abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162415261
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:21 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat een onzin.
“Wanneer de maand Ramadan komt, worden de poorten van het Paradijs geopend en worden de poorten van de Hel gesloten en zijn de shayatien vastgeketend.”
http://hadithvandedag.nl/vasten/ramadan-paradijs
I´m back.
pi_162415286
quote:
9s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ramadan? Idd.
1 van de 5 zuilen van de Islam , geen onzin dus.
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

“Wanneer de maand Ramadan komt, worden de poorten van het Paradijs geopend en worden de poorten van de Hel gesloten en zijn de shayatien vastgeketend.”
http://hadithvandedag.nl/vasten/ramadan-paradijs
Dat klopt.
pi_162415336
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

1 van de 5 zuilen van de Islam , geen onzin dus.

[..]

Dat klopt.
Dus je komt sws niet in de hel terecht en heb je een streepje voor bij Allah als je tijdens de ramadan ongelovigen opblaast of doodschiet.
I´m back.
pi_162415585
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je komt sws niet in de hel terecht en heb je een streepje voor bij Allah als je tijdens de ramadan ongelovigen opblaast of doodschiet.
?
Met die hadith wordt bedoeld dat je tijdens de ramadan geen tot weinig last hebt van influisteringen van de shaytan(duivel) .
En jezelf spiritueel kan reinigen en dichter tot god kan komen.
Daarom ook dat de moskeeën voller zijn tijdens de ramadan zeker na etenstijd , er heerst een andere sfeer dat merk je ook als Moslim zijnde , heeft niks met het vermoorden van ongelovigen te maken.

“Wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
pi_162415660
And kill them wherever you find them, and turn them out from where they have turned you out. And Al-Fitnah [disbelief or unrest] is worse than killing...
but if they desist, then lo! Allah is forgiving and merciful. And fight them until there is no more Fitnah [disbelief and worshipping of others along with Allah] and worship is for Allah alone. But if they cease, let there be no transgression except against Az-Zalimun(the polytheists, and wrong-doers, etc.)" (Translation is from the Noble Quran)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 20:38:52 ]
pi_162415691
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

?
Met die hadith wordt bedoeld dat je tijdens de ramadan geen tot weinig last hebt van influisteringen van de shaytan(duivel) .
En jezelf spiritueel kan reinigen en dichter tot god kan komen.
Daarom ook dat de moskeeën voller zijn tijdens de ramadan zeker na etenstijd , er heerst een andere sfeer dat merk je ook als Moslim zijnde , heeft niks met het vermoorden van ongelovigen te maken.

“Wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
Als de poorten van de hel gesloten zijn en je doodt iemand (ondanks die uit zijn verband gerukte hadith die jij nu citeert) dan kom je toch niet in de hel dan (waar je ogv van die door jou geciteerde hadith dan wel in terecht zou komen, bedoel ik)?
I´m back.
pi_162415723
"Not equal are those of the believers who sit (at home), except those who are disabled (by injury or are blind or lame, etc.), and those who strive hard and fight in the Cause of Allah with their wealth and their lives. Allah has preferred in grades those who strive hard and fight with their wealth and their lives above those who sit (at home).Unto each, Allah has promised good (Paradise), but Allah has preferred those who strive hard and fight, above those who sit (at home) by a huge reward "

''The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement"

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 20:40:17 ]
pi_162415782
''I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them" ''

"So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them."

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 20:41:50 ]
pi_162415850
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:40 schreef LelijKnap het volgende:
''I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them" ''
Gaat er even om of je een streepje voor hebt bij de grote baas als je tijdens ramadan een ongelovige neermaait of opblaast. Aangezien de poorten van de hel zijn gesloten, wel, denk ik.
I´m back.
pi_162415859
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als de poorten van de hel gesloten zijn en je doodt iemand (ondanks die uit zijn verband gerukte hadith die jij nu citeert) dan kom je toch niet in de hel dan (waar je ogv van die door jou geciteerde hadith dan wel in terecht zou komen, bedoel ik)?
Die zijn gesloten voor de duivels , zodat ze de mens niet kunnen misleiden.
pi_162415891
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat er even om of je een streepje voor hebt bij de grote baas als je tijdens ramadan een ongelovige neermaait of opblaast. Aangezien de poorten van de hel zijn gesloten, wel, denk ik.
Ik reageer even op zijn citaat waarmee hij lijkt te willen doen vermoeden dat moorden niet toegestaan is.
pi_162415912
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:42 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Die zijn gesloten voor de duivels , zodat ze de mens niet kunnen misleiden.
De poorten van de hel zijn gesloten voor duivels? Maar voor een mens niet? Dus die poorten zijn niet echt gesloten dan? De satans liggen alleen aan de ketting en de poorten staan gewoon open. Dus zou er één kunnen ontsnappen bijvoorbeeld?
I´m back.
pi_162415921
Moslims gonna moslim
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_162415950
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik reageer even op zijn citaat waarmee hij lijkt te willen doen vermoeden dat moorden niet toegestaan is.
Is ook uit zijn verband gerukt dat beroemde citaat, bedoel je?
Mens is eigenlijk gelovige. Een ongelovige mag je altijd wel doden.
I´m back.
pi_162415977
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is ook uit zijn verband gerukt dat beroemde citaat, bedoel je?
Mens is eigenlijk gelovige. Een ongelovige mag je altijd wel doden.
Tenzij je de ongelovige denkt te kunnen overtuigen zich aan te sluiten bij de sekte volgens mij.
pi_162416043
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tenzij je de ongelovige denkt te kunnen overtuigen zich aan te sluiten bij de sekte volgens mij.
Eh ja, of dwingen. Of als hij belasting betaalt, dan mag je hem gedogen, volgens mij.
I´m back.
pi_162416200
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De poorten van de hel zijn gesloten voor duivels? Maar voor een mens niet? Dus die poorten zijn niet echt gesloten dan? De satans liggen alleen aan de ketting en de poorten staan gewoon open. Dus zou er één kunnen ontsnappen bijvoorbeeld?
Hier word het beter uitgelegd: http://arrayaan.com/de-ketening-van-de-duivels
pi_162416288
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eh ja, of dwingen. Of als hij belasting betaalt, dan mag je hem gedogen, volgens mij.
Ah, dat is dan wel weer fijn.
pi_162416771
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:49 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Hier word het beter uitgelegd: http://arrayaan.com/de-ketening-van-de-duivels
Ja, leuk, maar dit gaat vooral over die satans dus. Ik heb hierop twee opmerkingen:
1) er staat de poorten van de hel zijn gesloten. Maar dat betekent toch dat als je dood gaat tijdens de ramadan, dat je de hel niet kan ingaan? Immers waarom staat het erbij, als het alleen om geketende satans gaat, kun je als Mohammed zijnde ook die zin weglaten en alleen vermelden dat de satans ergens in een hoekje van de hel zijn vastgeketend
en
2) hier staat: "de slechte daden verminderd worden voor degenen die vasten, aan alle voorwaarden van het vasten voldoen en zorg dragen voor het uitvoeren van de juiste etiquette". Als het neermaaien of opblazen van een ongelovige een vermindering oplevert in de slechtheid van de daden van een moslim, vermits hij zich aan alle regels houdt, dan betekent dat toch ook dat hij een streepje voor heeft en in het paradijs komt?
I´m back.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:17:53 #120
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162417547
Haha, poorten van de hel.. de Satan die je slechte dingen influistert. Het enige slechte in de Islam is ongelovig zijn of twijfelen aan je geloof. Moorden, anderen onderdrukken en weet ik het allemaal, maakt verder niet uit. Islam heeft geen moraal. Enkel een rare geloofsmoraal met obsessie voor de hel.
Satan fluisterde Mohammed slechte dingen in 1400 jaar geleden en daar is een hele sekte uit voortgekomen. })
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_162417692
quote:
15s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar dit gaat vooral over die satans dus. Ik heb hierop twee opmerkingen:
1) er staat de poorten van de hel zijn gesloten. Maar dat betekent toch dat als je dood gaat tijdens de ramadan, dat je de hel niet kan ingaan? Immers waarom staat het erbij, als het alleen om geketende satans gaat, kun je als Mohammed zijnde ook die zin weglaten en alleen vermelden dat de satans ergens in een hoekje van de hel zijn vastgeketend
en
2) hier staat: "de slechte daden verminderd worden voor degenen die vasten, aan alle voorwaarden van het vasten voldoen en zorg dragen voor het uitvoeren van de juiste etiquette". Als het neermaaien of opblazen van een ongelovige een vermindering oplevert in de slechtheid van de daden van een moslim, vermits hij zich aan alle regels houdt, dan betekent dat toch ook dat hij een streepje voor heeft en in het paradijs komt?
Ik denk dat je het niet snapt.
Het gaat over duivels die zijn vastgeketend je zoekt er te veel achter.

En wie zegt dat je na de dood gelijk in de hel of hemel terecht zal komen , volgens mij pas na de dag des oordeel.
In de hemel bevinden zich alleen de profeten en kinderen die zijn overleden.
(weet ik niet 100% zeker)
  zondag 22 mei 2016 @ 21:21:28 #122
117098 Hathor
Effe niet
pi_162417753
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

En wie zegt dat je na de dood gelijk in de hel of hemel terecht zal komen , volgens mij pas na de dag des oordeel.
_O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162417962
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:20 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik zoek er veel achter? Moslims schrijven er zelf ook lappen tekst over of niet?

En nee, die aanslagplegers wordt beloofd dat ze na een aanslag 72 maagden kunnen ophalen aan het loket van het paradijs hoor. Dus ze gaan niet eerst een afkoelfase in tot de dag des oordeels. Wat denk je zelf?
I´m back.
pi_162418014
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zoek er veel achter? Moslims schrijven er zelf ook lappen tekst over of niet?

En nee, die aanslagplegers wordt beloofd dat ze na een aanslag 72 maagden kunnen ophalen aan het loket van het paradijs hoor. Dus ze gaan niet eerst een afkoelfase in.
Nee man is een zwakke Hadith.
Is bullshit.
pi_162418076
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:25 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee man is een zwakke Hadith.
Is bullshit.
Wie zegt dat?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties