ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19 |
![]() Komende zondag staat de 74e editie van ’s werelds bekendste en meest prestigieuze Formule 1-race op het programma: de Grand Prix van Monaco. Voor iedere toprijder een absolute must-have op zijn palmares. De nauwe en bochtige straten worden niet alleen omgeven door de pracht en praal van het steenrijke ministaatje en diens bijbehorende jetset, maar ook door een beruchte vangrails die zelfs de kleinste rijdersfout genadeloos afstraft. Het circuit is relatief kort, slechts 3,337 kilometer lang, en er zullen zondagmiddag 78 ronden gereden moeten worden. De Monegaskische race vormt samen met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500 de befaamde Triple Crown of Motorsport. Tot op de dag van vandaag wist alleen Graham Hill alle drie de races minimaal één keer te winnen. De wedstrijd op het wereldberoemde stratencircuit werd voor het eerst verreden in 1929. Dat jaar was het de latere Britse oorlogsheld William Grover-Williams die in zijn Bugatti de zege greep, nog voor de favoriete Duitse stercoureur Rudolf Caracciola. Ayrton Senna won liefst zesmaal in Monaco en is daarmee de meest succesvolle rijder in het vorstendom. Graham Hill en Michael Schumacher zegevierden ieder vijfmaal. De laatste drie jaar was de race telkens een prooi voor Nico Rosberg in zijn Mercedes. De GP van Monaco kent een enorme historie die gevuld is met tal van heroïsche verhalen. Zo lag tweevoudig wereldkampioen Alberto Ascari in 1955 aan de leiding toen hij te hard op een chicane af reed en met auto en al de zee in dook. Het publiek hield de adem in terwijl de Lancia D50 zonk als een baksteen. Enkele seconden later haalde iedereen opgelucht adem toen de lichtblauwe helm van de kampioen aan het wateroppervlak verscheen. Ascari werd onder luid gejuich in een reddingsboot getrokken. Ook de krankzinnige uitvoering van 1982 sprak tot de verbeelding. Alain Prost en Riccardo Patrese vochtten in de regenachtige slotfase om de zege. Prost kletterde in de 74e ronde in de vangrails, waarna Patrese spinde en zijn motor af liet slaan. Daarmee kwamen met nog twee ronden te gaan achtereenvolgens Didier Pironi, Andrea de Cesaris en Derek Daly aan de leiding, maar alle drie vielen ze stil met problemen. Uiteindelijk kreeg Patrese zijn motor heuvelafwaarts weer aan de gang en wist daardoor alsnog zijn allereerste zege te grijpen. Of het weer zo spannend zal worden als toen is niet te voorspellen, maar dit jaar is er in ieder geval een Nederlander die mee kan strijden om de ereplaatsen. Op voorhand lijkt de Red Bull van Max Verstappen gemaakt voor het smalle circuit waar downforce en grip belangrijker zijn dan rauwe pk’s. De jongste racewinnaar allertijden zal zijn handen echter vol hebben aan teammaat Daniel Ricciardo, die zijn uiterste best zal doen om aan te tonen dat hij de nummer één van het team is. Als altijd zal de concurrentie komen van Mercedes en Ferrari, maar ook McLaren-Honda heeft aangekondigd hoge ogen te kunnen gooien. Of dat realistisch is valt nog te bezien, maar feit is wel dat de krachtsverhoudingen op Monaco wel eens heel anders kunnen zijn dan op normale circuits. Daarbij komt dan ook nog dat de weersvoorspellingen voor komende zondag voorlopig regen verwachten. Alle ingrediënten lijken dan ook aanwezig voor een waar spektakelstuk! ![]() FIA Grand Prix van Monaco Informatie ![]() Kalender: ![]() Coureurs: Constructeurs: ![]() ![]() ![]() | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19 |
Ricciardo - Rosberg Hamilton - Vettel Hülkenberg - Sainz Pérez - Kvyat Alonso - Bottas Räikkönen - Gutiérrez Button - Massa Grosjean - Magnussen Ericsson - Palmer Haryanto - Wehrlein ![]() | |
Urb | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:19 |
Idd, zuur maar kan alsnog best vermakelijk worden morgen. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:20 |
Lauda nam zijn pet weer af. | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:20 |
Wordt leuk morgen. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:20 |
Open ik een nieuw topic, is er al een nieuw topic. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:20 |
Je nam er wel heel erg de tijd voor. | |
ChatGirl | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:21 |
Persco op 405 | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:21 |
yup. Gewoon hopen op wat mooie acties. Het kan nu alleen maar beter vanaf achteraan ![]() | |
KingRoland | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:21 |
Ik ben eigenlijk best wel jaloers hoe vaak hij huilt en de schuld aan anderen geeft ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:21 |
ik zat te wachten tot iemand hem opende, toen heb ik zelf gedaan | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:21 |
Thanks! | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:22 |
Dat deed Vettel op een gegeven moment ook. Wellicht hoort dit bij de WCs? | |
KingRoland | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:23 |
Gaan we weer vingertjes wijzen? ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:23 |
Mobiel. Kreeg eerst de melding dat ik geen rechten had toen ik desktop versie opvroeg. Moest ik dat nog een keer doen. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:23 |
Nawh, hij is blij en opgelucht! ![]() | |
j95 | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:23 |
Max geeft zichzelf de schuld.. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:23 |
Waarom de desktop versie opvragen ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:24 |
Jack van Gelder ![]() | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:24 |
Dat deed Vettel inderdaad. ![]() | |
KingRoland | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:24 |
Kan je van andere coureurs helaas niet zeggen. | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:24 |
Weten we al wat er met Max zijn auto was? | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:25 |
Niet iedereen is het daarmee eens. En dan nog is het geen reden om zo hatelijk te reageren. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:25 |
Persoonlijke fout. | |
j95 | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:25 |
Die Van der Garde zegt ook niet veel zinnigs he? Tijdens die pole ronde van RIC. ''Ja dit doet ie goed. Dit gaat goed. Goed gedaan.'' | |
KingRoland | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:25 |
Hatelijk? waarheden bedoel je. | |
Weltschmerz | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
Nee, want dat mag niet. Maar huilen dat die Britten deden toen Hamilton in Spa lek reed op de voorvleugel van Rosberg toen hij de deur dichtgooide terwijl Rosberg er al een stuk verder naast zat. Rosberg had vorige race gewoon pech, Hamilton had geluk dat hij er zonder straf vanaf kwam (ook niet voor het eerst). Het punt is echter dat er aldoor van die grote en kleine verdraaiingen zijn in het voordeel van Hamilton bij de Britse media. Nee. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
Omdat anders een nieuw topic openen niet goed gaat met de OP. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
Ja, niets. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
zoals het hoort. Zoals ik al zei eerder, prima. Is goed voor hem en een heel goede indicatie voor morgen. Dan start je met een realistische blik ipv een calimeroblik. Zeg maar. Heel volwassen en goed sportsmanship. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
![]() Hun coureur stuurde te scherp in, dat gaan ze nu proberen op te lossen. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
Dat is in februari al opgelost. | |
Fopje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
Er was niks met zijn auto, wel met zijn inschattingsvermogen. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:26 |
max stuurde hem een muur in. | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:27 |
Oh dat was het. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:27 |
Dat rot op was hatelijk. | |
Afhaalchinees | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:27 |
Morgen 1 stopper op soft en supersofts? | |
Fopje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:27 |
Hebben jullie het nou over Verstappen of over Hamilton? | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:28 |
Ga eens elders lopen fittieën. | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:28 |
HAM | |
KingRoland | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:28 |
Hangt ervan af hoe je het leest. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:28 |
Had je wel eens eerder kunnen zeggen. ![]() Jij gaf de tip om de desktop versie op te vragen om een nieuw topic te openen. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:29 |
Indien het niet gaat regenen doen ze allemaal een 1 stopper. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:29 |
Ik denk het. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:30 |
Men denkt 2 met de ultrasofts. | |
franklop | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:30 |
Of op intermediates of full wets ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:31 |
Bij een natte baan wel. ![]() | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:31 |
Hopelijk krijg je weer gelijk. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:33 |
Ricciardo in zijn pole lap. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:35 |
Wāt een rondje ![]() En weet je, even wat minder Maxgehype is wel goed denk ik ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:35 |
Is het hier tenminste iets rustiger. | |
potjecreme | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:37 |
FP valt tot nu toe ook mee. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:37 |
nou ja, de haters schieten dan wel ineens als onkruid de grond uit. | |
Weltschmerz | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:38 |
Ja, mensen begonnen al te fantaseren over WK's in de toekomst en de nieuwe Schumacher enzo. Eerst maar eens Ricciardo structureel op 3 tienden zetten, dan kunnen we voorzichtig aan supertalent gaan denken. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:40 |
idd, die hebben letterlijk 2 weken gewacht op dit moment. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:42 |
ach, dat zie ik ook wel gebeuren, maar doe tot die tijd maar gewoon normaal en rustig aan. Supporten en hopen en meeleven, fouten accepteren en realistisch blijven. Maar dat ben ik. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:42 |
Kan hij in Canada weer eens starten zonder alle schijnwerpers er vol op ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:43 |
Schumacher schoot tijdens de kwalificatie in China ook eens in de eerste bocht de grindbak in, waardoor hij van achteren moest beginnen . | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:43 |
yup ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:44 |
En met nieuwe motor | |
EsPe | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:44 |
Waarom staat er vaak iemand (van het team?) met een dictaphone achtig ding bij de drivers wanneer ze met de pers praten? Wat is dat voor ongein? Moet dat? | |
Nouri | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:47 |
Hoe ziet de top 6 er morgen uit? Ik moest werken | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
Ric, Ros, Ham, Vet, Hul, Sainz | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
ric ros ham vet hul rai | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
dat is de top 7, oh nee, je vergat rai. | |
ChatGirl | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
RIC ROS HAM VET HUL RAI | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
Raikonen is 6 plaatsen naar achter gezet... | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:49 |
Nee? | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:50 |
Max is de meest getalenteerde coureur allertijden, als zo'n Nederlandse ex-F1 coureur dat zegt dan weet je dat het waar is. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:50 |
Ja, rai verplaatst, maar dat is niet de quali uitslag. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:50 |
dat vroeg ie toch niet? Hij vroeg hoe ziet de opstelling er morgen uit... | |
Nouri | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:51 |
RIC op pole. Johee johoo fucking bizar | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:51 |
Jarenlang zit je te kijken en te hopen... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:52 |
Maar goed, is er ooit iemand 1e geworden terwijl ie als laatste begon? [ Bericht 38% gewijzigd door Nattekat op 28-05-2016 15:53:08 ] | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:52 |
ah, my bad. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:52 |
senna. [ Bericht 17% gewijzigd door Nattekat op 28-05-2016 15:53:18 ] | |
Nouri | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:52 |
Hopen dat de Mercedessen voor vuurwerk gaan zorgen morgen. Maar slechte hoop. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:53 |
Bedankt Tjacka | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:53 |
Verstappen weer met de voetjes op de grond, na een harde landing. Ferrari weer dramatisch in de kwalificatie. Al met al weer teleurstellend. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:54 |
Kimi had een 5 plaatsen penalty, Vettel op P4 was de max voor ze. Hoezo dramatisch? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:55 |
Een tijdje geleden dus. Nou ja, ik kijk wel morgen. Geen voetbal, gratis te zien via Ziggo.. nuff said. Oh, en hoi Nattekat. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:55 |
Nee toch? Watson wel eens vanaf de 22e of 23 plek gewonnen, in de VS, weet niet meer of het Long Beach was of een ander stratencircuit. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:55 |
![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:56 |
wel naar podium iig geloof ik? Nou ja ![]() | |
twiFight | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:56 |
Het ging me ook niet per se om jou. Maar je ziet het - on queue - gelijk weer. Pagina na pagina hilariteit dat HAM problemen heeft. Maar o wee als iemand wat over Verstappen zegt. Dan is het gelijk huilen over trolls en hem de grond in boren en niks gunnen, etc. Dat is toch sneuheid waar je je als mens voor moet schamen? Het valt op dat 90% van dat gedrag zich concentreert rond Verstappen en Hamilton. En die posters noemen zich steevast kenners en fan van de sport. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:56 |
In Japan 1988 had Senna pole, maar verklootte hij de 1e start, waardoor hij achteraan moest starten en nog won. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:57 |
Nattekat heeft het maar druk zo te zien ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59 |
Ik zei in het vorige topic al Hamilton is goeie coureur. Aleen moet ie kappen met die drama over als er iets fout gaat | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59 |
Denk dat Ricciardo na enkele rondjes een gat zal gaan trekken als de ultras wegslijten, Mercedes moet dan doorrijden tot ze een goede stop kunnen maken. En dan is Ricciardo gevlogen. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:00 |
Oliver Panis P14 en winnen in 1996. http://www.4mula1.ro/s/?cdx=0f68e51&pos=1&idt=40 Graag gedaan. | |
ChatGirl | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:00 |
https://en.wikipedia.org/(...)ck_on_the_start_grid
| |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:00 |
In die omstandigheden was er in ronde 1 al een rode vlag geweest anno 2016 ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:02 |
Ze kwamen een tijdje terug dicht bij Mercedes en waren simpelweg het tweede team. Nu verliezen ze tijd tov Mercedes en is RB iig beter in de kwalificatie. Dat is achteruitgang en dus dramatisch als je de beste wil zijn. | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:04 |
Echte fan. En ze kijken ook al F1 vanaf dat jij in de luiers zat. Ook al weten ze totaal niet wie ze voor zich hebben... ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:06 |
Heb je die race nog in je geheugen? Zou er maar niet teveel op rekenen. | |
Bluurgh | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:07 |
Die race in 1996 had je ook van P22 kunnen winnen. Eerste ronde lag sowieso Jos en Schumi er al uit en nog twee anderen dacht ik. Uiteindelijk maar drie aan de finish. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:07 |
Dat vind ik wel het jammere aan HAM ja. Goede rijder in goede auto. Maar zijn houding en de manier hij omgaat met tegenslag. Dat is gewoon jammer voor de sport vind ik. -Gun- ik dan hem een crash of uitvallen? Mwah, neuh, niet echt, maar imho is over hem als personage zoals hij zich neerzet wel beklaagbaar. Dat heeft alleen niets met rijden zelf te maken en het uitlachen en hihaho-en om uitvallen. Maar dat zijn mijn twee centen. | |
Bluurgh | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:10 |
Ik vond het heel mooi dat Hamilton naar Mercedes ging en ik werd bijna fan maar nu is dat wel weer weg ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:13 |
Zou Max toch enigszins wat druk hebben gevoeld vandaag? Hij komt altijd super relaxt over, maar kan me haast niet voorstellen dat ie dat altijd is. | |
xzaz | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:14 |
Jawel | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:15 |
Hij heeft gewoon een domme fout gemaakt. Niet overanalyseren. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:16 |
Tuurlijk voelt hij druk, daar is niks mis mee en logisch bij een team als Red Bull. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat de reden was voor dit foutje. Dit mag hem nu nog overkomen, dat was het risico dat ze wisten dat ze namen toen ze Max zo vroeg al binnen haalden. Maar gebeurd dit bijv 4/5 keer in 2017 dan lig je eruit, zie Kvyat. Het is Red Bull, geen Manor. ![]() | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:25 |
Ja man een na de ander viel uit en toen leek het op dat 7 zouden finishen, maar net voorbij hairpin een kettingbotsing, 3 op elkaar. | |
Bluurgh | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:53 |
Niet helemaal eerlijke vergelijking maargoed ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:57 |
Heb veel gemist vandaag ... ![]() | |
Fopje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:00 |
Geen 2e plek voor RBR morgen ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:06 |
Zou zomaar kunnen hoor. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:07 |
Misschien wint Kimi wel, met Ricciardo op een tweede plek. | |
Fopje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:10 |
Ohja ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:12 |
droom lekker verder ![]() | |
Boarderzip | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:16 |
Als ik een filmpje op YouTube bekijk zie ik toch duidelijk de stuurstang breken, dus een mechanical failure toch? | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:17 |
Dan is iedere crash een mechanical failure... | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:27 |
nee. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:28 |
Kimi 4 WDC 2016 ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:29 |
Kwam door een kusje tegen de muur ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:30 |
Morgen gewoon juichen voor Ricciardo en hopen dat Max flink goed het veld door komt, en dan hebben we veel RBR zendtijd! | |
j95 | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:31 |
Het is jammer, maar ik kan zo'n foutje wel goed begrijpen. Het is toch ook een onwaarschijnlijk lastig circuit? De ruimte die ze steeds hebben tot de muur is minimaal. Ik zit met open ogen naar zo'n perfect pole rondje van RIC te kijken, moet ik eerlijk zeggen. Heel erg knap. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:32 |
Max ontkent het, maar ik denk dat ie nog een heel klein beetje de Red Bull onderschat ![]() | |
Beach | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:33 |
Juichen voor Rosberg bedoel je. Heb jij soms aandelen in die blikjesrommel? | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:35 |
Ranzige troep is het. En dan juich jij lekker voor Rosberg. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:35 |
Rosberg ![]() Meest kleurloze gozer van het setje. | |
GotenSSJ | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:37 |
Ook een aantal uitvallers met technische problemen, komt volgens mij in de huidige F1 niet meer zo vaak voor. Volgens mij sowieso Hill en Alesi die beiden aan de leiding gingen die een motor of benzinedruk probleem hadden. | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:43 |
Ik had het kunnen begrijpen in Q3. Dan was het nog een flinke fout geweest, maar dan begrijp ik ook dat je er vol voor gaat. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:46 |
Dat zegt hij toch juist? Hij had de grip onderschat, daarom stuurt hij TE VROEG in. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:47 |
Ricciardo is een toffe gast. Daar juich ik voor. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:48 |
Dat. Hij was eerlijk, realistisch en volwassen. Maar er moet altijd wat te zeiken zijn natuurlijk. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:49 |
en dat. Modelcoureur. Harde werker, juiste instelling, goede rijder. Ricciardo. ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:50 |
Maar hij zegt ook dat het niks te maken had met het wennen. | |
Deckard | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:51 |
Ricciardio, knap gedaan. | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:51 |
Dan zal dat wel zo zijn. | |
Deckard | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:56 |
Verder reageert iedereen direct als een verwend kind als Verstappen even niet aan de verwachtingen voldoet. Waarschijnlijk dat er dit jaar een overwinning nog in zit maar meer mag je niet verwachten. Alleen iedereen verwacht nu natuurlijk dat hij sowieso iedere race kans heeft wat onrealisitsch is. Zo'n fout hoort er nu eenmaal bij van iemand van onder de 20 en het tweede weekend in een nieuwe auto. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:00 |
Iedereen? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:02 |
En andersom? ![]() Pole vertrekken: als laatste over de meet? | |
Boarderzip | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:12 |
Was me in eerste instantie niet opgevallen omdat de vangrail net buiten beeld viel maar zie het ja. Zonde, shit happens. | |
Re | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:14 |
Met 2 safely cars lijkt me een en ander wel te kunnen, anders verwacht ik nog wel wat inhaal vuurwerk. Kan die dat ook weer eens laten zien | |
marcodej | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:19 |
Morgen lekker inhaalactietjes maken. | |
Ooku | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:20 |
Vanavond maar even een regendans doen | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:23 |
Hoezo reageert iedereen als een verwend kind? Waar slaat dat nou weer op. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:28 |
interessante banden keuze van Ricciaro, of zal het een fout zijn ? | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:30 |
nee. Bewust. Anders was hij in Q2 niet meer naar buiten gegaan. | |
King_Merc | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:30 |
Zou bijna zeggen button in Canada 2011 ![]() ![]() | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:31 |
RBR zal het tactisch aan moeten pakken om max zoveel mogelijk punten te laten scoren. Ze kunnen met Ricciardo aan kop hem natuurlijk het veld laten ophouden zodat Max snel kan pitten en aansluiten voordat iedereen is geweest. | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:32 |
Over wie heb je het eigenlijk? Op zichzelf snap ik wat 'iedereen' betekent, maar als je dat echt bedoelt, dan snap ik weer niet waarom je iedereen bedoelt. | |
VEM2012 | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:33 |
Ja, want bij RB zijn ze alleen met Max bezig enzo... | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:33 |
Waarom zouden ze dat doen ![]() Dat verkleint de kansen van Ricciardo om te winnen, want dan is er meer kans dat hij na een pitstop in het verkeer komt. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:34 |
"Leuk Ricciardo die Pole, maar je moet vooral even het hele veld ophouden zodat onze échte nummer 1 rijder minimaal 19 auto's kan inhalen in de eerste 5 ronden" | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:35 |
![]() | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:35 |
Mag en kan je een 0 stops strategie doen trouwens ? | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:36 |
nee | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:36 |
ok bedankt | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:36 |
Nee, je moet met twee verschillende compounds rijden. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:36 |
Je moet op 2 verschillende compounds rijden. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:37 |
helder thx ik denk vroeg pitten voor max en dan uitrijden, hopen op wat SC situaties | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:38 |
En toch draait niet alles om Max. Ze zullen Ricciardo niet gebruiken om Max het goed te laten doen. Daar moeten ze een afzonderlijke strategie voor bedenken. En hopen op wat geluk. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:39 |
Dat zal de tactiek worden. Het liefst meteen een safety car zodat niemand mee naar binnen gaat. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:40 |
Zolang die SC maar niet ten koste van Ricciardo is ![]() | |
Humberto-T | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:41 |
Na 1 ronde gelijk pitten enn uitrijden, gaat dat op softs lukken? | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:42 |
Misschien heeft Max alvast weer 1 ingehaald http://www.motorsport.com(...)nical-checks-741431/ Het zit Kvyat echt niet mee. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:42 |
Lukt Max wel, die is heel goed met zn rubber | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:42 |
En dan na 10 rondjes een bui krijgen en weer moeten pitten. Denk niet dat het een verstandige strategie is. | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:43 |
Ik heb geen idee wat de beste strategie zou zijn. Extreem vroeg stoppen en uitrijden op supersofts? Gaan die dat zoveel ronden volhouden? Ik denk dat je daar geen 70 ronden op kan doen. Extreem vroeg naar binnen en uitrijden op softs? De rest rijdt het grootste gedeelte op supersofts denk ik. Ik denk dat gewoon doorrijden totdat je niet meer sneller bent dan de rest en dan naar binnen, dus juist heel laat, misschien wel de beste strategie is. En dan maar kijken hoe of wat. Starten op supersofts en gaan met die banaan en dan op het einde naar de ultra's ofzo. Geen idee. En dan moet je ook nog rekening houden met een of meerdere SC's of VSC's. Niet makkelijk, maar gelukkig zitten bij RB betere strategen dan bij TR zullen we maar zeggen. We zien wel waar ze voor kiezen. Hij zou ook nog er voor kunnen kiezen om uit de pits te starten volgens mij toch? Dan zouden ze hem nog wat meer op een regenafstelling kunnen gooien en maar kijken hoe dat uitpakt. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:44 |
ocherm. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:44 |
Hangt helemaal af van het weer morgen bij de start. | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:52 |
Hij mag starten vanuit de pit toch? Als ze meer veranderen dan alleen schade repareren. Ofja mag, dan moet hij vanuit de pit starten. Ik zou hem op een volledige regenafstelling zetten. Gewoon een gok en maar zien. Als het regent dan heb je RIC die vooraan rijdt en iedereen erachter die niet op een volledige regensetting staan en je tweede coureur achteraan het veld die een heel groot voordeel heeft tov de rest van het complete veld. ![]() | |
Meike26 | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:54 |
Nouja.. Niet helemaal, als het heeft geregend en Pirelli adviseerd een regenband, dan vervalt het banden reglement en is het wel mogelijk om een 0-stopper te rijden. Maar dat is theoretisch, practisch zal dat niet lukken. Of de baan droogt op en de slicks worden sneller dan een regenband, of de regen blijft en een verse regenband is ook beter/sneller. | |
wimderon | zaterdag 28 mei 2016 @ 18:57 |
Pitlane start voor Verstappen. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:02 |
hoe werkt een pitlane start eigenlijk? Mag je dan pas gaan rijden als de rest weg is? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:03 |
De ervaring van de afgelopen jaren leert dat als het hard genoeg regent voor regenbanden, er achter de SC wordt gereden totdat het goed genoeg is voor intermediates. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:03 |
Idd. Hoewel het wel eens voorgekomen is dat het licht te vroeg op groen ging, en de pitlanestarter daardoor aan de leiding reed. | |
Niox | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:04 |
Verstappen start vanuit de pits morgen: http://www.motorsport.com(...)bull-chassis-741449/ | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:04 |
jaaaa, maar onder droge normale omstandigheden. | |
Re | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:07 |
half natte baan is altijd leuk | |
THEFXR | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:08 |
dat is de oude auto van Max, daar kan Kvyat niks aan doen, dat ligt bij het team zelf. | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:08 |
Maakt dat de problemen voor hem minder dan? | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:09 |
Op regen afstelling zetten is idd het beste | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:09 |
Bedankt Hans. | |
Beach | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:13 |
wie is hans | |
Nieuwschierig | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:14 |
Mag je trouwens tegenwoordig bij de kwalifikatie niet meer de T-car gebruiken? Er was nog tijd genoeg als hij even naar de pitbox gesprint was. | |
kareltjoo | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:16 |
die bestaat niet meer.. | |
ChatGirl | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:17 |
Een spare car wordt al jaren niet meer gebruikt. | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:18 |
Hij reed niet hard genoeg dus volgens hem zelf. En dat terwijl hij volgens mij met een retestrak rondje bezig was tot de crash ![]() | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:19 |
Mooi commentaar van Max. Ik heb nog nooit iemand horen roepen na een crash misschien reed ik niet hard genoeg. Ik had op de limiet moeten zitten. ![]() | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:20 |
Leek me al het verstandigste. En dan aub volledig op regen afstellen die auto. En hopen dat het met bakken uit de lucht lazert na een paar rondjes. ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:22 |
Ik hoop het ook, ik hou alleen al een tijdje een slag om de arm in die zin dat je gewoon sneller moet zijn dan je teamgenoot. Hij is natuurlijk gewend om altijd sneller te zijn, en dan opeens zit hij in dezelfde auto als Ricciardo, maakt hij niet de indruk even snel te kunnen gaan op een echte rijdersbaan, en maakt hij een foutje. Een foutje is niet zo erg, het gaat om de eventuele achterliggende oorzaak. Ik lees Doornbos nu ineens Ricciardo de hemel inprijzen, daar krijg ik dan ook een beetje het gevoel van dat die toch wel wat bang is van Ricciardo en iets te hoog van de toren heeft geblazen, en dan nu Ricciardo maar wat groter maakt. Sainz wekt voorlopig ook nog niet de indruk dat hij geen kind aan Kyvat gaat hebben, dus hoe snel waren die twee rookies bij STR nou eigenlijk? Ik heb heel veel Britse ex-F1 coureurs ook hele wilde dingen horen zeggen over Hamilton destijds. Toen werd er al gespeculeerd over het breken van Schumacher's record en 10-voudig WK. Ik denk dat veel ex-F1 coureurs wel eens vergeten hoe veel hoger de lat de afgelopen 20 jaar is komen te liggen. Wat voor hun generatie als een supertalent zou gelden is voor deze generatie gewoon een talent. Hij heeft nog even tijd, maar hij moet van de zomer wel Ricciardo gaan verslaan om zijn belofte/hype in te lossen, en er is dit weekend niet zoveel wat erop wijst dat hij dat wel eventjes zal doen. | |
THEFXR | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:22 |
ik zie scheuren: Lewis Hamilton: Mercedes problem cost me Monaco pole position http://www.bbc.com/sport/formula1/36390252 | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:24 |
en dát maakt Ham zo onuitstaanbaar. | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:24 |
Had het al eerder gezegd maar Vettel valt me dit jaar tegen. Rosberg zn humeur hangt af van wat hamilton doet. Zolang hij er voor staat is hij blij, anders stik chagerijnig. Ik snap de keuze van RB niet met de SS. De commentatoren hadden het erover dat ze nu meer strategische mogelijkheden hadden, maar volgens mij hebben ze er gewoon even veel als de anderen. Iedereen gaat volgens mij voor de 1 stopper, ultrasoft en dan supersoft. De ultrasofts pitten eerder en kunnen vervolgens weer naar ricciardo rijden op nieuwere supersofts terwijl ricciardo op oude supersofts langer door moet rijden omdat hij anders veel te lang op ultrasofts moet. Een undercut ligt gewoon op de loer zo. Het enige wat gunstig zou zijn is als de mercs vroeg pitten en vervolgens in verkeer komen, maar ik denk dat iedereen wel rond dezelfde ronde zal pitten. En Max moet gewoon de eerste ronde de pits in en dan de race uitrijden op softs. Volgens mij heeft perez ook zowat een hele race op softs gereden vorig jaar | |
THEFXR | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:28 |
zodra er regen valt, verdwijnt de 2 banden regel. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:28 |
Ik vind zn paarse pet mooier | |
JopJuh | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:29 |
Rest gaat ultrasoft en dan soft, dus volgens mij hoopt RB op oude supersofts sneller te zijn dan de rest op nieuwe softs. | |
Scrutinizer | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:34 |
Buiten de top 10 start men niet op Ultrasoft. Als je (te) vroeg moet stoppen en vervolgens in het midfield terecht komt rij je niet zomaar terug richting Ricciardo. | |
VacaLoca | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:39 |
Meteen stoppen en uitrijden op SS lijkt me beste plan voor Max morgen als droog blijft. | |
Weltschmerz | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:39 |
Op zich wel. Maar het is niet alleen labiele Lewis he, het is ook de hele media-omgeving die hem daarin steunt en voedt. Het is gewoon een verwend nest, een cry baby, en hij wordt daarvoor al bijna 10 jaar op handen gedragen. Dat moet hem ook gevormd hebben als coureur want hij was nog erg jong en viel meteen met zijn neus in de boter. Het was veel beter voor hem geweest als hij de harde leerschool van het achterveld had doorlopen en meteen flink kritisch was aangepakt door de media. | |
j95 | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:40 |
No action against Daniil Kvyat after stewards accept his Toro Rosso was damaged by impact during Q2 #SkyF1 | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:40 |
yup, eens hoor! | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:41 |
Als t regent wel. | |
VacaLoca | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:41 |
Wunderground geeft trouwens 80% kans op regen morgen om 12 uur en 62% om twee uur. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:42 |
jahaaa. | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:45 |
Regen regen regen ![]() ![]() ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:46 |
Vrijgesproken. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:47 |
En Verstappen kan zijn wagen op een regen afstelling zetten. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:49 |
Want? Het is niet waar wat hij zegt ofzo? | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:50 |
als er regen valt dan rijden ze nog steeds op twee verschillende banden | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:51 |
Want ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:51 |
Niet als de race regent en de race kan uitrijden zonder een pitstop te maken | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:51 |
De arrogantie dat hij pole had gepakt volgens hem. Dat weet ik nog net zo niet met dat epische rondje van Ricciardo. Dat, en zijn jankgezicht. | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:53 |
Komkom, je bent gewoon een niggerlover en speelt nu hard to get voor Lewis ![]() | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:53 |
Misschien dat Mercedes met 1s per ronde een gat trekken met het middenveld, maar dat is onvoldoende om ervoor te blijven na 15 rondes. De Ultrasoft zal ook wat snelheid inleveren na 10 rondjes gok ik. Dus dan trekt Ricciardo een gat en is die weg. Maar ik verwacht dat Mercedes op een bepaald moment die motor op maximaal kan zetten en dit kan volhouden tot ze Ricciardo hebben. De kwalificatiemodus van de nieuwe Tag Heuer was wel indrukwekkend. Maar kunnen ze dit ook rondenlang volhouden? | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:54 |
Ik gun het Ricardo in elk geval wel en dan aub zonder falen van anderen en dus gewoon puur door zichzelf winnen. ![]() | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:56 |
De soft was vorig jaar al te hard, ze konden de hele race erop rijden. Dus ultra soft+supersoft moet lukken als je een redelijke stint op de ultras rijdt | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:57 |
En wie weet kunnen de strategien al bij de start overboord. We zullen zien. Zendt Ziggo ook de Indy 500 uit trouwens? ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:58 |
moet wel he als wannabe Brit ![]() | |
Beach | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:58 |
RTL7 doet dat toch altijd? | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 19:58 |
ah, dat wel, maar ik denk dat de top 4 wel in staat moet zijn om ver genoeg weg moet kunnen rijden bij degene die vrije keuze hebben om daar bij de pit stops voor te blijven | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:00 |
dan heb je toch een droogweerband + intermediate of fullwet | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:00 |
Vandaar mijn vraag ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:02 |
Ja. Open kanaal. | |
Sked | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:02 |
Ziggo moet je zijn ja | |
Zorro | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:02 |
Als het regent wel ![]() Edit: Ok, eerst alles lezen, dan reageren ![]() | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:02 |
Ok top thanks ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:06 |
jahaaaaaaaaa ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:10 |
zijn er hier mensen die speciaal regendans doen voor max? ![]() | |
Sjemmert | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:11 |
Race pace was ook erg sterk in de langere stints iig. En de ultras gaan ook wel wat langer mee dan 15 hoor. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:17 |
Heel erg arrogant inderdaad om te denken dat je voor pole kan gaan wanneer je in een wagen rijdt die de afgelopen 30 races geloof ik 29 poles heeft gepakt. Hoe kom je op zo'n belachelijke gedachte inderdaad. Een Mercedes op pole... hoe verzin je zoiets. En een gezicht op onweer terwijl je voor de zoveelste keer dit jaar pech hebt. Inderdaad schandalig. Iedereen zou lachen en dansen inderdaad, maar Hamilton gaat zitten sippen. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:18 |
Ze verwachten een twee-stopper met de ultrasofts. Ultrasofts gaan maar zo'n 15 rondjes mee. Dat las ik althans. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:20 |
Al lang niet meer. Ziggo Sport al een paar jaar. Sinds ze ook de F1 hebben. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:20 |
Mercs zullen na 11 ronden of zo wel naar binnen gaan. Dan kunnen ze wel in verkeer komen. Red Bull heeft een grote kans morgen. Tenzij het regent. Dan heb ik geen idee. | |
Toby56 | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:22 |
Zou dat zin hebben? Hij vliegt er met droog weer al af. ![]() | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:25 |
Hamilton zegt ook vaker wat hij denkt. ITT tot rosberg, die praat alleen maar onzin. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:26 |
Hij deed gewoon een 'Kruijswijkje'. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:28 |
Precies. Max praat ook met branie en vertrouwen, maar dan is het ineens prima. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:29 |
Daarom maar eens met regen proberen, toch ;-) | |
Toby56 | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:30 |
Nou, dan moeten we ook maar niet aan een Sneeuwdans beginnen. ![]() Hij moet, weer of geen weer, morgen maar zo strak mogelijk blijven rijden en wie weet schuif je dan toch nog op richting punten. En er niet afschuiven potdorie, want teveel autootjes afschrijven vinden ze bij Red Bull natuurlijk niet leuk, zelfs al gunnen ze je als newbie nog zoveel tijd. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:33 |
We zijn het oneens Jimmy. En dat is prima. Dus daar laat ik het dan maar gewoon bij. ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:45 |
Fair enough :-). | |
opreis | zaterdag 28 mei 2016 @ 20:45 |
"It's a one-stop [race] and unfortunately these tyres are so hard, even though they are supersoft and ultrasoft, it's going to be an easy one-stop for everyone most likely," Lewis told Sky F1. "So there's nothing you can do with strategy. You lose time in the pit stops | |
DeeBee | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:14 |
Hamilton maar janken en janken over het team en die problemen. ![]() Makkelijk te vergeten dat die mensen een auto hebben gebouwd waarmee je lachend en met twee vingers in je neus twee titels kon ophalen, ondankbare blaag. ![]() | |
j95 | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:23 |
Dit zie ik Hamilton en Rosberg niet doen ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:33 |
Als Max op de soft start, moet hij dan verplicht stoppen? Of kan/mag hij de hele race op die set uit rijden? | |
Swetsenegger | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:35 |
Zijn wel twee kwajongens bij elkaar ![]() | |
ReplaR | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:36 |
Tof! | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:37 |
Tof filmpje | |
Weltschmerz | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:42 |
Hij heeft gewoon zijn polerondje kunnen doen hoor. Het is niet dat hij minder pk's had of zo. Soms kiezen coureurs ervoor om maar één rondje te doen in Q3, of worden er ook toe gedwongen door omstandigheden, ook dan kun je dat ene rondje gewoon helemaal goed doen. Voor Ricciardo moest vorige week ook dat ene rondje helemaal goed zijn, en hij levert dan wel. Er zijn coureurs in het veld die een dergelijke kleine tegenslag al verwerkt hebben voordat ze de pit uit rijden voor hun beslissende ronde, ik schat het aantal ervan zo rond de 21. Volgens mij is de hoeveelheid pech van Hamilton nog wel makkelijk te tellen. Er zijn natuurlijk dingen waar hij helemaal niks aan kon doen, maar juist dan moet je daarnaast niet nog veel meer punten verliezen door eigen falen of omdat je een minimaal tegenslagje hebt. Het is niet alleen een zwak excuus, het is ook gewoon slap gelul. Een gat van 3 tiende op een rondje van 1.14 is een flinke hap uit de tijd, Het is me nogal een statement om te zeggen dat je dat met twee kansen wel was gelukt. Hij lijkt wel te denken dat hij recht heeft op pole omdat hij een Mercedes heeft. | |
trein2000 | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:49 |
Moet idd stoppen, tenzij rode vlag. De regel is namelijk twee verschillende compounds. | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:53 |
Hij kan ook na 1 ronde pitten, maakt weinig uit of hij gelijk achter Hariyanto aan gaat of na 3 rondjes. Het is zo ingelopen. | |
Pino112 | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:58 |
Bazen ![]() | |
davedavy | zaterdag 28 mei 2016 @ 21:59 |
Geniaal. Meer van dit ![]() | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:00 |
hahahaha bawssss die periscope ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:01 |
Hopelijk kan Max een 1996 doen. | |
VacaLoca | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:01 |
Lijkt me echt de beste strategie idd. Dan opschuiven als er gestopt wordt door anderen. Alleen zullen er wss ook veel pitstops komen tijdens een Safety Car dus dat kan nadelig zijn. Maar sws verlies je al snel veertig seconden door achteraan starten. Maar eigenlijk wordt het vooral gewoon zaak om als je langs zoveel auto's moet in de smalle straten van Monaco dat je niet weer in iemand crasht. Dus de auto veilig thuisbrengen | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:01 |
crashmax hahahah hij kon er zelf ook om lachen wat een baas! | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:03 |
Prima. Dan heeft hij een heerlijk jaar met de wind in zijn rug. Ook goed. | |
THEFXR | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:05 |
Ook als je vanuit de pits start? | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:05 |
pitlane start wordt hem voor max go cashmax! | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:06 |
Je kan van alles bedenken qua strategie, maar als het regent kan je alles weer vergeten... ;-) | |
VacaLoca | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:09 |
Wunderground zegt nu 89% kans op regen om 11:00 en 60% om 14:00 | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:11 |
Hopen dan maar... | |
VacaLoca | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:11 |
Hoop wel echt dat Ricciardo wint, is 'm gegund. Tenzij Max ook nog kan winnen ![]() | |
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:12 |
Die blauwe boot, van wie is die? ![]() | |
WheeledWarrior | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:15 |
Ik zet m'n geld toch op 1 vd Mercedessen. Ricciardo is niet de allerbeste starter als het gaat om van de lijn komen. Rosberg dit seizoen wel. | |
motorbloempje | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:15 |
eckte team spirit I want to talk through my lap too. It lasted 2 sectors, and then I fucked up. | |
JimmyManna | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:30 |
Leuk team. Toch waren ze niet echt populair toen ze alles wonnen. | |
trein2000 | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:32 |
Ja, ik heb het even voor je opgezocht: F1 sporting regulations 24.4 onder h Hier staat niks over een start vanuit de pitstraat. Dus ja ook dan. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:52 |
Mag je bij een regen race op een 0 stop strategie zitten ? | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:52 |
Als in de hele race op wets?? | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:53 |
ja ? | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:54 |
Dat lukt niet, mag wel denk ik aangezien het banden regelement niet geldt als het regent. | |
MrSweets | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:55 |
oke thx | |
Sjemmert | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:57 |
Max moet als het morgen droog is heel vroeg of heel laat stoppen aangezien ik verwacht dat 90% van de rijders 1 stop zullen maken. | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:57 |
Nog even de replay gekeken van Fp2, Ric en Ros deden inderdaad 27 laps op Ultrasoft, zonder problemen. Daarnaast was de pace van Kvyat op Soft ook uitstekend, zelfde als Ultrasoft. Dus ik zou Max na een ronde op Soft zetten en Ricciardo doet na de stops van Mercedes een paar bankers tot ze ook op snelheid zijn en dan rustig stoppen denk ik en uitrijden op Soft. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:57 |
Ze kunnen ook gokken op een safety car... (wel een grote gok..) | |
zoem | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:58 |
Zie de regulations op formula1.com: Dus ja, hele race op 1 set wets/inters mag, maar dat gaat de band niet volhouden. | |
Sjemmert | zaterdag 28 mei 2016 @ 22:59 |
Waarom lukt dat niet ? Als het de hele race nat blijft gaat een setje wets wel tot het eind hoor denk ik in Monaco. | |
Sjemmert | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:04 |
Heel vroeg van us naar ss en en dan hopen op een vroege SC is een optie. Of starten op ss en dan langer door met de hoop op een latere of dubbele SC. | |
Nober | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:05 |
Vettel ging ook alle records breken, helaas voor hem werd Mercedes het snelste team. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:08 |
Max moet starten op regenbanden. Dan gaat het na 5 minuten regenen waardoor iedereen moet wisselen en Max aan de leiding rijdt. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:10 |
Deed Ferrari zoiets ook niet eens in Maleisië? Dat pakte verkeerd uit, want op het moment dat het ging regenen waren de banden versleten ![]() | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11 |
Kimi vanaf de tweede plek ja. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11 |
Ferrari ging toen te vroeg over op de intermediates volgens mij... (of was dat een andere race?) | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11 |
Nee, echt meteen de full wets. | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:15 |
Was toch een call van Schumacher, vanaf de pitmuur? | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:15 |
Winkelhock in de Spyker op de Nurburgring. | |
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:17 |
Oja, geweldig was dat ![]() | |
ESF1Gamer | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:17 |
o aj, die moest invallen omdat spyker Albers uit het team had geschopt vanwege problemen met sponsorgeld enzo Hamilton werd de grindbak uitgeduwd.Dat was oneerlijk tov de andere coureurs | |
Peterselieman | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:20 |
Dat mocht daarna ook niet meer | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:22 |
Was een smoesje van Mol, om het minder erg te doen lijken. Albers was gewoon niet stressbestendig gebleken. | |
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:30 |
Albers was gewoon niet goed genoeg. Dat vond ik al sinds hij F3000 reed en geen enkel punt scoorde terwijl zijn teamgenoot derde werd in het kampioenschap. | |
SnowOokami | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:44 |
Ben echt benieuwd naar morgen ![]() ![]() Is er nog een kans dat Max een paar plekken pakt als die vanuit de pits start? Bij dit circuit heb ik het idee dat de pit exit lane sneller is ![]() | |
Fer | zaterdag 28 mei 2016 @ 23:54 |
Michiel Mol is trouwens nog steeds eigenaar van Force India en Vijay Mallia is op de vlucht geslagen. Wellicht dat hij van zijn aandeel af wil en wat Nederlandse sponsoren willen instappen, wie weet, wie weet... | |
Peterselieman | zondag 29 mei 2016 @ 00:13 |
Doe mij maar weer een race zoals in 1996 ![]() | |
Klummie | zondag 29 mei 2016 @ 00:16 |
![]() ![]() Max Panis! | |
SnowOokami | zondag 29 mei 2016 @ 00:18 |
Of regen en de eerste 10 crashen in de eerste bocht Max en Harry 1 en 2 ![]() | |
zoem | zondag 29 mei 2016 @ 00:18 |
Hij mag toch pas vertrekken wanneer de laatste op de grid over de startlijn is? | |
Peterselieman | zondag 29 mei 2016 @ 00:20 |
laatste langs de pituitgang toch? | |
SnowOokami | zondag 29 mei 2016 @ 00:20 |
das kut ![]() das nog erger ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 mei 2016 @ 00:22 |
die paar seconden die hij aan de broek krijgt is niet erg. Er gaan brokken vallen in de eerste bocht en Max heeft er dan zo gratis een paar te pakken. Voordat de laatsten bij het Casino zijn zit Max er al achter | |
Watashiwa | zondag 29 mei 2016 @ 00:38 |
Met regen is meer lastiger om in te halen, want dat gaat met meer risico. Wel fijn dat hij begint van pit, dan krijgt ie ook niet de ellende van de eerste bocht na de start. | |
zoem | zondag 29 mei 2016 @ 00:39 |
Klopt.
| |
Geralt | zondag 29 mei 2016 @ 00:51 |
Dikke lul sponsorgeld, die knaker had de hele tankinstallatie gejat en was er zo mee weggereden!!! | |
Geralt | zondag 29 mei 2016 @ 00:52 |
Wat als een pile-up in devote is, pitexit ligt tegenwoordig na bocht 1. Welke regels gelden dan? ![]() | |
twiFight | zondag 29 mei 2016 @ 00:53 |
Het is speculeren van mijn kant en misschien heb ik wel trust issues, maar ik beeld mij altijd in dat het is zodat journalisten ze niet verkeerd kunnen quoten in de media. Zo van: schrijf geen leugens over wat de coureurs hebben gezegd want wij hebben de tapes! Dat zou ik doen als ik een BN-er was ![]() Maar in de realiteit denk ik eerder dat het is om bij latere mediatrainingen de gesprekken te kunnen reviewen en zeggen hoe de coureur het beter had kunnen zeggen. En evt. om er nog transcripts van te kunnen maken voor (eigen) pers en/of management? |