abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162432892
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Het probleem met lightfrisdrank is meer dat het je behoefte aan zoet in stand houdt. En daar moet je vanaf als je wilt minderen met zoete dingen/suikers.
Of wilskracht hebben.

Verder is het idee van dat je daarmee die behoefte in stand houdt vooral een hypothese. Maar dat terzijde.
pi_162432935
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Of wilskracht hebben.

Verder is het idee van dat je daarmee die behoefte in stand houdt vooral een hypothese. Maar dat terzijde.
Ik dronk vrij veel light frisdrank jaren geleden maar ben er gewoon in 1x mee gestopt. Nu al bijna 3,5 jaar geen frisdrank meer gehad, heb daar totaal geen moeite mee. Vind het lastiger te minderen met koffie.
pi_162432967
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:02 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Nee die vitaminewater is anders, het smaakt ook niet naar AA, het smaakt net zoals Sourcy Vitaminewater. Het is niet zoet en er zit ook geen toegevoegde suiker in. Denk dat je het verward met dit:

[ afbeelding ]

Dit is wel mierzoet en in verschillende smaken te koop, de oranje smaakt naar AA.
Echt? Vond het namelijk echt naar suikerwater proeven. Had de variant met lychee, ook Saskia in dezelfde flesjes. Was mierzoet dat spul, vorige week een sixpack mee naar werk genomen. Vind het verder niet heel bijzonder, verveelt heel snel vooral als het niet gekoeld is. Ze hebben daar ook een soort aa drink dat is inderdaad nog een slag zoeter, power generation heet dat. Tegenwoordig drink ik weer cola wat ik eigenlijk niet zou moeten doen. Heb het jaren niet gedronken. Merk dat cola mijn eetlust zelfs bederft.
pi_162433015
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:17 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Echt? Vond het namelijk echt naar suikerwater proeven. Had de variant met lychee, ook Saskia in dezelfde flesjes. Was mierzoet dat spul, vorige week een sixpack mee naar werk genomen. Vind het verder niet heel bijzonder, verveelt heel snel vooral als het niet gekoeld is. Ze hebben daar ook een soort aa drink dat is inderdaad nog een slag zoeter, power generation heet dat. Tegenwoordig drink ik weer cola wat ik eigenlijk niet zou moeten doen. Heb het jaren niet gedronken. Merk dat cola mijn eetlust zelfs bederft.
Ik heb de oranje (Mango/guave) een paar keer gehad en die is niet zoet. Bij Jumbo is het weer andersom, de mango/guave is zoet en de lychee niet, maar heeft een soort van "chemische" nasmaak.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:21:28 #130
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_162433091
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:16 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik dronk vrij veel light frisdrank jaren geleden maar ben er gewoon in 1x mee gestopt. Nu al bijna 3,5 jaar geen frisdrank meer gehad, heb daar totaal geen moeite mee. Vind het lastiger te minderen met koffie.
Drink zelf en geen frisdrank en geen koffie. Ook geen thee overigens, maar dat is niet slecht. Alleen water eigenlijk, en daar ben ik erg happy mee. Als ik dan ergens toch wat extra calorieën uit haal dan haal ik die liever uit lekker eten :D
pi_162433213
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:16 schreef Alieda-R het volgende:

Wat eens temeer onderschrijft dat het met die 'afhankelijkheid' bij light frisdrank wel meevalt.
pi_162433228
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Drink zelf en geen frisdrank en geen koffie. Ook geen thee overigens, maar dat is niet slecht. Alleen water eigenlijk, en daar ben ik erg happy mee. Als ik dan ergens toch wat extra calorieën uit haal dan haal ik die liever uit lekker eten :D
Thee drink ik ook niet, word ik kotsmisselijk van. Het is bij mij vooral koffie en water met een scheutje siroop.
pi_162433231
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:21 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

koffie wel maar wil weer over naar thee.
frisdrank toevallig laatst omdat voor een feestje nog 3 flessen over waren.
Normaal koop ik het niet.
Wat ik veel drink is spa rood met een kneepje citroen/limoen sap.
lekker fris.
of gewoon ranja (en dan vaak maar theelepel ranja.

Als ik fris drink krijg ik altijd zon onplezierig opgeblazen gevoel.
pi_162433297
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:26 schreef flibber het volgende:

[..]

koffie wel maar wil weer over naar thee.
frisdrank toevallig laatst omdat voor een feestje nog 3 flessen over waren.
Normaal koop ik het niet.
Wat ik veel drink is spa rood met een kneepje citroen/limoen sap.
lekker fris.
of gewoon ranja (en dan vaak maar theelepel ranja.

Als ik fris drink krijg ik altijd zon onplezierig opgeblazen gevoel.
Ik had voorheen een verslaving voor thee met fruitsmaakjes maar verdraag nu geen enkele theesoort meer. Als ik veel koffie drink heb ik nergens last van, maar drink ook alleen maar cafeïne vrij en geen sterke koffie. Als ik te sterke koffie drink heb ik een gevoel dat ik teveel gegeten heb.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:01:10 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162434191
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Het probleem met lightfrisdrank is meer dat het je behoefte aan zoet in stand houdt. En daar moet je vanaf als je wilt minderen met zoete dingen/suikers.

Los van de discussie over of het gezond is of niet.
beperkte doelgroep dan. Ik drink light omdat er geen calorieën in zitten en het lekker is. Maar gebruik verder nauwelijks suiker....
T is niet alsof je dan de suikerpot leegvreet :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162436445
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Een BMI van 25 is de absolute bovengrens voor een gezond gewicht. Vadsige mensen die apetrots zijn dat ze nét binnen de bovengrens vallen :')

Of in dit geval er nét buiten :')
Boven de 25 betekent niet automatisch dat je geen gezond gewicht hebt. Sporters met veel spiermassa maar met een laag vetpercentage komen er dikwijls boven. Iemands vetpercentage geeft een betere indicatie wat dat betreft.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:28:17 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162436454
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 07:39 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe ongezond veel slanke mensen zijn, Inderdaad, een flink verhoogde bloeddruk, een flink verhoogd slecht cholesterol, gewrichtsklachten en prediabetes zijn volstrekt normaal.

Want er zijn ook meer dan voldoende slanke mensen die een slecht dieet hanteren of reumatische klachten krijgen. Een verhoogde kans op dergelijke aandoeningen door overgewicht bedoel je natuurlijk.
Uiteraard. Het is erg belangrijk wat de samenstelling van je voeding is, echter geeft een sterk verhoogd vetpercentage ook problemen op zichzelf. Niet noodzakelijk al die genoemde problemen maar het moet gek lopen als je na jarenlange obesitas niets van dat alles hebt opgelopen. Dat er mensen zijn die denken dat je altijd wel goed zit als je niet dik bent, tja, domme mensen hebben altijd bestaan.
Je ziet trouwens niet bij alle mensen die teveel vet hebben dat ze teveel vet hebben, de een stapelt het vet meer aan de buitenkant, de ander meer aan de binnenkant omheen organen en zo. Het laatste is slechter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 23 mei 2016 @ 15:56:50 #138
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162437103
Dat laatste is ook een beetje mazzel/pech hebben. Bij mij loopt er al jaren een 100 kilo te zware rond en die hobbelt voorlopig vrolijk verder.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162437232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Boven de 25 betekent niet automatisch dat je geen gezond gewicht hebt. Sporters met veel spiermassa maar met een laag vetpercentage komen er dikwijls boven. Iemands vetpercentage geeft een betere indicatie wat dat betreft.
ach de sporters worden er weer eens bij gehaald....

BMI is voor het merendeel voldoende.
en anders kun je het op zicht ook nog...
  maandag 23 mei 2016 @ 16:04:27 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437309
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:26 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Thee drink ik ook niet, word ik kotsmisselijk van. Het is bij mij vooral koffie en water met een scheutje siroop.
Bij mij alleen water, vooral omdat ik te lui ben om thee te zetten en omdat ik geen gas wil verspillen. :')
Ik zou er eigenlijk eens een beetje mee moeten experimenteren voor in het weekeinde of zo.
#NoDAPL
  maandag 23 mei 2016 @ 16:05:43 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437355
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doorgeslagen regelgeving van private partijen (VGZ, CZ etc.) die de hand op de knip willen houden en daarom dit soort achterlijke regeltjes hebben bedacht en handhaven.

Laat ik maar beginnen met dit punt van kritiek, de BMI is een zeer slechte maat. Niet mijn mening, een feit. De maat werd ooit ontwikkeld als simpele populatiemaat om populaties met elkaar te kunnen vergelijken. Bestaat er een verband tussen de BMI (gemiddelde en spreiding) en hoe oud mensen worden en hoe (on)gezond mensen zijn? Daarvoor is de BMI ontwikkeld. Waarom kozen ze voor deze simpele maat (lengte/{oppervlakte*oppervlakte))? Simpel, omdat ze geen rekenmachientjes hadden. Inmiddels heeft een wiskundige getracht om de maat te verbeteren, hier is hij ook in geslaagd maar dat wil niet zeggen dat zijn maat perfect is, het is wel minder slecht dan de BMI.
https://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
Met wat zoeken kan je ook de onderbouwing van zijn formule vinden: in het kort komt het erop neer dat zijn formule een correctie bevat voor kleine en grote mensen waardoor de score hoger wordt voor kleine mensen en lager wordt voor grote mensen wat overeenkomt met hoe het vetpercentage verandert bij een verschil in lengte en dezelfde BMI. Zijn formule heeft de vorm: A + b/c^n met 2<n<3
Als je goed zoekt dan kan je het volledige artikel vinden waarin hij de formule toelicht (gepubliceerd). Het komt erop neer dat grotere mensen relatief meer massa hebben, aangezien het lichaam in drie dimensies toeneemt kan je niet stellen dat mensen die X keer zo groot zijn X*X keer zo zwaar moeten wegen, het blijkt dat ze wat meer zwaarder weegen dan X*X wanneer ze X keer zo groot zijn.
Je kan zelf beredeneren dat mannen sowieso al een flink hogere BMI hebben dan vrouwen (meer dan 1,5 punt!) omdat mannen gemiddeld gezien:
- groter zijn
- gespierder zijn

Heel dat BMI-verhaal voor individuën is bullshit die we te danken hebben aan twee groepen mensen. Denemarken heeft trouwens wel de BMI-maat wat aangepast, zij hebben echter enkel de geslachtsbias opgeheven: niet de lengtebias of de levensstijlbias (sporter/couch potatoe).
#NoDAPL
  maandag 23 mei 2016 @ 16:06:39 #142
451005 Grems
Clown World
pi_162437386
quote:

[..]

Dat is prachtig maar de gemiddelde persoon is geen Olympisch atleet.
pi_162437432
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef flibber het volgende:

[..]

ach de sporters worden er weer eens bij gehaald....

BMI is voor het merendeel voldoende.
en anders kun je het op zicht ook nog...
Hij generaliseerde iedereen boven de 25 BMI als vadsige mensen, terwijl dat lang niet altijd opgaat.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:09:33 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437482
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Je kan zelf beredeneren dat mannen sowieso al een flink hogere BMI hebben dan vrouwen (meer dan 1,5 punt!) omdat mannen gemiddeld gezien:
- groter zijn
- gespierder zijn

Heel dat BMI-verhaal voor individuën is bullshit die we te danken hebben aan twee groepen mensen. Denemarken heeft trouwens wel de BMI-maat wat aangepast, zij hebben echter enkel de geslachtsbias opgeheven: niet de lengtebias of de levensstijlbias (sporter/couch potatoe).
Dat doet er dus niet toe! Alleen al de lengte en het geslacht hebben een enorme grote invloed op je BMI-score. Het is geen individuele maat, het is nooit bedoeld als individuele maat! Het is een populatiemaat! Het werkt enkel voor populaties, niet voor individuën! Je kan er een beetje aan sleutelen zodat het minder vertekent in functie van je lengte en je geslacht maar dat is alles wat je kan doen.
Hier kan je opzoeken wat je BMI-score is wanneer je wel compenseert voor de lengte.
http://people.maths.ox.ac.uk/trefethen/bmi_calc.html
#NoDAPL
  maandag 23 mei 2016 @ 16:13:06 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437580
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hij generaliseerde iedereen boven de 25 BMI als vadsige mensen, terwijl dat lang niet altijd opgaat.
Nogmaals, het is überhaupt achterlijk om de BMI op individuën toe te passen. Daar is het niet voor ontwikkeld en daar is het aantoonbaar ongeschikt voor.
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

- groter zijn
- gespierder zijn

Het is niet omdat het veel gebeurt dat het daarom ook zinvol is. Mensen doen collectief vaak achterlijke dingen. Zie bijvoorbeeld heel dat bullshitverhaal met de vetverbrandingszone in het fitnesswereldje: het heeft 10-20 jaar geduurd voordat die mensen in de gaten kregen dat ze onzin verkondigden en zelfs nu nog zijn er mensen die dat fabeltje geloven. :')
#NoDAPL
pi_162437638
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

ja dat zijn de uitzonderingen.
hoeveel mensen heb je die op hoog niveau sport beoefenen. En dat zie je trouwens meteen dat hun massa spiermassa is.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:18:10 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437682
Hier een interessante uitleg over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Ook zij falen om de lengtebias eruit te halen (te wijten aan de oversimplistische formule omdat ze enkel met hele exponenten konden rekenen in die tijd zonder heel erg veel werk te hebben) maar in ieder geval compenseren ze op populatieniveau voor de geslachtsbias.

http://halls.md/bmi-difference-men-women/

...
Summary

Body fat percentage evidence suggests a "gap" of 2.3 kg/m2. Median BMI evidence suggests a gap of 1.85 kg/m2. Statistical fairness and Visual appearance also suggest gap values. The average of these values is 2.0 kg/m2. That is the "gap" between mens and womens Body Mass Index values that the halls.md v2 model uses in it’s overweight thresholds.

In Jip- en Janneketaal: mannen van 1m90 die een BMI van 27 hebben hebben hoogstwaarschijnlijk geen overgewicht, vrouwen van 1m60 die een BMI van 24 hebben hebben hoogstwaarschijnlijk wel overgewicht. Uiteraard gelden ook voor obesitas andere grenzen.
#NoDAPL
  maandag 23 mei 2016 @ 16:19:08 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162437710
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:15 schreef flibber het volgende:

[..]

Jij hebt er niets van begrepen terwijl het hoe en wat hier erg duidelijk is uitgelegd! Het helpt om je eerst wat te verdiepen in een onderwerp en pas dan uitspraken te doen.
Het zijn geen uitzonderingen, mensen voor wie deze oversimplistische formule wel geschikt is zijn de uitzondering!
#NoDAPL
pi_162437722
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, het is überhaupt achterlijk om de BMI op individuën toe te passen. Daar is het niet voor ontwikkeld en daar is het aantoonbaar ongeschikt voor.

[..]

Het is niet omdat het veel gebeurt dat het daarom ook zinvol is. Mensen doen collectief vaak achterlijke dingen. Zie bijvoorbeeld heel dat bullshitverhaal met de vetverbrandingszone in het fitnesswereldje: het heeft 10-20 jaar geduurd voordat die mensen in de gaten kregen dat ze onzin verkondigden en zelfs nu nog zijn er mensen die dat fabeltje geloven. :')
Als ik het niet met je eens was had ik wel op je gereageerd ;).

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:15 schreef flibber het volgende:

[..]

hoeveel mensen heb je die op hoog niveau sport beoefenen. En dat zie je trouwens meteen dat hun massa spiermassa is.
Je hoeft niet eens op hoog niveau te sporten om een uitzondering te zijn. Een paar jaar spieren bouwen in de sportschool is voldoende. Ik ga ook langzaam naar de 25 BMI, maar wel met een vetpercentage onder de 14% en een lengte van 1.90.
pi_162437756
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt er niets van begrepen!
Het zijn geen uitzonderingen, mensen voor wie deze oversimplistische formule wel geschikt is zijn de uitzondering!
het geeft een indicatie.
wil je 17 miljoen nederlanders een officiele vetmeting laten ondergaan?
in de meeste gevallen is BMI waarde een goede indicator.
Ook omdat zoveel mensen er tegenwoordig wel erg ruim overheen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')