quote:FC Twente gaat in beroep tegen het voornemen van de licentiecommissie op de club te laten degraderen naar de Jupiler League.
FC Twente legt zich niet neer bij de sanctie van de KNVB. De club moest gisteren de licentie inleveren van de licentiecommissie. De club kreeg vervolgens een nieuwe licentie van de Jupiler League. Twente gaat daartegen in beroep.
quote:Als FC Twente besluit om de straf van de licentiecommissie bij de rechter aan te vechten neemt het mogelijk een groot risico. Dat is de inschatting van hoogleraar sport en recht Marjan Olfers van de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Het intrekken van de oude licentie is volgens haar te verantwoorden, maar aan de nieuwe licentie lijken zoveel haken en ogen te zitten dat die mogelijk niet rechtsgeldig is. Dat betekent dat de club na een gang naar de rechter dus helemaal zonder licentie kan komen te staan. "Als dat gebeurt ben je als club out of order", zegt Olfers veelzeggend.
Geen aanvaarding
Volgens Olfers is het de vraag of er juridisch sprake is van een overeenkomst, die vereist is voor de nieuwe licentie. "Voor een overeenkomst moet sprake zijn van aanbod en aanvaarding. Maar volgens mij heeft FC Twente nooit aangegeven wel in de Jupiler League te willen spelen. Deze manier waarop de licentiecommissie de eigen regels interpreteert vind ik dan ook creatief met kurk."
De hoogleraar noemt het 'vooral heel erg triest' dat FC Twente volgens de licentiecommissie moet degraderen. "De problemen rond het wanbeleid zijn al zo lang bekend, waarom is er dan niet eerder duidelijkheid gegeven? In Twente is bovendien ruimte voor deze club, die met een grote achterban echt kapitaalkrachtig kan zijn."
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
cofox is een bijzonder vervelende user
Lijkt me handig om het kort geding in de TT te houdenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:57 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Godver, dat moest de TT zijn, maar die eer gun ik hem ook niet.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lijkt me handig om het kort geding in de TT te houden
Hij pakt ook even zijn moment of fame.quote:
Deze man kent geen schaamtequote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hij pakt ook even zijn moment of fame.
Nieuwe bestuur x 1000000000000000000quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:58 schreef cofox het volgende:
Twente gaat het niet redden met deze advocaat, zeker toegewezen via de rechtswinkel van de sociale dienst van de gemeente Enschede
Hij heeft een pruik op.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Jan an Halst is ook weer verdwenen of ..?
Hij was net in beeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Jan an Halst is ook weer verdwenen of ..?
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Nu is het de schuld van de KNVB dat ze publiciteit zoeken?
Negertje wat
KNVB kon het ook niet uitleggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:01 schreef Tomatenboer het volgende:
De rechter snapt het niet.
Ze krijgen een nieuwe licentie en daarmee stromen ze in in de Eerste divisie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |