Dat is wel groot verschil, wanneer vrouw wat ervaring heeft zo vanaf 25, soms vroeger, dan maakt het leeftijdsverschil niet zoveel meer uit.quote:Op maandag 30 mei 2016 01:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar bij 31 en 50 zitten beiden al in een volwassen leefwijze (neem ik aan voor de meeste mensen).
Bij 17 komt die meid net van de middelbare school af, terwijl ts intussen zo'n beetje zou gaan settelen in zijn keurslijf.
Dit is imo precies wat zo creepy maakt.quote:Op maandag 30 mei 2016 00:04 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo sterk is ze dus ook weer niet en jij wil je eruit lullen door te doen alsof je een willoos slachtoffer van je gevoelens bent. Dat je oprecht goede intenties hebt, is nog geen excuses om head over heels zo tegen haar te doen natuurlijk.
Met die dikke bankrekening valt 't wel mee, voldoende inkomen of talenten om een evt. gezin + kroost te onderhouden is wel een pre.quote:Op maandag 30 mei 2016 02:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel groot verschil, wanneer vrouw wat ervaring heeft zo vanaf 25, soms vroeger, dan maakt het leeftijdsverschil niet zoveel meer uit.
Vrouwen zijn nu eenmaal dol op uiterlijke schijn en dikke bankrekening.
Ik overdreef wat.quote:Op maandag 30 mei 2016 07:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Met die dikke bankrekening valt 't wel mee, voldoende inkomen of talenten om een evt. gezin + kroost te onderhouden is wel een pre.
Niet alleen levensfase, maar wat dacht je van lichamelijk? Allemaal leuk en aardig (nou ja, bij wijze van spreken dan) als er 15 jaar verschil tussen zit wanneer één begin 30 is en de ander net 18, maar zie je het al voor je over een jaartje of 20, als die één plots 50-plusser is en de jongere persoon nog in de bloei des levens zit halverwege de 30?quote:Op maandag 30 mei 2016 02:01 schreef Moira. het volgende:
TrueDenk ook dat het grootste hekelpunt het verschil in levensfase zal zijn. Maar als men qua karakters goed matcht is dat geen onoverkoombaar probleem.
Mja, zoals ik al zei zou ik een paar jaartjes wachten als ik TS was, kun je gelijk ff kijken of het echt wel zo serieus is onderling, en is zij tegen die tijd ook de puberfase voorbij.
Ze gaf zelf al als positief voorbeeld dat het bij haar ouders 30 jaar lang een vergelijkbaar leeftijdsverschil geen enkel probleem is geweest. Als ze het zelf als nadelig had ervaren had ze dat ook wel genoemd als praktisch nadeel denk ik zo.quote:Op maandag 30 mei 2016 08:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Niet alleen levensfase, maar wat dacht je van lichamelijk? Allemaal leuk en aardig (nou ja, bij wijze van spreken dan) als er 15 jaar verschil tussen zit wanneer één begin 30 is en de ander net 18, maar zie je het al voor je over een jaartje of 20, als die één plots 50-plusser is en de jongere persoon nog in de bloei des levens zit halverwege de 30?
Ik heb werkelijk nog nooit een relatie/huwelijk met een leeftijdsverschil van 15 jaar of meer het vol zien houden. En gelukkig maar, want ik vind het smerig.
quote:Op maandag 30 mei 2016 08:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze gaf zelf al als positief voorbeeld dat het bij haar ouders 30 jaar lang een vergelijkbaar leeftijdsverschil geen enkel probleem is geweest. Als ze het zelf als nadelig had ervaren had ze dat ook wel genoemd als praktisch nadeel denk ik zo.
Geweest dus. Dan zijn ze dus óf gescheiden of één van haar ouders is inmiddels overleden.quote:Op maandag 30 mei 2016 01:41 schreef Moira. het volgende:
Ach, mijn moeder was 19, mijn vader 35, en ze zijn toch nog 30 jaar getrouwd geweest.
Ja dus? Eén op de drie huwelijken loopt stuk, dan zijn 30 gelukkige jaren nog steeds heel wat, maar dat is nogal offtopic.quote:Op maandag 30 mei 2016 08:29 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
[..]
Geweest dus. Dan zijn ze dus óf gescheiden of één van haar ouders is inmiddels overleden.
Zet een TR als je een mod nodig hebtquote:Op maandag 30 mei 2016 00:22 schreef loveli het volgende:
Is dit een trolltopic geworden of zijn er nog modjes?
Hoe onsmakelijk je het ook vindt, de term pedofiel is hier totaal misplaatst.
Mijn vriendin was 17 toen we elkaar ontmoette in de kroeg en ik 24. 7 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar en wonen we al jaren samen. Het kan dus wel. Maar inderdaad ik was al bijna klaar met studeren zij moest nog beginnen en ook nog eens in een andere stad. Ik had al een paar lange relaties achter de rug, zij nog geen een. Maargoed bij de ts is het verschil nog eens twee maal zo groot. Kan zijn dat zij later het gevoel krijgt haar 'jeugd' gemist te hebben. Zeker als ts haar niet vrij laat om haar eigen leven te leiden. Gezien de op lijkt het dat het wel die kant op zou gaan.quote:Op maandag 30 mei 2016 02:45 schreef probeer het volgende:
Mijn vader is 19 jaar ouder dan mijn moeder. Zij was, volgens mij, 24 toen ze elkaar ontmoetten. Ging en gaat nog allemaal prima. Maar 17 en 24 scheelt toch 7 jaar. Zo'n beetje dé jaren waarin een mens volwassen wordt. Aan de andere kant komt TS wel weer vrij onvolwassen over, dus hè ..
Dit. Grow the fuck up.quote:Op zondag 29 mei 2016 22:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Iemand van 17 in principe ook wel, het is meer de manier waarop TS over haar schrijft die ik een beetje raar vind.
Ik ben het er verder mee eens dat het een tenenkrommende uitspraak is maar wat jij daarna uitbrengt is wat dat betreft even tenenkrommend.quote:Op maandag 30 mei 2016 09:31 schreef Bananenpap het volgende:
Ik vind het altijd een beetje tenenkrommend wanneer iemand zegt 'dat ze zo volwassen voor haar leeftijd is'.Alsof het daarmee allemaal plotseling wel oké is. Ze is 17, dat vind ik persoonlijk veel te jong, ze is in de ontwikkeling van haar leven. Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden.
Want?quote:Op maandag 30 mei 2016 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben het er verder mee eens dat het een tenenkrommende uitspraak is maar wat jij daarna uitbrengt is wat dat betreft even tenenkrommend.
Omdat "Zo'n iemand 'hoort' te gaan studeren, haar leven uitvogelen, haar plaats in de maatschappij zien te vinden." het is buiten dat het irrelevant is op het gebied van een relatie aangaan ja of nee ook niet gezegd dat dit met een (oudere) partner niet kan.quote:
preciesquote:Op zondag 29 mei 2016 23:53 schreef Nober het volgende:
[..]
En dan aan andere docenten vragen of ze een beetje intelligent overkomt?
Wil ook wel weten waarvan ze elkaar kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |