Ik zou er snel doorheen klikken als je het toch wilt zien, maar je kunt het net zo goed overslaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben ook blij aan het werk te zijn.
[..]
Hm, ik kijk het vanavond wel even.
Met begeleidend interview:quote:
quote:Voor de Rotterdamse rapper en Feyenoord-supporter Roy Kable kwam twee maanden geleden een droom uit. De spelersbus van Feyenoord bracht hem naar huis nadat zijn trein was uitgevallen. Nu is er een Feyenoord-rap met bijbehorende clip. "Ik weet dat ik mee kan met de top."
De 34-jarige Kable strandde in maart op het station in Breda. Zijn trein naar Rotterdam vertrok niet meer, waarna de NS nota bene de Feyenoord-bus als vervangend vervoer inzette.
Het is geen toeval dat hij daarna zijn Feyenoord-rap lanceerde. "Ik wachtte op het juiste moment en zie die bus als een teken dat het moest gebeuren", zegt de rapper.
"Ik heb het aan veel mensen die kritisch durven zijn laten horen, en zij vinden het een goed liedje. Het refrein zou uit volle borst door Het Legioen kunnen worden gezongen, als een soort spreekkoor. Daar heb ik over nagedacht."
De geboren Dordtenaar heeft het maken van de videoclip serieus aangepakt.
"Ik ben niet zomaar een rappertje die wat probeert", vervolgt Kable, die veel tijd en geld investeert om zijn bekendheid te vergroten. "Alles komt uit mijn eigen zak. Ik ben niet rijk, maar ik heb de discipline om bijvoorbeeld een paar Nike's te laten staan en dat geld in mijn muziek te steken."
"Soms investeer ik en moet ik twee weken lang broodjes frikandel eten. Dat is geen grap. Ik blijf doen wat ik moet doen. Als het voor mij is weggelegd, dan komt het vanzelf wel", vertelt hij.
Moeilijke jeugd
Roy Kable kende een moeilijke jeugd. Hij groeide op in Rotterdam-Delfshaven en kwam in een kindertehuis terecht nadat zijn vader zijn moeder om het leven bracht. Het inspireert hem om albums te maken.
Dit jaar komt zijn album 'Straatengel' uit, en in 2017 moet het album 'Boos' zijn hoogtepunt worden.
"Er is in Nederland nog geen rapper zoals ik. Ik weet dat veel gasten dat zeggen, maar ik heb heftige dingen meegemaakt. Rappen heeft met realiteit te maken en ik denk niet dat er rappers in Nederland zijn die dat op een goede manier hebben laten zien."
André Hazes
Het ligt niet voor de hand, maar het grote voorbeeld van Kabel is volkszanger André Hazes. "Hij was geen rapper, maar zo zag hij er wel uit", zegt hij gekscherend.
"Mijn droom is om de hiphop-versie van André Hazes te worden. Hij was een emotioneel persoon die altijd zichzelf is geweest en muziek maakte over wat hij meemaakte. Zo zit ik ook in elkaar. Mijn muziek komt uit mijn hart."
Knap dat je het snapt zeg!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
Ik snap die broodjes frikandel niet? Bedoelt hij dat hij die dan moet eten omdat hij dan weinig geld heeft?
Hoe dom is die gast dan wel niet?
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
Ik snap die broodjes frikandel niet? Bedoelt hij dat hij die dan moet eten omdat hij dan weinig geld heeft?
Beter leert hij kroketten frituren.quote:
Dirk gaf een paar jaar geleden al aan dat een belangrijke voorwaarde om terug te komen naar Feyenoord zou zijn dat hij het idee moest hebben dat we om de prijzen zouden kunnen spelen. Raar, dat als hij precies dezelfde kritische houding heeft als jij, dat dan juist jij hem afvalt. Wat mij betreft heeft hij gewoon gelijk; Dirk is een winnaar, die wil niet voor de kat z'n kut spelen, dus probeert hij Geel nog een beetje te prikkelen om er wat van te maken. Als Martin ook maar een klein beetje zijn werk blijft doen dan tekent hij ook wel bij ook.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niks, want ik denk niet dat het de echte reden is. Misschien gaat het over zijn rol bij Feyenoord volgend seizoen, of over geld, of heeft hij andere aanbiedingen, of over zijn rol bij Feyenoord na zijn carrière.. Maar Kuyt die gaat eisen dat we mee moeten doen om het kampioenschap.. beetje raar.
waarom dom?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
quote:Anass Achahbar heeft een contract getekend bij PEC Zwolle. De aanvaller komt over van Feyenoord, waar hij amper speeltijd kreeg. Achahbar gaat in op de frustratie die hij had toen hij niet speelde in Rotterdam-Zuid.
"Het is logisch dat je frustratie hebt als je niet speelt", vertelt Achahbar Bij Andy in de auto. "Ik houd van het spelletje en als je niet kan spelen verbijt je je af en toe. Dan kan je ook niet gek doen, je kan ook geen gekke dingen zeggen. Af en toe ben je echt boos. Je weet hoe het is na de wedstrijd, dan krijg je weer zo'n microfoon voor je neus van 'luister dit' of 'luister dat'."
Bij de meeste clubs kunnen de spelers, als ze omlopen, de mixed-zone ontwijken. Ze hoeven dan ook niet met de pers te praten. "Ik loop ook de andere kant op, ik houd er niet van. Ik ga er nooit langs. Als ik mezelf terug hoor, denk ik ook 'wat voor mongool ben je, wat zeg je allemaal?'.
Heb je het woord rapper over het hoofd gelezen?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
Ik val hem niet af, maar vind het niet realistisch. Dirk weet inmiddels toch wel wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van deze club zijn lijkt me. De afgelopen twee seizoenen kon er best veel worden geïnvesteerd, dus dan mag je wat meer verwachten. Maar de situatie is nu wat andersquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dirk gaf een paar jaar geleden al aan dat een belangrijke voorwaarde om terug te komen naar Feyenoord zou zijn dat hij het idee moest hebben dat we om de prijzen zouden kunnen spelen. Raar, dat als hij precies dezelfde kritische houding heeft als jij, dat dan juist jij hem afvalt.
Je valt hem wel degelijk openlijk af, en niet zo zuinig ook. Nu heb je het enkel over realisme, maar eerder noemde je geld zijn rol in het elftal en eventuele interesse van andere clubs als redenen. Dat vind ik een beetje droevig.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik val hem niet af, maar vind het niet realistisch. Dirk weet inmiddels toch wel wat de mogelijkheden en onmogelijkheden van deze club zijn lijkt me. De afgelopen twee seizoenen kon er best veel worden geïnvesteerd, dus dan mag je wat meer verwachten. Maar de situatie is nu wat anders
Waar kennen we dit van....quote:Marlon Slabbekoorn vertrekt deze zomer uit de jeugdopleiding van Feyenoord. De jonge middenvelder stond bekend als één van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van de Rotterdamse club, maar wist zijn belofte niet waar te maken. “Het is moeilijk om te zeggen waar het mis is gegaan", aldus de negentienjarige Slabbekoorn.
“Het is lastig om te vertrekken bij Feyenoord”, zegt de middenvelder in gesprek met FR12.nl. “Ik heb twaalf jaar in de jeugd van Feyenoord gespeeld dus dan is het zeker moeilijk om weg te gaan. Het is daarentegen wel tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière.”
Op zeventienjarige leeftijd werd Slabbekoorn doorgeschoven van de B-junioren naar de A1. “Ik was daar op dat moment wel klaar voor”, zegt hij. “In de B1 ging het allemaal te makkelijk. Ik kon wel blijven maar maakte in de eerste seizoenshelft al vijftien goals. Het was tijd voor een stapje hogerop. Het was wel wennen daar, mede door het feit dat ik als linksbuiten ging spelen in plaats van als aanvallende middenvelder.”
Slabbekoorn kreeg slecht nieuws te horen na zijn tweede contractjaar: zijn contract werd niet verlengd. “Of het wel of niet terecht was, is moeilijk te zeggen. Ik maakte niet zoveel goals meer als in andere jaren, maar voetbal verleer je nooit. Ik bleef op dat moment te lang hangen op mijn niveau en mijn ontwikkeling stagneerde. Misschien dat die nieuwe positie ook meespeelde, maar een voetballer moet overal kunnen spelen. Dat mag geen excuus zijn.”
“Ik was toen tweedejaars A-junior en kon daardoor al vertrekken bij Feyenoord, maar ik koos er voor om te blijven”, zegt de middenvelder, die ook in meerdere jeugdelftallen van het Nederlands elftal actief was. “Er waren toen al een paar clubs die interesse hadden, maar ik speelde toch sinds de F’jes bij de club. Ik vond het richting Feyenoord wel zo netjes om te blijven.”
Veel jeugdspelers van Feyenoord zeggen ‘een plan’ te missen, zo ook Slabbekoorn. “Misschien kon de club wat meer met mij en andere spelers bezig zijn. Er was nooit echt een duidelijk uitgestippeld plan. Ik werd doorgeschoven naar de A1, maar mocht bijvoorbeeld nooit meetrainen met het eerste elftal maar alleen bij afwerk-trainingen als er andere spelers weg waren. Ook toen ik van de C1 naar de B1 ging ontbrak een gestructureerd idee. Ik weet niet hoe het precies bij andere clubs zit, maar bij Ajax en PSV hoor je meer over toekomstplannen.”
“Het is nog niet bekend waar ik volgend jaar speel”, zegt Slabbekoorn. “We zijn op dit moment in gesprek met een paar clubs en ik moet daarna een keuze maken. Iedereen droomt er van om in een volle Kuip te spelen, dat is het mooiste wat er is. Hopelijk kan ik bij een nieuwe club zo goed spelen dat ik ooit terug kan keren bij Feyenoord, je weet nooit hoe het loopt.”
Een speler die gewogen en te licht bevonden is en daarom Feyenoord maar de schuld geeft? Lekker afgeven op de club omdat je contract niet verlengd is, daar ga ik geen conclusies aan verbinden hoorquote:
Eens. Tegenwoordig steken talenten nooit meer de hand in eigen boezem. Je kan ook gewoon zelf te weinig hebben gebracht. Janssen vond ik daar nog het best in, die zei dat ie de beslissing destijds wel kon begrijpen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een speler die gewogen en te licht bevonden is en daarom Feyenoord maar de schuld geeft? Lekker afgeven op de club omdat je contract niet verlengd is, daar ga ik geen conclusies aan verbinden hoor
Ik zei dat er misschien andere redenen spelen en noemde een paar voorbeelden. Maar Kuyt wil jeugdtrainer worden bij Feyenoord heb ik begrepen, dus ik denk eigenlijk dat hij wel zal blijven.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:44 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je valt hem wel degelijk openlijk af, en niet zo zuinig ook. Nu heb je het enkel over realisme, maar eerder noemde je geld zijn rol in het elftal en eventuele interesse van andere clubs als redenen. Dat vind ik een beetje droevig.
Uh ja, maar een inzinking heeft Feyenoord ieder seizoen wel.. afgelopen seizoen alleen nog wat langduriger dan andere jaren. Dat is geen kwestie van pech, de selectie is mentaal en kwalitatief dan gewoon niet sterk genoegquote:Overigens, heeft hij bijv ook al regelmatig gezegd dat in zijn optiek Feyenoord geen slechte selectie heeft en helemaal niet zo ver van de titel afzit als het lijkt. En deels heeft hij nog gelijk ook. Als je die belachelijke inzinking niet hebt, eindig je misschien op 9 punten van de top 2.
Feyenoord mist types met een winnaars-mentaliteit, bijna alle aankopen van vorig jaar missen karakter. Daar zou Feyenoord wat meer op moeten letten bij het scouten van spelers.quote:Had je, bij wijze van, Janssen voor dit seizoen gehaald in plaats van lange jan, had Elia zijn topvorm gevonden en was Vejinovic in dezelfde vorm gebleven als vorig seizoen, hoe ver had je dan misschien wel niet gekomen...
Dat we fatsoenlijk meedoen kan je niet echt voorspellen. We deden mee toen niemand het verwachtte, en toen er weer geïnvesteerd werd, ging het sportief juist minder. Ik vind zelf dat de begroting geen excuus mag zijn en dat je met een goed beleid mee kan doen, als alles goed valt. Maar ik zie dat met de huidige mensen bij Feyenoord niet zo snel gebeuren helaas. Als ik Kuyt was zou ik of stoppen, of gewoon nog lekker een jaartje ballen..paar Europese wedstrijdjes meepakken..en dan jeugdtrainer worden.quote:Hij eist niet dat we titelfavoriet zijn, wel dat we fatsoenlijk mee kunnen doen.
Vind ik niet irreëel. Waarom zou hij in vredesnaam blijven als hij op voorhand al weet dat het voor de kat z'n kut is...?
Ik heb ook het idee dat iedereen elkaar napraat momenteel. Volgens mij worden die persoonlijke ontwikkelplannen nogal overschat en doen clubs als Ajax en PSV dat evenmin.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef H.FR het volgende:
Mwa, of ze nou wel of niet goed genoeg zijn, het is een slechte zaak dat er in de zogenaamd beste jeugdopleiding van het land niet eens persoonlijke ontwikkelplannen worden gemaakt.
Bijna de gehele selectie van de a jeugd is toch juist gecontracteerd?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens. Tegenwoordig steken talenten nooit meer de hand in eigen boezem. Je kan ook gewoon zelf te weinig hebben gebracht. Janssen vond ik daar nog het best in, die zei dat ie de beslissing destijds wel kon begrijpen.
Overigens betekent dat niet dat de club fantastisch bezig is. Talentenbegeleiding en planning zijn niet te onderschatten facetten, dat kan het verschil maken tussen het produceren van een topspeler en een mislukt talent dat z'n heil ergens anders gaat zoeken. Het lijkt erop dat ze op dat vlak totaal niet goed bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |