Toch is het een wetenschappelijk feit dat onderprestatie veel gebruikelijker is dan overprestatie. Oftewel, als je iemand een fantastische wedstrijd ziet spelen, is de kans best groot dat het ook echt een goede speler is. Van de matige spelers van Ajax kan ik me dan ook geen enkele fantastische wedstrijd herinneren (maar van de goede spelers dus zeker wel slechte wedstrijden). Misschien Fischer, maar daar heeft imo het mentale en fysieke aspect een essentiële rol gespeeld in zijn ontwikkeling.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:22 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Je koopt ook geen huis na 1 keer kijken, als je een auto uitzoekt loop je ook niet na de eerste de beste auto naar de verkoper.
Als je scout rapport krijgt is het zaak om te gaan kijken, en als die speler inderdaad positief opvalt moet het zo zijn dat dat reden is om in ieder geval nogmaals te kijken voordat je ene besluit neemt.
natuurlijk kan het zo zijn dat je een besluit neemt na 1 wedstrijd, maar de kans is erg groot(zeker bij jonge spelers) dat het een moment opname is. Bij Ajax zoek je toch spelers die het een heel seizoen kunnen laten zien, en dat is het wijs om tenminste nog 1 keer te kijken alvorens je de benadering maakt naar de club.
Mooi enzo, Maar psv is wel kampioen en kwam voorbij groepsfase CL.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft dit seizoen 5436 speelminuten gegund aan tieners, niet slecht. Ter vergelijking: PSV 79.
We zullen komend seizoen eens zien hoe ze het er in pot 3 vanaf gaan brengen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Mooi enzo, Maar psv is wel kampioen en kwam voorbij groepsfase CL.
Doet er niet toe, gaat om afgelopen jaar.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:30 schreef Fargo het volgende:
[..]
We zullen komend seizoen eens zien hoe ze het er in pot 3 vanaf gaan brengen.
Dit jaar in de EL was gewoon dramatisch. Over het algemeen heeft Ajax het in de CL gewoon naar verwachting (3e, plaatsing voor EL na de winter) gedaan. Met in nagenoeg elk jaar wel Barca of Real in je poule.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:33 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Doet er niet toe, gaat om afgelopen jaar.
Maar ja, ben ik ook benieuwd naar, al kun je niet ontkennen dat ze het gewoon beter hebben gedaan dan Ajax, zelfs tegen"makkelijkere" tegenstanders (al valt daar over te twisten als Ajax het niet haalt in een groep met Celtic en Molde)
Dat betekent niet dat alles daar beter is.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:30 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Mooi enzo, Maar psv is wel kampioen en kwam voorbij groepsfase CL.
Exact. Bij elke volgende stap die een talent moet zetten, is er weer een kans dat hij dat niet aan kan. Ik noem een Freddy Adu.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Fargo het volgende:
We zullen ons toch ook eens moeten gaan realiseren dat 'zekerheidjes' wat versterkingen betreft gewoon niet bestaan voor Ajax. Van jongens uit de eredivisie is gebleken dat ze het een stapje hoger niet altijd kunnen waarmaken (in elk geval niet direct) en de jongens in het buitenland die als zekerheidje zouden gelden komen simpelweg niet. En dan ga je in een vijver vissen met spelers waarmee je soms gewoon een beetje geluk moet hebben.
Nee. Maar het voetbal en de resultaten wel. En daar draait het om.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat alles daar beter is.
nou nou wat is het geweldigquote:Op maandag 23 mei 2016 10:54 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee. Maar het voetbal en de resultaten wel. En daar draait het om.
dat kampioenschap maakt veel goed inderdaad, dat had het hier ook gedaan, maar ik vind eerlijk gezegd niet dat je met zulke verschillen van beter kan spreken, nationaal gezien dan.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het is beter, daar reageer ik op.
En ja, zo'n kampioenschap is heerlijk.
quote:Op maandag 23 mei 2016 10:18 schreefs _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overigens is mijn eigen ervaring dat je prima kan scouten op basis van één wedstrijd. Sterker nog, meestal weet je de eerste keer dat je een speler in het echt ziet al wel of het iets wordt, of niet.
Het één heeft met het ander te maken, uiteraard.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kampioenschap maakt veel goed inderdaad, dat had het hier ook gedaan, maar ik vind eerlijk gezegd niet dat je met zulke verschillen van beter kan spreken, nationaal gezien dan.
Internationaal was het verschil wel groot.
Ga Scouten ergensquote:Op maandag 23 mei 2016 10:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Het is beter, daar reageer ik op.
En ja, zo'n kampioenschap is heerlijk.
die Stompequote:Op maandag 23 mei 2016 13:28 schreef Brammess het volgende:
Viktor Fischer gaat ervan uit dat hij zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld. De 21-jarige linksbuiten kwam dit seizoen met name sinds medio januari niet vaak meer aan spelen toe in het eerste elftal en lijkt, ondanks een contract tot 2017, na 111 wedstrijden afscheid te nemen van Ajax.
“Ik ben er klaar voor om mij opnieuw te bewijzen, maar nu misschien ergens anders. Ik denk dat dat ook de wens van Ajax is, maar daar moeten we nog over praten. Er komt ook een nieuwe trainer en het is dus ook nog afhankelijk van wat voor coach we krijgen”, aldus Fischer in een interview met Tipsbladet.
Op de vraag waarom hij van de ene op de andere dag buiten de boot viel, heeft Fischer geen pasklaar antwoord: “Ik heb geen idee. Er is mij niets verteld, dus ik heb geen idee waarom het is gelopen zoals het is gelopen. Ik moest er gewoon mee zien te dealen en dat heb ik geprobeerd te doen. Ik ben goed blijven trainen", besluit de international.
[ afbeelding ]
Doe maar niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:27 schreef Stiggie het volgende:
Nou 'Van Gaal' is nu officieel ontslagen bij Man United....
1+1 = 2 .
Kom maar terug naar het honk Louis! Eindigen bij de club waar het allemaal voor jou begon. De cirkel is rond.
Alsjeblieft niet zeg. Die megalomane gek hoef ik niet terug te zien.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:27 schreef Stiggie het volgende:
Nou 'Van Gaal' is nu officieel ontslagen bij Man United....
1+1 = 2 .
Kom maar terug naar het honk Louis! Eindigen bij de club waar het allemaal voor jou begon. De cirkel is rond.
In welke hoedanigheid zou hij dan moeten komen? Alle plekken zijn zowat bezet en de enige waaraan 'getrokken' wordt, is keizer en overwinnaar Overmars.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Die megalomane gek hoef ik niet terug te zien.
Misschien is hij een leuke stadionspeakerquote:Op maandag 23 mei 2016 13:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In welke hoedanigheid zou hij dan moeten komen? Alle plekken zijn zowat bezet en de enige waaraan 'getrokken' wordt, is keizer en overwinnaar Overmars.
Teammanager.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien is hij een leuke stadionspeaker
Ja leuk, moet je je voorstellen hoe dat zal zijn als we kampioen worden in eigen huisquote:Op maandag 23 mei 2016 13:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien is hij een leuke stadionspeaker
Hoe goed Zahavi hij buiten de 16? Want dat ontbreekt nu bij Ajax. We hebben goede afmakers en goede brekers, maar daar tussen hebben we niks. We moeten kijken wie hem bedient.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Handjevol wedstrijden. Vcl tegen Basel, Israël tegen de Belgen. En sinds Bosz in Tel aviv zit kijk ik samenvattinkjes als ik tijd heb.
Ik raad je stevig aan om dinsdag de bekerfinale tegen haifa te kijken. Naast Zahavi lopen er nog wel meer leuke spelers. En ik denk dat Tel aviv weer keihard uithaalt tegen Haifa. Daarnaast laat Bosz ze erg goed voetballen.
dat was toch ook het plan van Cruijf?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax heeft dit seizoen 5436 speelminuten gegund aan tieners, niet slecht. Ter vergelijking: PSV 79.
"En de MotM van deze wedstrijd.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:44 schreef Brammess het volgende:
[..]
Ja leuk, moet je je voorstellen hoe dat zal zijn als we kampioen worden in eigen huis
Beter dan "HET HELE TEAM" tegen Twente paar weken terugquote:Op maandag 23 mei 2016 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"En de MotM van deze wedstrijd.
..ben ik, Louis van Gaal JAAAAA"
Zahavi komt echt niet naar Ajax.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:45 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Hoe goed Zahavi hij buiten de 16? Want dat ontbreekt nu bij Ajax. We hebben goede afmakers en goede brekers, maar daar tussen hebben we niks. We moeten kijken wie hem bedient.
ik zal het doorgeven.quote:
Ik zou er ook niet op tegen zijn als het alleen coach van Ajax 1 zou zijn voor maximaal 2 jaar, probleem is dat hij zich overal mee bemoeit en zijn eigen staf meeneemt.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:48 schreef Stiggie het volgende:
Louis is gewoon één van de beste coaches die er nog rondloopt. Peter Bosz mag zijn veters nog niet strikken. Als hij nog een laatste trucje zou willen doen is hij wat mij betreft welkom. Bovendien Ajacied in hart en nieren.
Van Gaal heeft in zijn periode bij Ajax teveel veranderd en niet ten goede, als coach voor een groep als deze zou hij goed zijn maar wat ik al eerder noemde dat is voor hem nooit voldoende, hij wil overal zijn stempel op drukkenquote:
Dit dus.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die roep om Louis
Ben je net verlost van het antivoetbal van Frank, dan haal je zijn leermeester
Weet ik wel Hans. Ik ben fel tegenstander van die idioot.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Gaal heeft in zijn periode bij Ajax teveel veranderd en niet ten goede, als coach voor een groep als deze zou hij goed zijn maar wat ik al eerder noemde dat is voor hem nooit voldoende, hij wil overal zijn stempel op drukken
Dat zal ik ook nooit ontkennen.quote:Op maandag 23 mei 2016 14:22 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hij heeft het toch best goed gedaan hoor in 95
Nope, te blessuregevoelig.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Brammess het volgende:
Oh god, de naam van Siem de Jong circuleert weer rond.
Heeft wel veel ervaring opgedaan door 1,5 jaar bij Newcastle te klaplongen
Alsjeblieft nietquote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Brammess het volgende:
Hij zal wel weer een basisplaats op het middenveld opeisen.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Brammess het volgende:
Dat soort figuren zou ik ter plekke weren.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij zal wel weer een basisplaats op het middenveld opeisen.
Niet doen, lekker laten gaan.
En dat is dan "het kanon"quote:Op maandag 23 mei 2016 21:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
Al zie ik hem wel komen als Overmars blijft, want dan is hij eerst weer tijden op zoek naar een echte goede spits die hij niet kan vinden. En dan op 31 augustus gaat hij De Jong huren van Newcastle.
Het is zo voorspelbaar allemaal
En dan zijn er ook nog heel veel supporters tevreden mee ook, omdat Siem zo lekker sympathiek is en Ajax in zijn eentje naar de 3e ster heeft geschoten (Dat kon hij gewoon, zo zonder medespelers.Was allemaal te danken aan Siem)quote:Op maandag 23 mei 2016 21:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
En dat is dan "het kanon"
Dan kun je mij opvegen
Oh godverdomme ik zie het nog gebeuren ookquote:Op maandag 23 mei 2016 21:31 schreef Tagliano het volgende:
[..]
En dat is dan "het kanon"
Dan kun je mij opvegen
Samen met Vertonghen, Alderweireld, Anita en Suarez wellicht?quote:Op maandag 23 mei 2016 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wil Christian Eriksen niet nu al gaan afbouwen?
Dat zou top zijnquote:Op maandag 23 mei 2016 23:02 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Samen met Vertonghen, Alderweireld, Anita en Suarez wellicht?
Waarom niet. Kan bij Ajax 5x zoveel verdienen dan in Israel.quote:
als coach waren zijn veranderdingen vooral europese titels, wereldtitels, landstitels Erg vervelend was dat inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2016 14:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Gaal heeft in zijn periode bij Ajax teveel veranderd en niet ten goede, als coach voor een groep als deze zou hij goed zijn maar wat ik al eerder noemde dat is voor hem nooit voldoende, hij wil overal zijn stempel op drukken
als je niet weet waar ik het over heb dan weet je weinig van Ajaxquote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
als coach waren zijn veranderdingen vooral europese titels, wereldtitels, landstitels Erg vervelend was dat inderdaad
Goede vraag.quote:
En bovenal, hij stelt zich als een volkomen debiel op tegen de pers. Daar heb ik ook echt geen zin in. De grote Louis van Gaal-show zit ik niet op te wachten, binnen de organisatie en buiten de organisatie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:42 schreef Syntix het volgende:
[..]
Goede vraag.
De laatste jaren Van Gaal:
NL elftal op het WK: lelijkste voetbal wat oranje zowat ooit heeft gespeeld. Met zijn 5-3-2
Man United: 200 miljoen investeren en nog steeds krijg je oogaids van het spel.
leuk in het buitenland, niet bij Ajax.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En bovenal, hij stelt zich als een volkomen debiel op tegen de pers. Daar heb ik ook echt geen zin in. De grote Louis van Gaal-show zit ik niet op te wachten, binnen de organisatie en buiten de organisatie.
Daar komt bij dat je met Van Gaal waarschijnlijk iemand binnenhaalt die ook weer geen aanvallend, attractief en dominant voetbal wil spelen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:45 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En bovenal, hij stelt zich als een volkomen debiel op tegen de pers. Daar heb ik ook echt geen zin in. De grote Louis van Gaal-show zit ik niet op te wachten, binnen de organisatie en buiten de organisatie.
hij zou dan komen als vervanger voor marc. Bosz komt als trainer/coachquote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef Syntix het volgende:
[..]
Daar komt bij dat je met Van Gaal waarschijnlijk iemand binnenhaalt die ook weer geen aanvallend, attractief en dominant voetbal wil spelen.
ook dat lijkt me niet verstandigquote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:50 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
hij zou dan komen als vervanger voor marc. Bosz komt als trainer/coach
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |