quote:
Op donderdag 19 mei 2016 16:46 schreef DrMarten het volgende:[..]
Dick Wessels is niet zo'n voetbalman en zijn broer heeft als voormalig voorzitter in het verleden ook veel shit over zich heen gehad, daarom was Wessels niet heel geneigd om in te stappen en de shit van Munsterman en consorten op te ruimen.
Maar nu lijkt ie het idee te hebben dat het hey oosten tegen het westen wordt en dan is ie trotse Tukker genoeg om de hakken in het zand te zetten 
Dat vind ik dan weer een beetje 'huilie' maar hee, als het je club helpt
Dat idee dat Twente nu zo hard gepakt wordt vind ik iig onterecht. Als het Helmond Sport was geweest dat zulke fratsen had uitgehaald waren die gewoon rücksichtslos uit de competitie getrokken. De gunfactor die FC Twente heeft heeft zo'n scenario voorkomen.
Veel fatsoenlijke alternatieven kan ik me ook niet bedenken. Je kan nog wat puntenstraf geven of de club nóg langer uitsluiten van Europees voetbal. Maar zo'n puntenstraf doet alleen pijn als je er door zou degraderen, waarmee het effectief neer zou komen op de huidige straf. Nog langer uitsluiten voor Europees voetbal dan? Dikke kans dat Twente de komende jaren met de sanering sowieso niet bijster veel kans op een Europees ticket zou maken. Dan wordt het een papieren straf.
1 ding weet ik wel: er moet lering uit getrokken worden bij de KNVB hoe dit verlopen is. Soortgelijke toestanden moeten in de toekomst afgehandeld worden met zo min mogelijk last voor de clubs die er geen zak mee te maken hebben. Nu is het echt een soap
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."