abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 mei 2016 @ 00:28:50 #51
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162479763
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:26 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dat is een keuze natuurlijk. Om hier een zaak van te willen maken. Sorry dat ik een kritische noot plaats hoor. Misschien drukte ze zich onhandig uit, met die opmerking, ik weet het niet ik was er niet bij. Ze heeft in ieder geval de zaak niet zelf behandeld maar een andere notaris geregeld. Kan hoor, dat ze met z'n tweetjes een lucreatief handeltje hebben, ;)

Hoe dat met die scootmobiel- notaris situatie zat is me niet helemaal duidelijk. Zei opa dat er een scootmobile persoon langskwam? Die opa die TS als ontoerekeningsvatbaar wil laten verklaren?
Opa was veel in de war. Of misschien durfde opa niet tegen zijn famili te vertellen dat hij zijn testament wilde wijzigen.

Ik speel slechts even advocaat van de duivel. Zo'n zaak ga je denk ik niet winnen. De noatris schade berokkenen kan natuurlijk ook een doel opzich zijn. Ieder zijn ding. Natuurlijk is het kut voor TS en zijn familie.
Er was ook een verhaal dat meneer langs kwam met het excuus om over het graf van oma te praten. Zou dat ook in de war zijn geweest?

Twee keer met een ander verhaal en dezelfde persoon in huis hebben vind ik vreemd.
En het kan zijn dat ik het verhaal van TS te goed geloof uiteraard. Ik wil niet zeggen dat het perse zo is als hier beschreven.
Twee kanten van een verhaal etc. Maar het klinkt wel erg verdacht in mijn ogen.

En met dat verdachte en het feit dat vriendin nooit in het zkh is geweest bij opa zou ik mogelijk ook geen uitnodiging voor de uitvaart verzonden hebben.
Als ik het al had gedaan had deze alleen op naam van vriendin gestaan en een vermelding dat de uitvaart alleen voor genodigden is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  One tough cookie woensdag 25 mei 2016 @ 00:32:01 #52
169210 liesje1979
pi_162479827
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

Er was ook een verhaal dat meneer langs kwam met het excuus om over het graf van oma te praten. Zou dat ook in de war zijn geweest?

Twee keer met een ander verhaal en dezelfde persoon in huis hebben vind ik vreemd.
Kan, Dit soort dingen zijn zaken die vaak mee het graf in gaan.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 mei 2016 @ 00:33:07 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162479851
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Klopt. Zie ook mijn edit.

En nu ga ik slapen want over 6 uur piept hier een wekker.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_162479866
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:23 schreef Lienekien het volgende:
Dus omdat je die dochter niks gunt, gun je de vriendin van je opa ook niks.
Tja, haar gun het wel hoor. Alleen als je kijkt naar het vermogen van mijn opa en het feit dat zij halverwege de 90 is en zelf nauwelijks kan lopen, kun je ervan uit gaan dat zij zelfs bij een erfenis van 5% deze nooit kan opmaken. De enige die er echt plezier van kan hebben is de notaris.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:35:56 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162479908
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:34 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Tja, haar gun het wel hoor. Alleen als je kijkt naar het vermogen van mijn opa en het feit dat zij halverwege de 90 is en zelf nauwelijks kan lopen, kun je ervan uit gaan dat zij zelfs bij een erfenis van 5% deze nooit kan opmaken. De enige die er echt plezier van kan hebben is de notaris.
Je weet nog niet wat er in het testament staat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162479958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

De keer van de scoot-mobiel kregen wij hetzelfde verhaal van zijn vriendin en haar dochter te horen, voor de afspraak. Vergezeld met de opmerking 'jullie hoeven er dus niet bij te zijn als pap dat vraagt'.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:44:02 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162480020
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:38 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

De keer van de scoot-mobiel kregen wij hetzelfde verhaal van zijn vriendin en haar dochter te horen, voor de afspraak. Vergezeld met de opmerking 'jullie hoeven er dus niet bij te zijn als pap dat vraagt'.
Wordt je uit de juridische reacties tot nu toe al een beetje duidelijk dat dit soort verhalen niet gaan helpen om het testament aan te vechten?
pi_162480062
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wordt je uit de juridische reacties tot nu toe al een beetje duidelijk dat dit soort verhalen niet gaan helpen om het testament aan te vechten?
Dat lijkt me logisch. Dat is sowieso hij zegt, zij zegt. Ik geef hier alleen even aan hoe het gegaan is.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:47:42 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162480077
Dat blijft toch een subjectief verhaal.
  One tough cookie woensdag 25 mei 2016 @ 00:50:04 #60
169210 liesje1979
pi_162480110
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

En het kan zijn dat ik het verhaal van TS te goed geloof uiteraard. Ik wil niet zeggen dat het perse zo is als hier beschreven.
Twee kanten van een verhaal etc. Maar het klinkt wel erg verdacht in mijn ogen.

En met dat verdachte en het feit dat vriendin nooit in het zkh is geweest bij opa zou ik mogelijk ook geen uitnodiging voor de uitvaart verzonden hebben.
Als ik het al had gedaan had deze alleen op naam van vriendin gestaan en een vermelding dat de uitvaart alleen voor genodigden is.
Ik heb niet de indruk dat de dochter van de vriendin van opa zich heel welkom zou voelen in het ziekenhuis. De familie van opa had zelfs al een advocaat in de arm genomen. Ik hoop alleen wel echt dat de vriendin van opa wel welkom was in het ziekenhuis en ook op de uitvaart.

Toen opa in een delerium kwam heeft de familie aan de kant van TS ook een tijd het contact verbroken. En toen zaat opa :opeens" in een verzorginstehuis.

Ik vind iemand de gelegenheid afscheid te nemen niet gunnen heel erg.

Geen idee waarom ik in dit topic reageer, ik heb er ook helemaal geen verstand van. Maar ergens hier gaan mijn nekharen overeind staan. Wat een lijkenpikkerij, aan alle kanten.
pi_162480136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat blijft toch een subjectief verhaal.
Dat zeg ik, zij zullen het op hun manier uitleggen en zeggen: 'kijk maar, is niet mijn handtekening'. Het enige waar ze op gepakt kunnen worden is de bespottelijke rekeningen die verstuurd hebben.
En aangezien de notarissenbond het verhaal ook te horen krijgt, denkt ze een volgende keer nog wel na.
  One tough cookie woensdag 25 mei 2016 @ 00:58:25 #62
169210 liesje1979
pi_162480202
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:52 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Dat zeg ik, zij zullen het op hun manier uitleggen en zeggen: 'kijk maar, is niet mijn handtekening'. Het enige waar ze op gepakt kunnen worden is de bespottelijke rekeningen die verstuurd hebben.
En aangezien de notarissenbond het verhaal ook te horen krijgt, denkt ze een volgende keer nog wel na.
Je gaat ervan uit dat haar moeder alweer een volgende prooi klaar heeft staan?
pi_162480247
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat haar moeder alweer een volgende prooi klaar heeft staan?
Nee natuurlijk niet, Jezus. Ga er wel vanuit dat mevrouw de notaris vaker onetisch handelt. Dat doel ik op. Dat je advocaat van de duivel wilt spelen prima, maar blijf wel even rationeel.
  One tough cookie woensdag 25 mei 2016 @ 01:03:59 #64
169210 liesje1979
pi_162480260
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:02 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, Jezus. Ga er wel vanuit dat mevrouw de notaris vaker onetisch handelt. Dat doel ik op. Dat je advocaat van de duivel wilt spelen prima, maar blijf wel even rationeel.
Succes met je wraak. :W
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:07:57 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162480296
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:52 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Rekeningen meervoud?

Overigens is 1000 euro voor een levenstestament niet eens ongewoon. En voor werk dat is geleverd mag een notaris een rekening sturen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:18:52 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162480385
Trouwens, kinderen hebben altijd recht op hun legitieme portie. En als je opa niet met zijn vriendin was getrouwd en ook geen geregistreerd partnerschap met haar had, gaat zij er echt niet met al je opa zijn poen vandoor.
pi_162480414
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rekeningen meervoud?

Overigens is 1000 euro voor een levenstestament niet eens ongewoon. En voor werk dat is geleverd mag een notaris een rekening sturen.
Er zijn inderdaad meerdere rekeningen naar haar gegaan. Op de eigen website adverteert deze notaris overigens een prijs van ¤320 hiervoor. Het document van mijn opa omvat ook maar 2 kantjes, dus extra werk was het niet. Tel daarbij op dat ze altijd riep dat hij haar nieuwe vader was, en ¤1000 is een knap staaltje van schrijven met een vork.
pi_162480444
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:18 schreef Lienekien het volgende:
Trouwens, kinderen hebben altijd recht op hun legitieme portie. En als je opa niet met zijn vriendin was getrouwd en ook geen geregistreerd partnerschap met haar had, gaat zij er echt niet met al je opa zijn poen vandoor.
Dat zeg ik ook niet, ik vermoed zelf dat het om 5-10% zal gaan. Zoals gezegd, het gaat vooral om de manier waarop het gegaan is.
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:26:24 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162480454
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:25 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, ik vermoed zelf dat het om 5-10% zal gaan. Zoals gezegd, het gaat vooral om de manier waarop het gegaan is.
En dat is bij elkaar een ton?
pi_162480466
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dat is bij elkaar een ton?
Minimaal wel ja.
  woensdag 25 mei 2016 @ 02:20:23 #71
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162480736
Even opgeschoond, de ad hominems mogen even achterwege blijven.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162481171
Er moet zoveel hard bewijs geleverd worden.. lijkt me haast onmogelijk nu je opa helaas niet meer leeft.

Verreweg het meeste had alleen bij leven nog bewezen kunnen worden.

Je zult moeten kunnen aantonen dat die dochter allerlei opdrachten heeft gegeven.
En zonder opa te kunnen vragen hoe het zat, door een expert overigens voor mensen met dat soort geheugen aandoeningen, wordt het echt superlastig.
pi_162484509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 07:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er moet zoveel hard bewijs geleverd worden.. lijkt me haast onmogelijk nu je opa helaas niet meer leeft.

Verreweg het meeste had alleen bij leven nog bewezen kunnen worden.

Je zult moeten kunnen aantonen dat die dochter allerlei opdrachten heeft gegeven.
En zonder opa te kunnen vragen hoe het zat, door een expert overigens voor mensen met dat soort geheugen aandoeningen, wordt het echt superlastig.
Dat vrees ik dus ook helaas. Juridisch lijkt het voor 90% te kloppen, alleen ethisch is het niet bepaald correct uitgevoerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 mei 2016 @ 12:03:57 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_162485782
Vooropgesteld dat het verhaal van TS klopt, dan is het uiteindelijk natuurlijk de dochter die hiervan gaat profiteren. Daar zit de grootste dubieuze kant aan dit verhaal.

TS geeft al aan dat de vriendin 90 is, die heeft niet het eeuwig leven. En wat gebeurt er dan met het geld? Dat gaat naar de dochter... Die heeft het mooi voor elkaar dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:11:41 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162485954
Zal me niks verbazen als de verdeling van de erfenis nu flink in het voordeel van die vriendin (vind het altijd vreemd om een hoogbejaarde vrouw 'vriendin' te noemen, maar goed :P ) gaat vallen. Denk ook niet of daar juridisch iets tegen valt te doen, zie het maar hard te maken nu de belangrijkste getuige niet meer leeft. Succes TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')