bijna 2 euro er boven. En zonder diploma is dat prima loon.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:11 schreef Vliegbaard het volgende:
Als student zal er van dat bruto loon niet veel af gaan.
Maar ¤13,23 is bijna een hele euro boven het minimumloon. Niet echt een geweldig salaris. Is er met het uurloon ook rekening gehouden met het aantal uren per week of is dat echt wat je per uur betaald krijgt?
5 ploegen is gemiddeld 33,6 uur per week en geen 40.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:18 schreef mireilee03 het volgende:
Het gaat om 40 uur per week, echter met een toeslag van 30 procent die er bij in zit
vind ik het wat tegenvallen ook vanwege de tijden die je werkt
Want als je die 30 procent er af zou halen zou je wel erg laag zitten
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik rond de 10 euro bruto, dat was alleen in de dagdienst
Nu met 30 procent toeslag was ik toch wel uitgegaan van rond de 13 euro netto in plaats van bruto....
Je zult er nog versteld van staan hoeveel je met productievere kunt verdienenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:23 schreef Fer het volgende:
Het is productiewerk wat wil je nu, als je meer wilt verdienen, zul je ander werk moeten vinden.
onder grofweg 6000 euro betaal je geen belasting. Dan is bruto dus netto. Blijf je hieronder denk je?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:30 schreef mireilee03 het volgende:
Bedankt voor uw reacties
Het klopt dat het productiewerk is, dit heeft mijn voorkeur omdat ik na 6 dagen werken 4 dagen vrij ben die ik besteed aan doorleren voor school....
Als ik de 13,23 euro online invul in een berekening van bruto naar netto houd ik rond de 10,36 over.
Kunt u mij vertellen waarom u op 12 euro netto uitkomt ?
groetjes mareille
Heffingskortingen e.d. Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe lang je denkt te werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:30 schreef mireilee03 het volgende:
Bedankt voor uw reacties
Het klopt dat het productiewerk is, dit heeft mijn voorkeur omdat ik na 6 dagen werken 4 dagen vrij ben die ik besteed aan doorleren voor school....
Als ik de 13,23 euro online invul in een berekening van bruto naar netto houd ik rond de 10,36 over.
Kunt u mij vertellen waarom u op 12 euro netto uitkomt ?
groetjes mareille
Is dit inclusief het uitbetaalde vakantiegeld en vrije dagen in een jaar ?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:33 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
onder grofweg 6000 euro betaal je geen belasting. Dan is bruto dus netto. Blijf je hieronder denk je?
ja moet samen onder de 6000 zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:45 schreef mireilee03 het volgende:
[..]
Is dit inclusief het uitbetaalde vakantiegeld en vrije dagen in een jaar ?
onder voorwaardenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 05:12 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan ook je studiekosten nog aftrekken van de belasting, dus dan wordt het verhaal nog iets rooskleuriger.
uiteraard. Zo kan je alleen kosten aftrekken van de belasting als je ook belasting betaalt, en je hebt een bepaalde drempel, maar al met al kan het geen kwaad om de studiokosten als aftrekpost aan te dragen.quote:
Want alle fabrieken zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:27 schreef Kaashapje het volgende:
+ productie stelt over het algemeen weinig voor. Enkel een ombouw kan wat werken zijn, maar die zijn er over het algemeen niet bijzonder veel op de productie.
13 bruto ex is ongeveer 13 euro netto incquote:Op maandag 30 mei 2016 23:55 schreef mireilee03 het volgende:
Hi mijn naam is mareille 25 jaar
Ik ga binnenkort een aantal maanden werken om mijn studie te kunnen betalen.
Ik wil gaan werken in de productie in een 5 ploegendienst.
Nu heb ik mijn salaris te horen gekregen en dat is 13,23 euro bruto waar al 30 procent ploegentoeslag bij in zit,en
het werk is via een uitzendbureau
Mijn vraag is, is dit niet erg weinig zeker? omdat ik bij vorige werkgevers al aan de 10 euro netto zat onder ploegentoeslag voor vergelijkbaar werk
groetjes mareille
Dat is dan gerekend ex. toeslag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:33 schreef janspj het volgende:
5 ploegen verdient minder dan bijvoorbeeld 2 of 3 ploegen omdat je minder uren werkt per maand.
Tussen 2 en 3 ploegen zit toch ook een ander opslag tarief. Dan zou je dus het beste alleen maar 3 ploegen moeten draaien met nog wat overwerk op zondag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:33 schreef janspj het volgende:
5 ploegen verdient minder dan bijvoorbeeld 2 of 3 ploegen omdat je minder uren werkt per maand.
Dan heeft de OR bij vdl zitten te slapen, of zaten de meeste or leden toendertijd zelf in 2 ploegendienst en vonden ze het aanbod van 20% royaal zat voor hunzelf.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 07:54 schreef janspj het volgende:
Nou toen ze bij mijn vrouw van 2 naar 3 ploegen gingen bleef de ploegentoeslag gewoon 20%. (VDL)
En vorige jaar gingen ze naar 5 ploegen en kregen ze 10% extra ploegentoeslag. Het werd verkocht als je verdient meer en je hebt meer vrije tijd. Dat je daarnaast geen sociaal leven meer hebt en dat het slopend is vertellen ze er niet bij. Vooral als je een gezin hebt.
Nu werkt ze ergens anders in 2 ploegen.
Dat verschilt per werkgever. Laatste fabriek waar ik kwam was het verschil tussen 2 ploegen en 5 ploegendienst 20% Waarbij de 2 ploegendienst 40 uur werkte, en de 5 ploegendienst 33,7 Vind ik toch wel een niet te verwaarlozen verschil.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 07:25 schreef janspj het volgende:
Nou dat is maar 10% extra ploegen toeslag.
En dit is persoonlijk, veel mensen die ik in de 5 ploegendienst ken vinden het echt geweldig, zeker met kleine kinderen in huis kan het ook nog veel geld schelen met kinderopvang. Dit daar je per 10 dagen maar 2 dagen overdag werkt, welke ook nog geregeld in het weekend vallen. Maar zoals eerder gesteld je moet tegen het ritme kunnen anders verander je langzaamaan in een zombie.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 07:54 schreef janspj het volgende:
Dat je daarnaast geen sociaal leven meer hebt en dat het slopend is vertellen ze er niet bij. Vooral als je een gezin hebt.
5 ploegendienst verdient meer dan 2 of 3 ploegen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:33 schreef janspj het volgende:
Als je alleen naar salaris kijkt kan het wel eens minder lijken, de compensatie in tijd zie je niet altijd terug in je salaris. In plaats daarvan zie je het in je verlof-rechten. Ook is het sterk bedrijfs-afhankelijk. Ik kreeg bijv in 3 ploegen ook gewoon meer betaald dan in de 5 ploegen, de 3-ploegendienst was bij een ander bedrijf, wel hetzelfde type werk en dezelfde branche. Eigenlijk was het best wel bizar want het werk in de 3 ploegen was ook nog veel minder ingewikkeld.quote:Op zondag 5 juni 2016 14:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
5 ploegendienst verdient meer dan 2 of 3 ploegen.
Je hebt je basisloon en afhankelijk van welk ploegenrooster je draait krijg je daar toeslag op.
Dus bv voor 5 ploegen 28,5% en voor 2 ploegen 10%.
5 ploegen betaald altijd meer, ookal maak je minder uren dan in 2 of 3 ploegen. En als je het dan ook nog eens om gaat rekenen naar de uren die je er voor maakt dan verdient het nog eens meer dan 2 of 3 ploegen.
Hoe je er bij komt dan 5 ploegen minder verdient is mij een compleet raadsel.
Het zal per bedrijf afhankelijk zijn van het basissalaris. Als het basissalaris hetzelfde is dan verdien je meer in de 5-ploegendienst. Je werkt gemiddeld maar 33,6 uur in de week en bij ons bedrijf leveren we de adv-dagen in als compensatie.quote:Op zondag 5 juni 2016 15:48 schreef Daboman het volgende:
[..]
Als je alleen naar salaris kijkt kan het wel eens minder lijken, de compensatie in tijd zie je niet altijd terug in je salaris. In plaats daarvan zie je het in je verlof-rechten. Ook is het sterk bedrijfs-afhankelijk. Ik kreeg bijv in 3 ploegen ook gewoon meer betaald dan in de 5 ploegen, de 3-ploegendienst was bij een ander bedrijf, wel hetzelfde type werk en dezelfde branche. Eigenlijk was het best wel bizar want het werk in de 3 ploegen was ook nog veel minder ingewikkeld.
Ploegentoeslag is niet verplicht.quote:Op woensdag 8 juni 2016 17:09 schreef Sjekmans het volgende:
Is dit in nederland? Want lijkt me vreemd dat je voor hetzelfde geld snachts of overdag werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |