar met studeren dus een taalcursus gaat het niet worden :)
wat een onzin is dit nu weer, je hoeft toch niet per se te studeren om een taal te leren. Dit is nu precies de houding waarom het voor jou lijkt alsof je leven stilstaat. Ik raad je in ieder geval eens te werken aan het beeld dat je van de wereld hebt. Ga inderdaad eens praten met psycholoog. Ontwikkel jezelf, lees boeken. Hoe meer algemene kennis, hoe beter. Hoe proactiever je bent (7 Eigenschappen-Covey) hoe beter.
Business is love, business is life
pi_162651231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:09 schreef WaitingWaiting het volgende:

[..]

Ik heb nu genoeg vrije tijd, maar echt 'genieten' kan ik niet. Als ik morgen hoor dat ik het niet haal boek ik direct een vlucht en zie ik na de zomer wel hoe verder, maar als ik het wel haal moet ik binnenkort verdedigen, dus kan nog niet volledig vogelvrij leven. Ik heb een bijbaan, maar daar kan ik alleen in de weekenden aan de slag dus daar vul ik de wachtende schooldagen niet mee helaas.En vrienden hebben doordeweeks ook weinig tijd, want die werken of moeten ook nog opdrachten maken (weekends moet ik dus werken...). Dat van een hobby/cursus ga ik even uitzoeken, al ben ik wel klaar met studeren dus een taalcursus gaat het niet worden :)
Wat voor werk doe je? En wat voor studie?
pi_162651454
quote:

[..]

Ik snap de spanning van het wachten enzo, maar meer dan wachten kan je nu toch niet doen. Dus beter even je zinnen verzetten en iets anders gaan doen. Hét perfecte moment om op zoek te gaan naar een nieuwe hobby zou ik zeggen. Of aan jezelf te werken. Als je nu drie weken gaat zitten stressen is dat ook niet erg fijn, beter zoek je een manier om afleiding te creëren.

Nieuwe sport doen een idee? Een club ipv een cursus?
pi_162651737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:38 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? En wat voor studie?
Bedrijfskunde, werk in de horeca.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:32:46 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162652809
quote:
een taalcursus gaat het niet worden :)
Niks leukers dan een weekje in Spanje Spaans leren door in het diepe gegooid te worden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162653581
quote:

[..]

Ik zie niet in waarom een taalcursus niet zou kunnen. Wellicht dat er voor bedrijfskunde nog gerelateerde cursussen te vinden zijn. Je kunt je altijd ook nog als vrijwilliger ergens voor inzetten, zowel in het binnenland als het buitenland.
pi_162656164
Heb je dat bossaballen nog verder opgepakt?
pi_162656509
Ik zit in een soortgelijke situatie. Wat zal ik doen?

Stijldansen? Bij een vissersclub? Karate oppakken? Me aanmelden bij een datingsite? Me inzetten voor een politieke partij? Beginnen met het schrijven van een boek? Hoeren neuken? Coke snuiven? Leren paaldansen (kan ook als man)? Leren schilderen?

Zo veel keus, laat je inspireren.
pi_162697376
En TS, heb je nog iets gehad aan de tips hier? Of ben je nu te druk met nieuwe hobby's en bezigheden zoeken?
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:27:54 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162700914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:09 schreef DoubleDip het volgende:
Hoezo op een holletje naar de huisarts? Wat is dit?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162701727
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoezo op een holletje naar de huisarts? Wat is dit?
Ik heb het vage vermoeden dat TS en Deezertje de zelfde persoon zijn.
pi_163128242
Zelf ook wachten totdat ik moet verdedigen.. slome dagen inderdaad, maar moet leren, voorbereiden, nog wat inlezen (eindsprint) en de verdediging voelt niet per se als onrust.. meer als eindschot en dat ook weer klaar.. zoek voor een geruststellende gedachte op een of andere manier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')