Och het is TS zelf, betamannetje dusquote:Op maandag 30 mei 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Best knap. Vorig jaar geslaagd voor je vmbo, nu al een puberzoon.
TTK / VMBO-TL'er, hoe verder met Duits en Engels ?
Wij hebben samen een account. Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 30 mei 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
Best knap. Vorig jaar geslaagd voor je vmbo, nu al een puberzoon.
TTK / VMBO-TL'er, hoe verder met Duits en Engels ?
Maar je laat je zoon dus 100 uur voor niets werken?quote:Op maandag 30 mei 2016 11:39 schreef Linklater het volgende:
[..]
Wij hebben samen een account. Bedankt voor je reactie!
De supermarkt leiding eist dat het werk in 2 uren door 5 jongeren moet worden gedaan. Komen er dan maar 3 jongeren op, dan moeten zij al het werk doen. Maar zij krijgen slechts 2 uren uitbetaald. Terwijl zij er soms wel 4 uren werken.quote:Op maandag 30 mei 2016 11:56 schreef archito het volgende:
100 uur in een half jaar? Dat is 4 uur per week terwijl hij er maar een paar uurtjes per week werkt.
Slavernij dus, FNV!quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Linklater het volgende:
[..]
De supermarkt leiding eist dat het werk in 2 uren door 5 jongeren moet worden gedaan. Komen er dan maar 3 jongeren op, dan moeten zij al het werk doen. Maar zij krijgen slechts 2 uren uitbetaald. Terwijl zij er soms wel 4 uren werken.
Ondergetekende en echtgenote zijn reeds jarenlang lid. Ik dacht juist dat de vakbonden niet op dit soort marginale zaakjes staan te wachten.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:00 schreef halfway het volgende:
Lid worden van de FNV, daar zijn ze voor, eerste jaar gratis.
Onzin en dat zeg ik als kaderlid.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:02 schreef Linklater het volgende:
[..]
Ondergetekende en echtgenote zijn reeds jarenlang lid. Ik dacht juist dat de vakbonden niet op dit soort marginale zaakjes staan te wachten.
Misschien dat het Juridisch Loket nog wat voor je kan betekenen?quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Linklater het volgende:
[..]
De supermarkt leiding eist dat het werk in 2 uren door 5 jongeren moet worden gedaan. Komen er dan maar 3 jongeren op, dan moeten zij al het werk doen. Maar zij krijgen slechts 2 uren uitbetaald. Terwijl zij er soms wel 4 uren werken.
Dan ga je naar de rechtbank, als er bewijs is dat die uren inderdaad zijn gewerkt zal dat geen probleem mogen opleveren.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:18 schreef Nerdslayer het volgende:
Je kunt de supermarkt in gebreke stellen of een loonvordering opsturen, maar de kans is groot dat ze dat dan afwijzen en dan moet je maar zien hoe je bewijst dat je nog geld van ze krijgt.
Ik hoop het ja, ik heb een teringhekel aan dit soort supermarktmanagersquote:Op maandag 30 mei 2016 12:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan ga je naar de rechtbank, als er bewijs is dat die uren inderdaad zijn gewerkt zal dat geen probleem mogen opleveren.
En TS ga ook werken met rente's, zit je zo op 50% extra, als het verhaal even duurt
Als de puber moet in en uit klokken dan liggen de uren vast alleen zal hij op een of andere manier een uitdraai van het systeem moeten zien te bemachtigen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:39 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik hoop het ja, ik heb een teringhekel aan dit soort supermarktmanagers![]()
Maar hoe ga je het bewijzen?
Bij ons was onbetaald overwerken in de supermarkt eerder regel dan uitzondering.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Linklater het volgende:
[..]
Bij mij 25 jaar geleden moest ik aan het eind van de dienst bij het afsluiten altijd wachten totdat iedereen (kassa's) klaar was wat ik al belachelijk vond maar dat was meestal niet meer dan 15 minuten.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij ons was onbetaald overwerken in de supermarkt eerder regel dan uitzondering.
Misschien dat tijden veranderd zijn.
Dat kan achteraf worden aangepast door de leidinggevende. Bij de Jumbo waar ik vroeger werkte hadden we ook zo'n systeem maar de afdelingschef kon gewoon uren aanpassen.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de puber moet in en uit klokken dan liggen de uren vast alleen zal hij op een of andere manier een uitdraai van het systeem moeten zien te bemachtigen.
Dat bewijs zal er vast niet zijn. Waarschijnlijk zijn de extra uren niet ingeroosterd, en ik ken ook geen supermarkten waar ze werken met een inkloksysteem.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan ga je naar de rechtbank, als er bewijs is dat die uren inderdaad zijn gewerkt zal dat geen probleem mogen opleveren.
En TS ga ook werken met rente's, zit je zo op 50% extra, als het verhaal even duurt
Maar dat is dus totaal belachelijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij ons was onbetaald overwerken in de supermarkt eerder regel dan uitzondering.
Misschien dat tijden veranderd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |