.quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:56 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Hoe oud is de pc en wat zijn de specs?
Ja, je moet upgraden. Controleer vantevoren of de PC virusvrij is, of de harde schijf nog goed is, en ruim de bestaande installatie even op met Ccleaner en (uitgebreide) schijfopruiming.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:07 schreef F1gamer het volgende:
Ik heb een pc met windows 7 erop staan. Alleen zit ik te twijfelen om naar windows 10 over te stappen. Ik gebruik vooral voor school om wat programmeerwerk en statistische berekeningen uit te voeren. Natuurlijk game ik ook op deze pc. Het enigste wat ik aan erger is dat het opstarten iets langer duurt. Verder ben ik er tevreden mee.
Op mijn netbook heb ik windows 10 staan. Op zich werkt het prima. Het start snel op. Aleen zijn heb ik wat issues mee gehad. Mogelijk kan het komen door de specs.
Zou ik mijn vaste pc nu gaan overzetten van windows 7 naar windows 10?.
ja daar kan dat aan liggen..quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:34 schreef Woelwater het volgende:
Heb gisteren een SSD in mijn laptop gezet en daarop W10 geïnstalleerd. Nu heb ik instellingen zitten wijzigen die de levensduur en prestaties van de SSD ten goede zouden komen..
Ergens stond ook het advies om "Windows Search" uit te zetten, maar dat werkte niet prettig dus die heb ik weer aan gezet.
Maar nu werkt de zoekfunctie in het instellingen scherm niet meerIn verkenner werkt die nog wel gewoon.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ben oa met indexeren uitzetten van de schijf bezig geweest, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Thx, dan ga ik die weer aanzettenquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ja daar kan dat aan liggen..
met de huidige SSD's hoef je niet meer te rommelen om een lange levensduur te halen:
gemiddeld is het nu zo als je 30GB per dag wegschrijft op de SSD dat je iets van 20-30 jaar met de SSD kan doen..
Ja hoor, alles gewoon weer aanzetten, en degene die jouw het advies heeft gegeven over het verlengen van de levensduur van SSD's kun je verder wel negeren op IT gebiedquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Thx, dan ga ik die weer aanzettenHad het al voor de mappen programs en windows weer aangezet maar dat hielp niet.
Dus schrijfcache kan ik ook beter weer gewoon aanzetten?
Het werkt weer![]()
Dat advies kwam ik tegen op websites uit 2013 - 2015 ofzoquote:Op donderdag 23 juni 2016 18:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja hoor, alles gewoon weer aanzetten, en degene die jouw het advies heeft gegeven over het verlengen van de levensduur van SSD's kun je verder wel negeren op IT gebied![]()
Volgens mijn eigen berekeningen was het iets van iedere dag 20GB schrijven en dat 100 jaar lang, en dan pas zijn die dingen versleten (qua schrijfacties)
Ja, youtube wordt op je ssd opgeslagen, ergens in je profiel. Maar dat is alleen maar goed, een SSD moet je zoveel mogelijk gebruiken, en ZEKER voor tijdelijke bestanden!!!quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dacht alleen dat als je bijvoorbeeld een video zit te kijken op youtube dat het dan ook ergens (tijdelijk) in je Windows map werd opgeslagen?
[ afbeelding ]
Blijft er op staan als je de juiste optie kiest bij de upgradequote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:30 schreef slangpie het volgende:
hoe is de update naar windows 10 eigenlijk nu? gezien er in het begin heel veel crashes e.d. waren. is het verstandig om nu nog te upgraden?
heb nu een laptop met win7 eropstaan, met MS office starter (gratis bij win 7). gaat deze dan mee naar win10? of moet ik dan nog weer opnieuw office gaan kopen?
Dit uiteindelijk met tegenzin gedaan (mijn laptop ook trouwensquote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Probeer eens een schone installatie? Link naar de installatiebestanden staat in de OP.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:38 schreef JanCees het volgende:
[..]
Dit uiteindelijk met tegenzin gedaan (mijn laptop ook trouwens) maar alles lijkt tot nu toe goed te werken.
http://www.toshiba.nl/support/laptops/quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:00 schreef Woelwater het volgende:
Ik heb hier een Toshiba P300D met W10.. Bij eigenschappen van de luidsprekers, verbeteringen, heb ik geen equalizer staan tussen de instellingen. Drivers voor de geluidskaart kan ik niet vinden, is er een manier om die er toch op te krijgen?
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:36 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
http://www.toshiba.nl/support/laptops/
Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen.quote:Op zondag 3 juli 2016 00:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]Was het maar zo simpel, maar daar had ik natuurlijk al gekeken. Tijdens het installeren van het stuurprogramma van die site zegt hij "Installatie van stuurprogramma mislukt: kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden" (W7 64 Bit)
Als ik hem bij apparaatbeheer laat zoeken naar naar gewijzigde apparaten komt er niets anders bij te staan, en zijn alle stuurprogramma's geïnstalleerd.
Realtek driver kan ik makkelijk vinden maar zou niet weten waar ik voor Conexant moet zijn. AMD / ATI geeft alleen maar grafische drivers.
[ afbeelding ]
Of is een equalizer iets dat enkel op Realtek kaarten wordt ondersteund? want mijn andere laptops die het wel hebben hebben ook een Realtek kaart, bij de andere laptops ontbreekt de equalizer ook.
Ik dacht dat het een Windows dingetje was.
ook al geprobeerd, maar toch bedankt. Denk dat het gewoon niet op die geluidskaart zit:quote:Op zondag 3 juli 2016 06:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen.Voer de .exe eens uit in de compatibiliteitsmodus?
http://superuser.com/ques(...)nd-enhancer-softwarequote:I'm looking for software equalizer to enhance sound I get from my Windows 7 laptop, sadly Conexant High Definition Audio Driver does not provide such functionality.
Zou het nog een keer proberen na de Anniversary Update.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
ook al geprobeerd, maar toch bedankt. Denk dat het gewoon niet op die geluidskaart zit:
[..]
http://superuser.com/ques(...)nd-enhancer-software
Die P300D heeft al fantastisch geluid met ingebouwde Harman/Kardon speakers maar mist de instellingen om het volume een extra boost te geven, wat die andere laptops wel hebben.
Ik probeer het wel met DFX en Breakaway.
Zo, nu alquote:Op zondag 3 juli 2016 16:33 schreef mschol het volgende:
vandaag de eerste bedrijfs pc geupdate naar 10.. dat ging vlekkeloos.. (pc blijft in domein enzo) voor zover ik weet werkt alles zoals het werkte, (m.a.w. al het belangrijkste deed het)
de dagelijkse zaken hoor ik morgen wat over vermoed ik
ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaarquote:
Het is te hopen dat het vlekkeloos gaat, inmiddels zijn ze al een jaar lang aan het proefdraaien, als nu nog niet de meeste bugs zijn ontdekt en zijn opgelost...quote:Op zondag 3 juli 2016 17:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaar
Niet iedereen heeft dezelfde kennis over computersystemen en Windows opgedaan. Vanuit jouw kennis beredeneerd is dat gek, je moet echter vanuit het kennisniveau van de ander redeneren.quote:Op zondag 3 juli 2016 06:25 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja hey, er zijn mensen die niet eens eerst hun computer rebooten, voordat ze een vraag stellen.![]()
echter is het gros wel een normale huis-tuin en keuken pc upgrade, vaak geen bedrijfsomgevingenquote:Op zondag 3 juli 2016 19:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het vlekkeloos gaat, inmiddels zijn ze al een jaar lang aan het proefdraaien, als nu nog niet de meeste bugs zijn ontdekt en zijn opgelost...
hebben jullie geen w7 image waar je mee kunt testen om te zien of het goed gaat voordat je het op productiesystemen installeert ?quote:Op zondag 3 juli 2016 17:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ik had doem scenario's voor ogen, dus zo lang mogelijk uitgesteld, maar als ze allemaal zo vlekkeloos gaan, dan ben ik vrij snel met de rest klaar
het betreft MKB, dingen als images kennen ze daar normaal gesproken nietquote:Op zondag 3 juli 2016 20:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hebben jullie geen w7 image waar je mee kunt testen om te zien of het goed gaat voordat je het op productiesystemen installeert ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |