Zelf ook de overstap overwogen, en sta ingeschreven voor dit jaar aan het HBO, heb dus hoop info gekregen van de scholen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:37 schreef boat het volgende:
Ik zit nu in het 3e van mbo niveau 4, dit is een commerciële opleiding. hierna wil ik het liefste de maritiem officier opleiding doen. Ik zit alleen met een paar vragen:
Ga je altijd zoveel weken op en zoveel weken af. En waar hangt dit dan van af?
Is er voldoende werk als ik klaar ben met de opleiding?
heeft iemand ervaring met het van mbo naar hbo maritiem officier?
Ik hoop dat iemand hier de vragen op weet. Alvast bedankt!
Denk dat er weinig Nederlandse bedrijven zijn die niet gewoon 12 maanden per jaar betalen. Dit ook omdat je dan makkelijker een hypotheek kunt krijgen, het kan wel zo zijn dat je een offshore toeslag krijgt voor de periode dat je aan het werk bent. Maar op zee word vrij goed betaald, entry functie voor zeevarenden op cruiseschepen zijn ongeveer gelijk aan een modaal salaris. (+-3000 euro bruto per maand).quote:Op maandag 23 mei 2016 20:11 schreef boat het volgende:
Ik heb afgelopen week is wat gegoogled en nu heb ik nog een paar vragen:
Hoeveel verdien je dan ongeveer? als je die andere maanden dat je niet op zee zit niet betaald krijgt. heb je dan wel ruim genoeg voor die andere maanden.
Klopt het dat een kapitein 12 uur per dag werkt?!
Hoeveel houdt een kapitein dan netto per uur ongeveer over?
Echt zo'n flauw grapje dit. En ook totaal niet waar. Nee, daarvoor kon je beter de wereld rondgaan maar aan land verblijven.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:34 schreef BEFEM het volgende:
En je kan 'in elk stadje een ander schatje' gaan uitproberen
Er zit wel zeker een kern van waarheid in als je kijkt naar het aantal gehuwdenquote:Op woensdag 25 mei 2016 17:26 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Echt zo'n flauw grapje dit. En ook totaal niet waar. Nee, daarvoor kon je beter de wereld rondgaan maar aan land verblijven.
Ik ben bang dat dit toch echt 'tempo doeloe' is hoor. In het verleden was je blij dat je in de haven was; tegenwoordig blij als je weer op zee bent. Op een vrachtboot is het 24/7 in de haven dus als je eens de wal op wilt zul je afspraken moeten maken met je mede-wachtlopenden. Daarbij komt dat er steeds strikter wordt gelet op rusturen en drankverbruik. Ik weet het niet helemaal zeker maar sinds Nedlloyd opgegaan is in Maersk vrees ik dat diens zero-policy beleid betreffende alcohol niet lang meer op zich zal laten wachten. En dan heb ik het dus over de 1 of 2 biertjes, niet over complete drankgelagen, die je na je wacht wilt nuttigen om te ontspannen. Of je dat er voor overhebt om bij hun te gaan varen moet je zelf natuurlijk uitmaken maar ikzelf vind het behoorlijk ver gaan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:34 schreef BEFEM het volgende:
En je kan 'in elk stadje een ander schatje' gaan uitproberen
Rest van de antwoorden niet gelezen maar hier wat input. Mijn beide broers hebben MBO maritiem officier alle schepen gedaan bij het STC in Rotterdam. Hele boeiende maar zware opleiding. Heel divers met natuurkunde, uitgebreid engels, kennis van techniek etc.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:37 schreef boat het volgende:
Ik zit nu in het 3e van mbo niveau 4, dit is een commerciële opleiding. hierna wil ik het liefste de maritiem officier opleiding doen. Ik zit alleen met een paar vragen:
Ga je altijd zoveel weken op en zoveel weken af. En waar hangt dit dan van af?
Is er voldoende werk als ik klaar ben met de opleiding?
heeft iemand ervaring met het van mbo naar hbo maritiem officier?
Ik hoop dat iemand hier de vragen op weet. Alvast bedankt!
Dat is best tegenstrijdig? Daarnaast zijn er ook wel genoeg banen hoor..quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:41 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Er is niet zo veel werk in de sector op dit moment. Als je even googelt kun je daar een hoop over vinden. Een baan krijgen was voor beiden echter een fluitje van een cent.
Inderdaad, vandaar dat er ook 'echter' staat. Misschien dat de roep om personeel groter is dan de moeite om aan lading te komen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is best tegenstrijdig? Daarnaast zijn er ook wel genoeg banen hoor..
Ehm, banen genoeg schijnbaar want aan werk komen was voor beiden geen probleem. Hoor(de) echter ook van beiden dat ze regelmatig een week stil liggen in de haven omdat ze geen vracht hebben. Soms hebben ze een contract met bijvoorbeeld een windmolenfabrikant te pakken en varen ze maanden achter één hetzelfde stuk van bijvoorbeeld England naar Italië. Er was laatst een artikel in Trouw of de Volkskrant van een journalist die ging proberen een vrachtschip te huren gezien er zoveel stil liggen. Geen rederij echter die daar in mee ging. Artikel vertelde veel over huidige stand van werk in scheepvaart.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:57 schreef boat het volgende:
Zijn er nou juist wel of niet veel banen in?
mvg
Alvast bedankt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |