hoe kun je de lader testen?quote:Op zondag 22 mei 2016 08:58 schreef machtpen het volgende:
Klinkt als een kapotte lader die je accu niet heeft bijgeladen waardoor de accu kapot is gegaan.
Ik ben met aanhanger en al naar die zaak geweest en ze hebben helpen inbouwen.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:08 schreef halfway het volgende:
Je moet een semi-tractie accu gebruiken en geen startaccu.
De loodplaten van een startaccu zijn dan ook veel dunner dan de loodplaten van een semi-tractie / Reacteatie of Deep-cycle accu. Door een dunne plaat kan namelijk veel gemakkelijker een hoge stroom worden onttrokken terwijl dit bij een dikkere plaat veel moeilijker zal gaan. Het voordeel van dikkere platen is dat we ze langduriger en dieper kunnen ontladen zonder dat de platen zullen breken.
Hoe je die kan herkennen weet ik niet, ik weet wel dat ze niet tegen diep ontladen kunnen want dan gaan ze kapot. Hoeveel amp heeft de hydrauliekpomp eigenlijk nodig?quote:Op zondag 22 mei 2016 09:11 schreef flibber het volgende:
[..]
Ik ben met aanhanger en al naar die zaak geweest en ze hebben helpen inbouwen.
dan neem ik aan dat zij die fout hebben gemaakt. Heb alleen gezegd, heb nieuwe goede accu nodig voor aanhanger.
Hoe herken ik semi-tracti accu?
Morgen ga ik naar die zaak toe, als accu dood is dan zal ik ws wel nieuwe krijgen.
Maar dan liever direct eentje die ervoor bedoeld is.
dat is niet veel gebeurd, meestal werd die na paar ritjes wel achter de lader gegooid.quote:Op zondag 22 mei 2016 09:39 schreef machtpen het volgende:
Semi tractie gaat ook kapot als die te ver ontladen is en is weer een stuk duurder. Als je je accu gebruikt moet je die ook niet helemaal ontladen maar er toch nog een procent of 30% in laten zitten. Ontlaad je telkens de accu helemaal dan sloopt die zichzelf.
Kan dat ding niet gewoon op je 12v van je auto als die loopt?quote:Op zondag 22 mei 2016 10:57 schreef flibber het volgende:
ik heb nu een 7 polige aansluiting op de bus.
is de gebruikte kabel standaard ook voor 13 poligen of moet ik nu ook een nieuwe kabel trekken?
Welke kabel bedoel je, in de auto of de kipper?quote:Op zondag 22 mei 2016 10:57 schreef flibber het volgende:
ik heb nu een 7 polige aansluiting op de bus.
is de gebruikte kabel standaard ook voor 13 poligen of moet ik nu ook een nieuwe kabel trekken?
In principe wel, maar krijg jij een 10mm kabel in een gewone Yeager stekkerdoos?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:14 schreef hottentot het volgende:
En vergeet niet om of je bedrading dik genoeg te maken of om een begrenzing in te bouwen aan je laadvermogen, anders trek je gelijk de zekering onderuit of je brand het zwakste eruit als de zekering geen goede waarde heeft en de accu flink vraagt.
En al krijg je die erop dan zijn de contacten niet geschikt. En mocht hij per ongeluk een volle accu op een lege accu koppelen dan is 10mm ook zeer zeker niets te ruim (eerder te krap) Of begrenzen of een extra stekker. (zelf zou ik voor een extra stekker gaan zoals Pascal al aangeeft.)quote:Op zondag 22 mei 2016 13:17 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe wel, maar krijg jij een 10mm kabel in een gewone Yeager stekkerdoos?
Die zullen je vertellen dat de accu verbonden dient te zijn met de dynamo. Oftewel parallel aansluiten op de accu van de auto. Als je dat doet via de stekker van de aanhanger kun je snel een nieuwe auto en aanhanger kopen. Die kabels zijn veel te dun.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Ga anders even bij een carrosseriebouwer (zo`n bedrijf waar ze vrachtwagens enzo ombouwen) langs.
Die hebben vast wel ideeën en oplossingen hiervoor.
Je hoeft dat natuurlijk niet door hun te laten inbouwen, gewoon even informeren
Zijn die draden dik genoeg? Op trekkers zit naast de standaard 7 polige stekker voor rem-, knipper en dimlichten ook nog een speciale aansluiting voor bijvoorbeeld werkverlichting of andere elektrische zaken.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Welke kabel bedoel je, in de auto of de kipper?
Anyway, voor 12v moet je altijd een aparte kabel trekken vanaf de accu, met een zekering uiteraard. En die prop je dan bij de 13 polige stekkerdoor. Voor de rest kun je de oude 7 polige kabel aansluiten in de 13 polige stekkerdoos.
Maar de laadklep wordt nooit bijgeladen via deze stekkers.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn die draden dik genoeg? Op trekkers zit naast de standaard 7 polige stekker voor rem-, knipper en dimlichten ook nog een speciale aansluiting voor bijvoorbeeld werkverlichting of andere elektrische zaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |