Thanks! Zojuist besteld, samen met een nieuwe (metalen) boorkop voor mijn Makita HP1631, die brakke plastic drollenbak die er nu op zit ben ik wel een keer zatquote:Op zondag 29 mei 2016 14:19 schreef bleiblei het volgende:
Kruis.nl kan je exploded view tekeningen van gereedschap vinden om het onderdeelnr te zoeken. Die kan je vervolgens via hen bestellen, maar kan doorgaans ook bij de pro-gereedschapshop in de buurt.
Nope, ik bedoelde de uitloopschachtquote:Op zondag 29 mei 2016 22:39 schreef dirtyolero het volgende:
[..]
Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/18(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
gekeken maar was frans en heb ding snel nodig. Dus maar ff via NL site, btw kan ik terug krijgen. Maar site is zeker een die ik raadpleeg als ik iets nodig heb toekomst. tnx.quote:Op maandag 30 mei 2016 00:01 schreef -Tweed- het volgende:
[..]
Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.
DHP481ZJ = ¤165,- (zonder makpac systainer ¤156,-)
Keurig verzenden via UPS, kost een tientje, met ongeveer 3 á 4 werkdagen in huis.
Zakelijk kopen kan ook heul hendig, BTWnr invoeren en klaar
de machine, hitachi, an sich is goed. Dat merk levert goede machines (vergelijkbaar met dewalt, bosch blauw/makita).quote:Op maandag 30 mei 2016 18:47 schreef hiddit het volgende:
[..]
Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.
Zou je een andere kist aanraden?
Wil iets voor in en om het huis om een beetje te klussen. Heb nu helemaal niks, alleen wa't geleend spul van familie.
Wou voor een set onder de 200 blijven.
Of is het beter om alles los te kopen?
De GTS10XC dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:10 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een fatsoenlijke tafelzaag, maar zie even de bomen door het bos niet meer (allemaal omgezaagd zeker?)
M'n huidige Bosch GTS10J (prima zaag, heeft me werkelijk nog nooit in de steek gelaten) heeft iets te smalle T-tracks om m'n Incra 1000HD hoekaanslag te kunnen plaatsen. Helaas is dit niet de enigste zaag wat incompatibel met deze hoekaanslag is: ook de Mafell Erika's zijn niet compatibel. (Ze hebben niet eens een T-track erop). Van Festool kom ik ook vanalles tegen, maar ik wil nog wat meer opties bekijken. En m'n gevoel zegt Mafell, maarja zonder T-tracks kan ik er niets mee... En wellicht zijn er nog andere merken waar ik maar moet kijken? De HBM 600 is ook de revue gepasseerd, maar daar schijnen nogal wat tweaks nodig te zijn alvorens deze mooi recht zaagt...
Wie O wie?(andere ideeën/tips zijn uiteraard ook zeer welkom)
Thanks!!!
Ohja, ik heb er ook aan gedacht om te T-tracks in m'n huidige zaag uit te (laten) frezen, maar vind dit eigenlijk maar "tja tja" want ze moeten zowel dieper als breder...
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Ik weet het (nog) niet zeker, maar volgens mij past dat ook niet nee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:15 schreef derLudolf het volgende:
De GTS10XC dan?
Is er trouwens geen andere/kleinere "T" leverbaar op die hoekaanslag?
Ben ik inderdaad ook tegen gekomen tijdens m'n zoektocht vandaag. Erg mooi spul, maar ook wel (zeer) groot he... Denk iets te groot voor in m'n garage.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Een hammer misschien? Als je daar de ruimte voor hebt in je nieuwe schuur?
Tja, dat hoorde ik dus al eerder vandaagquote:HBM zou ik mijden met jouw gereedschap arsenaal. Ga je spijt van krijgen.
Nee, niet dat ik weet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef bleiblei het volgende:
En hoezo past de incra niet op een Erika? Dat hebben ze bij gereedschappro wel gedaan toch?
Ja dat is precies mijn gedachte. Maar ze maken het wel lastig! Waarom maakt Mafellquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Hmzz, het moet wel een béétje fatsoenlijk hequote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef flibber het volgende:
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.
Je hoeft me niet gek te krijgenquote:Naja atmoz koopt graag leuk gereedschap maar niet verplaatsbare tools die x voud van mobiel kosten.
maar wie weet/wie krijgt hem zo gek
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Ik heb dit idee ook nog niet naast me neer gelegdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet.
Tja, daarom... Hoe stevig is het nog allemaal dan? En het moet wel echt mega recht/goed gebeuren, anders heb ik er niets aan...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:41 schreef derLudolf het volgende:
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafelsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafels.
Nee, volgens mij hebben die er zelfs geen eenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding?
Zou kunnen, maar hoe krijg je dat weer netjes en recht op de zaag gemonteerd he? En dan moet ook het huidige blad er (netjes) af, etc... Pfeww, wat een gedoe. En dat alleen om een fatsoenlijke hoekaanslag erop te kunnen zetten... Ohja, en misschien later zo'n "slede".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef bleiblei het volgende:
En van een aluminium plaat een compleet nieuw blad laten frezen? Dan kan je em helemaal custom made passend maken voor het incra spul.
Hmzzzz, dat zie ik zelf niet zo zitten. Liever een dedicated zaag.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?
Tja weet ik niet... Met welke dingen vind je dat ik overdrijf dan? Ik heb nog niets gekocht wat ik nooit zal gebruiken. Ok, dat Woodpeckers is misschien wat overdreven, maar ach het kostte ook weer geen duizenden euro's...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:56 schreef flibber het volgende:
Maar Atmoz... "overdrijf" je nu niet een beetje met je gereedschap/toebehoren obsessie? Lijkt een doorgeschoten verslaving (wij allen zijn verslaaft aan tools.
Maar wat voor eisen jij allemaalt stelt, en wat je aanschaft
het blijft "maar" gereedschap he
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |