SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De favorieten volgens de bookmakers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Voor)spellen:
FOK!-subleague: https://www.scorito.com/c(...)ff-8042-ab8f0d0b2845 of zoeken op FOK subpoule
FOK!-subleague
Wachtwoord: bananito
FOK! Wielerprono:
SPT / Wielerprono 2016 #3 - Naar de Ardennen
Poll: Wie wint de Giro d'Italia 2016?
• Vincenzo Nibali
• Mikel Landa
• Steven Kruijswijk
• Domenico Pozzovivo
• Jean-Christophe Peraud
• Jakob Fuglsang
• Przemysław Niemiec
• Maxime Monfort
• Alejandro Valverde
• Andrey Amador
• Johan Esteban Chaves
• Rigoberto Urán Urán
• Tom Dumoulin
• Ilnur Zakarin
• Primo¸ Roglič
• Twan Castelijns
• Leopold König
• Rafał Majka
• Ryder Hesjedal
• Sergey Firsanov
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Zeg het maar jongons!
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
Ik durf hier wel een weddenschapje van te maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:43 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nah, froem zal weer gewoon winnen.. Het nieuwe wielrennen
Nibali kan slecht, maar dan ook echt heel slecht liegentwitter:bambula twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 17:41:06He crashed? I missed that (My translation) #Giro https://t.co/NexSuXgUBo reageer retweet
Precies.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan had je Battaglin en Roglic maar vol op kop laten rijden om die mannen van Astana terug te halen. Je weet namelijk dat dit gaat gebeuren. En natuurlijk, zonder val was het nooit gebeurd allemaal, maar je kan het risico gewoon niet nemen.
Oortje kwijt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:44 schreef TheArt het volgende:
Nibali kan slecht, maar dan ook heel slecht liegentwitter:bambula twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 17:41:06He crashed? I missed that (My translation) #Giro https://t.co/NexSuXgUBo reageer retweet
Vorig jaar was Quintana gloeiend dichtbij. Drie maal is scheepsrecht.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:43 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nah, froem zal weer gewoon winnen.. Het nieuwe wielrennen
twitter:faustocoppi60 twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 17:31:48Rigoberto Uran: "If I can, I will help Chavito tomorrow to win this Giro." #Giro reageer retweet
Mad.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef TheArt het volgende:
twitter:faustocoppi60 twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 17:31:48Rigoberto Uran: "If I can, I will help Chavito tomorrow to win this Giro." #Giro reageer retweet
![]()
![]()
De eerste 70km waren vandaag vlak, dan moet je altijd proberen mannetjes naar voren te sturen. Dat er dan een paar Astana's en Movistars mee zijn, is dan helemaal niet relevant.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
En TLJ wil natuurlijk niet dat er eentje van Astana meezit. En dat gebeurt wel... dus ja.
Zo erg ditquote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef Mykonos het volgende:
Ik had opzich nooit iets tegen Nibali, maar dit is wel heel treurig. Wéér zoveel mazzel na de Tour, en een bizarre herrijzenis na dagenlang niet eens tot de beste tien klimmers behoort te hebben. Normaal ben ik volgens mij tamelijk naïef als het op dopinggevallen aankomt, maar dit is toch wel eentje waar zelfs ik me achter de oren begin te krabben.
En het is nog maar enkele dagen. Ik veronderstel dat de hele ploeg wel gemotiveerd is, dan kan je dat team wel vragen om zich nog 2 dagen het snot voor de ogen te rijden om niets te laten vertrekken zonder LTJ renner erbij.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker bij een kopgroep van 28 man kan de ploeg van de leider probleemloos iemand meesturen. En zo niet dan laat je ook zelf geen groep wegrijden.
Nu zaten er ploegmakkers van Chavez en Nibali vooruit, terwijl Kruiswijk geïsoleerd zat.
TLJ reageerde hetzelfde vorig jaar in de Vueta toen Dumoulin vooraan stond.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef TheArt het volgende:
![]()
![]()
Die kopgroep is niet weggereden op het vlakke, maar op de klim.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De eerste 70km waren vandaag vlak, dan moet je altijd proberen mannetjes naar voren te sturen. Dat er dan een paar Astana's en Movistars mee zijn is, dan helemaal niet relevant.
Een mannetje in de kopgroep zorgt ervoor dat Kruijswijk met iets minder stress kan afdalen in de wetenschap dat hij zelf, in geval van calamiteit, niet op kop hoeft te rijden. Dan maakt hij die stuurfout misschien niet.
Maargoed, achteraf kijkt men de koe in de kont...
Ach achteraf, afgelopen dinsdag spraken we hier al over.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De eerste 70km waren vandaag vlak, dan moet je altijd proberen mannetjes naar voren te sturen. Dat er dan een paar Astana's en Movistars mee zijn is, dan helemaal niet relevant.
Een mannetje in de kopgroep zorgt ervoor dat Kruijswijk met iets minder stress kan afdalen in de wetenschap dat hij zelf, in geval van calamiteit, niet op kop hoeft te rijden. Dan maakt hij die stuurfout misschien niet.
Niet dat Chaves zoveel indruk maakt deze Giro. Het zou wel een behoorlijk grijze winnaar zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:49 schreef Mykonos het volgende:
Hoop nu wel dat Chaves hem pakt, maar Nibali zal wel weer een konijn uit de hoge hoed toveren.
BAASquote:
Ze hadden eerder moeten proberen weg te rijden. Geen idee wie het tempo toen heeft bepaald, maar het zou me niks verbazen dat een Djos gezellig 52km/h heeft gereden...totaal nutteloos wat mij betreft.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die kopgroep is niet weggereden op het vlakke, maar op de klim.
Misschien hadden ze kunnen voorkomen dat die kopgroep wegreed, maar dan had 'ie evengoed alleen gezeten op de klim.
Misschien een ijsje voor iedereen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:52 schreef hooibaal het volgende:
Kruijswijk mag inderdaad wel een bedankje sturen naar de rest van zijn ploeg.
Nou wil ik ze daarmee niet volledig vrijpleiten, maar het is niet alsof ze in de aanloop hebben zitten pitten en niet eens geprobeerd hebben om mee te zitten.quote:3 uur geleden
74 km - Op de Colle dell'Agnello is een kopgroep ontstaan van 28 renners. Geen favorieten, geen Nederlanders.
4 uur geleden
Nog geen ontsnapping
Met nog 100 kilometer te gaan is er nog geen ontsnapping geweest. Het eerste uur is er 51 km/h gereden. De beklimming van de Colle dell'Agnello is al begonnen. De top is bereikt na 106,4 kilometer.
Gelukkig werd vandaag de mythe van de derde week van Kruijswijk definitief ontkracht.quote:16 KRUIJSWIJK StevenTeam LottoNL - Jumbo 4:54
Zullen Astana en Movistar wel geweest zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden eerder moeten proberen weg te rijden. Geen idee wie het tempo toen heeft bepaald, maar het zou me niks verbazen dat een Djos gezellig 52km/h heeft gereden...totaal nutteloos wat mij betreft.
Oei, wat had je in gedachten?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:43 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik durf hier wel een weddenschapje van te maken.
Nou ja, achteraf ....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De eerste 70km waren vandaag vlak, dan moet je altijd proberen mannetjes naar voren te sturen. Dat er dan een paar Astana's en Movistars mee zijn, is dan helemaal niet relevant.
Zo sterk was Nibali hier nu ook weer niet, anders was ie op de Agnel niet al even op achterstand gekomen. Punt is echter dat behalve Kruijswijk (en misschien Chaves) eigenlijk niemand van de top 5 kandidaten hier top fit lijkt te zijn (Maijka en Valverde zijn ook niet in hun beste doen), en Chaves lijkt ook minder te worden nu na 3 weken koers, daar zelfs Nieve bij hem weg rijdt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef Mykonos het volgende:
Ik had opzich nooit iets tegen Nibali, maar dit is wel heel treurig. Wéér zoveel mazzel na de Tour, en een bizarre herrijzenis na dagenlang niet eens tot de beste tien klimmers behoort te hebben. Normaal ben ik volgens mij tamelijk naïef als het op dopinggevallen aankomt, maar dit is toch wel eentje waar zelfs ik me achter de oren begin te krabben.
Waarom zou ie volgend jaar niet weer kans maken?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:46 schreef Ericr het volgende:
Net zoals Dumoulin vorig jaar krijg je zulke kansen misschien maar 1 "keer in je carrière. Waarbij dit nog zuurder is. Kruijswijk was gewoon de sterkste deze giro.
Ok, die vond ik leukquote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gelukkig werd vandaag de mythe van de derde week van Kruijswijk definitief ontkracht.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:44 schreef TheArt het volgende:
Nibali kan slecht, maar dan ook echt heel slecht liegentwitter:bambula twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 17:41:06He crashed? I missed that (My translation) #Giro https://t.co/NexSuXgUBo reageer retweet
De inzet bespreken we nog wel een keer, Parijs is nog ver, immers. Jij denkt dat Froome wint, ik denk dat Quintana wint, als geen van tweeën op het hoogste schavotje staat, vervalt de weddenschap. Ik ga me nu eerst mentaal voorbereiden op morgen.quote:
Rondewim was kwart over vijf al online, maar het blijft wachten op een reactie. Zal vannacht om twee uur wel komen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Gelukkig werd vandaag de mythe van de derde week van Kruijswijk definitief ontkracht.
Dat zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geniet er maar even van morgen ben je hem kwijt.
Omdat Aru, Landa, Quintana of om het even een andere topper ook wel weer eens de giro gaat rijden. Kruijswijk maakt dan zeker nog kans maar dit jaar was de uitgelezen kans om te winnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Waarom zou ie volgend jaar niet weer kans maken?
Nibali gaat het wel afmaken inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Geniet er maar even van morgen ben je hem kwijt.
Me too, na de herhaling van de crash wist ik wel dat het over was. TV uitgezet en zelf uurtje gaan fietsen van frustratiequote:
Nibali is geen topper dus?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat Aru, Landa, Quintana of om het even een andere topper ook wel weer eens de giro gaat rijden. Kruijswijk maakt dan zeker nog kans maar dit jaar was de uitgelezen kans om te winnen.
en in het geval van Dumoulin. Doodzonde dat ie al bij Giant heeft bijgetekend tot en met 2018. Die kan zeker een grote ronde winnen bij een ploeg als Sky.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omdat Aru, Landa, Quintana of om het even een andere topper ook wel weer eens de giro gaat rijden. Kruijswijk maakt dan zeker nog kans maar dit jaar was de uitgelezen kans om te winnen.
Je hebt gelijk dat dit de uitgelezen kans was en in zo'n positie met 3 minuten voorsprong komt ie sowieso niet gauw meer. Maar het is niet hetzelfde als met Dumoulin, Kruijswijk kan daadwerkelijk heel goed klimmen en zal in een redelijk zwak veld altijd kans maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een renner als Dumoulin (super tijdrijder, aanklampende klimmer) heeft een goede ploeg nodig om een ronde te winnen. Dat heeft hem sowieso al een EnecoTour-winst gekost.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
en in het geval van Dumoulin. Doodzonde dat ie al bij Giant heeft bijgetekend tot en met 2018. Die kan zeker een grote ronde winnen bij een ploeg als Sky.
Kom nooit terug.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:02 schreef MakkieR het volgende:
Wees gerust, ik ben klaar met kijken, dus Kruijswijk wint morgen weer.
Hardrijders genoeg in die ploeg, alleen moeten ze in een situatie als deze wel van voren zitten en niet in de bus en met Roglic en Battaglin op papier 2 prima mannen voor de bergondersteuning, al met al geen ploeg van Astana niveau, maar ook zeker niet de slechtste ploeg waarmee ooit een grote ronde gewonnen had kunnen worden (en nog steeds gewonnen kan worden, al zal dat w.s. volledig aan Kruijswijk liggen morgen, afhankelijk van hoe goed hij er door komt)..quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:55 schreef La_Moustache het volgende:
Jah als ik Kruijswijk was leverde ik mijn contract in en ging lekker ergens anders fietsen. Je stemt toch je team af op je kopman? Als dat Kruijswijk was, waarom zijn er dan geen klimmers bij en geen hardrijders?
Nee, nu zit je met een Tsjalingi en Tankink die geen ene reet toevoegen. Wat een schijtploeg dat TLJ
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:03 schreef Mykonos het volgende:
Dichter bij een grote ronde gaan we als Nederlanders echt niet komen met deze generatie renners denk ik. Dit deelnemersveld, de vorm van Kruijswijk, het uitblijven van pech, hij was er zo dichtbij. Gesink en Kelderman gaan het nooit doen, Poels ook niet. Dumoulin blijft voor mij teveel tijdrijder. Kruijswijk zelf heeft nog de meeste kans in een minder bezette Giro of Vuelta.
Dumoulin zal ik vanwege zijn leeftijd nog niet afschrijven bij een gunstig parcours. Eigenlijk was die Vuelta helemaal niet geschikt voor hem. Het is alleen te hopen dat ie bij een ijzersterke ploeg komt. A la Wiggins zie ik hem wel een grote ronde winnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:03 schreef Mykonos het volgende:
Dichter bij een grote ronde gaan we als Nederlanders echt niet komen met deze generatie renners denk ik. Dit deelnemersveld, de vorm van Kruijswijk, het uitblijven van pech, hij was er zo dichtbij. Gesink en Kelderman gaan het nooit doen, Poels ook niet. Dumoulin blijft voor mij teveel tijdrijder. Kruijswijk zelf heeft nog de meeste kans in een minder bezette Giro of Vuelta.
Nibali is natuurlijk een absolute topper en toont dat ook wel vandaag maar wel 1 met zwaktes die vaak genoeg aan het licht komen. Maar heel soms zo goed als onoverwinnelijk. Net zoals Valverde een renner die kraken valt zelfs met een goede ploeg om hem heen. Kruijswijk heeft weinig fout gedaan maar met een goede ploeg om hem heen had hij Chaves, Valverde en Nibali veel meer tijd aan de broek kunnen smeren toen ze hun zwakke momenten hadden. Paar vooruitgeschoven tempobeulen die ook leuk bergop kunnen rijden en je gaat waarschijnlijk met zes minuten voorsprong deze rit in.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nibali is geen topper dus?
Naja, dit jaar niet, achteraf, maar op voorhand had niemand gedacht dat Kruijswijk wel ff ging winnen.
Hij verliest hem toch echt zelf. Onvergeefbare fout.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:45 schreef Boezeidekoe het volgende:
Normaal wint een ploeg vaak een ronde voor de kopman, maar vandaag kunnen we stellen dat Lotto Jumbo de ronde voor Kruijswijk heeft verloren.
Die veel minder grote consequenties had gehad als Lotto-Jumbo er niet voor gekozen had om het Kruijswijk alleen te laten uitzoeken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij verliest hem toch echt zelf. Onvergeefbare fout.
Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.
(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
Je hebt gelijk, maar daarbij: één ploegmaat was voldoende geweest om het roze te houden. Kruiswijk heeft een prima slotklim gereden gezien de inspanning die hij heeft geleverd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:04 schreef Dennism het volgende:
[..]
Hardrijders genoeg in die ploeg, alleen moeten ze in een situatie als deze wel van voren zitten en niet in de bus en met Roglic en Battaglin op papier 2 prima mannen voor de bergondersteuning, al met al geen ploeg van Astana niveau, maar ook zeker niet de slechtste ploeg waarmee ooit een grote ronde gewonnen had kunnen worden (en nog steeds gewonnen kan worden, al zal dat w.s. volledig aan Kruijswijk liggen morgen, afhankelijk van hoe goed hij er door komt)..
Je kan hier zeggen wat je wil, maar dit is vooral Kruijswijk zijn eigen fout helaas, te veel risico genomen op een moment dat het totaal niet nodig was. Zelfs al gaat Nibali vol dan mag Kruijswijk op een afdaling als deze best een minuutje verliezen. Dat TJL niemand mee had is zeker een tactische misser, maar lang niet zo groot als de fout die Kruijswijk helaas zelf maakt.
Nibali heeft vandaag ontzettend....veel geluk gehad dat Kruijswijk viel. Dat heeft niks te maken met zijn prestatie.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Plaatst iemand van de kenners hier oprecht vraagtekens bij de prestatie van Nibali hier? Even door het cynisme en de teleurstelling heen.
(Risoul, 2700 meter, Botoga, 2600 meter. Chaves voor t eerst uit t wiel gereden zowat).
Landa was natuurlijk ook nog gestart in de Giro en niet op de afspraak. Dus het kan een volgende keer nog zeker.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nibali is natuurlijk een absolute topper en toont dat ook wel vandaag maar wel 1 met zwaktes die vaak genoeg aan het licht komen. Maar heel soms zo goed als onoverwinnelijk. Net zoals Valverde een renner die kraken valt zelfs met een goede ploeg om hem heen. Kruijswijk heeft weinig fout gedaan maar met een goede ploeg om hem heen had hij Chaves, Valverde en Nibali veel meer tijd aan de broek kunnen smeren toen ze hun zwakke momenten hadden. Paar vooruitgeschoven tempobeulen die ook leuk bergop kunnen rijden en je gaat waarschijnlijk met zes minuten voorsprong deze rit in.
Alles kan, in de 22 jaar oid dat ik Wielrennen volg heb ik erg vreemde dingen zien gebeuren. Maar echte vraagtekens heb ik hierbij nog niet direct, daar ik Nibali vandaag toch ook echt niet super vond, eerder de beste van een pak mannen die allemaal niet in top vorm zijn. Hij heeft hier slim gekoerst, maar een Nibali in zijn beste vorm rijd hier echt nog een pak verder weg van Kruijswijk na zo'n moment en zo'n inspanning in de vallei om het verlies te beperken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
Was al weer even vergeten dat je Astana fan bent.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.
Gezien het verloop van de koers tot aan de klom is het maar de vraag of ze daar enige keus in hadden...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die veel minder grote consequenties had gehad als Lotto-Jumbo er niet voor gekozen had om het Kruijswijk alleen te laten uitzoeken.
Hij knalde tegen een sneeuwwand en maakte een koprol.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef La_Moustache het volgende:
Is al bekend wat Kruijswijk voor fout maakte, lette hij niet op of nam hij de bocht verkeerd of was het iets anders?
Hij zegt zelf dat hij een fout maakte in de bocht. Niet specifiek of het de bocht verkeerd nemen was, of niet op letten. Ik denk een combinatie: niet goed opletten en daardoor de bocht verkeerd inschatten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef La_Moustache het volgende:
Is al bekend wat Kruijswijk voor fout maakte, lette hij niet op of nam hij de bocht verkeerd of was het iets anders?
En alle grote rondewinnaars zijn brandschoon.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Winnaar van alle grote rondes heeft een goede dag en wint een etappe naar Risoul. Ja, zeer verdacht.
Ik wacht op hetquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:07 schreef N.i.c.k het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 18:08:54Kruijswijk wil rontgenfoto laten maken. Klap op rug en elleboog dan toch harder dan verwacht... reageer retweet
Hij reed een verkeerde lijn waardoor die niet goed uit kwam naar de buitenbocht, Misschien eens een training doen met Max Verstappen. Die weet wel hoe je perfecte lijnen moet rijdenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef La_Moustache het volgende:
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 18:08:54Kruijswijk wil rontgenfoto laten maken. Klap op rug en elleboog dan toch harder dan verwacht... reageer retweet
Wat een lullenbijters zijn het toch ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
''Als ik Chaves morgen kan helpen, dan doe ik dat.''
Zei ook dat hij kapot zat boven en moest eten. Dan wellicht toch indirect gevolg van een mindere dag?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hij reed een verkeerde lijn waardoor die niet goed uit kwam naar de buitenbocht, Misschien eens een training doen met Max Verstappen. Die weet wel hoe je perfecte lijnen moet rijden
Wat me doet denken aan een interview wat ik ooit met Doornbos heb gelezen, die zei dat 'ie het maar onverantwoord vond wat die wielrenners doen op die dunne bandjes. Volgens hem was F1 veel veiligerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hij reed een verkeerde lijn waardoor die niet goed uit kwam naar de buitenbocht, Misschien eens een training doen met Max Verstappen. Die weet wel hoe je perfecte lijnen moet rijden
Die is klaar als het een beetje tegen zitquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Daar gaan dus ook nog 's de WT-punten voor de Groenewegen-trein in Qatar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Zou de feiten wel eens naast elkaar willen leggen. Doden en gewonden in de grote koersen en de F1.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat me doet denken aan een interview wat ik ooit met Doornbos heb gelezen, die zei dat 'ie het maar onverantwoord vond wat die wielrenners doen op die dunne bandjes. Volgens hem was F1 veel veiliger
Hoe dan, hij zat notabene in het laatste wiel dus hij had alleen de lijn van de man voor hem moeten volgen en dan was het goed geweest. Die kwam namelijk wel goed uit de bocht.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Boven eten is een vrij logische stap. Dat doet vrijwel iedereen. En ze zullen allemaal wel redelijk kapot zitten daar, anders waren ze niet maar met zijn drieën over.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:12 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Zei ook dat hij kapot zat boven en moest eten. Dan wellicht toch indirect gevolg van een mindere dag?
Die keuze is vooraf al gemaakt. Ze laten Kelderman en Gesink thuis omdat die er in de Tour moeten staan. Zoveel meer klimgoden hebben ze niet. Het is een ploeg met beperkt budget.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die veel minder grote consequenties had gehad als Lotto-Jumbo er niet voor gekozen had om het Kruijswijk alleen te laten uitzoeken.
Hahahaquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij knalde tegen een sneeuwwand en maakte een koprol.
Dat is ongeveer 100-4 voor de F1. Hoewel het de afgelopen 30 jaar een stuk dichter bij elkaar zal liggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Zou de feiten wel eens naast elkaar willen leggen. Doden en gewonden in de grote koersen en de F1.
Het verschil is wel dat een formule 1 auto een pieksnelheid heeft van 350 km per uur, Vaak rijden zij feilloos met 200km per uur door een scherpe bocht. Daar is veel inzicht en training voor nodig, Iets waar van Kruijswijk wel aan kan werken, gezien hij een slechte daler is.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Zou de feiten wel eens naast elkaar willen leggen. Doden en gewonden in de grote koersen en de F1.
Eigenlijk zijn ze perfecte kandidaten voor Sky, want die kunnen ook niet sturen. In de laatste PR zaten ze met 4 man in de kopgroep, en zijn ze allemaal gaan liggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:15 schreef Ericr het volgende:
Kan wel in het rijtje stuntelaars binnen zijn ploeg nu. Zou niet graag achter een treintje Gesink, Kelderman, Kruijswijk willen rijden. Het is maar 1 valpartij van Kruijswijk maar dit is wel een hele dure.
Volgens mij heeft Kruijswijk een beetje angst tijdens het afdalen. Niet dat dat gek is maar het belemmerd je wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
twitter:mart_vg twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 18:16:25Zag Kruijswijk net per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Ziet er niet goed uit. Kon amper lopen. Gehele linkerkant open #giro reageer retweet
Zo slecht daalt hij niet. Hij maakte nu een fout, maar Nibali is in het verleden ook al vaker gevallen in een afdaling. Met ten minste 2x een sleutelbeenbreuk tot gevolg.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat een formule 1 auto een pieksnelheid heeft van 350 km per uur, Vaak rijden zij feilloos met 200km per uur door een scherpe bocht. Daar is veel inzicht en training voor nodig, Iets waar van Kruijswijk wel aan kan werken, gezien hij een slechte daler is.
Exit Giro dus...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:17 schreef TheArt het volgende:
twitter:mart_vg twitterde op vrijdag 27-05-2016 om 18:16:25Zag Kruijswijk net per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Ziet er niet goed uit. Kon amper lopen. Gehele linkerkant open #giro reageer retweet
Precies, alle andere ploegen hadden iemand vooraan die de kopmannen hebben kunnen bijstaan in de afdaling en achtervolging. Scarponi voor Nibali, Plaza voor Chaves enz.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zonde.:{quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:17 schreef TheArt het volgende:
Kwestie van kijkgedrag. Waar je naar kijkt daar ga je naartoe.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Kruijswijk een beetje angst tijdens het afdalen. Niet dat dat gek is maar het belemmerd je wel.
Hij probeert die laatste meters ook niet zijn fiets naar links te kwakken maar hij zet zich klaar en gooit op het laatste moment zijn lichaam naar de berg toe. Ik betwijfel of dat in de buurt komt van het optimale
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |