Je bent vrij om er een 'e' tussen te gooien als het je stoort.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:44 schreef Leandra het volgende:
Goeie TT, zo doe ik het ook altijd als ik een woord kwijt ben
Ok, want ik koos ook bewust voor deze spelling, of ie nou goed of fout bevonden wordt.quote:
Zelfs Onze Taal is niet helemaal duidelijk in haar verklaring...quote:Op maandag 30 mei 2016 12:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ok, want ik koos ook bewust voor deze spelling, of ie nou goed of fout bevonden wordt.
quote:Ook mogelijk, en in de officiële spelling alleen juist: googelen
Taal is wel vaker vaag, en het is ook geen wet van Meden en Perzen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs Onze Taal is niet helemaal duidelijk in haar verklaring...
https://onzetaal.nl/taala(...)derlandse-vervoeging
Ze noemen het googlen, en geven dan diverse vervormingen, om vervolgens daaronder dit te zetten:
[..]
Het lijkt er zelfs op dat googlen de voorkeursspelling is, terwijl googelen de officiële spelling isquote:Op maandag 30 mei 2016 12:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Taal is wel vaker vaag, en het is ook geen wet van Meden en Perzen.
Doel is echter het communiceren en dan maakt het weinig uit of dat ik googlen of googelen schrijf.
Dat bedoel ik dus, volgens mij ook gewoon omdat googelen helemaal niet logisch is.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt er zelfs op dat googlen de voorkeursspelling is, terwijl googelen de officiële spelling is
Ja, wat dat betreft is googlen ook gewoon handiger, dat scheelt verwarring bij mensen die niet zo taalvaardig zijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, volgens mij ook gewoon omdat googelen helemaal niet logisch is.
Verwarrend met goochelen, waar sommige mensen ook gewoon 'googelen' voor schrijven, met googlen weet je precies wat er bedoeld wordt.
Dat laatste wilde ik dus niet hardop zeggen.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft is googlen ook gewoon handiger, dat scheelt verwarring bij mensen die niet zo taalvaardig zijn.
Er staat in hoeveel geheugen je max per slot erin kan stoppen, zeker weten dat die info erin staat.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:09 schreef chufi het volgende:
Handleiding is gevonden op internet, maar ik heb er alsnog weinig aan..
Sas zit in de hal voor de brievenbus.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet door de beugel kan dan moet Sacha me maar noten
met die smiley krijg er automagisch éénquote:Op maandag 30 mei 2016 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet door de beugel kan dan moet Sacha me maar noten
quote:Op maandag 30 mei 2016 13:14 schreef sacha het volgende:
[..]
met die smiley krijg je er automagisch één
wat is eigenlijk de voorkant van een brievenbus?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Sas zit in de hal voor de brievenbus.
Ah, mijn pakketje is er zie ik.
Ligt eraan aan welke kant je staat.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:19 schreef sacha het volgende:
[..]
wat is eigenlijk de voorkant van een brievenbus?
Ja zeg, dan houdt het op.quote:
Mijne nog steeds niet.. Maar ik ga nu gewoon boodschappen doen omdat het in de brievenbus mag..quote:Op maandag 30 mei 2016 13:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Sas zit in de hal voor de brievenbus.
Ah, mijn pakketje is er zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |