Geprobeerd, maar het is erg arbeidsintensief, en ik wil niet maar 1 stripje doen, het gaat hier over tientallen strips.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:25 schreef Woelwater het volgende:
Met een gewone vijl? Een slijpsteentje zit zo vol met aluminium, dan heb je er niets meer aan.
Deze setjes liggen hier bij de Action:quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:34 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Wat 7 euro Actionset???
Verklaar je nader, heb ik mij op laten lichten?
Heb overigens uitgebreid advies gevraagd aan de bouwmarktmeneer en die zei dat het prima kon met zo'n slijpsteentje (7 euro)
Oh dat meen je!!! Wat goed om te weten, ik ga er morgen gelijk 1 halen joh!quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:36 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Deze setjes liggen hier bij de Action:
[ afbeelding ]
Zou dat wel fijn werken om de hoeken van aluminiumstrips flink af te vijlen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:37 schreef densmee het volgende:
slijptstenen lopen met alu vol, je moet een freesje gebruiken.
Zoiets
[ afbeelding ]
http://nl.farnell.com/ruk(...)GNL-FNL-GEN-LISTINGS
Dat werkt best goed eigenlijkquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:37 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Maar wat je net liet zien, dat is dus meer een soort rondje van schuurpapier, en dat werkt wel redelijk?
Voor veel verwijderen is dit uitermate geschikt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:37 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Zou dat wel fijn werken om de hoeken van aluminiumstrips flink af te vijlen?
Ik wil de hoeken i.p.v. zoals ze zijn, mooi afronden, dat is eigenlijk alles.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat werkt best goed eigenlijk![]()
Hangt ook een beetje van de aluminium strip af, de dikte en hoeveel materiaal je ervan af wilt hebben. Als er veel vanaf moet is een grove vijl sneller dan een Dremel, al is het maar voor de ruwe vorm.
Ok, en dat heet dus een freesje, zijn daarin nog bepaalde subsoorten, of krijg ik wat ik nodig heb als ik vraag om een freesje (voor de Dremel)?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:45 schreef densmee het volgende:
[..]
Voor veel verwijderen is dit uitermate geschikt.
Hangt er vanaf hoe je de Dremel houdt, maar aangezien n00bvraag is het wel aan te bevelen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:46 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Noobvraag 2: Moet ik een veiligheidsbril op?
Hihihi.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je de Dremel houdt, maar aangezien n00bvraag is het wel aan te bevelen.
Hoe groot zijn de stripjes die je wil afronden? en hoe groot is de radius die je wil maken?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:47 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Ok, en dat heet dus een freesje, zijn daarin nog bepaalde subsoorten, of krijg ik wat ik nodig heb als ik vraag om een freesje (voor de Dremel)?
Het zijn strips van 15 cm lang, 1 tot 1,5 mm dik. Ik wil gewoon de hoeken netjes afronden en er een ronde vorm in krijgen i.p.v. het vierkante uiteinde zoals hij nu isquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:50 schreef bartos het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de stripjes die je wil afronden? en hoe groot is de radius die je wil maken?
Ik denk dat een schuurmachine meer geschikt is dan dit een frees.
en hoe breed zijn ze? 2cm?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:51 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Het zijn strips van 15 cm lang, 1 tot 1,5 mm dik. Ik wil gewoon de hoeken netjes afronden en er een ronde vorm in krijgen i.p.v. het vierkante uiteinde zoals hij nu is
Dat stelt met een klein vijltje toch niets voor. Met aangedreven gereedschap gaat het al veel te snel en hard.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:51 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Het zijn strips van 15 cm lang, 1 tot 1,5 mm dik. Ik wil gewoon de hoeken netjes afronden en er een ronde vorm in krijgen i.p.v. het vierkante uiteinde zoals hij nu is
Ik heb 2mm, dit is na 1 minuut slijpenquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:50 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Oh de strips zijn niet dik hoor, het zijn gewoon ordinaire afdekstrips van de bouwmarkt. Die zijn 1 of 1,5 mm dik geloof ik.
Ja.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:46 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Noobvraag 2: Moet ik een veiligheidsbril op?
Ze zijn 1 tot 1,5 cm. breedquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:53 schreef bartos het volgende:
[..]
en hoe breed zijn ze? 2cm?
En als je dan de hele 2cm rond wil hebben wil dat ook niet lekker met de frees of welke dremel tool dan ook.
Heb je ook schuurmachines?
Ja, precies dat, en dat is het effect dat ik zoek.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik heb 2mm, dit is na 1 minuut slijpen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Okquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:21 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Ja, precies dat, en dat is het effect dat ik zoek.
Waar?quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:12 schreef fs180 het volgende:
vooral ook al die alu slijpsels op je laptop dumpen
quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:
-de brede schuurbandjes die moeten toch om het brede kopje? Het eerste bandje vloog direct van het kopje af de hele kamer door (en is kwijt), moet dat nog extra vastgezet worden ofzo? Ze lijken (de smallere ook) net te ruim voor het kopie?
Huh, schroefje?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]Ja, je moet het schroefje aandraaien zodat het rubber uit zet en dus het rolletje vastklemt.
Die ronde doorslijpschijfjes bijv. die zet je vast op dat asje met schroefje tussen die twee rode ringetjes.
Ja, die ringetjes zijn om te voorkomen dat je de schijfjes stuk draai als je het schroefje te vast zet. Die dunne slijpschijfjes zijn nogal broos en breken snel, daarbij zeker een bril dragen als je die gebruikt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:59 schreef SnoepTomaatje het volgende:
En dat andere ding, 1 ringetje boven 1 ringetje onder neem ik aan?
quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:00 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik ga zo maar even dat schuurbandje opzoeken
ik was het niet van plan eigenlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:58 schreef flibber het volgende:
[..]
ga je nog meer klussen, dan word het nog leuk
gaat het met een haakse slijper niet sneller?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |