abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162626213
Er zit dermate veel in dat als er wat kapot gaat er nog voldoende is ;)
pi_162626960
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:19 schreef bleiblei het volgende:
Kruis.nl kan je exploded view tekeningen van gereedschap vinden om het onderdeelnr te zoeken. Die kan je vervolgens via hen bestellen, maar kan doorgaans ook bij de pro-gereedschapshop in de buurt.
Thanks! Zojuist besteld, samen met een nieuwe (metalen) boorkop voor mijn Makita HP1631, die brakke plastic drollenbak die er nu op zit ben ik wel een keer zat ;).

quote:
Nope, ik bedoelde de uitloopschacht :), zie pagina: https://www.kruis.nl/onderdelen/bosch/gks-65-gce
pi_162632639
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:01 schreef -Tweed- het volgende:

[..]

Zelf goede ervaringen met RaceTools in Frankrijk.
DHP481ZJ = ¤165,- (zonder makpac systainer ¤156,-)
Keurig verzenden via UPS, kost een tientje, met ongeveer 3 á 4 werkdagen in huis.
Zakelijk kopen kan ook heul hendig, BTWnr invoeren en klaar :Y
gekeken maar was frans en heb ding snel nodig. Dus maar ff via NL site, btw kan ik terug krijgen. Maar site is zeker een die ik raadpleeg als ik iets nodig heb toekomst. tnx.
pi_162632858
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:47 schreef hiddit het volgende:

[..]

Ik kon ook al niks negatiefs vinden, dus dat lijkt me wel goed verder.

Zou je een andere kist aanraden?
Wil iets voor in en om het huis om een beetje te klussen. Heb nu helemaal niks, alleen wa't geleend spul van familie.
Wou voor een set onder de 200 blijven.

Of is het beter om alles los te kopen?
de machine, hitachi, an sich is goed. Dat merk levert goede machines (vergelijkbaar met dewalt, bosch blauw/makita).
Die assecoireboxen zijn lokkertjes.

Zit alles in maar verwacht geen top kwaliteit. Een hss ijzerboor van 6 mm betaal je per stuk 3 euro voor. Steenboor bosch snel tegen de 5 euro. Dan kun je nagaan dat je geen "top" kwaliteit krijgt.

Maar als jij begint met klussen en het sporadisch gebruikt is het een leuke starterskit. Als boren of bits kaduuk gaan kun je ze ook geleidelijk vervangen voor kwaliteits spul.

Direct 100 of 200 euro aan bits en boren uitgeven als je het weinig gebruikt is natuurlijk ook onzin en onnodig. (vaak gaan bepaalde maten sneller stuk vanwege meest gebruikt. denk aan steenboor 6-8-10. of bitz tx 15-20-25 en pz/ph 1-2-3.

voor imbus gewoon een keer een wera setje halen aangezien je dat in werk beter vaak handmatig/qua gevoel kunt aandraaien.
  Knikkerking dinsdag 31 mei 2016 @ 22:10:55 #105
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162655971
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een fatsoenlijke tafelzaag, maar zie even de bomen door het bos niet meer (allemaal omgezaagd zeker? }))

M'n huidige Bosch GTS10J (prima zaag, heeft me werkelijk nog nooit in de steek gelaten 8-)) heeft iets te smalle T-tracks om m'n Incra 1000HD hoekaanslag te kunnen plaatsen. Helaas is dit niet de enigste zaag wat incompatibel met deze hoekaanslag is: ook de Mafell Erika's zijn niet compatibel. (Ze hebben niet eens een T-track erop). Van Festool kom ik ook vanalles tegen, maar ik wil nog wat meer opties bekijken. En m'n gevoel zegt Mafell, maarja zonder T-tracks kan ik er niets mee... En wellicht zijn er nog andere merken waar ik maar moet kijken? De HBM 600 is ook de revue gepasseerd, maar daar schijnen nogal wat tweaks nodig te zijn alvorens deze mooi recht zaagt...

Wie O wie? _O_ (andere ideeën/tips zijn uiteraard ook zeer welkom)
Thanks!!!

Ohja, ik heb er ook aan gedacht om te T-tracks in m'n huidige zaag uit te (laten) frezen, maar vind dit eigenlijk maar "tja tja" want ze moeten zowel dieper als breder...
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 22:15:30 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162656132
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:10 schreef Atmoz het volgende:
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een fatsoenlijke tafelzaag, maar zie even de bomen door het bos niet meer (allemaal omgezaagd zeker? }))

M'n huidige Bosch GTS10J (prima zaag, heeft me werkelijk nog nooit in de steek gelaten 8-)) heeft iets te smalle T-tracks om m'n Incra 1000HD hoekaanslag te kunnen plaatsen. Helaas is dit niet de enigste zaag wat incompatibel met deze hoekaanslag is: ook de Mafell Erika's zijn niet compatibel. (Ze hebben niet eens een T-track erop). Van Festool kom ik ook vanalles tegen, maar ik wil nog wat meer opties bekijken. En m'n gevoel zegt Mafell, maarja zonder T-tracks kan ik er niets mee... En wellicht zijn er nog andere merken waar ik maar moet kijken? De HBM 600 is ook de revue gepasseerd, maar daar schijnen nogal wat tweaks nodig te zijn alvorens deze mooi recht zaagt...

Wie O wie? _O_ (andere ideeën/tips zijn uiteraard ook zeer welkom)
Thanks!!!

Ohja, ik heb er ook aan gedacht om te T-tracks in m'n huidige zaag uit te (laten) frezen, maar vind dit eigenlijk maar "tja tja" want ze moeten zowel dieper als breder...
De GTS10XC dan?
Is er trouwens geen andere/kleinere "T" leverbaar op die hoekaanslag? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:14 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_162656161
Een hammer misschien? Als je daar de ruimte voor hebt in je nieuwe schuur?

HBM zou ik mijden met jouw gereedschap arsenaal. Ga je spijt van krijgen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:17:37 #108
36431 bleiblei
pi_162656212
En hoezo past de incra niet op een Erika? Dat hebben ze bij gereedschappro wel gedaan toch?
pi_162656236
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet ;)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:20:44 #110
36431 bleiblei
pi_162656314
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
tja, dewalt is voor "ruw" goed. Maar gezien jouw wensen zou ik toch kijken naar een festo of mafell.
Dat zijn de enige twee merken die qua kwaliteit en nauwkeurigheid boven de bosch/dewalt gaan en meer weet ik ook niet ;)
Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
pi_162656456
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat gaat op als je een mobiele zaag zoekt. Heb je ruimte voor een stationaire is er een wereld van prachtmachines waar festool en mafell ook niet bij in de buurt komen.
Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.

Naja atmoz koopt graag leuk gereedschap maar niet verplaatsbare tools die x voud van mobiel kosten.

maar wie weet/wie krijgt hem zo gek ;)
  Knikkerking dinsdag 31 mei 2016 @ 22:28:12 #112
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162656567
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:15 schreef derLudolf het volgende:

De GTS10XC dan?
Is er trouwens geen andere/kleinere "T" leverbaar op die hoekaanslag? :)
Ik weet het (nog) niet zeker, maar volgens mij past dat ook niet nee.
Beide modellen van Bosch zullen wel dezelfde afmetingen tracks hebben zegt m'n gevoel. En er zijn volgens mij geen andere sliders verkrijgbaar voor op die Incra.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef bleiblei het volgende:
Een hammer misschien? Als je daar de ruimte voor hebt in je nieuwe schuur?
Ben ik inderdaad ook tegen gekomen tijdens m'n zoektocht vandaag. Erg mooi spul, maar ook wel (zeer) groot he... Denk iets te groot voor in m'n garage.

quote:
HBM zou ik mijden met jouw gereedschap arsenaal. Ga je spijt van krijgen.
Tja, dat hoorde ik dus al eerder vandaag :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:17 schreef bleiblei het volgende:
En hoezo past de incra niet op een Erika? Dat hebben ze bij gereedschappro wel gedaan toch?
Nee, niet dat ik weet.
Er staat wel iets op met de combinatie Erika 85 en Incra LS-positioner. Maar aangezien de Mafell's geen T-track hebben, gaat een hoekaanslag niet passen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:18 schreef flibber het volgende:
Ja dat is precies mijn gedachte. Maar ze maken het wel lastig! Waarom maakt Mafell :9~ er nu niet gewoon wat T-tracks in?! :{w
  Knikkerking dinsdag 31 mei 2016 @ 22:35:49 #113
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162656848
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:20 schreef bleiblei het volgende:

Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomen ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:25 schreef flibber het volgende:

Ja dat is waar, maar dan ga je mierenneuken op minder dan een mm... en 1 graad afwijking.
Hmzz, het moet wel een béétje fatsoenlijk he O-) :)

quote:
Naja atmoz koopt graag leuk gereedschap maar niet verplaatsbare tools die x voud van mobiel kosten.

maar wie weet/wie krijgt hem zo gek ;)
Je hoeft me niet gek te krijgen :D ik wil gewoon een fatsoenlijke oplossing voor m'n probleem... Ik heb een fijne tafelzaag, en een nog fijnere (heb er eens goed mee geprutst/beetje afgesteld, en het is echt een mega top instrument _O_) hoekaanslag maar die gaan niet samen!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:39:28 #114
36431 bleiblei
pi_162656962
Ik vind bredere tracks frezen zo een slecht idee eigenlijk nog niet :) .
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 22:41:14 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162657021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?
  Knikkerking dinsdag 31 mei 2016 @ 22:49:55 #116
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162657309
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:39 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb dit idee ook nog niet naast me neer gelegd :)
Maar denk dat het niet heel makkelijk wordt...

quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:41 schreef derLudolf het volgende:

Maar ook dieper zo ik begrijp. En wordt het dwarsstuk dan niet te ruim?
Tja, daarom... Hoe stevig is het nog allemaal dan? En het moet wel echt mega recht/goed gebeuren, anders heb ik er niets aan...

Bleh, vervelende dingen zoiets... :{
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 22:51:43 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162657373
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding? :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:52:30 #118
36431 bleiblei
pi_162657398
En van een aluminium plaat een compleet nieuw blad laten frezen? Dan kan je em helemaal custom made passend maken voor het incra spul :) .
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:53:47 #119
36431 bleiblei
pi_162657441
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Gereedschappro zal toch wel een zaag verkopen die compatibel is met dat ding? :)
Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafels :) .
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 22:55:31 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162657490
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Neuh, niet per se, ze kunnen ook goed gebruikt worden in bijv. zelfbouw freestafels :) .
Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?
pi_162657508
Maar Atmoz... "overdrijf" je nu niet een beetje met je gereedschap/toebehoren obsessie? Lijkt een doorgeschoten verslaving (wij allen zijn verslaaft aan tools ;).
Maar wat voor eisen jij allemaalt stelt, en wat je aanschaft ;)

het blijft "maar" gereedschap he ;)
  Knikkerking woensdag 1 juni 2016 @ 06:37:14 #122
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162661132
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:51 schreef derLudolf het volgende:
Nee, volgens mij hebben die er zelfs geen een ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:52 schreef bleiblei het volgende:
En van een aluminium plaat een compleet nieuw blad laten frezen? Dan kan je em helemaal custom made passend maken voor het incra spul :) .
Zou kunnen, maar hoe krijg je dat weer netjes en recht op de zaag gemonteerd he? En dan moet ook het huidige blad er (netjes) af, etc... Pfeww, wat een gedoe. En dat alleen om een fatsoenlijke hoekaanslag erop te kunnen zetten... Ohja, en misschien later zo'n "slede".

quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:55 schreef derLudolf het volgende:

Daar dacht ik ook al aan, aan zoiets. Er zijn van die tafels waarin je een invalzaag kunt hangen... Of is dat nieuw nauwkeurig genoeg?
Hmzzzz, dat zie ik zelf niet zo zitten. Liever een dedicated zaag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:56 schreef flibber het volgende:
Maar Atmoz... "overdrijf" je nu niet een beetje met je gereedschap/toebehoren obsessie? Lijkt een doorgeschoten verslaving (wij allen zijn verslaaft aan tools ;).
Maar wat voor eisen jij allemaalt stelt, en wat je aanschaft ;)

het blijft "maar" gereedschap he ;)
Tja weet ik niet... Met welke dingen vind je dat ik overdrijf dan? Ik heb nog niets gekocht wat ik nooit zal gebruiken. Ok, dat Woodpeckers is misschien wat overdreven, maar ach het kostte ook weer geen duizenden euro's...

Ik wil graag fatsoenlijk, goed en mooi materiaal. Voor mij is het niet "maar" gereedschap. Er is toch niets fijners in het leven dan hobby'en met goed gereedschap?! (Ok, af en toe een festival om af te schakelen staat ook hoog op de lijst *O*).

"Vroeger" gaf ik alle geld uit aan stappen, daarna aan HiFi (nu ook nog wel, maar iets minder) en tegenwoordig is dat aan gereedschap. Totdat ik alles heb (wat ik wil) en dan zien we wel verder ;)

Maar ik ben erg benieuwd naar welke dingen je refereert :P
Ik denk wel dat je me niet moet vergelijken met iemand wat voor werk klust/bouwt, want daar ligt dat misschien helemaal anders inderdaad: "ach boeie, als het maar zaagt" >:) Ik vind het al helemaal geweldig om bijvoorbeeld eerst uren en uren reviews te lezen/kijken, en dan erin gezogen te worden. Ik zit er iets anders in zeg maar ^O^
pi_162661681
Atmoz,

Misschien een gek idee, maar is het niet handiger/makkelijker om een stel nieuwe "runners" te laten frezen? Of misschien heeft incra die wel? (Tenzij je jezelf echt graag een nieuwe zaagtafel aan wil praten)

gr
pi_162700737
woodpeckers idd, maar ook zo dure bosch afkortzaag, of eigenlijk alles wat je aanschaft.

je zegt vaak moet goed zijn en hoeft niet heel goed, maar de tools die jij aanschaft heeft de gemiddelde aannemer niet in zijn bus ;)

Maar goed snap het ook, doe ook "deels" zelfde ;)
Tis hobby en mooi gereedschap is mooi maar kun je ook mooie dingen mee doen.

vandaag op locatie installatiewerk gedaan. moest metn 5x7 raamwerkje maken voor sanitair badkamer (skelet badkamer was niet af).

tot mijn beaschikking was een einhell afkortzaag, volgensmij de profi line.

(wat een bagger smerig eng kut ding. niks mooi recht, wiebelend blad (kromme as?), geen rechte zaagsnedes, bang dat blad eraf zou knallen, tering geluid alsof er in mechaniek een emmer zand was geflikkert.)
Dan mis ik mijn dewalt afkorter met bok wel :+

Das ook niet fijn werken. En ik denk dat spullen van de betere merken ook zeker 3 tot 4 maal langer mee gaat dan het bagger spul uit de gamma ;)
pi_162701341
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Helemaal true, maar die zijn ook meteen weer (veel) groter, én zwaarder... Pfew ik ben al vanalles tegen gekomen ;)
Hammer of Robland is inderdaad de volgende stap volgens mij.
De Hammer K3 bijvoorbeeld is ook leverbaar met een 230V motor (net als hun zaag/freescombi en combinatiemachine trouwens)
Wat betreft grootte valt zo,n standaard zaag zonder roltafel enzo nog wel mee volgens mij.
http://www.hammer-houtbew(...)lzaag-k3-winner.html
Tweedehands is misschien nog een optie, maar in 230V zijn ze aardig zeldzaam denk ik, op 400V zijn ze wel te vinden op de gebruikte markt.
Maar aangezien jij je een dag of wat terug nog beweerde dat jij je niet kunt voorstellen dat je nu of in de toekomst krachtstroom nodig bent ~O>

Net wat bleiblei zegt: van HBM ga jij niet gelukkig worden.
Niet gezien wat jij gewend ben en eist van je huidige gereedschap qua betrouwbaarheid, afwerking en nauwkeurigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')