En dat vind jij een goed systeem?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:06 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Misschien dat het tegenwoordig anders gaat hoor maar zo ging het in mijn tijd. Je was er gewoon als je was ingeroosterd en je ging weg als het werk af was, en dat kon soms overuren betekenen. Er werd in mijn tijd niks opgeschreven of ingeklokt of getekend of wat dan ook. De uren die op het rooster stonden werden uitbetaald.
Ik zeg niet dat het goed is, wel dat het normaal is, en voor jou 10 anderen.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:08 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
En dat vind jij een goed systeem?![]()
Op komen dagen en we zien wel wanneer het af is en des noods ga je maar een paar uur verder in je eigen tijd?
En dus moet je supermarkten aanpakken als je die kans hebt.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is, wel dat het normaal is, en voor jou 10 anderen.
Binnen de meeste bedrijven kunnen alleen de gerealiseerde uren aangepast worden dat staat los van de in en uitklok tijden.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:05 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat kan achteraf worden aangepast door de leidinggevende. Bij de Jumbo waar ik vroeger werkte hadden we ook zo'n systeem maar de afdelingschef kon gewoon uren aanpassen.
En je bent er niks slechter op geworden. Zo werkt het gewoon.quote:Op maandag 30 mei 2016 13:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het goed is, wel dat het normaal is, en voor jou 10 anderen.
Ondertussen willen we wel allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en zo goedkoop mogelijk eten halen in de supermarkt.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En je bent er niks slechter op geworden. Zo werkt het gewoon.
De supermarktmanagers krijgen ook maar de opdracht van het hoofdkantoor.
Als een filiaal alle uren precies betaald, maken ze teveel kosten.
Ze worden soort van gedwongen hierop te besparen.
Het is niet voor niks dat je in een supermarkt ontslagen wordt als je 18 bent.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ondertussen willen we wel allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en zo goedkoop mogelijk eten halen in de supermarkt.
Als vakkenvullers beter betaald worden dan ga je dat uiteindelijk ook terugzien in de prijzen.
Het probleem is echter ook dat als de rest staat te kletsen jij in je eentje er niet voor gaat zorgen dat alles gevuld is voor die dag.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat je in een supermarkt ontslagen wordt als je 18 bent.
En als je gewoon hard doorwerkt haal je je tijden wel. Ze kunnen niet alle uren uitbetalen als die gasten staan te kletsen ipv werken. Het is de leeftijd he, die jongens vol hormonen en de mooie kassameisjes.
Het is een goede basis voor als ze later groot zijn en 'echt' gaan werken.
Zoals gewoonlijk verpest de meerderheid het voor de paar goeden.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het probleem is echter ook dat als de rest staat te kletsen jij in je eentje er niet voor gaat zorgen dat alles gevuld is voor die dag.
Ze krijgen een minimumjeugdloon wat 1/4 van een normaal loon is, dan hoeven ze ook maar voor 25% te werken.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zie die gasten ook altijd alleen maar met elkaar ouwehoeren en de gangpaden blokkeren met die karren.
Halve tijd werken = halve tijd betaald krijgen?
Die uren zijn nauwelijks haalbaar als je steeds nieuwe taken krijgt toebedeeld.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat je in een supermarkt ontslagen wordt als je 18 bent.
En als je gewoon hard doorwerkt haal je je tijden wel. Ze kunnen niet alle uren uitbetalen als die gasten staan te kletsen ipv werken. Het is de leeftijd he, die jongens vol hormonen en de mooie kassameisjes.
Het is een goede basis voor als ze later groot zijn en 'echt' gaan werken.
Dan moet je maar bekwaam personeel aannemenquote:Op maandag 30 mei 2016 14:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zie die gasten ook altijd alleen maar met elkaar ouwehoeren en de gangpaden blokkeren met die karren.
Halve tijd werken = halve tijd betaald krijgen?
NIet als de leidinggevende het wel heel positief voor zich ziet.quote:Op maandag 30 mei 2016 15:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
En als je gewoon hard doorwerkt haal je je tijden wel.
Kan moet je je personeel aansprekenquote:Ze kunnen niet alle uren uitbetalen als die gasten staan te kletsen ipv werken. Het is de leeftijd he, die jongens vol hormonen en de mooie kassameisjes.
Ja, leer ze maar om genaaid te worden door je baasquote:Het is een goede basis voor als ze later groot zijn en 'echt' gaan werken.
quote:Op maandag 30 mei 2016 16:27 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik weet onder andere uit eigen ervaring (als teamleider) dat dit inderdaad eerder regel dan uitzondering is en van hoger hand wordt opgelegd.
Op 'mijn' avonden werden gemiddeld meer uren geschreven omdat ik niet van deze werkwijze hield.
Hoe lang heb je dat volgehouden?quote:Op maandag 30 mei 2016 16:27 schreef RunnerAdd het volgende:
Ik weet onder andere uit eigen ervaring (als teamleider) dat dit inderdaad eerder regel dan uitzondering is en van hoger hand wordt opgelegd.
Op 'mijn' avonden werden gemiddeld meer uren geschreven omdat ik niet van deze werkwijze hield.
Hoe registreer je dat dan? En hoe kan een onafhankelijke derde zich ervan vergewissen dat het ook echt zo is?quote:Op maandag 30 mei 2016 15:50 schreef wiskundenoob het volgende:
Alle uren bijhouden en aan het einde van de maanden inleveren samen met je loonstrook.
Wat je altijd moet doen is al je uren bijhouden. Dus direct na je dienst op een papiertje de uren opschrijven voor je eigen administratie en de uren aankruisen op je schema of aan je leidinggevende laten weten dat ze je je uren moeten aanpassen, wat ze vaak niet doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe registreer je dat dan? En hoe kan een onafhankelijke derde zich ervan vergewissen dat het ook echt zo is?
Mijn advies:
Zorgen dat je kunt bewijzen dat je onbetaald hebt moeten overwerken. Dus foto's/kopieën maken van roosters, en daarnaast foto's kopieën maken van die ''pick'' lijsten waarmee gewerkt wordt. Zo is best e.e.a. redelijk aan te tonen. Tot een rechtszaak zal het dan waarschijnlijk ook wel niet komen.
P.s. manager/hrm/whatever hiermee confronteren als je weg wilt, want dit gaat waarschijnlijk leiden tot ontslag.
Het probleem is dat wat je zelf ''noteert'' geen objectief bewijs om te dreigen om naar een rechter te gaan.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:07 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat je altijd moet doen is al je uren bijhouden. Dus direct na je dienst op een papiertje de uren opschrijven voor je eigen administratie en de uren aankruisen op je schema of aan je leidinggevende laten weten dat ze je je uren moeten aanpassen, wat ze vaak niet doen.
Ze spelen erop in dat de meeste collega's er niets van zeggen en dan krijg je natuurlijk ook die overuren niet uitbetaalt.
Jawel hoor, waarom niet? En jouw advies heeft geen nut, de supermarkt doet alsof er niet is overgewerkt.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het probleem is dat wat je zelf ''noteert'' geen objectief bewijs om te dreigen om naar een rechter te gaan.
Jawel. Foto maken van rooster (zijn daadwerkelijk uitbetaalde uren) en foto maken van de picklijsten ten tijde van het onbetaalde overwerken. Staan dikwijls tijden op.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:11 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Jawel hoor, waarom niet? En jouw advies heeft geen nut, de supermarkt doet alsof er niet is overgewerkt.
nopequote:Op maandag 30 mei 2016 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Foto maken van rooster (zijn daadwerkelijk uitbetaalde uren) en foto maken van de picklijsten ten tijde van het onbetaalde overwerken. Staan dikwijls tijden op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |