Sommige wel sommige niet. Maar daar heeft hij niets mee gedaan. Stucadoor zit nu in Frankrijk. Dus daar heb ik ook niets aan.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:26 schreef CarltonBanks het volgende:
plastic afdek kapjes vergeten te plaatsen?
Beunhaas neem ik aan? Als het een professioneel stukadoor is, is het een grote prutserquote:Op zondag 29 mei 2016 16:34 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Sommige wel sommige niet. Maar daar heeft hij niets mee gedaan. Stucadoor zit nu in Frankrijk. Dus daar heb ik ook niets aan.
Neen, gewoon een ervaren man. Goed aangeschreven.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:42 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Beunhaas neem ik aan? Als het een professioneel stukadoor is, is het een grote prutser
Ik vraag me af hoe dat kanquote:Op zondag 29 mei 2016 16:44 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Neen, gewoon een ervaren man. Goed aangeschreven.
Aangeschreven door dronken Harrie uit de kroeg?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:44 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Neen, gewoon een ervaren man. Goed aangeschreven.
Ook niet, mijn zusje....quote:Op zondag 29 mei 2016 16:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Aangeschreven door dronken Harrie uit de kroeg?
Heeft hij haar doos ook weleens volgesmeerd?quote:
Daar verdenk ik hem wel van...quote:Op zondag 29 mei 2016 16:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Heeft hij haar doos ook weleens volgesmeerd?
Ok, thanks! Zal de elektricien laten langskomen met zo'n metertje.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:53 schreef tiho1 het volgende:
Als het met deksel is, zie je eerder witte plekken waar ze zitten. Is het zonder is de stuc daar veel dikker en blijft dat dus nog nat en zichtbaar terwijl de rest al droog is.
gaat die je ogen opmeten?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:54 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ok, thanks! Zal de elektricien laten langskomen met zo'n metertje.
Een beunhaas is door-de-week en overdag ook gewoon een proquote:Op zondag 29 mei 2016 16:42 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Beunhaas neem ik aan? Als het een professioneel stukadoor is, is het een grote prutser
volgens mij heb ik je de makkelijkste tip al gegeven.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:03 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ja bedankt. Hoe zou jij t doen dan?
Ik denk dat TS het nog dit jaar wil.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:56 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat dacht je van de stukadoor ze open te laten maken?
je hebt ook beunhazen die gewoon ww/wao/wia vangen en lekker door blijven klussenquote:Op zondag 29 mei 2016 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een beunhaas is door-de-week en overdag ook gewoon een pro
Ja idd. Hij is nu ook op vakantie. En er moet geschilderd worden einde vd week. Verder had ik denk ik expliciet moeten zeggen dat alle wandcontactdozen in gebruik blijven.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het nog dit jaar wil.
Als er deksels op zitten is het trouwens normaal om daar overheen te smeren, een merkteken is handig maar lang niet iedereen doet dat.
En als er een paar geen deksel hebben, tja moet de stukadoor die wegsmeren, of juist niet? Liever een paar dozen openkappen dan terug moeten komen om er nog een paar dicht te smeren, en om eerlijk te zijn, die met een deksel heb je al snel weer gevonden, dozen die helemaal dicht zijn zijn met de juiste apparatuur ook zo weer te vinden.
Gebrek aan communicatie lijkt mij hier de boosdoener.
Dat is best snel, weet je zeker dat het stukwerk al uitgedroogd is tegen die tijd? ik heb hier zeker drie weken gewacht.quote:Op maandag 30 mei 2016 00:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ja idd. Hij is nu ook op vakantie. En er moet geschilderd worden einde vd week. Verder had ik denk ik expliciet moeten zeggen dat alle wandcontactdozen in gebruik blijven.
Als er nog draad in zit, lijkt mij niet dat het dichtgesmeerd moet worden.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het nog dit jaar wil.
Als er deksels op zitten is het trouwens normaal om daar overheen te smeren, een merkteken is handig maar lang niet iedereen doet dat.
En als er een paar geen deksel hebben, tja moet de stukadoor die wegsmeren, of juist niet? Liever een paar dozen openkappen dan terug moeten komen om er nog een paar dicht te smeren, en om eerlijk te zijn, die met een deksel heb je al snel weer gevonden, dozen die helemaal dicht zijn zijn met de juiste apparatuur ook zo weer te vinden.
En dat is dan de vakman aan te rekenen. Het is in het algemeen gebruikelijk dat inbouwdozen niet dichtgesmeerd moeten worden. Dus smeer je ze als vakman niet dicht of vraag je bij twijfel eerst de klant om duidelijk aan te geven welke dozen wel/niet dichtgesmeerd moeten worden.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als jij geen deksels plaats dan smeert hij ze dicht... vrij logisch..quote:Op maandag 30 mei 2016 00:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Ja idd. Hij is nu ook op vakantie. En er moet geschilderd worden einde vd week. Verder had ik denk ik expliciet moeten zeggen dat alle wandcontactdozen in gebruik blijven.
Nee dat zijn aannamens, voortvloeiend uit een gebrek aan communicatie. Dat de stucadoor op vakantie is, zegt ook veel: Even snel de laatste klus afmaken voor de vakantie en daarna verder kijken...quote:Op maandag 30 mei 2016 19:54 schreef nuget het volgende:
[..]
Als jij geen deksels plaats dan smeert hij ze dicht... vrij logisch..
Uh nee, dat is geen aanname. Zo werkt dat met stukadoors.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:07 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee dat zijn aannamens, voortvloeiend uit een gebrek aan communicatie. Dat de stucadoor op vakantie is, zegt ook veel: Even snel de laatste klus afmaken voor de vakantie en daarna verder kijken...
Jeetje, hoe moeilijk is het om met de klant te communiceren? Meeste klanten zijn geen experts en zullen voor die 2/3 keer in hun leven echt niet gaan onthouden wat al dan niet "gebruikelijk" is. Even een rondje lopen en dit soort dingen afgaan kost echt 10 minuten tijd en bespaart een hele boel ergenis en tijd na afloop.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:11 schreef nuget het volgende:
[..]
Uh nee, dat is geen aanname. Zo werkt dat met stukadoors.
Hij dient gewoon vooraf duidelijk met de klant te communiceren over plaatsing van deksels en in zijn offerte op te nemen dat wanneer de klant (of zijn elektricien) de deksels niet geplaatst heeft hij dit tegen meerprijs zal doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:54 schreef nuget het volgende:
[..]
Als jij geen deksels plaats dan smeert hij ze dicht... vrij logisch..
Voordat je gaat hakken, zou ik eerst nog zachtjes kloppen. Volgens mij moet je verschil in geluid horen wanneer je op de muur klopt of op het stucwerk waar een holle ruimte achter zit.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:24 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Afgelopen maandag was de stukadoor klaar met het stuken van mijn woonkamer. Nu heeft hij in zijn enthousiasme enkel wandcontactdozen dicht gesmeerd.
Iemand een tip om deze weer open te krijgen?
Wat een grapjas, er zit geen sensor in zo'n kapje.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:58 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Elektricien is langs geweest, deze heeft de weg gesmeerde wandcontactdozen weer te voorschijn gehaald.
Hij had een handig apparaatje bij zich die reageerde op een of andere sensor in het kapje die op de wandcontactdoos zit.
Eerst stel je dat een ander aannames doet en vervolgens kom je zelf met verzonnen feiten.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:07 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee dat zijn aannamens, voortvloeiend uit een gebrek aan communicatie. Dat de stucadoor op vakantie is, zegt ook veel: Even snel de laatste klus afmaken voor de vakantie en daarna verder kijken...
Die ik hier verwerkt heb in het huis hadden zeker wel een antenne/chip.quote:Op woensdag 1 juni 2016 00:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een grapjas, er zit geen sensor in zo'n kapje.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 01:08 schreef Randy_S het volgende:
[..]
Die ik hier verwerkt heb in het huis hadden zeker wel een antenne/chip.
Merk ABB HAF.quote:Traceerbaar door RFID-sticker Ook in de nieuwe uitvoering is het deksel voorzien van een RFID-sticker. Deze wordt gebruikt om de ingebouwde inbouwdoos achter het afgewerkte en uitgedroogde stucwerk te kunnen traceren met behulp van een deksel-detector.
LOL, ik heb iets gemist (ik doe al vele jaren alleen nog maar procesbesturing/fabrieken en deze eeuw nog geen woningbouw/utiliteit gedaan.)quote:Op woensdag 1 juni 2016 01:08 schreef Randy_S het volgende:
[..]
Die ik hier verwerkt heb in het huis hadden zeker wel een antenne/chip.
Jep, deze dingenquote:Op woensdag 1 juni 2016 07:24 schreef jpajs het volgende:
[..]
[..]
Merk ABB HAF.
Serie Hafobox.
Type DD-12.
Omschrijving Deksel detector.
[ afbeelding ]
nooit kloppen maar aaien met een vlakke hamer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|